Peugeot Türkiye Forumları
yedek parçam Yedek Parçam - Peugeot ve Citroen Yedek Parça
0212 486 33 68 - 0544 486 33 68
www.yedekparcam.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Spoiler (Faydaları ve Zararları ile)
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Spoiler (Faydaları ve Zararları ile)

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Spoiler (Faydaları ve Zararları ile)
    Gönderim Zamanı: 25 Temmuz 2008 Saat 18:05
SPOİLER;
 
Genel Kural 1 Bir cismi yere ne kadar bastırırsanız o kadar zor kaydırırsınız.İşte bu kuraldan yola çıkarak diyebiliriz ki bir arabanın arkası yere ne kadar çok basılırsa, o kadar zor kayar. Arka kanat takılması olayı, özellikle yüksek hızlarda yol tutuşunu arttırmak için yapılan bir uygulamadır. Arabanın yardığı hava, arkaya taktığınız, biraz öne doğru yatırılmış kanata çarparak bir kuvvet uygular ve arabanın arkası yere doğru bastırılır. Bu arka kanatların açısı çok önemlidir. Ne düz olmalıdır, ne de fazla eğik. Piyasadaki arka kanatlardan Renault 21'lerde görebileceğiniz çite gibi dümdüz olanları görüntüden başka bir işe yaramazlar fazlasıyla. Ancak bir Subaru Impreza'ya baktığınızda, hem kanadın büyüklüğü hem de biraz öne doğru eğilmiş yapısı, arabanın arkası üzerinde büyük bir kuvvet uygular ve arka tekerleklerin tutuşunu büyük oranda arttırır. Bu da sizin kullanımınıza ister otobanda yüksek hızlarda olsun, ister virajlarda olsun, daha doğrusal, stabil bir sürüş sağlar. Arka kanat uygulamasında dikkat edilmesi gereken noktalar: Araca arka kanat takıldığı zaman yüksek hızlarda oluşacak baskıdan ve arabanın arkasının yere daha çok bastırılacağından dolayı, tekerlekler üzerine normalden daha fazla basınç gelecektir. Tekerleklerin bu basınca karşı koyabilmek için normal değerinden biraz daha fazla şişirilmesi gerekmektedir. Kesin bir şey söyleyememekle birlikte ben olsam, kanadın boyutuna ve etkisine göre arka tekerlekleri fabrika verilerinden 1 ya da 2 psi daha fazla şişirirdim. Avantajı, dezavantajı Avantajı az önce de bahsettiğimiz gibi yol tutuşunu iyileştirmesidir. Dezavantajı ise yakıt tüketimini bir miktar arttırmasıdır. Ama bu önemsenecek boyutlarda değildir. Ön Tampon-Altı Rüzgarlık Uygulaması Normalde bir araba giderken, önündeki havayı yararak ilerler. Yardığı havanın büyük bir bölümü arabanın üstünden diğer miktarı da arabanın altından ve yanlarından geçerler. Yarılan havanın, arabanın altından geçen kısmı, arabaya alttan bir miktar kuvvet uygulayarak aracı az da olsa yerden kaldırır. Bunun karşılığında da aracın üstünden geçen hava arabayı yere bastırır. Ama biz daha iyi bir yol tutuş istiyorsak, arabanın altından geçen hava miktarını azaltabiliriz. Bunun için ön tamponun altına yaklaşık 5cm yüksekliğinde ek bir parça takılabilir. Bu takılan parça arabanın yardığı havanın, aracın altına girmesine bir miktar engel olur, bu sayede de yol tutuş bir miktar iyileşir. Özellikle yüksek hızlarda arabayı kontrol etmekte zorlanıyorsanız, arabayı düz bir çizgide tutamıyorsanız, araba sanki hafifmiş ve sağlam bir şekilde gitmiyormuş gibinize geliyorsa, ön kanat uygulaması sizin sorununuza çare olabilir. Sonuç Özellikle motor modifiyesi görmüş ve motor gücü arttırılmış araçlarda, ön ve arka rüzgarlık uygulamaları son derece gereklidir. Motor gücü artmasına rağmen, halen hafif olan araç, yüksek hızlarda dengesizlik, kontrol zorluğu çekebilir. Mesela 120bg. olan bir P106GTI'ısiz 150-160 bg yaptıysanız bu araba uçma eğilimi gösterebilir.bunun için ön ve arka kanatlar son derece faydalıdır. Araçların Kanatları Spoilerlar Spoiler denince bir çok kişinin aklına Ankara trafiğinde araçların yüzde 90'ında dekoratif amaçla bulunan sonradan monte edilen plastik parçaları gelir. Peki spoiler gerçekten dekor mu? Yoksa araba üzerinde bir işlevi var mı? Araçların ağırlığı hızları yükselttikçe azalır. 30 km hızla giden araç ile 130 km hızla giden bir aracın ağırlıkları çok farklı olur. Araç hızlandıkça hafifler. Hafifledikçe de kontrolü zorlaşır. Bu noktada spoilerlar devreye girer. Araçlarda ön ve arka olmak üzere iki tür spoiler bulunabilir. Araç, önünde bulunan havayı yararak ilerler. Eğer aracın arkasında doğru dizayn edilmiş bir spoiler varsa hava spoilera çarparak aracın arkasını yere bastırır. Bu da aracın ağırlığını; dolaylı olarak da yüksek süratteki yol tutuş kabiliyetini arttırır. Eğer aracın arkasında bulunan spoiler iyi dizayn edilmemişse aracın yol tutuşunu son derece olumsuz etkiler. Aslında spoilerları uçakların kanatlarına benzetebiliriz. Kanatlar uçakları havaya kaldırır, spoiler ise aracın havalanmasını önler. Uçakların 200 km'den sonra havalandığını ve Porsche Turbo'nun 300 km son sürati olduğunu düşünürseniz bazı arabaların spoilera olan ihtiyacının ne kadar çok olduğunu daha kolay anlarsınız. Eğer aracınızda fabrika çıkışı bir spoiler mevcutsa ekstra olarak bir şey yapmanıza gerek yok. Ama sonradan aracın arkasına spoiler taktırdıysanız arka lastiklerinizin havalarına dikkat etmeniz gerekir. Spoiler takıldıktan sonra yüksek hızlarda arabanın arkası yere basılacağından arka lastiklere normalden daha fazla baskı gelecektir. Arka lastikleri fabrika değerinden biraz daha fazla şişirerek bunun önüne geçebilirsiniz. Araç havayı yarıp ilerlerken bir miktar hava da aracın altından geçer. Bu hava akımı aracı yukarı doğru kaldırır; yani hafifletir. Otomobil üreticileri bunu düşünerek ön spoilerları üretmiştir. Ön spoilerlar aracın altından geçen havayı büyük ölçüde keser ve aracın yol tutuşuna katkıda bulunurlar. Spoilerlar doğru uygulandıkları taktirde araçların yol tutuşlarını güçlendirirler. Fakat yanlış uygulamalar aracın yol tutuşunun bozulmasına, daha fazla benzin tüketimine neden olabilir. Genellikle otomobillerini modifiye edip güçlerini yükselten kişiler yol tutuşlarını iyileştirmek için spoiler kullanırlar.
 
Alıntıdır.
Çevrimdışı sinan-s Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: Bostancı/S VRJ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2643
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sinan-s Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Temmuz 2008 Saat 18:13
Paylaşım için saol..
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Temmuz 2008 Saat 18:26
bılgıler ıcın saol abı
Çevrimdışı aykut106 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 31
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2008
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 0
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı aykut106 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Temmuz 2008 Saat 20:37

sanırım birde hatchback Lerde spoiler arka camdakı su damLaLarını asagı gıtmesı ıcınde konuLuyor sanırım.(yagmurLu havada vs..  ve kompLe yapısık oLmayanLar)

n0n-sT0p 1o6
Çevrimdışı ToMuRCuXS Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 26 Ekim 2008
Konum: B A Ğ C I L A R
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 0
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ToMuRCuXS Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Kasım 2008 Saat 05:38
wermiş oldugun bilgiler için sağol abi
Çevrimdışı Emin Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 34
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 06 Ağustos 2008
Konum: Koşuyolu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 658
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Emin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Kasım 2008 Saat 08:07
Güzel paylaşım teşekkürler.
Çevrimdışı HakanGokdemir Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 40
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 30 Temmuz 2008
Konum: Pendik
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2476
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HakanGokdemir Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Kasım 2008 Saat 09:09
Güzel paylaşım teşekkürler...
Hakan GÖKDEMİR
0 533 215 8019

Pendik / İSTANBUL
26.08.1980

A RH +

Kardeş zorunlu dosttur, Dost seçilmiş kardeştir...
Çevrimdışı elenor Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 40
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2008
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 323
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı elenor Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Kasım 2008 Saat 22:28
bravo iyi paylaşım olmuş Thumbs%20Up
206 HDİ 1,4
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Kasım 2008 Saat 15:19
emege saygı tşk.
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Kasım 2008 Saat 16:09
yanlış takarsan aurodınamıc olayı var o zaman gerı teper ıste ...
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Kasım 2008 Saat 01:27
paylaşım için teşekkürler
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon 2014 130 HP 1.2 Benzinli 308 Motor Arızası son mesaja git 7359 29 onderyksl
konu icon Peugeot 307 benzin de gec calisma son mesaja git 522 6 Fbilkan
konu icon 207 RC egzost ucu çerçevesi son mesaja git 105 0 Oktayözen
konu icon Yeni 508 direksiyon gıcırtı sesi son mesaja git 108 0 mypejo
konu icon Yokusta bayılıyor... son mesaja git 900 8 x571
konu icon Şükür kavuşturana :) 3008 son mesaja git 7254 51 canerkose15
konu icon Anahtar uzaktan kumanda tanıtma son mesaja git 216 0 fsadak
konu icon Yağ akıtma son mesaja git 812 5 x571
konu icon Düşük yağ basıncı uyarısı 207 1,4 vti son mesaja git 13539 65 a41109
konu icon 206 hararet son mesaja git 1540 12 hasayduman
konu icon 3008 2010 da Egzoz emisyon sistem arızası son mesaja git 1752 9 sonerkyl
konu icon 206 sanziman patlama son mesaja git 620 4 sonerkyl
konu icon Enjektör ayarı yapan usta tavsiyesi son mesaja git 471 3 sonerkyl
konu icon Navigasyon Teyp ve Park Sensörü Bozuldu son mesaja git 463 3 sonerkyl
konu icon Arıza lambaları yanıyor son mesaja git 650 6 sonerkyl
konu icon 206 arkadan ses geliyor. son mesaja git 13374 18 Onlinewolf
konu icon 2008 TRİGER DEĞİŞİM PERİYODU son mesaja git 1711 1 sonerkyl
konu icon Tecrübelerinizi Bekliyorum. son mesaja git 1934 13 demir15yurt
konu icon Vites geçişlerinde devir yükselmesi son mesaja git 360 1 207power
konu icon Aküm değişti, kumanda sizlere ömür 🙂 son mesaja git 268 2 talip206
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2020 EYLÜL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 54
talip206 16
12eylulhfy 13
bsc58 12
hasayduman 9
onderyksl 7
GökhaN 7
chuckmak 7
Emr2424 6
teacherloper 5
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2020
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English