Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Otomatik vites Pejo 206 da şanzıman yağı değişimi
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Otomatik vites Pejo 206 da şanzıman yağı değişimi

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
fahrikem Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
09 - Ekim - 1980

Kayıt Tarihi: 29 Kasım 2010
Konum: KÜTAHYA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 80
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fahrikem Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Otomatik vites Pejo 206 da şanzıman yağı değişimi
    Gönderim Zamanı: 22 Ağustos 2011 Saat 13:52

Arkadaşlar 2001 model otomatik vites pejo 206 motor yağ değişim zamanım geldi.Bu arada şanzıman yağını değiştirmek istiyorum şu an için araçın vites geçişlerinde vs sorunum yok fakat aldığım kişi daha önce şanzıman yağını hiç değiştirmemiş yani akıbeti belli değil bir kaç arkadaşa sordum sorun yoksa hiç elletme malumunuz eksik yada fazla yağ konulma durumunda başıma iş açacağımı söylediler ne yapsam kafam karıştı, çünkü öte taraftan araç 150.000 km de hiç değişmediyse şanzıman yağı büyük bir problem açmasından korkuyorum.

Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Ağustos 2011 Saat 13:55
fahrikem bu konu okadar çok tartışıldıki sayısını ben bile hatırlamıyorum. neden konu açmadan önce araştırmıyorsun?
 
yağ 25 ile 30 bin km de bir değiştirilmelidir.


Düzenleyen metin - 22 Ağustos 2011 Saat 13:56
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
kuantum Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 332
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kuantum Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ağustos 2011 Saat 09:01
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

fahrikem bu konu okadar çok tartışıldıki sayısını ben bile hatırlamıyorum. neden konu açmadan önce araştırmıyorsun?
 
yağ 25 ile 30 bin km de bir değiştirilmelidir.

Metin Bey, yağ değiştirilmelidir demişsiniz, ama yetkili servise ben şu soruyu sordum: "selenoid valflere dokunmadan sadece yağını değiştirsem olmaz mı" Onlar da bana "o zaman başka sıkıntılara neden olur" dediler. Yani şu an benim zihnimde yağ selenoid valflerle beraber değiştirilebilen, aksi takdirde sıkıntılara yol açan birşey gibi geliyor :(
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ağustos 2011 Saat 09:07
yok öyle saçmalık ya olur mu öyle şey. ozaman motor yağını değiştirirken de pistonları değiştirelim olmaz mı ? aracında bir sıkıntı varsa sırasıyla önce yağ değişir, sıkıntı halolmazsa selenoid değişir yine hallolmazsa hidrolik olmadı revizyon vs gider. yağı depğiştimmi araç rahatlar ne sıkıntısından bahsediyorlar. Zaten git sor yağ için ömürlük değişmez derler
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
kuantum Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 332
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kuantum Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ağustos 2011 Saat 09:11
O zaman ben motor şanzıman kulağını ve yağı değiştireyim ilk planda. peki şu olur mu, ben bir özel serviste şanzıman yağını değiştirsem, fakat randıman alamasam, bu sefer yetkili servise gidip selenoidleri de değiştirsem, adamlar selenoid değişimi esnasında tekrar yağı değiştirirler mi? yani bana ikinci kez masraf çıkar mı? 

bir de bozuk yağ yağ basıncının düşmesine neden olur mu? yağ basıncım 2.5 in biraz altında çıktı da? bu mutlaka selenoidlerin bozulduğunu mu gösterir? yoksa yağ da bozulmuş olabilir mi?
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ağustos 2011 Saat 10:06
tekrar yağı değiştirirler, hiç acımazlar (:
 
evet özelliğini kaybetmiş yağ yüksek ısılarda yani şanzıman ısınmaya başlayınca özelliğini kaybeder. selenoidler zaten bu yüzden bozuluyor. sendeki araç makyajlı kasa eğer içinde yeni tip seleoid varsa yağ değişimi ile çözülebileceğini düşünüyorum. 
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
kuantum Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 332
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kuantum Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ağustos 2011 Saat 10:17
O zaman önce motor kulakçıklarına baktırayım, sonra da yağ değiştiririm olmazsa.. Ha bir de aks var tabi.. :(:(
Yukarı Dön
sifremi unuttum Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Ekim 2011
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 11
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sifremi unuttum Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Ekim 2011 Saat 03:58
sanziman yagi 80.000km yi gecmeden degistirilmesi lazim.Sizinki 150.000km ise artik degistirin :))

Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Ekim 2011 Saat 09:47
Orjinalini yazan: sifremi unuttum sifremi unuttum Yazdı:

sanziman yagi 80.000km yi gecmeden degistirilmesi lazim.Sizinki 150.000km ise artik degistirin :))

 
80.000 çok. bu yağ ve şanzıman manuellerden farklı. tamamen yağ olmazsa araç 1 cm bile gitmez. bu yüzden yağ en fazla 30.000 km de değiştirilmelidir.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
basrix Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011
Konum: bursa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 19
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı basrix Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Ekim 2011 Saat 16:32
25 000 de şanzıman yağı değişmez 60 bin diye bizim otomatikçilerimiz söylüyor oda değildir 100000 de değiştir katoluğuna baktır  yağın özelliği miktarı yazıyor üretici ömürlük yağ koyuyor yanlız 100000 de siyahlaşır değiştirmekte yarar var sarı mavi kırmızı şanzıman yağı var bunların yüzlerce sınıfı var yanlış yağ koyarsan gitmez geçende renoya dot 4 koydum castrol olmadı yağı sarıymış farklıymış 
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Ekim 2011 Saat 16:35
Orjinalini yazan: basrix basrix Yazdı:

25 000 de şanzıman yağı değişmez 60 bin diye bizim otomatikçilerimiz söylüyor oda değildir 100000 de değiştir katoluğuna baktır  yağın özelliği miktarı yazıyor üretici ömürlük yağ koyuyor yanlız 100000 de siyahlaşır değiştirmekte yarar var sarı mavi kırmızı şanzıman yağı var bunların yüzlerce sınıfı var yanlış yağ koyarsan gitmez geçende renoya dot 4 koydum castrol olmadı yağı sarıymış farklıymış 
 
sen 100.000 km de bir değiştir ozaman Gülme
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Ekim 2011 Saat 19:21
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: basrix basrix Yazdı:

25 000 de şanzıman yağı değişmez 60 bin diye bizim otomatikçilerimiz söylüyor oda değildir 100000 de değiştir katoluğuna baktır  yağın özelliği miktarı yazıyor üretici ömürlük yağ koyuyor yanlız 100000 de siyahlaşır değiştirmekte yarar var sarı mavi kırmızı şanzıman yağı var bunların yüzlerce sınıfı var yanlış yağ koyarsan gitmez geçende renoya dot 4 koydum castrol olmadı yağı sarıymış farklıymış 
 
sen 100.000 km de bir değiştir ozaman Gülme

Yağın rengi ile yağın alakası yoktur. Boya katkısıdır o. Dextron 1-2-3-4 gibi isimlerle adlandırılırlar. Eğer araç Tiptronik vites ise AL4 şanzımandan bahsediyorum. Dextron 3 standardı öneriyor ustalar ancak yetkili servis Mobil LT71141 öneriyor.  Ha ilk üretim sırasında ESSO LT71141 kullanılıyordu ancak anlaşmaları sona erdiği için mobil kullanılıyor şu anda.

Ayrıca hiçbir yağ ömürlük olmaz. Maddenin doğasına aykırı. 25-30 bin km de bir değiştirilmesi öneriliyor AL4 şanzıman yağının. Yetkili servisGöz Kırpmaler ömürlük derler ancak yetkili servisteki ustaya sorduğunuzda şanzıman nasıl soğuyor diye alacağınız cevap benim aldığım cevapla aynı olabilir. Şanzıman hava ile soğur. Peki radyatörden çıkan şu borular nereye giriyor? diye sorarsınız alacağınız cevap O borular ıııııııııııııı......Confused  Ne diyelim yetkili servis! Embarrassed

Metin kardeş diyorsun ki şanzımanı kucaklasın eleman.Göz Kırpma

Yukarı Dön
berk2309 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Eylül - 1989

Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1509
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı berk2309 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Kasım 2011 Saat 10:33
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: sifremi unuttum sifremi unuttum Yazdı:

sanziman yagi 80.000km yi gecmeden degistirilmesi lazim.Sizinki 150.000km ise artik degistirin :))

 
80.000 çok. bu yağ ve şanzıman manuellerden farklı. tamamen yağ olmazsa araç 1 cm bile gitmez. bu yüzden yağ en fazla 30.000 km de değiştirilmelidir.


metin kardeşim ozaman benim araç bir istisna oldu hatırlıyosan bu yaz şanzımanı indirttim kıbrıstan dönünce aracın şanzımanın içinden 0.5 ml yağ çıktı akis keçesinden atmış karter koruma oldugu ıcın farkedılmedı tabıkı :)
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Peugeot 208 GT yeni nesil yakıt tüketimi hk son mesaja git 227 0 mhakan71
konu icon Adblue seviyesini Kaç litre nasıl öğrenirim artık son mesaja git 371 0 Lepromer
konu icon 208 Yağ Azaltma Problemi son mesaja git 6119 8 selahattnsahman
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 36469 23 delroy
konu icon Peugeot 307 motor değişimi son mesaja git 142 0 delroy
konu icon Kaput amortisörü son mesaja git 2645 0 Abdullah B.
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 8279 19 talip206
konu icon Stop etme sorunu otomatik 206 son mesaja git 4179 2 konfor
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 7901 7 konfor
konu icon Gec calisma benzin pompa aorunu son mesaja git 259 0 Arslanalp2000
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 2858 3 kralex18
konu icon Pejo206 Çakmak Sigortası son mesaja git 158 0 kralex18
konu icon 3008 1.2 Puretech 130 Eat8 Ateşleme sorunu son mesaja git 12322 7 erthe
konu icon Subap kaldirma valf hatasi son mesaja git 3027 0 Mertdr
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 463 0 TİMSAH 71
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 235 0 TİMSAH 71
konu icon 207 Coilover & Süspansiyon son mesaja git 3043 0 ShoryuReppa
konu icon Ariza son mesaja git 399 0 Bayram 0816
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 208 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 2971 0 selahattnsahman
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
selahattnsahman 4
talip206 4
delroy 2
TİMSAH 71 2
kralex18 2
konfor 2
a.selim 1
Abdullah B. 1
eRRoR 1
Lepromer 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English