Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Motorun ideal çalışma aralığı nasıl tespit edillir

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=18545
Tarih: 07 Ağustos 2025 Saat 20:45
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Motorun ideal çalışma aralığı nasıl tespit edillir
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Motorun ideal çalışma aralığı nasıl tespit edillir
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 12:06
engine_1

Devre bağlı olarak; güç, tork ve özgül yakıt tüketimini birlikte değerlendirmek gerekir. Bu konuyu bir örnekle açıklayalım. Maksimum tork 4200 d/d’de ve maksimum güç ise 5800 d/d’de üretildiğini kabul edelinm. Normalde klasik yaklaşımda maksimum torkun elde edildiği 4200 d/d ile maksimum gücün elde edildiği 5800 d/d aralığı motorun ideal/optimum çalışma aralığıdır. Ancak günümüzdeki motor-aktarma organlarında uygulanan teknolojiler bu durumu değiştirebilmektedir. Örneğin; motorun yönetim stratejisi, devir bandı sınırlama sınırı, değişken supap zamanlama stratejisi, varsa turbo ve kompresör çalışma aralıkları, ekonomi vitesi düzenlemesi ve şanzıman otomatikse modu (spor, ekonomi vs. gibi) gibi durumlar… Aksi takdirde değerlendirme eksik kalabilir. En tutarlı değerlendirme için motorun gücü, torku ve yakıt tüketimini birlikte gösteren harita incelenerek bu sorunun cevabı verilmelidir./aranmalıdır.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 14:42
albayım biraz ara ver daa teşekkür ede ede dilimde tüğ bitti Dil Çıkarma

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 14:52
metin taktın mı green filtreyi :)


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 14:55
Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

metin taktın mı green filtreyi :)
 
taktım taktım güzel ötüyor ama biraz emanet durdu borudan dolayı. şimdilik emanet şekilde dolaşıyoruz bakalım güzel bir boru ayarlamaya çalışacağım olmadı pimaş yaparım artık (:


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 14:57
Albayım bilgiler için teşekkürler benim görüşümse  çekiş için 4200 ve sonrası güzel devirler fakat yüksek çeviren motor çabuk yıpranır uzun yol yapan araçlar ticari münübus kamyon otobüsler bazı araçlar anahtar vurmadan 1milyon kmyi vurabiliyor çünkü hiç yüksek devir çevirmiyor şehiriçi yokuşlar dur kalk motor ile araca çok zarar veriyor

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 15:37
Albayım okudum aklım karıştı. Bu konulara uzak olduğum için hiçbirşey anlamadım.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 16:14
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

albayım biraz ara ver daa teşekkür ede ede dilimde tüğ bitti Dil Çıkarma

Abi İçim Dışım Hazine Maşallah :)))


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 17:55
Orjinalini yazan: AlbaYDemircaN AlbaYDemircaN Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

albayım biraz ara ver daa teşekkür ede ede dilimde tüğ bitti Dil Çıkarma

Abi İçim Dışım Hazine Maşallah :)))
 
Maşallah Maşallah,


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Ako06
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 18:03
Orjinalini yazan: AlbaYDemircaN AlbaYDemircaN Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

albayım biraz ara ver daa teşekkür ede ede dilimde tüğ bitti Dil Çıkarma

Abi İçim Dışım Hazine Maşallah :)))
 
 
 
 
Maşallah harbiden Hazine abi :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 18:41
albayım teşekkürler ama aklım karıştı şimdi ne yapalım basalım mı basmayalım mı :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 18:51
Tamamen Tercih Meselesi... Gülme


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 18:58
:) anladım


Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 19:53
sayın albayım;sanki yazıda bir kavram karrışıklığı var gibi.bahsettiğin değerler hep max değerler buna karşın yakıt ekonomisi için ideal devirler 2000-2500 arasıdır.bu devirlerde oluşan tork şanjıman vasıtasıyla ideal değerlere getirilir ve ekonomi sağlanır.tabiki bu değerleri sürekli korumak sakin bir sürüş tekniğiyle olur...

-------------
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net