![]() |
|
Aracınızı bekleyen gizli riskler! |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 04 Haziran 2011 Saat 00:34 |
![]() ![]() Rot Ayarı Otomobil önemli parçalarından biri olan rot mili, sürüş güvenliğini ve sürüş özelliklerini direkt etkiler. Otomobilin sürüş özelliklerinde farklılıklar hissediyorsanız bunun nedenlerinden biri bozuk rot ayarıdır. Rot ayarının bozuk olduğunu anlamak için; düz yolda ilerlerken aracınız direksiyonunu bırakın ve oluşan sapmayı hissetmeye çalışın. Eğer aracınız sağa veya sola gidiyorsa, rot ayarı bozulmuştur. Özellikle 10.000 km'de bir yapılması gereken rot ayarı, 35 TL ile 55 TL arasında değişen fiyatlarla 20-30 dakika gerçekleşen bir ayardır. Rot ayarı yapılmadığı zaman, direksiyon titremesi haricinde, frenleme esnasında otomobil sağa veya sola doğru kayacaktır. Zemin ile yeterli temas edemeyen lastiğin aşınma miktarı hızlanarak artar. Jant, amortisör ve aks keçelerinin yıpranması hızlanır. ![]() Balans ayarı Lastiklerin titreşimsiz yani salınım yapmadan dönmesini sağlayan balans ayarı mutlaka 10.000 km'de bir kontrol edilmeli. Balans ayarının ihmal edilmesi halinde, hareket halindeki jant yalpalarken tümsek ve çukurların etkisiyle direksiyonda titremeye yol açarken dönüşleri de zorlaştırır. Fren mesafesinin uzamasına yol açan bozuk balans ayarı, yakıt tüketiminin de artmasına neden olur. 4 lastik için 30 TL'ye yapılan balans ayarı, bu iş için geliştirilmiş özel makineyle gerçekleşir. Sabit ve seyyar olmak üzere 2 çeşit balans makinesi kullanılır. En yaygın olarak kullanılan sabit balans makinesinde tekerlek dönerken bilgisayar, balansı için gerekli dengeleme ağırlığını belirler. Yine bu ağırlığın jant üzerinde takılacağı yeri gösteren bilgisayar sayesinde ağırlık dengeleyici kurşun tekerleğe takılarak balans ayarı yapılır. ![]() Lastikler Bozuk yollar, düşük hava basıncı, yanlış park etmek, bunların hepsi lastiğin aşınma süresini kısaltır. Aşınan yani diş derinliği 1.6 mm'nin altında inen, ya da çeşitli bölmelerinde kırılmalar oluşan lastiklerin değiştirilmesi gerekir. Aksi taktirde aşınan lastik, zemine tutunamayacağı için otomobilin yol tutuşu azalır. Yol tutuşu azalan lastiklerle otomobilin fren mesafesi uzarken jantın balans ayarı bozulur ve direksiyonun dönmesini de zorlaşır. Ayrıca aşınan lastik, yakıt tüketiminin artmasına neden olur. Lastiğin ömrünü fazladan azaltmamak için hava basınçlarını 10-15 günde bir mutlaka kontrol etmeli. Diş aralarını kontrol edip, taş ve diğer maddelerden temizlemek gerekir. Ayrıca, lastiklerin yer değişimi yani lastik rotasyonunu yetkili servise danışarak veya aracın el kitabında yazan bilgilere göre yapabilirsiniz. ![]() Ön takım parçaları Rot, rot başı ve aks gibi birçok parçadan oluşan ön takım elemanları, bozuk yoldan etkilendiği kadar, rot ve balans, kamber ve kaster ayarlarından da olumsuz etkilenir. Kamber ve kaster ayarı günümüz otomobillerde çok fazla kontrole ihtiyaç duymazken, rot ayarı kontrol edilmelidir. Rot ayarıyla birebir bağlantılı olan rotiller, zamanla aşınarak çeşitli seslerin çıkmasına neden olurken, direksiyon ve süspansiyon sistemini de olumsuz etkiler. Rotiller, 4 tekerlekten çekişli araçlarda daha çabuk yıpranabilirler. Yıpranmış rotiller, lastiğin yönlendirilmesini zorlaştırırken, çıkaracağı ses dışında kazaların en büyük davetiyelerindendir. Amortisör, helezon yayları ve varsa makaslar da kontrol edilmelidir. Ayrıca, salıncak ve traversin sıkma torku değerleri de ihmal edilmemelidir |
|
![]() |
|
muurrat ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 27 Nisan 2011 Konum: adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
çok yararlı bilgler cddn emeğne sağlık
|
|
2010 hyundai era team 1,4.
murat karagöz |
|
![]() |
|
göktuğ ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Eylül 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 661 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
güzel paylaşım sağol...
|
|
2004 PEUGEOT 307 xr 1.4 hdı
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
her eve lazım lafında her arabaya lazım lafı çıkar herhalde
![]() |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Arkadaşlar Bu Konuları Açmamızın Nedeni Üyelerimizin Biraz Daha Bilinçli Olabilmesidir.
Unutmayalımki Bütün Bu Bilgilendirmeler Bizler İçin Hayati Önem Taşımaktadır... |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
faydalı paylaşım için teşekkürler |
|
![]() |
|
oguzhan29 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2010 Konum: GÜMÜŞHANE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2352 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı oguzhan29
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
paylaşım için teşekkürler
|
|
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bigilendirme için teşekkür ederim. Emeine sağlık.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ben Teşekkür Ederim Kardeşlerim Fakat Sizden Ricam Bu Konuyu Sürekli Güncel Tutalım Yeni Kayıt Olacak ve Bilmeyen Üyelerimeze Katkıda Bulunmuş Olacaktır.
Peugeotturkey Fun Club |
|
![]() |
|
trtolgi ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 15 Mart 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
paylasım için tesekkürler
|
|
![]() |
|
mdincer34 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 22 Mart 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 425 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı mdincer34
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
güzel bilgiler elinize sağlık paylaşım için |
|
2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |