Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Aracınızı bekleyen gizli riskler!

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15323
Tarih: 01 Ekim 2025 Saat 07:47
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Aracınızı bekleyen gizli riskler!
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Aracınızı bekleyen gizli riskler!
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2011 Saat 00:34




Rot Ayarı

Otomobil önemli parçalarından biri olan rot mili, sürüş güvenliğini ve sürüş özelliklerini direkt etkiler. Otomobilin sürüş özelliklerinde farklılıklar hissediyorsanız bunun nedenlerinden biri bozuk rot ayarıdır. Rot ayarının bozuk olduğunu anlamak için; düz yolda ilerlerken aracınız direksiyonunu bırakın ve oluşan sapmayı hissetmeye çalışın. Eğer aracınız sağa veya sola gidiyorsa, rot ayarı bozulmuştur. Özellikle 10.000 km'de bir yapılması gereken rot ayarı, 35 TL ile 55 TL arasında değişen fiyatlarla 20-30 dakika gerçekleşen bir ayardır. Rot ayarı yapılmadığı zaman, direksiyon titremesi haricinde, frenleme esnasında otomobil sağa veya sola doğru kayacaktır. Zemin ile yeterli temas edemeyen lastiğin aşınma miktarı hızlanarak artar. Jant, amortisör ve aks keçelerinin yıpranması hızlanır.


Balans ayarı

Lastiklerin titreşimsiz yani salınım yapmadan dönmesini sağlayan balans ayarı mutlaka 10.000 km'de bir kontrol edilmeli. Balans ayarının ihmal edilmesi halinde, hareket halindeki jant yalpalarken tümsek ve çukurların etkisiyle direksiyonda titremeye yol açarken dönüşleri de zorlaştırır. Fren mesafesinin uzamasına yol açan bozuk balans ayarı, yakıt tüketiminin de artmasına neden olur. 4 lastik için 30 TL'ye yapılan balans ayarı, bu iş için geliştirilmiş özel makineyle gerçekleşir. Sabit ve seyyar olmak üzere 2 çeşit balans makinesi kullanılır. En yaygın olarak kullanılan sabit balans makinesinde tekerlek dönerken bilgisayar, balansı için gerekli dengeleme ağırlığını belirler. Yine bu ağırlığın jant üzerinde takılacağı yeri gösteren bilgisayar sayesinde ağırlık dengeleyici kurşun tekerleğe takılarak balans ayarı yapılır.



Lastikler

Bozuk yollar, düşük hava basıncı, yanlış park etmek, bunların hepsi lastiğin aşınma süresini kısaltır. Aşınan yani diş derinliği 1.6 mm'nin altında inen, ya da çeşitli bölmelerinde kırılmalar oluşan lastiklerin değiştirilmesi gerekir. Aksi taktirde aşınan lastik, zemine tutunamayacağı için otomobilin yol tutuşu azalır. Yol tutuşu azalan lastiklerle otomobilin fren mesafesi uzarken jantın balans ayarı bozulur ve direksiyonun dönmesini de zorlaşır. Ayrıca aşınan lastik, yakıt tüketiminin artmasına neden olur. Lastiğin ömrünü fazladan azaltmamak için hava basınçlarını 10-15 günde bir mutlaka kontrol etmeli. Diş aralarını kontrol edip, taş ve diğer maddelerden temizlemek gerekir. Ayrıca, lastiklerin yer değişimi yani lastik rotasyonunu yetkili servise danışarak veya aracın el kitabında yazan bilgilere göre yapabilirsiniz.


Ön takım parçaları

Rot, rot başı ve aks gibi birçok parçadan oluşan ön takım elemanları, bozuk yoldan etkilendiği kadar, rot ve balans, kamber ve kaster ayarlarından da olumsuz etkilenir. Kamber ve kaster ayarı günümüz otomobillerde çok fazla kontrole ihtiyaç duymazken, rot ayarı kontrol edilmelidir. Rot ayarıyla birebir bağlantılı olan rotiller, zamanla aşınarak çeşitli seslerin çıkmasına neden olurken, direksiyon ve süspansiyon sistemini de olumsuz etkiler. Rotiller, 4 tekerlekten çekişli araçlarda daha çabuk yıpranabilirler. Yıpranmış rotiller, lastiğin yönlendirilmesini zorlaştırırken, çıkaracağı ses dışında kazaların en büyük davetiyelerindendir. Amortisör, helezon yayları ve varsa makaslar da kontrol edilmelidir. Ayrıca, salıncak ve traversin sıkma torku değerleri de ihmal edilmemelidir








Cevaplar:
Mesajı Yazan: muurrat
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2011 Saat 00:40
çok yararlı bilgler cddn emeğne sağlık

-------------
2010 hyundai era team 1,4.
murat karagöz


Mesajı Yazan: göktuğ
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2011 Saat 00:46
güzel paylaşım sağol...

-------------
2004 PEUGEOT 307 xr 1.4 hdı


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2011 Saat 00:49
her eve lazım lafında her arabaya lazım lafı çıkar herhaldeSırıtma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2011 Saat 01:00
Arkadaşlar Bu Konuları Açmamızın Nedeni Üyelerimizin Biraz Daha Bilinçli Olabilmesidir.
Unutmayalımki Bütün Bu Bilgilendirmeler Bizler İçin Hayati Önem Taşımaktadır...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2011 Saat 09:32

faydalı paylaşım için teşekkürler



Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2011 Saat 09:40
paylaşım için teşekkürler

-------------
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2011 Saat 10:05
Bigilendirme için teşekkür ederim. Emeine sağlık.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2011 Saat 10:16
Ben Teşekkür Ederim Kardeşlerim Fakat Sizden Ricam Bu Konuyu Sürekli Güncel Tutalım Yeni Kayıt Olacak ve Bilmeyen Üyelerimeze Katkıda Bulunmuş Olacaktır.





Peugeotturkey Fun Club


Mesajı Yazan: trtolgi
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2011 Saat 14:05
paylasım için tesekkürler

-------------
bir başkadır 307


Mesajı Yazan: mdincer34
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2011 Saat 14:39

güzel bilgiler elinize sağlık paylaşım için



-------------
2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net