Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Benzinli Motorlar Hakkında Herşey...
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Benzinli Motorlar Hakkında Herşey...

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Benzinli Motorlar Hakkında Herşey...
    Gönderim Zamanı: 02 Ağustos 2011 Saat 18:12

Hava ile yakıt karışımının bir silindirde sıkıştırılması ve buji yardımıyla patlama etkisi yaratacak şekilde yakılması yöntemiyle güç üreten motorlara buji ile ateşlemeli motorlar (BAM) veya içten yanmalı motorlar denir.

Birçok Avrupalı mühendis içten yanmalı motor tasarlamıştır. 1862’de Fransız mühendisi Beau-De Rochas dört zamanlı çevrimin esaslarını ortaya koymuştur. Alman mühendisi Nikolaus August Otto, 1876’da dört zaman esasına göre çalışan ilk motoru yapmıştır. Hava gazı ve hava karışımının sıkıştırılması ile bunu bir alevle ateşleyerek motoru 150-200 devir/dakika ile çalıştırmayı başarmıştır. 1885 yılında ise Alman mühendisler Gottlieb Daimler ve Karl Benz kendi motorlarını ürettiler ve bunu yine kendi tasarımları olan otomobilde kullandılar.

 

 

BENZİNLİ MOTORLARIN SINIFLANDIRILMASI

 

1-) Hava – Yakıt Karışımının Meydana Getirilmesine Göre Motorlar

 

a) Karbüratörlü Motorlar

b) Emme Kanalında veya Manifoldunda Enjektör Bulunan Motorlar

 

 

2-) Soğutma Şekline Göre Motorlar

 

a) Su Soğutmalı Motorlar

b) Hava ile Soğutmalı Motorlar 

c)Adyabatik (Soğutmasız) Motorlar

 

 

3-) Yağlama Şekline Göre Motorlar

                                                                                                          

a) Yakıta Yağ karıştırarak Yağlanan Motorlar

b) Yağlama Yöntemiyle Yağlanan Motorlar

c) Pompa İle Yağlanan Motorlar

 

 

4) Silindir Sayısına Göre Motorlar

 

a) Tek Silindirli Motorlar

b) Çift Silindirli Motorlar

c) Dört Silindirli Motorlar

d) Dörtten Fazla Silindiri Olan Motorlar

 

5-) Silindirlerin Tertip Tarzına Göre Motorlar

 

a) Sıra tipi Motor

b) V-Tipi Motor

c) W-Tipi Motor

d) H tipi motor

e) Boksör Tipi Motor

f) Yıldız Tipi Motor

g) Karşı Pistonlu Motor

 

 

6) Supap Sistemine Göre Motorlar

 

a) Klasik tip Motorlar

b) Klasik Tip Motorlar

c) L Tipi Motorlar

d) F Tipi Motorlar

e) Küre Tipi Motorlar

f) Deney Motoru

g) İki Zamanlı Motorlar

 

 

7) Çalışma Prensibine Motorlar

 

a) İki Zamanlı Motorlar

b) Dört Zamanlı Motorlar

 

 

 

BENZİNLİ MOTORLARLA İLGİLİ BAZI GENEL TANIMLAR VE TERİMLER

 

1-) Ölü Nokta: Pistonun silindir içerisindeki hareketi esnasında, yön değiştirmek için bir an durakladığı (hareketsiz kaldığı) yere ölü nokta denir. İkiye ayrılır:

 

1-a-) Üst Ölü Nokta(Ü.Ö.N.): Pistonun silindir içerisinde çıkabildiği en üst noktada, yön değiştirmek için bir an durakladığı yere üst ölü nokta denir. Ü.Ö.N. olarak gösterilir.

 

1-b-) Alt Ölü Nokta(A.Ö.N.): Pistonun silindir içerisinde inebildiği en alt noktada, yön değiştirmek için durakladığı yere alt ölü nokta denir. A.Ö.N. olarak gösterilir.

 

 

2-) Kurs(strok),Piston Yolu: Pistonun; alt ölü nokta ile üst ölü nokta arasında almış olduğu yola kurs veya piston yolu denir.

 

 

3-) Silindire (Kurs hacmi): Pistonun alt ölü noktadan üst ölü noktaya kadar silindir içerisinde yaladığı hacme denir.

 

 

4-) Silindir Hacmi: Piston üst ölü noktada iken üzerinde kalan hacimdir.

 

 

5-) Toplam Silindir Hacmi: Bir silindir hacmi ile motorun silindir sayısının çarpımına eşittir.

 

 

6-) Toplam Kurs Hacmi: Silindire ile motorun silindir sayısının çarpımına eşittir.

 

 

7-) Yanma Odası Hacmi: Piston üst ölü noktada iken, silindir kapağı ile pistonun  üst yüzeyi arasında kalan hacimdir.

 

 

8-) Zaman: Pistonun silindir içerisinde iki ölü nokta arasında yaptığı bir harekete zaman denir. Başka bir deyişle krank milinin 180°lik dönme hareketi ile pistonun iki ölü nokta arasında yaptığı harekettir.

 

 

9-) Çevrim: Bir motorda iş elde etmek için tekrarlanmadan meydana gelen olayların toplamına çevrim denir. Bir çevrim krank milinin 720°lik dönüşü ile tamamlanır.

 

 

 

BENZİNLİ MOTORLARIN ÇALIŞMA PRENSİPLERİ

 

1) İki Zamanlı Motorlar:

           

Bu motorlarda piston silindir içinde Ü.Ö.N.’da iken birinci zaman başlar. Bu anda silindir içerisinde sıkıştırılmış gazlar ateşlenmiştir.Yanma neticesinde bir ısı enerjisi açığa çıkar.Bu ısı ile sıcaklığı yükselen gazlar hızla genişler ve pistonu A.Ö.N.’ya doğru iterler.Piston, A.Ö.N.’ya doğru giderken, silindirin yan yüzeylerine açılmış olan egzoz ve emme kanallarının önünden geçer ve bunları açar.Piston önce egzoz kanalının üst noktası hizasına gelir. Bu noktadan sonra, silindir içindeki yanmış gazlar egzoz kanalından dışarı çıkmaya başlar.

 

Daha sonra emme kanalının üst noktası hizasına gelen piston, içeriye taze gazların girmesini sağlar. Taze gazlar, silindir içine girerek,yanmış gazları süpürür ve açık olan egzoz kanalından dışarı atarlar.Bu arada piston A.Ö.N.’ya ulaşır ve birinci zaman sona erer.İkinci zamanda piston , A.Ö.N.’dan geri gelmeye başlar.Önce emme kanalını kapatır.Silindir içine taze gaz girişi durur.Fakat egzoz kanalı da Kapanıncaya kadar geçen müddet zarfında bir miktar taze gaz da dışarı atılmış olur.Egzoz kanalı da kapandıktan sonra sıkıştırma başlar.Piston gazları sıkıştırarak Ü.Ö.N.’ya yaklaşırken bujiler vasıtasıyla ateşleme yapılır.Tekrar birinci zaman başlar.

 

 

1) Dört Zamanlı Motorlar:

 

Yakıt ve hava karışımı pistonun aşağı hareketiyle dolar.

 

Karışım pistonun yukarıya doğru hareket etmesiyle sıkıştırılır.

 

Sıkışmış karışım benzinli motorlarda bir kıvılcım ile tutuşturulur, dizel motorlarda ise yüksek basınç ve sıcaklık altında kendiliğinden tutuşur ve yanma gerçekleşir. Yanma sonucu açığa çıkan enerji ile piston aşağıya doğru itilir. Bu sayede krank şaftı döndürülür ve kinetik enerji elde edilmiş olur.

Pistonun geri dönüşü sırasında egzoz valfı açıktır ve egzoz gazları pistondan atılır. Döngü böylece başlangıç konumuna gelir ve 1. aşamadan itibaren işlemler yinelenir.

 

 

 

BENZİNLİ MOTORLARIN KISIMLARI

 

 

1-) SİLİNDİR BLOĞU

 

1-a-) Görevi: Silindir bloğu üst karterle birlikte motorun gövdesini teşkil eder. Pistonlara yataklık ettiği gibi silindir bloğu içerisinde bulunan silindirler, silindir kapağı ile birlikte yanma odalarını teşkil eder. Motorun çalışması için gerekli olan yardımcı ve esas sistemlerin çoğu silindir bloğu ve üst kartere bağlanır.

 

1-b-) Yapısı: Silindir bloğu motorun kalbidir. En çok dökme demirden yapılanı kullanılır. Bazı yeni motorlarda alüminyum alaşımdan yapılmış silindir blokları da kullanılmaktadır. Alüminyum hafiftir ve dökme demirden daha iyi bir ısı iletimine sahiptir.Silindirler, silindir kapağı ile kapatılır;sıkı sızdırmazlık silindir bloğu ile silindir kapağı arasına yerleştirilen silindir kapak contası ile sağlanır.Krank haznesi silindir bloğunun alt bölümünde oluşturulmuştur.Silindir blokları genellikle; dökme demirin içerisine %3 oranında serbest grafit halinde karbon ilave edilmesiyle elde edilen esmer dökme demirden yapılırlar.

 

 

2-) SİLİNDİRLER

 

Benzinin yanması ile oluşan termal enerji her silindir içinde bulunan pistonların aşağı yukarı hareketleri ile mekanik enerjiye çevrilir. Bir motor, termal enerjiyi en verimli şekilde mekanik enerjiye çevirebilmek için aşağıdaki iki önemli noktayı sağlamak mecburiyetindedir.

 

a-) Basınçlı hava – yakıt karışımının veya yanmış gazın silindir ile pistonların arasından kaçmasına izin vermemelidir.

 

b-) Piston ile silindir arasındaki sürtünme direnci mümkün olduğunca en azda tutulmalıdır.

 

 

3-) ÜST KARTER

 

Üst karter otomobil motorlarında silindir bloğu ile birlikte dökülür. Üst karter krank miline ve kam miline yataklık eder. Yağ pompaları motorun cinsine bağlı olarak içten veya üst kartere bağlanırlar.Benzin otomatiği ve distribütörde genellikle üst kartere bağlanmaktadır.

 

Üst karterin iç kısmında bloğu boydan boya kateden bir ana yağ kanalı bulunur. Bu kanalın ön ve arkası küçük tapalarla kapatılmıştır.Aynı zamanda ana yağ kanalından, ana ve kam mili yataklarına yağ ileten, yardımcı yağ kanalları da üst karterde bulunur.

 

 

4-) SİLİNDİR KAPAĞI,YANMA ODALARI VE SİLİNDİR KAPAK CONTALARI

   

4-a-) Silindir Kapağı

 

 

4-a-1-) Görevi: Silindirlerin üst tarafını kapatır ve yanma odalarını teşkil eder. Ayrıca bazı yardımcı motor parçaları silindir kapağına bağlanır.

 

4-a-2-) Yapısı: Silindir kapakları yüksek sıcaklık ve basınca dayanabilmelidirler. Bu yüzden dökme demirden veya alüminyum alaşımdan yapılırlar. Silindir kapaklarında supapları ve bujileri soğutan su ceketleri ile supaplar ve bujiler gibi yardımcı elemanlar bulunurlar.

 

4-b-) Yanma Odası Çeşitleri

 

Yanma odaları 4 çeşittir.

 

4-b-1-) Yarı Küresel Tip Yanma Odası: Bu tip yanma odası, aynı kapasitedeki diğer yanma odası çeşitleri ile karşılaştırıldığında çok küçük bir yüzey alanına sahiptir. Bu tipte ısı kaybı azdır,ayrıca önemli derecede emme

ve egzoz etkinliğine fırsat tanır.

 

4-b-2-) Kama tip Yanma Odası: Bu tipte küçük ısı kayıpları vardır. Supap mekanizması yarı küresel yanma odalarına göre oldukça basittir.

 

4-b-3-) Küvet Tip Yanma Odası: Yapısı basittir ve üretim maliyeti en düşük tiptir. Supap çapının sınırlı olmasından dolayı, emme ve egzoz verimliliği yarı küresel tipe göre daha azdır.

 

4-b-4-) Pentroof Tip Yanma Odası: Bu tip, her silindirde iki veya daha fazla emme ve egzoz supabı bulunduran tüm motorlarda bulunur. Bunun sebebi eksantrik mili ve supap düzenleme ihtiyacıdır. Bu tip yanma odası yüksek sıkıştırma oranına ve hızlı yanmaya sahiptir. Çünkü buji yanma odasının tam ortasına yerleştirilmiştir.

 

4-c-) Silindir Kapak Contası:

 

Bir silindir kapak contası, yanan gazın, soğutma suyunun ve yağın dışarı sızmasını önlemek için silindir bloğu ile silindir kapağı arasına yerleştirilmiştir. Contalar tüm sıcaklıklarda ısıya ve basınca dayanmak zorunda olduklarından genellikle karbonlu çelik saçtan yapılırlar.

 

 

5-) SİLİNDİR GÖMLEKLERİ

 

5-a-) Görevi: Silindir bloğundaki silindirik yuvalarına takılan, silindirik parçalara silindir gömleği denir.

 

5-b-) Çeşitleri: Gömlekler kuru ve yaş gömlekler olmak üzere ikiye ayrılır.

 

5-b-1-) Kuru Gömlekler: Silindir bloğundaki yuvalarına, sıkı geçirilen ince cidarlı çelik veya dökme demir gömleklerdir. Kuru gömlekler silindir bloğundaki yuvalarına 1-2 tonluk bir basınçla oturtturulur. Dış cidarları soğutma suyuna temas etmez.

 

5-b-2-) Yaş Gömlekler: Üstten veya alttan silindir bloğundaki yuvasına oturan, dış cidarı sürekli soğutma suyu ile temas halinde olan silindir gömleklerine yaş gömlekler denir.Yaş gömleklerin değiştirilmeleri kolaydır.

 

 

6-) KARTER

    

6-a-) Görevi:

 

Karter motorun alt tarafını kapatarak, hareketli motor parçalarını dış etkilerden korur.

Dört zamanlı motorlarda motor yağına depoluk eder.

Yağı dinlendirir ve soğutur. 

 

6-b-) Yapısı: Silindir bloğunun alt kısmına krank haznesi adı verilir. Yağ karteri bir sızdırmaz keçe veya conta vasıtası ile krank haznesine civatalanmıştır. Yağ karteri preslenmiş çelik saçtan yapılmıştır. Yağ karterinde araç düz bir yerde olmasa bile yağ karterinin dibinde yeterli miktarda yağ olmasını sağlayacak seperatörler bulunur. Seperatörler birer dalga kıran gibi aracın ani duruşlarında yağın sıçramasını önlerler ve yağın sürekli olarak pompayı beslemesini sağlarlar.

 

6-c-) Düz karterler: Oturma yüzeyleri düz, yanlardan üst kartere, önden zaman dişlileri kapağına, arkadan ana yatak kepine bir bütün olarak oturan karterlere düz karter denir.

 

6-d-) Boğazlı Karterler: Yanlardan üst kartere, önden ve arkadan kavis biçiminde, ana yatak kepine oturan karterlere boğazlı karterler denir. Bu karterlerde contalar 2 yan ve 2 boğaz olmak üzere  4 parçalıdır. Karterler üst kartere, karter cıvataları ile bağlanmaktadır.

 

6-e-) Karterlerde meydana gelebilecek arızalar: Karterin motorun alt tarafında bulunması sebebiyle hareket halindeki tekerleklerden fırlayan taşlar veya karterin herhangi bir yere vurması sonucu Şu arızalar görülür:

 

Şekil değişikliği, Çatlaklık, Ara bölmelerin gevşemesi, Yağ boşaltma tapasının ve contasının arızalı oluşu, Karter ve boğaz contalarının sıvı kaçırması,

 

6-f-) Karter Contaları: Karterlerde genellikle mantar veya özel conta kartonundan preslenerek yapılan contalar kullanılır. Bu contaların kalınlığı genellikle 1,5 - 2,5 mm’dir

 

 

 

SUPAPLAR, SUPAP MEKANİZMASI VE KISIMLARI

 

 

1-) SUPAP MEKANİZMASI

 

1-a-) Yapısı: Dört zamanlı bir motor, emme, sıkıştırma, yanma, egzoz stroklarına sahiptir. Ancak supap çalışması için sadece iki stroka gerek vardır;bunlar emme ve egzoz stroklarıdır. Bu yüzden Supap mekanizması tek bir motor çevrimini tamamlamak için krank milinin her iki turunda eksantrik mili bir kez dönerek emme ve egzoz supaplarını çalıştıracak tarzda tasarlanmıştır.

 

1-b-) Supap Çalışması: Krank mili döndüğü zaman, triger kayışı vasıtasıyla eksantrik milinin dönmesine neden olur. Bazı motorlarda eksantrik mili dişliler vasıtasıyla döndürülür.

 

Eksantrik mili, kamlar supap fincanlarını aşağı doğru iterek supapları açarlar. Eksantrik mili dönmeye devam ederken supap yayları supapları kapatırlar. Eksantrik mili, krank milinin her iki tur dönmesinde bir tur dönerek

supapların bir kez açılıp kapanmasını sağlar.

 

2-) KAM MİLİ

 

Kam mili, supapları dört zaman çevrimine göre açan piston kursu boyunca açık tutan ve yaylar yardımıyla kapatan setli bir mildir. Eksantrik milinde emme ve egzoz supapları ile eşit sayıda kamlar bulunur. Distribütör tahrik dişlisi ile yakıt pompası tahrik kamı da eksantrik miline bağlı olarak çalışır. Ayrıca özel bir kam vasıtasıyla da benzin otomatiğini çalıştırır.

 

Kam mili hareketini krank milinden, krank kasnağı ve bir zamanlama dişlisi ile alır. Kam mili, sırt kısmı çelik, yatak yüzü yumuşak ince metalden yapılmış boru tipi yataklardır. Kam milleri, krank mili ile birlikte motorda dört zamanı düzenler. Kam mili hareketini krank milinden helis dişli, zincir dişli veya triger kayışı ile alır.Dört zamanda krank mili iki defa dönünce kam mili bir defa döner.

 

 

3-) SUPAP TAHRİK YÖNTEMLERİ

 

Üç çeşit supap tahrik yöntemi vardır.

 

3-a-) Zamanlama Dişli Tip: Bu yöntem kam milinin silindir bloğu içinde yer aldığı üstten supaplı tip motorların supap mekanizmasında uygulanır.

 

3-b-) Zamanlama Zincirli Tip: Bu yöntem kam milinin silindir kapağı üzerinde bulunduğu üstten eksantrikli tip motorlarda uygulanır. Kam mili, zamanlama dişlisi yerine bir zamanlama zinciri ve zincir dişliler tarafından tahrik edilir. Zamanlama dişlisi ve zincir dişliler yağ ile yağlanırlar.

 

3-c-) Triger Kayışlı Tip: Eksantrik bir zamanlama zinciri yerine iç kısmına diş açılmış bir kayış ile tahrik edilir. Kayış, zincirli tipten daha sessizdir ve yağlanmaya veya gerdirme aparatına ihtiyacı yoktur.Diğer göre daha hafiftir.

 

Triger kayışı fiber-glass ile güçlendirilmiş kauçuktan yapılmıştır. Gerilme dayanımı çok yüksektir ve ısı değişimlerinde çok az bir esneme yapar.

 

 

4-) SUPAPLAR VE SUPAP YUVALARI

   

4-a-) Görevi: Dört zamanlı içten yanmalı benzin motorlarında, emme zamanında, açılan bir delikten hava yakıt karışımı silindirlere dolar.Aynı şekilde egzoz zamanında yanmış gazlar ikinci bir delikten dışarı atılır.Silindirlere açılan bu delikleri açıp kapayan ve belli süre açık tutan, motor elemanlarına supap denir.Her silindirde bir emme ve bir de egzoz supabı vardır.Bazen silindire daha fazla karışım alabilmek ve yanmış gazları daha kolay dışarı atabilmek için her silindire iki emme iki egzoz supabı takılır.

 

4-b-) Yapısı: Supapların çoğu 45°lik bir açıyla tornalanmıştır. Bunlar dikleri ile aynı düzlemde bulunan ve kendilerine uyan bir yuvaya sahiptir.Bu durum özellikle ağır işletme şartlarında çalışan egzoz supapları için iyi bir görev yapmaya yardım eder. Yüksek devirli karbüratörlü motorların bazılarında sodyumla soğutulan, bazılarında ise yağ ile soğutulan supaplar kullanılır.

 

4-c-) Supap Yuvası: Yüksek güçlü motorların egzoz supap yuvaları kızgın yanma gazlarının etkisiyle yumuşamaya ve supapların sürekli vuruntuları nedeniyle aşınırlar. Bu durum egzoz supaplarının yuvalarının servis ömürlerini uzatmak amacıyla, işletme sırasında yüksek sıcaklığa dayanabilecek özel alaşımlar kullanılmasına yol açtı. Bu özel alaşımlara supap yuvası denir.

 

 

5-) SUPAP KILAVUZLARI

 

5-a-) Görevi: Supapların gerekli şekilde açılıp kapanmasını sağlayan silindirik parçalara supap kılavuzu denir. Supap kılavuzları motorun supap tertip tarzına göre, silindir bloğunda veya silindir kapağında bulunurlar.

 

5-b-) Yapısı: Genellikle motorlarda tek parça halinde sökülüp takılabilen supap kılavuzları kullanılmaktadır. Bazı firmalar faturalı kılavuzlar kullanmaktadır.

Emme ve egzoz supapları için ayrı ayrı yapılan kılavuzun bir tarafı faturalı yapılır.

 

 

6-) SUPAP YAYLARI

 

6-a-) Görevi: Supap yaylarının başlıca görevleri şunlardır;

 

Supapların kapatılmasını sağlamak,

Supabın açılması sırasında supap hareket mekanizmasının ataletini karşılamak üzere yeterli kuvveti üretmek,

Supap hareket mekanizmasının sıçramasına engel olmak 

 

6-b-) Yapısı: Supap yayları, dairesel kesitli çelik tellerden silindirsel helisel bir bobin biçiminde yapıldığı gibi, kare kesitli tellerden de yapılabilirler. Dairesel kesitli yaylar yapımlarının kolay oluşu nedeniyle, daha yaygın olarak kullanılırlar.

 

 

7-) SUPAP İTİCİLERİ

 

7-a-) Görevi:

 

Supap iticileri, supap fincanının eksantrik milinden aldığı hareketi külbütör koluna iletir.

Kam mili ile supap mekanizması arasında bulunan supap iticileri, kam hareketini supaba iletirler. 

 

7-b-) Yapısı: Supap iticileri genellikle içleri dolu, dairesel kesitli krom nikelli çubuktan yapılmıştır.Kam mili ile temas eden yüzey, gövde ve itici çubuğun oturduğu iç kısım sertleştirilmiştir.

 

 

8-) KÜLBÜTÖR KOLU VE MİLİ

 

Külbütör kolu külbütör miline tutturulmuştur. Külbütör kolu itici çubuk tarafından itildiği zaman külbütör mili üzerinde dönerek supabı açar. Külbütör kolu üzerinde supap ayarını kontrol eden bir vida ve emniyet somunu vardır.

Külbütör mili çelik alaşımdan yapılmış, içi boşaltılmış ve iki başına özel tapalar takılmış düz bir mildir. Mil üzerin

Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Ağustos 2011 Saat 19:35
albayım 3 silindirli motoruda eklemelisin Alkış
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Ağustos 2011 Saat 19:51
Thumbs Up
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Ağustos 2011 Saat 22:49
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

albayım 3 silindirli motoruda eklemelisin Alkış

Tamam Usta...Gülme
Yukarı Dön
badcombatant Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
16 - Aralık - 1988

Kayıt Tarihi: 01 Şubat 2010
Konum: İST-Sultanbeyli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 341
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı badcombatant Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ağustos 2011 Saat 01:17
Güzel ve faydalı paylaşım teşekkürler
2004 1.4 hdi 307 xr
Yukarı Dön
m.peker Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Kasım 2010
Konum: izmit
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 649
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı m.peker Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ağustos 2011 Saat 03:12
albayım eline sağlık çok güzel bilgi
307 1.6 110 hp comfort dizel
Yukarı Dön
F-Eren Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
23 - Temmuz - 1983

Kayıt Tarihi: 05 Ocak 2010
Konum: Tekirdağ - İst.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 377
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı F-Eren Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ağustos 2011 Saat 08:12
motor bilgisi olmayanlar için gayet açık ve kolay anlatmışsın güzel paylaşım teeşekkürler....

Fatih Eren (1983)
Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray
2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof
A Rh -
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ağustos 2011 Saat 08:19
Orjinalini yazan: badcombatant badcombatant Yazdı:

Güzel ve faydalı paylaşım teşekkürler
Orjinalini yazan: m.peker m.peker Yazdı:

albayım eline sağlık çok güzel bilgi

Orjinalini yazan: F-Eren F-Eren Yazdı:

motor bilgisi olmayanlar için gayet açık ve kolay anlatmışsın güzel paylaşım teeşekkürler....


Ben Teşekkür Ederim;
Elimden Geldiğince Paylaşıyorum Bişeyler.Gülme
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ağustos 2011 Saat 09:06
bence motor hakkında kafasında soru işareti olan arkadaşlar için çok faydalı bilgiler var,
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
forewer_fb Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ocak - 1985

Kayıt Tarihi: 05 Mart 2011
Konum: üsküdar/küçüksu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 844
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı forewer_fb Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ağustos 2011 Saat 10:09
bunları oku git motor sınavına gir:))
İETT, metrobüs, dolmuş, vapur :)hala peugeot sevdalısı
B Rh(+) 0533 484 26 08
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ağustos 2011 Saat 12:46
Orjinalini yazan: forewer_fb forewer_fb Yazdı:

bunları oku git motor sınavına gir:))
SırıtmaKahkaha
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 7642 19 talip206
konu icon Stop etme sorunu otomatik 206 son mesaja git 1597 2 konfor
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 7725 7 konfor
konu icon Gec calisma benzin pompa aorunu son mesaja git 208 0 Arslanalp2000
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 2661 3 kralex18
konu icon Pejo206 Çakmak Sigortası son mesaja git 140 0 kralex18
konu icon 3008 1.2 Puretech 130 Eat8 Ateşleme sorunu son mesaja git 9553 7 erthe
konu icon Subap kaldirma valf hatasi son mesaja git 437 0 Mertdr
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 289 0 TİMSAH 71
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 216 0 TİMSAH 71
konu icon 207 Coilover & Süspansiyon son mesaja git 470 0 ShoryuReppa
konu icon Ariza son mesaja git 287 0 Bayram 0816
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 183 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 297 0 selahattnsahman
konu icon 208(2015) Başaran Coilover son mesaja git 315 0 selahattnsahman
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 857 1 Ozzy1903
konu icon Peugeot 208 2015 1.2 PureTech Yakıt Tüketimi son mesaja git 397 0 selahattnsahman
konu icon 5008 GT Şanzıman Arızası son mesaja git 351 0 eRRoR
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 1053 0 freestyle53
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 408 0 kartal5200
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
talip206 4
selahattnsahman 3
TİMSAH 71 2
kralex18 2
konfor 2
ErkamC 1
Ozzy1903 1
Bayram 0816 1
ShoryuReppa 1
Mertdr 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English