Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

AL4'ün kitabını yazabilir miyiz?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17499
Tarih: 22 Kasım 2024 Saat 15:10
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: AL4'ün kitabını yazabilir miyiz?
Mesajı Yazan: Guests
Konu: AL4'ün kitabını yazabilir miyiz?
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 01:41

Üstadlarım sizden bir ricam olacak,

Admin arkadaşlar forumda kalma sürelerime bakabilirler.   Neredeyse hergün forumdayım Gülme ve neredeyse her gün AL4 otomatik şanzıman hataları ile ilgili konular açılıyor. Tabii ki normaldir hepimiz aklımıza takılan problemlerimizi yazacağız ve bildiklerimizi paylaşacağız. Ancak şu var ki konu hakkında bu ismini zikrettiğim 3 arkadaşımız ciddi anlamda bilgi sahibi. Bildiklerinizi parça parça değil de vakit bulduğunuzda makale halinde forumun üst köşelerinden birine yazsanız. Diğer forum üyelerimizde kendi bilgilerini ve tecrübelerini bu başlık altında paylaşsalar. Elimizde AL4 ile ilgili ciddi bir bilgi deposu olur.

Alisuat, Metin, Koliva üstadlarımız başta olmak üzere konuya katkısı olabilecek herkese böyle bir çalışma öneriyorum. 

Mesela:

1-   4. viteste eğer motor 3,000 devir/dakika çevirirken hızınız 90km/s gösteriyorsa çözümünüz fren müşürüdür.

2- Eğer aracınızın şanzımanında daha önceden olmayan ancak yağ değişimi ile birlikte ortaya çıkan bir yağ kaçırma varsa sorununuz fazladan konulan yağdır. Şanzıman püskürtme yaparak bu yağı atar. Çözüm ise fazla yağın boşaltılmasıdır.

3-  ...

4- ...

gibi.

Nasıl olur sizce? AL4'ün kitabını yazabilir miyiz? 

Affınıza sığınarak bir alıntı yapmak istiyorum. "

Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir." Niyazi SARAL.




Cevaplar:
Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 03:33
Bilgisi olanlar palaşşın tabi. Güzel olur.

-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 04:06
aslında vaktim olduğu zaman 2 gün sonra falan, hatalar ve çözümleri,nasıl kullanak gerek,dikkat etmemiz gerekenler adı altında 1-2 sayfalık bir bilgilendirme yazabilirim. teknik kısımda üstadların desteğini alarak tabi,ben öğrendiklerimin çoğunu bu forumda öğrendim,koliva,metin,monur,berk gerçekten bu site sayesinde minimum 1000 tl kara geçtim, ve 2 kişi revizyon dendiği halde valf değişimiyle sorunlarını halletti


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 07:53
Guzel olur. Benim elimde AL4 sanzumanla ilgili ingilizce dokuman var. Guzel bilgiler var ancak dokuman uzun. O yuzden cevirmemi istemeyin. Isterseniz ingilizce halinin linkini de verebilirim. Zaten google'da var. O halde AL4 sanzumanin bir resmini koyalim Göz Kırpma




Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 07:57
Amma karışık haa :D

-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 09:00
öncelikle hepinize teşekkür ederim.
 
kapagan güzel olur ama eksiklerimiz var, misal ben sadece sorunum olanı araştırdığım için o konuda araştırma yapıyorum ve bilgi sahibi olunca aynı sıkıntısı olan arkadaşlar ile paylaşıyorum. aslında zamanla bir başlık altında toplanabilir ama arızası olan arkadaş sadece kendinde varmış gibi araştırmadan hemen konu açıyor, uyarıyoruz ama yardım etmeden de olmaz geri çeviremeyiz. daha sonra o konuda uzuyor gidiyor ortaya karmaşık şeyler çıkıyor.
 
şanzıman konusunda "monur" abimizi tek geçerim. ne biliyorsam ne paylaşıyorsam sağolsun hepsini ondan öğrendim. Sırf teşekkür etmek için istanbuldan balıkesire yanına gitmeyi bile düşünüyorum (:
 
şanzıman konusunda elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.  
 
terzi söküğünü dikemez derler ya iki gündür şanzımanda geri vites müşürünün yerini bulamadım kafayı sıyıracağım, bilen varsa söylesin. AL4 şanzımanın geri vites müşürü tam olarak nerede Sinirli


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 09:39
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

öncelikle hepinize teşekkür ederim.
 
kapagan güzel olur ama eksiklerimiz var, misal ben sadece sorunum olanı araştırdığım için o konuda araştırma yapıyorum ve bilgi sahibi olunca aynı sıkıntısı olan arkadaşlar ile paylaşıyorum. aslında zamanla bir başlık altında toplanabilir ama arızası olan arkadaş sadece kendinde varmış gibi araştırmadan hemen konu açıyor, uyarıyoruz ama yardım etmeden de olmaz geri çeviremeyiz. daha sonra o konuda uzuyor gidiyor ortaya karmaşık şeyler çıkıyor.
 
şanzıman konusunda "monur" abimizi tek geçerim. ne biliyorsam ne paylaşıyorsam sağolsun hepsini ondan öğrendim. Sırf teşekkür etmek için istanbuldan balıkesire yanına gitmeyi bile düşünüyorum (:
 
şanzıman konusunda elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.  
 
terzi söküğünü dikemez derler ya iki gündür şanzımanda geri vites müşürünün yerini bulamadım kafayı sıyıracağım, bilen varsa söylesin. AL4 şanzımanın geri vites müşürü tam olarak nerede Sinirli


Metin senin soktugun ve motoru stop ettiren sensorun rengi neydi?


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 09:48

sarı ve lacivert (: oksijen sensörününmüş sanırım (:

 
koliva murat abi ile baktık servicebox'da bulamadık. acaba geri vites müşürü yokmu bu şanzımanda sendeki dökümanlara bakıp kontrol edermisin. 


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 10:00
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

sarı ve lacivert (: oksijen sensörününmüş sanırım (:

 
koliva murat abi ile baktık servicebox'da bulamadık. acaba geri vites müşürü yokmu bu şanzımanda sendeki dökümanlara bakıp kontrol edermisin. 


Demekki oksijen sensorsuz araba stop ediyormus Dil Çıkarma

Sabahtan beri bayagi bir arastirdim. Aslinda AL4 icin pek fazla dokuman yok. Hep manual viteslerden kaynak bulabiliyorum. Ancak asagidaki yaziyi buldum:

MULTI-FUNCTION SWITCH

The multifunction switch provides the following functions :

  • cut-off of supply to the starter excitation relay when the gear lever is not in position P or N
  • supply to the reversing lights, when the gear lever is in position R
  • indication of the gear lever position to the gearbox ECU
The multifunction switch is adjusted using an ohmmeter: in position N, the reading should be 0 ohms between the 2 pins coming from the switch (the direction of rotation of the switch is not important) .
Yani sizin araaclarda bir tane cok amacli anahtar var ve bu anahtar yukaridaki listedeki isleri goruyor. Bunlardan birisi de geri vitese taktiginda geri vites isigini acmak.

Simdi nedir bu Multi-function switch ona bakalim. Ceviri yapacagim o yuzden bir sonraki postta yazacagim.



Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 10:08
abi büyüksün (:

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 10:23
Bu asagida yazacagim yazi aslinda bir sorun ve cozumu seklindeki bir dokuman. Dokuman bize multi-function switch'in ne ise yaradigini da anlatiyor. Belki ileride birisi bu hata ile karsilasir diye dokumani aynen ceviriyorum.

AL4 Multifunction Switch Hatasi


Model:

AL4 otomatik vitesle donanimli butun modeller.

Semptomlar:

Uari isiklari yanip sonuyor(Kar ve spor isiklarinin araliklarla yanip sonmesi). Genellikle bu isiklara ayni zamanda viteslerdeki gecis problemleri de eslik eder.

Hata Kodlari:

Asagidaki hata kodlari ECU'da gorulebilir(Ingilizcelerini aynen tutuyorum).

  1. Automatic transmission control unit. Permanent (intermittent) fault. Multifunction switch open/short circuit.

  2. Automatic transmission control unit. Permanent (intermittent) fault. Multifunction switch intermediate position

Muhtemel Nedenler:

  1. Bozuk switch
  2. Switch'in ayari bozuk
  3. Kotu baglanti

Cozum:

Permanent(kalici) hata genellikle switch'in bozuk olduguna ve yeni switch ile degistirmenin problemi cozecegine isaret eder.

Intermittent(aralikli) hata ise sorunun switch'in ayarinin bozuk oldugu ihtimaline isaret edebilir. Bu sorun, hizlar arasinda vites gecisinin yavas olmasiyla da gorulebilir. D secili iken vites kolu 3'e dogru hafif hafif itildiginde secili vitesin oldugu isiklari kontrol edin. Eger D isigi soner ve hemen pesinden uyari isiklari yanip sonmeye baslarsa hata tetiklenmis demektir. Bir baska yontem ise, vitesi benzer sekilde yavasca 3'ten D ye almaktir. Ilk yonteme gore bunu yapmak biraz daha zordur. Butun bunlar switch'teki ayar bozuklugunun muhtemel belirtisidir. Switch'in ayarlanmasi sorunu cozecektir.

Eger yukaridaki cozumler sorunu gidermez ise, kablolari ve baglantilari kontrol etmek gereklidir. Genellikle biz bu zaman alici ve sabir gerektiren isi en sona birakiriz. Deneyimlerimden yola cikarak soyleyebilirim ki en cok karsilasilan problemler ya switch'in bozuk olmasi ya da ayarinin bozulmasidir.

Asagidaki resimde kirik temas noktalarini gorebilirsiniz.

Contacts

Yukaridaki multi-function switch'te gorebileceginiz gibi bazi kontak noktalari kirilmis. Oyle gozukuyor ki kontak materyali termal stresten dolayi hassas hale geliyor. Sanzimanin uzerindeki sicaklik bazen cok yuksek olabilir ve bu yuksek sicaklik switch'teki kontak noktalarinin isini bir hayli zorlastirir. 

Kaynak: http://www.peugeotlogic.com


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 10:51
koliva ellerine sağlık çok güzel bir makale olmuş.
 
bu ressimde gördüğümüz parça multifonksiyon svici mi? bunun parça numarasına nasıl ulaşabiliriz? ve konumu tam olarak nerede yer almaktadır.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 11:07

Tamam işte. Agalar, Alisuat başlasın bir başlık açıp paylaşsın sonrasında Koliva'nın bahsettiği makaleyi çevirmeyi deneyelim. Koliva makalenin linkini paylaşabilir misin?

Metin kardeş zaten ben de senin dediğini diyorum yani bizler de kendimizce başımıza gelen ve çözdüğümüz sorunları, çözüm yoluyla paylaşırsak ortaya güzel bir başlık çıkar.

Monur kardeşimiz de meydana gelecek makaleyi inceler eksikliklerimizi tamamlar. Yardımlarını esirgemez umarım.

Sonuç olarak hepimizin yaşayacağı problemlerimizde bir yol haritası edinmiş oluruz. Güzel de olur.

Öncelikle Alisuat'ın yazısını bekliyoruz, Koliva ingilizce makalenin linkini verirse çevirmeyi ya da çevirttirmeyi deneriz. 



Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 11:48
http://www.google.be/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CB4QFjAA&url=http%3A%2F%2Fkit-group.ru%2Fsections%2FAL4%2520Transmission.pdf&rct=j&q=al4%20transmissiopn&ei=IGlTTqixMMmhOqHFmbEG&usg=AFQjCNFFr0jOBbjqNBnxKxwiDeLELSqRqg&sig2=OixHQdTg1rhNRgGx-X9Yrw&cad=rja" rel="nofollow - Google linki icin burasi:

Basliginda ismini degistirelim. Bu sekil iyi degil sanirim Göz Kırpma


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 11:55
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

koliva ellerine sağlık çok güzel bir makale olmuş.
 
bu ressimde gördüğümüz parça multifonksiyon svici mi? bunun parça numarasına nasıl ulaşabiliriz? ve konumu tam olarak nerede yer almaktadır.


Evet bu parca multi-function switch. Bu arada bunun adi inhibitor switch diye de geciyor. Yerini ise az sonra paylasiyorum. Bulabilirsem tabi Kahkaha


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 12:03

Metin multi-function switch'in yerin sanzimanin hemen uzerinde imis. Asagidaki sekli cozebilirsen ne ala Gülme

B2CG79K1 - 206 AL4 AUTOMATIC GEARBOX

ADJUSTMENT MULTI-FUNCTION SWITCH

Gear shift lever in position N .

Slacken the bolts (1) .

Place the multifunction switch up against the bolt (A) .

Set the multimeter to the ohmmeter position and connect it to the contacts (2) .

Rotate the multifunction switch until the circuit between the contacts is closed(R = 0 Ω) .

In this position, mark the position of the multifunction switch (B) in relation to the automatic gearbox housing (C) .

Continue rotating until the circuit between the contacts is open .

In this position, make another mark (D) on the automatic gearbox housing .

Rotate backwards so that the mark (B) is between the 2 marks (C) and (D) (middle position) .

In this position, tighten the multifunction switch securing bolts (1) .

Check the coherence between the position of the gear lever and the instrument panel display .


Kaynak : http://www.peugeot206cc.co.uk



Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 12:05
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

koliva ellerine sağlık çok güzel bir makale olmuş.
 
bu ressimde gördüğümüz parça multifonksiyon svici mi? bunun parça numarasına nasıl ulaşabiliriz? ve konumu tam olarak nerede yer almaktadır.


Evet bu parca multi-function switch. Bu arada bunun adi inhibitor switch diye de geciyor. Yerini ise az sonra paylasiyorum. Bulabilirsem tabi Kahkaha
 
gül bakalım bulucam onu gerekirse parası neyse vercem buldurtcam Kahkaha
 
servise soramıyorum bunun parça numarası nedir abi Confused


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 12:11
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

http://www.google.be/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CB4QFjAA&url=http%3A%2F%2Fkit-group.ru%2Fsections%2FAL4%2520Transmission.pdf&rct=j&q=al4%20transmissiopn&ei=IGlTTqixMMmhOqHFmbEG&usg=AFQjCNFFr0jOBbjqNBnxKxwiDeLELSqRqg&sig2=OixHQdTg1rhNRgGx-X9Yrw&cad=rja" rel="nofollow - Google linki icin burasi:

Basliginda ismini degistirelim. Bu sekil iyi degil sanirim Göz Kırpma

AL4'ün kitabını yazabilir miyiz? şeklinde değiştirdim başlığı.



Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 12:15
az kaldı ya çıldırcam yada kitabını yazacam anlaşıldı (:

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 12:16
Metin su sekilde de belki bulabilirsin. Belki daha kolayda olur.

Asagidaki resimde gorulen baglanti kablolarinda:

Yesil Konnektorler A1-A12 : Multi-function switch
Sari Konnektorler B1-B12 : Hidrolik Bloguna
Yesil Konnektorler C1-C3 : Yag basinc sensorune
Sari Konnektorler D1-D2 : Tribun hiz sensorune
Mavi Konnektorler E1-E2 : Cikis hiz sensorune








Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 12:37
abi buldum ben net bir şekilde. adı kontaktör diye geçiyor, şanzımanın üzerinde yer alıyor.
 
parça numarası 2529.27
 
http://goo.gl/mc9cY" rel="nofollow">
 
fiyatı 250 TL cik Wall


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 12:43
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

abi buldum ben net bir şekilde. adı kontaktör diye geçiyor, şanzımanın üzerinde yer alıyor.
 
parça numarası 2529.27

fiyatı 250 TL cik Wall


Fiyati guzelmis Gülme ama bunun arizali olup olmadigini bilmiyoruz ki. Gerci sen vitesle ileri geri oynadim hepten gitti demistin yanlis hatirlamiyorsam. Bir acip bakmak gerek. Bu arada bunu kisa devre yapamazsin. ECU elden gidebilir unutma Gülme. Bu sensor gibi degil.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 12:50

yok abi bir usta gerekecek sanırım. yandıkki ne yandık. Disapprove



-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 12:53
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

yok abi bir usta gerekecek sanırım. yandıkki ne yandık. Disapprove



Dur yahu hemen hem moralini bozdun hem de multi function switchi Gülme
Belkide sadece sigorta atmistir. Bir goster bakalim ona gore birlikte uzuluruz.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 13:20
abi sigorta atsa hiç çalışmaz ki, bende aracı 3 kere çalıştırırsam 2 sinde çalışmıyor 1 inde çalışıyor oda aracı çalıştırdığım anda geri vitese gerek kalmadan çalışıyor (:

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 15:07
Belki bilinen bir husustur ama kayitlara gecmesi acisindan yazayim dedim.

Model: AL4 sanzumanli butun 307'ler.

Konu: Vites kolu kilidi manual olarak nasil devre disi birakilir. 


Vites kolununun kilidini manual olarak acmak icin sunlar yapilir.

Kullugun altindaki gozun tabanindaki plastik kaldirilir. Vites kolunun sag tarafina dogru kalan bolumde kara bir aciklik vardir. Kalem, tornavida ya da herhangi uzun bir nesne bu yuvaya yerlestirilir. Nesne asagiya itildiginde kilit acilacaktir. 

UYARI

Guvenlik icin bu islemi gerceklestirirken ayaginizin fren pedalinda oldugundan emin olunuz. 


Kaynak: http://www.peugeotlogic.com




Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 15:20
fren müşürü bozulduğu zaman kilit açılmayacaktır, bu şekilde vites kilidi açılabilir.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 16:16

İşte bu babacanlar, bakın kitabı yazmaya başladık. Koliva verdiğin linkteki al4 ile ilgili dökümanı inceledim de harbiden çevrilecek gibi değil. Çeviri konusunda uzman birilerini bulmak gerekecek veya bu dosyanın aynısının türkçesi var mıdır bir bakmak lazım.



Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2011 Saat 21:05
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17576&PID=280544#280544" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17576&PID=280544#280544


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 23:10
harika gidiyordu devamı neden gelmedi bilgilerin hadi kitap baslı kaldı kim yazacak!


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2012 Saat 06:07
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

harika gidiyordu devamı neden gelmedi bilgilerin hadi kitap baslı kaldı kim yazacak!


Hangi konuda bilgi istiyorsun soyle arastirip yazalim?


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2012 Saat 10:08
hmm ben merak etmiştim. varsa böyle derli toplu bilgi içeren okuyacaktım zevkle 8 sayfalık olanı okudum devamını bekliyordum
ellerinize sağlık yinede


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2012 Saat 13:00
bi ara metinle ben koliva felan al4 hakkında bılmenız gereknler dıe bı baslık acmıstık ve baya bı yazmıstık :D sanzımanı komple yaptıran bırı olarak her turlu sorunuza yanıt verebılırım :D usta saolsun herseyı inceliğine kadar anlattı orjınal servıs ustası :D 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2012 Saat 15:53
harikasınız bilgi paylaştıkç güzeldir. saolsun varolun


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 27 Nisan 2020 Saat 04:11
kitap yarım kalmış.... arkadaşlar. 2005 model 206 AL4
cutoffa giriyor... 1500 e kadar düşüyor.. cutofftan çıkınca başlıyor ufaktan gaz vermeye 1800 devirlere kadar... uğraşmadığım denemediğim şey kalmadı.. şanzıman beyni.. enjeksiyon beyni.. farklı beyinlerle değişti. yine aynı.. yazılım güncel. boğaz kelebeği temizliği.. rölanti valfi değişimi.. potansiyometre deneme.... başka ne kaldı ki? yok. olmuyor..

hani ayağını frenden kaldırıyorsun.. ufaktan gitmeye başlıyor. sorun yok. normal. ama nasıl ki gaza dokundun biraz. 1200 devire filan gelince başlıyor 1800 devire tamamlıyor kendi kendine. yani düz yolda baktın ikinci vitese geçti... az bayır aşağı inişteysen. baktın 3. vitese geçti.. hiç motor freni kullanamıyorsun. hem fazla yakıyor.. hem ayağın sürekli frende... zaptetmek zor.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net