
Direksiyon simidi yaklaşık 9 u çeyrek geçe
konumunda dıştan tutularak başparmaklar direksiyon göbeğinden kolların
üzerine konumlandırılır. Direksiyon kollarının üzerine yerleştirilen
başparmaklar kolların sahip olduğu ağırlığın bir bölümünün taşınmasına
yardımcı olur. Direksiyonda yapılacak tüm hareketler bu temel
pozisyondan yola çıkılarak başlatılır. Otomobilin yönlendirilmesi için
genellikle direksiyonun en fazla yarım tur çevrilmesi yetmektedir ; bu
nedenle yettiği sürece ellerin sahip olduğu konum bozulmadan uzunca süre
yol alınabilir.
Dönüşlerde viraj çapı
küçüldüğünde virajın iç tarafına bakan el gevşetilerek viraj dışındaki
elle direksiyon simidi 180 derceye kadar çevrilebilir. Bu yöntemle
direksiyon çok çabuk çevrilebilir ve
sonra temel direksiyon tutuş pozisyonu çabucak gerçekleştirilebilir.
Anlatılan
yöntem özellikle arkası savrulan bir otomobilin de ön tekerleklerin
hangi konumda olduğunun anlaşılamaması veya geç anlaşılabilmesi
nedeniyle çok
önemlidir. Direksiyondaki temel tutuş pozisyonuna sadık kalındığı
sürece ani manevralar çabuk ve doğru olarak gerçekleştirilebilir.