![]() |
|
Otomatik vites Pejo 206 da şanzıman yağı değişimi |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | ||
fahrikem ![]() 1. Vites ![]() ![]() 09 - Ekim - 1980 Kayıt Tarihi: 29 Kasım 2010 Konum: KÜTAHYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 80 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 22 Ağustos 2011 Saat 13:52 |
|
Arkadaşlar 2001 model otomatik vites pejo 206 motor yağ değişim zamanım geldi.Bu arada şanzıman yağını değiştirmek istiyorum şu an için araçın vites geçişlerinde vs sorunum yok fakat aldığım kişi daha önce şanzıman yağını hiç değiştirmemiş yani akıbeti belli değil bir kaç arkadaşa sordum sorun yoksa hiç elletme malumunuz eksik yada fazla yağ konulma durumunda başıma iş açacağımı söylediler ne yapsam kafam karıştı, çünkü öte taraftan araç 150.000 km de hiç değişmediyse şanzıman yağı büyük bir problem açmasından korkuyorum. |
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
fahrikem bu konu okadar çok tartışıldıki sayısını ben bile hatırlamıyorum. neden konu açmadan önce araştırmıyorsun?
yağ 25 ile 30 bin km de bir değiştirilmelidir. Düzenleyen metin - 22 Ağustos 2011 Saat 13:56 |
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
kuantum ![]() 1. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 332 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Metin Bey, yağ değiştirilmelidir demişsiniz, ama yetkili servise ben şu soruyu sordum: "selenoid valflere dokunmadan sadece yağını değiştirsem olmaz mı" Onlar da bana "o zaman başka sıkıntılara neden olur" dediler. Yani şu an benim zihnimde yağ selenoid valflerle beraber değiştirilebilen, aksi takdirde sıkıntılara yol açan birşey gibi geliyor :(
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
yok öyle saçmalık ya olur mu öyle şey. ozaman motor yağını değiştirirken de pistonları değiştirelim olmaz mı ? aracında bir sıkıntı varsa sırasıyla önce yağ değişir, sıkıntı halolmazsa selenoid değişir yine hallolmazsa hidrolik olmadı revizyon vs gider. yağı depğiştimmi araç rahatlar ne sıkıntısından bahsediyorlar. Zaten git sor yağ için ömürlük değişmez derler
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
kuantum ![]() 1. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 332 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
O zaman ben motor şanzıman kulağını ve yağı değiştireyim ilk planda. peki şu olur mu, ben bir özel serviste şanzıman yağını değiştirsem, fakat randıman alamasam, bu sefer yetkili servise gidip selenoidleri de değiştirsem, adamlar selenoid değişimi esnasında tekrar yağı değiştirirler mi? yani bana ikinci kez masraf çıkar mı?
bir de bozuk yağ yağ basıncının düşmesine neden olur mu? yağ basıncım 2.5 in biraz altında çıktı da? bu mutlaka selenoidlerin bozulduğunu mu gösterir? yoksa yağ da bozulmuş olabilir mi?
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
tekrar yağı değiştirirler, hiç acımazlar (:
evet özelliğini kaybetmiş yağ yüksek ısılarda yani şanzıman ısınmaya başlayınca özelliğini kaybeder. selenoidler zaten bu yüzden bozuluyor. sendeki araç makyajlı kasa eğer içinde yeni tip seleoid varsa yağ değişimi ile çözülebileceğini düşünüyorum.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
kuantum ![]() 1. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 332 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
O zaman önce motor kulakçıklarına baktırayım, sonra da yağ değiştiririm olmazsa.. Ha bir de aks var tabi.. :(:(
|
||
![]() |
||
sifremi unuttum ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Ekim 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı sifremi unuttum
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
sanziman yagi 80.000km yi gecmeden degistirilmesi lazim.Sizinki 150.000km ise artik degistirin :))
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
80.000 çok. bu yağ ve şanzıman manuellerden farklı. tamamen yağ olmazsa araç 1 cm bile gitmez. bu yüzden yağ en fazla 30.000 km de değiştirilmelidir.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
basrix ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
25 000 de şanzıman yağı değişmez 60 bin diye bizim otomatikçilerimiz söylüyor oda değildir 100000 de değiştir katoluğuna baktır yağın özelliği miktarı yazıyor üretici ömürlük yağ koyuyor yanlız 100000 de siyahlaşır değiştirmekte yarar var sarı mavi kırmızı şanzıman yağı var bunların yüzlerce sınıfı var yanlış yağ koyarsan gitmez geçende renoya dot 4 koydum castrol olmadı yağı sarıymış farklıymış
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
sen 100.000 km de bir değiştir ozaman
![]() |
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Yağın rengi ile yağın alakası yoktur. Boya katkısıdır o. Dextron 1-2-3-4 gibi isimlerle adlandırılırlar. Eğer araç Tiptronik vites ise AL4 şanzımandan bahsediyorum. Dextron 3 standardı öneriyor ustalar ancak yetkili servis Mobil LT71141 öneriyor. Ha ilk üretim sırasında ESSO LT71141 kullanılıyordu ancak anlaşmaları sona erdiği için mobil kullanılıyor şu anda. Ayrıca hiçbir yağ ömürlük olmaz. Maddenin doğasına aykırı. 25-30 bin km de bir değiştirilmesi öneriliyor AL4 şanzıman yağının. Yetkili servis Metin kardeş diyorsun ki şanzımanı kucaklasın eleman. |
||
![]() |
||
berk2309 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
metin kardeşim ozaman benim araç bir istisna oldu hatırlıyosan bu yaz şanzımanı indirttim kıbrıstan dönünce aracın şanzımanın içinden 0.5 ml yağ çıktı akis keçesinden atmış karter koruma oldugu ıcın farkedılmedı tabıkı :) |
||
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |