|
AL4'ün kitabını yazabilir miyiz? |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | ||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 23 Ağustos 2011 Saat 01:41 |
|
Üstadlarım sizden bir ricam olacak, Admin arkadaşlar forumda kalma sürelerime bakabilirler. Neredeyse hergün forumdayım ve neredeyse her gün AL4 otomatik şanzıman hataları ile ilgili konular açılıyor. Tabii ki normaldir hepimiz aklımıza takılan problemlerimizi yazacağız ve bildiklerimizi paylaşacağız. Ancak şu var ki konu hakkında bu ismini zikrettiğim 3 arkadaşımız ciddi anlamda bilgi sahibi. Bildiklerinizi parça parça değil de vakit bulduğunuzda makale halinde forumun üst köşelerinden birine yazsanız. Diğer forum üyelerimizde kendi bilgilerini ve tecrübelerini bu başlık altında paylaşsalar. Elimizde AL4 ile ilgili ciddi bir bilgi deposu olur. Alisuat, Metin, Koliva üstadlarımız başta olmak üzere konuya katkısı olabilecek herkese böyle bir çalışma öneriyorum. Mesela: 1- 4. viteste eğer motor 3,000 devir/dakika çevirirken hızınız 90km/s gösteriyorsa çözümünüz fren müşürüdür. 2- Eğer aracınızın şanzımanında daha önceden olmayan ancak yağ değişimi ile birlikte ortaya çıkan bir yağ kaçırma varsa sorununuz fazladan konulan yağdır. Şanzıman püskürtme yaparak bu yağı atar. Çözüm ise fazla yağın boşaltılmasıdır. 3- ... 4- ... gibi. Nasıl olur sizce? AL4'ün kitabını yazabilir miyiz? Affınıza sığınarak bir alıntı yapmak istiyorum. "
Düzenleyen kapagan - 23 Ağustos 2011 Saat 12:09 |
||
Engin Tepe
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011 Konum: Başakşehir. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2476 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Engin Tepe
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Bilgisi olanlar palaşşın tabi. Güzel olur.
|
||
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄ |
||
alisuat
2. Vites 28 - Ağustos - 1989 Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011 Konum: Ankara-Çankaya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
aslında vaktim olduğu zaman 2 gün sonra falan, hatalar ve çözümleri,nasıl kullanak gerek,dikkat etmemiz gerekenler adı altında 1-2 sayfalık bir bilgilendirme yazabilirim. teknik kısımda üstadların desteğini alarak tabi,ben öğrendiklerimin çoğunu bu forumda öğrendim,koliva,metin,monur,berk gerçekten bu site sayesinde minimum 1000 tl kara geçtim, ve 2 kişi revizyon dendiği halde valf değişimiyle sorunlarını halletti
|
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Guzel olur. Benim elimde AL4 sanzumanla ilgili ingilizce dokuman var. Guzel bilgiler var ancak dokuman uzun. O yuzden cevirmemi istemeyin. Isterseniz ingilizce halinin linkini de verebilirim. Zaten google'da var. O halde AL4 sanzumanin bir resmini koyalim
|
||
Engin Tepe
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011 Konum: Başakşehir. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2476 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Engin Tepe
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Amma karışık haa :D
|
||
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄ |
||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
öncelikle hepinize teşekkür ederim.
kapagan güzel olur ama eksiklerimiz var, misal ben sadece sorunum olanı araştırdığım için o konuda araştırma yapıyorum ve bilgi sahibi olunca aynı sıkıntısı olan arkadaşlar ile paylaşıyorum. aslında zamanla bir başlık altında toplanabilir ama arızası olan arkadaş sadece kendinde varmış gibi araştırmadan hemen konu açıyor, uyarıyoruz ama yardım etmeden de olmaz geri çeviremeyiz. daha sonra o konuda uzuyor gidiyor ortaya karmaşık şeyler çıkıyor.
şanzıman konusunda "monur" abimizi tek geçerim. ne biliyorsam ne paylaşıyorsam sağolsun hepsini ondan öğrendim. Sırf teşekkür etmek için istanbuldan balıkesire yanına gitmeyi bile düşünüyorum (:
şanzıman konusunda elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
terzi söküğünü dikemez derler ya iki gündür şanzımanda geri vites müşürünün yerini bulamadım kafayı sıyıracağım, bilen varsa söylesin. AL4 şanzımanın geri vites müşürü tam olarak nerede
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Metin senin soktugun ve motoru stop ettiren sensorun rengi neydi? |
||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
sarı ve lacivert (: oksijen sensörününmüş sanırım (: koliva murat abi ile baktık servicebox'da bulamadık. acaba geri vites müşürü yokmu bu şanzımanda sendeki dökümanlara bakıp kontrol edermisin.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Demekki oksijen sensorsuz araba stop ediyormus Sabahtan beri bayagi bir arastirdim. Aslinda AL4 icin pek fazla dokuman yok. Hep manual viteslerden kaynak bulabiliyorum. Ancak asagidaki yaziyi buldum: Yani sizin araaclarda bir tane cok amacli anahtar var ve bu anahtar yukaridaki listedeki isleri goruyor. Bunlardan birisi de geri vitese taktiginda geri vites isigini acmak. Simdi nedir bu Multi-function switch ona bakalim. Ceviri yapacagim o yuzden bir sonraki postta yazacagim. Düzenleyen koliva - 23 Ağustos 2011 Saat 10:02 |
||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
abi büyüksün (:
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
|
Bu asagida yazacagim yazi aslinda bir sorun ve cozumu seklindeki bir dokuman. Dokuman bize multi-function switch'in ne ise yaradigini da anlatiyor. Belki ileride birisi bu hata ile karsilasir diye dokumani aynen ceviriyorum.
AL4 Multifunction Switch HatasiModel: AL4 otomatik vitesle donanimli butun modeller. Semptomlar: Uari isiklari yanip sonuyor(Kar ve spor isiklarinin araliklarla yanip sonmesi). Genellikle bu isiklara ayni zamanda viteslerdeki gecis problemleri de eslik eder. Hata Kodlari: Asagidaki hata kodlari ECU'da gorulebilir(Ingilizcelerini aynen tutuyorum).
Muhtemel Nedenler:
Cozum: Permanent(kalici) hata genellikle switch'in bozuk olduguna ve yeni switch ile degistirmenin problemi cozecegine isaret eder. Intermittent(aralikli) hata ise sorunun switch'in ayarinin bozuk oldugu ihtimaline isaret edebilir. Bu sorun, hizlar arasinda vites gecisinin yavas olmasiyla da gorulebilir. D secili iken vites kolu 3'e dogru hafif hafif itildiginde secili vitesin oldugu isiklari kontrol edin. Eger D isigi soner ve hemen pesinden uyari isiklari yanip sonmeye baslarsa hata tetiklenmis demektir. Bir baska yontem ise, vitesi benzer sekilde yavasca 3'ten D ye almaktir. Ilk yonteme gore bunu yapmak biraz daha zordur. Butun bunlar switch'teki ayar bozuklugunun muhtemel belirtisidir. Switch'in ayarlanmasi sorunu cozecektir. Eger yukaridaki cozumler sorunu gidermez ise, kablolari ve baglantilari kontrol etmek gereklidir. Genellikle biz bu zaman alici ve sabir gerektiren isi en sona birakiriz. Deneyimlerimden yola cikarak soyleyebilirim ki en cok karsilasilan problemler ya switch'in bozuk olmasi ya da ayarinin bozulmasidir. Asagidaki resimde kirik temas noktalarini gorebilirsiniz. Yukaridaki multi-function switch'te gorebileceginiz gibi bazi kontak noktalari kirilmis. Oyle gozukuyor ki kontak materyali termal stresten dolayi hassas hale geliyor. Sanzimanin uzerindeki sicaklik bazen cok yuksek olabilir ve bu yuksek sicaklik switch'teki kontak noktalarinin isini bir hayli zorlastirir. Kaynak: http://www.peugeotlogic.comDüzenleyen koliva - 23 Ağustos 2011 Saat 10:24 |
||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
koliva ellerine sağlık çok güzel bir makale olmuş.
bu ressimde gördüğümüz parça multifonksiyon svici mi? bunun parça numarasına nasıl ulaşabiliriz? ve konumu tam olarak nerede yer almaktadır.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Tamam işte. Agalar, Alisuat başlasın bir başlık açıp paylaşsın sonrasında Koliva'nın bahsettiği makaleyi çevirmeyi deneyelim. Koliva makalenin linkini paylaşabilir misin? Metin kardeş zaten ben de senin dediğini diyorum yani bizler de kendimizce başımıza gelen ve çözdüğümüz sorunları, çözüm yoluyla paylaşırsak ortaya güzel bir başlık çıkar. Monur kardeşimiz de meydana gelecek makaleyi inceler eksikliklerimizi tamamlar. Yardımlarını esirgemez umarım. Sonuç olarak hepimizin yaşayacağı problemlerimizde bir yol haritası edinmiş oluruz. Güzel de olur. Öncelikle Alisuat'ın yazısını bekliyoruz, Koliva ingilizce makalenin linkini verirse çevirmeyi ya da çevirttirmeyi deneriz. |
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Google linki icin burasi:
Basliginda ismini degistirelim. Bu sekil iyi degil sanirim Düzenleyen koliva - 23 Ağustos 2011 Saat 11:50 |
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Evet bu parca multi-function switch. Bu arada bunun adi inhibitor switch diye de geciyor. Yerini ise az sonra paylasiyorum. Bulabilirsem tabi Düzenleyen koliva - 23 Ağustos 2011 Saat 11:58 |
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Metin multi-function switch'in yerin sanzimanin hemen uzerinde imis. Asagidaki sekli cozebilirsen ne ala B2CG79K1 - 206 AL4 AUTOMATIC GEARBOX ADJUSTMENT MULTI-FUNCTION SWITCH Gear shift lever in position N . Slacken the bolts (1) . Place the multifunction switch up against the bolt (A) . Set the multimeter to the ohmmeter position and connect it to the contacts (2) . Rotate the multifunction switch until the circuit between the contacts is closed(R = 0 Ω) . In this position, mark the position of the multifunction switch (B) in relation to the automatic gearbox housing (C) . Continue rotating until the circuit between the contacts is open . In this position, make another mark (D) on the automatic gearbox housing . Rotate backwards so that the mark (B) is between the 2 marks (C) and (D) (middle position) . In this position, tighten the multifunction switch securing bolts (1) . Check the coherence between the position of the gear lever and the instrument panel display . Kaynak : http://www.peugeot206cc.co.uk Düzenleyen koliva - 23 Ağustos 2011 Saat 12:06 |
||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
gül bakalım bulucam onu gerekirse parası neyse vercem buldurtcam
servise soramıyorum bunun parça numarası nedir abi
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
AL4'ün kitabını yazabilir miyiz? şeklinde değiştirdim başlığı. |
||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
az kaldı ya çıldırcam yada kitabını yazacam anlaşıldı (:
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Metin su sekilde de belki bulabilirsin. Belki daha kolayda olur.
Asagidaki resimde gorulen baglanti kablolarinda: Yesil Konnektorler A1-A12 : Multi-function switch Sari Konnektorler B1-B12 : Hidrolik Bloguna Yesil Konnektorler C1-C3 : Yag basinc sensorune Sari Konnektorler D1-D2 : Tribun hiz sensorune Mavi Konnektorler E1-E2 : Cikis hiz sensorune |
||
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |