Peugeot Türkiye Forumları
yedek parçam Yedek Parçam - Peugeot ve Citroen Yedek Parça
0212 486 33 68 - 0544 486 33 68
www.yedekparcam.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - otomobillerde emniyet ve carpışma testleri
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

otomobillerde emniyet ve carpışma testleri

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: otomobillerde emniyet ve carpışma testleri
    Gönderim Zamanı: 27 Mart 2008 Saat 10:48

OTOMOBİLLERDE EMNİYET VE YAPILAN ÇARPIŞMA TESTLERİ

 

Emniyet  Tedbirleri : Otomobilde emniyet araştırmasının en önemli hedefi, insan-makine arasındaki optimal bağıntının tespitidir. Çünkü, sadece sürücü ile araç arasındaki iyi bir bağlantı, kritik durumlarda ve tam zamanında doğru kararın verilmesini sağlar.

Sürücünün refleks hareketleri ölçülerek, hangi konstrüksiyonların çabuk ve doğru olan kararların alınmasını mümkün kılabileceği tespit edilebilir. Bunun için teknik ve tıp bilim adamlarının yaptıkları geniş test programları bunu gerçekleştirebilir. Otomobil kullanma esasında, daimi olarak psikolojik etkiler ilk planda bulunmaktadır. Bu durum özellikle gerilimin yükseldiği trafik sıkışıklığında, hızlı değişen şartlarda ve devam eden aksiyon ve reaksiyon durumlarında meydana gelmektedir.

Yapılan araştırmalarla sürücünün zorlanması gerilim yaratan trafik şartlarında minimum bir değere kadar indirilebilmiştir. Araçların emniyetini arttırmak için aktif ve pasif emniyet tedbirleri alınmaktadır.

Örneğin; iyi bir yol durumu, geniş bir iz ve uzun bir aks aralığı, alçak bir ağırlık merkezi, uygun bir aks yükü dağılımı, amortisörler, uygun bir fren sistemi, sürücüyü iyi bir kondisyonda tutabilen konforlu ve ergonomik bir kabin, her şartta çevreyi rahat görmeyi sağlayan camlar ve yan (dikiz aynası) aynalar vs.

Aracın Pasif Emniyeti: Bir kaza esnasında yaralanma tehlikesini mümkün mertebe azaltan her şey pasif emniyettir. Burada iç ve dış emniyetten söz edilmektedir.

Dış emniyet motorsiklet sürücüleri ile yayaların otomobil ile temaslarındaki yaralanmaları, iç emniyette ise şoför ile yolcuların yaralanmalarını dikkate almaktadır.

Dış emniyetin gerçekleştirilmesi oldukça zordur. Motor kaputu esnek, cam sileceklerinin milleri gömme yapılabilir ve dış köşeler yuvarlatılabilir. Aynalar kapanabilir şekilde düzenlenebilir. Ayrıca iyi bir görüş sağlayan cam ve aynalar da dış emniyet için önemli bir faktördür. Sürücünün yolu ve etrafında bulunan nesneleri iyi görmesi ve zamanında fark etmesi kazaları engelleyebilmektedir.

İç emniyet için enerjiyi yutan buruşma sınırı ve koruyucu kabin büyük önem taşımaktadır. Ayrıca yana kaymış olan önden çarpma çok meydana gelen bir kaza şeklidir. Özel çatı konstrüksiyonları, stabil kapı dikmeleri ve kapı kilitleri ile iyi bir yandan çarpma mukavemetine ulaşılır.

Gösterge panosundan kontak anahtarına kadar yaralayabilecek olan her şeyin üzeri elastik bir madde ile kaplanır. Bütün bu emniyet sistemleri yolcuları geri tutma sistemlerinin olmaması halinde çok çabuk tehlike sınırlarına ulaşırlar.

Biomekanik Sınır Değerleri: Gerek aktif , gerekse pasif  emniyet tedbirlerinin alınabilmesi için insan vücudunun mukavemetinin, biomekanik değerlerinin yani insanın tahammül edebileceği kuvvetlerin ve ivmelerin bilinmesi gerekmektedir. (Yapılan testler sonucunda aşağıdaki tabloda bu değerler verilmiştir.)

 

 

 

KABURGA

 

KIRILMA  YÜKÜ        (3 cm. zımba ile)

ALIN

5000 – 11000 N

KIRILMA  YÜKÜ        (3 cm. zımba ile)

ŞAKAK

     2500 N

KIRILMA  YÜKÜ        (3 cm. zımba ile)

ÇENE KEMİĞİ

        1000 N

KABURGA

KIRILMA  YÜKÜ                              (10 cm. genişlikte kirişle)

1500 – 6000 N

ET

ÇEKME MUKAVEMETİ                    

   170 N/

DERİ

ÇEKME MUKAVEMETİ

   700 N/

 

Standart Test:

Standart test ölçme cihazları donatılmış Dummy ile 50 km/h bir hızla sabit bir duvara çarpılarak yapılır. Bu hızla sabit bir duvara çarpma durumunda meydana gelen yaralanmaları açıklığa kavuşturabilmek için şunlar söylenebilir. Bu durum, aynı ağırlıkta iki aracın 60 km/h hızlarla önden birbirleriyle çarpışmasına veya aynı ağırlıkta duran bir araca 120 km/h bir hızla çarpmaya eşdeğerdir.

Kazanın Gelişmesi:

Kaza iki kısımda gelişmektedir.

1.      Aracın bir maniaya çarpması

2.      İkinci çarpma, yani sürücü veya yolcunun aracın iç kısımlarına çarpması (Şekil 10.17)

Şekil 10.17 de 50 km/h hızla sabit bir maniaya çarpan araçta kabinin ve emniyet kemerini takmamış sürücünün başının ivme durumu görülmektedir. Şoförün başının ivmesi araç kabini ivmesinden daha büyük olmaktadır. Sürücü, emniyet kemeri takmadığından havada uçmakta ve aracın durmasına yakın iç kısımlara çarpmaktadır. Bu durumda buruşma sınırının da bir faydası olmaz ve sürücü için sadece çok az bir deformasyon yolu mevcuttur. Emniyet kemeri kullanılması halinde baş ivmesi oldukça azalır.

Crash Testleri:

Araçların birbirleriyle çarpışmaları esnasında meydana gelen hasarları mümkün mertebe azaltabilmek için çok sayıda denemeler yapılmıştır. Burada örnek olarak VW – Golf  ve Audi 100 araçları ile yapılan crash testlerinde elde edilen neticeler tablo halinde gösterilmiştir.

Denemelerde üç noktalı emniyet kemeri, kemer gerdirme sistemi ile araçta emniyet çatallı şasi kullanılmıştır (Şekil 10.21). bu şekildeki çatal şasiye göre bütün şasi taşıyıcı kiriş sistemi aynı yükseklikte yapılmış ve bu yükseklik çarpma yüksekliği olarak belirlenmiştir.

Şekil 10.22 ile enine boyuna kirişler ile yan dikmeler ve çatı çerçevesi sayesinde stabil bir gövde olarak geliştirilmiş olan bir otomobil karoseri görülmektedir. Kapı menteşeleri ve kilitler özellikle boyuna ve enine kuvvetlere göre stabil bir şekilde konstrukte edilmiştir. Ön kısımda enine bir kirişin yanına önden çarpmalar için iki körük şeklinde boyuna kiriş ön görülmüştür. Deformasyon esnasında yutulan hareket enerjisi nedeni ile 50 km/h lik bir hızla bir maniaya çarpma esnasında kabin hasar görmemektedir. Arkadan çarpma durumunda aynı şekilde iki boyuna kiriş kabini korumakta ve bir devrilme esnasında çatı kirişi, dikmeler ve enine kirişler stabil kalmaktadır.

Şekil 10.23 ile gösterilen yandan kaza durumu üç Dummy ve bir kadavra ile yapılmıştır. İvme ölçerler üç yönden başa, göğse, kalçaya ve araca yerleştirilmiştir. Olay sekiz film makinesi ile tespit edilmiştir. (Tablo ?).

PARAMETRELER

DUMMY TEST 1

DUMMY  TEST 2

DUMMY TEST 3

KADAVRA TESTİ

HIZ       (304 km/h)

    57,5

   59,5

   58,3

   58,5

L            (mm)

  1645

  1660

  1570 

  1620

α ( 0 )

    105

   125

   105

   105

Δ1*    (mm)

   -10

    10

    15

     7

Δ2*   (mm)

    35

    65

    35

    27

AĞIRLIK (304 km/h)

  1005

  1007

  1005

  1005

AĞIRLIK (R15 kg)

  1040

  1020

  1035

  1014

                  

MESAFE

BAŞ - DUVARI(mm)

   150

   155

   150

   170

KOL – DUVARI(mm)

   140

   125

   115

   125

KALÇA – DUVARI(mm)

   195

   180

   190

   170

(*) her iki aracın birbirlerine göre relatif olarak yükseklik ölçüleri                                                                (Tablo ?. Test şartları/yandan çarpma)

Göğüs Kafesi: Yaralanmalar 3 ms değerinde 50 g dır. Kadavradaki çökme 9 cm. olup Dummy de tespit edilememiştir. Kadavranın ivmesi deneme bebeklerinde oldukça büyüktür. Hakiki bir kaza durumunda ağır bir şekilde yaralanma olmuştur. Bu tahminen düşük kemik mukavemetinden ileri gelmektedir.

Kalça: 90 g/3 ms değerinde kalçada yaralanmalar tespit edilememiştir. Deney sonuçlarına dayanarak, çarpışma esnasında araç içindekilerin emniyetini sağlayabilmek için araç üzerinde konstruktif yönden bazı esaslı tedbirlerin alınması gerekmiştir. Şekil 10.25 , 10.28 e kadar belirli bir araçta bulunan bazı tedbirler gösterilmiştir.

Şekil 10.29 da gösterilen kapı menteşesi çekiye çalışacak şekilde düzenlenmiştir. Deneme çalışmalarında yandan çarpmalarda bu tür bir direk-menteşe-kapı-kilit kontrüksiyonu ile en iyi emniyet elde edilmiştir. Eğik çarpmada araç yan travers tesiri ile aracın içine fazla girmeden saptırılır.

     

     

              

     

      

                                    

 

           Araçların konstrüksiyonu dikkate alınmazsa, trafik emniyeti üç ana gruptaki tedbirlerle sağlanabilir. Yol inşaatı, trafik araç tekniği ve eğitim.

               

Trafiğin ana elemanı olarak kalacaktır. Bu nedenle, trafik emniyetine gereken önemin verilmesi gerekmektedir.

Araçların konstrüksiyonu dikkate alınmazsa, trafik emniyeti üç ana gruptaki tedbirlerle sağlanabilir. Yol inşaatı, trafik araç tekniği ve eğitim.

Özellikle yol yapımında oldukça geniş çapta yetersiz durumlarla karşılaşılmaktadır. Hiçbir memlekette bizdeki kadar ilmi araştırmalara lakayt kalınmamaktadır.

Kanun ile kazaları önleme ve eğitim büyük problemler yaratmaktadır. Çocukların sistematik olarak trafik eğitimine tabi tutulmaları ve büyüklerin bilgilendirilmeleri gerekmektedir. Herkes hatayı karşı tarafta aramakta ve kendi kabiliyetini aşırı derecede yanlış değerlendirmektedir.

Hakikatte sürücülerin büyük bir çoğunluğu hatalarının yetersiz eğitim ve yetersiz pratik tecrübeden ileri geldiğinin bile farkında değildirler. 

Bugünkü ehliyet imtihanları maalesef istenileni vermekten çok uzaktır. Bunun neticesi; aynı devlet, kötü yetiştirmiş olduğu araç sürücüsünün hatasını ödemektedir.

Lise veya dengi okul diploması ve esaslı bir pedagoji-psikoloji eğitiminin motor bilgilerinin yanında çok daha faydalı olacağı açıktır.

Her yaşta, yeni ehliyet alanlar özellikle kaza yönünden tehlike içindedirler. Profesyonel taksi şoförlerinin de mahareti içeren sürüşleri ile test imtihanlarında tahmin edilemeyen hatalar yapacakları muhakkaktır. Bu nedenle bugünkü kanunlara göre hayat boyunca ehliyet sahibi olmak maalesef yeterli olmamaktadır.

Yapılan incelemeler şu hakikati açıkça ortaya çıkarmıştır ki, 65 yaşından sonra kaza sayısı aşırı derecede artmaktadır. Bu nedenle bu yaşın üzerinde ehliyet sahibi olanların tekrar belirli bir kontrolden geçirilmeleri trafik emniyeti yönünden gerekmektedir.

Trafikte meydana gelebilecek bir kazada hayatta kalmak ve hayatı kaybetmekte herkes aynı hak ve şansa sahip olduğu gibi aynı mesuliyeti taşımaktadır.

Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Haziran 2008 Saat 15:26
Euro%20NCAP%20-%20For%20safer%20cars
Car%20image


Peugeot 206
RATING
SCORE



ADULT OCCUPANT
****%20
25
Front: 11
Side: 14


PEDESTRIAN
**%20%20
11
Pre 2002 rating




 
Adult occupant protection
Frontal%20impact%20driver
Frontal impact driver
Frontal%20impact%20passenger
Frontal impact passenger
Side%20impact%20driver
Side impact driver

Child restraints
18 month old ChildRoemer Prince, forward facing
3 year old ChildRoemer Prince, forward facing

Pedestrian protection
No image car front available

Safety equipment
Front seatbelt pretensioners
Front seatbelt load limiters
Driver frontal airbag
Front passenger frontal airbag
Side body airbags
Side head airbags
Driver knee airbag

Car details
Hand of driveLHD
Tested modelPeugeot 206 1.3 XR Presence
Body type3-door hatchback
Year of publication2000
Kerb weight943
VIN from which rating appliesVF32AWJ2T41093544

ARKADASLAR ORNEK OLARAK 206 CRASH TEST INI EKLEDIM
Çevrimdışı sinan-s Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: Bostancı/S VRJ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2643
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sinan-s Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Haziran 2008 Saat 16:20
Bilgiler için saolun...
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon 206 Otomatik Geri Vites Sorunu son mesaja git 177 3 muzzy35
konu icon Otomatik 307 şanzımandaki tuhaf ses son mesaja git 75 0 YK4663
konu icon Arac, silkeliyor, tekliyor son mesaja git 437 10 Recepkuzey
konu icon 307 OTOMATİK ŞANZIMAN SORUNU ACİL son mesaja git 139 1 talip206
konu icon Külbütör kapağı contası son mesaja git 243 3 talip206
konu icon Şükür kavuşturana :) 3008 son mesaja git 7901 55 hasankose15
konu icon 306 Torsiyon Tamiri Hakkında son mesaja git 506 3 talip206
konu icon 306 Griffe Debriyaj Halatı son mesaja git 184 0 dfiratd
konu icon Otomatik cam ayarı bozuldu... son mesaja git 683 3 whisky
konu icon Benzin Pompası Hakkında son mesaja git 521 2 x571
konu icon Yokusta bayılıyor... son mesaja git 1610 10 YK4663
konu icon Yeni 2008 sol önden gelen ses son mesaja git 547 4 Murat062
konu icon 307 bilgi ekranı son mesaja git 307 0 Hazal34
konu icon Peugeot 207 ön camdaki çizikler nasıl gider son mesaja git 255 0 Ahmet34
konu icon Yeni 2008 elektrikli bagaj uygulaması, son mesaja git 244 0 GKTG
konu icon Multimedya sistemi son mesaja git 413 0 Efsanepartnerr
konu icon Orjinal cant son mesaja git 454 4 Kadir2727
konu icon Merhabalar son mesaja git 16 3 TRK
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12503 522 burhanakbass
konu icon Peugeot 307 benzin de gec calisma son mesaja git 935 8 Fbilkan
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2020 EKIM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Recepkuzey 1
YK4663 1
muzzy35 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2020
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English