Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Kullanım Azalsada Akaryakıtta Vergi Geliri Artmış
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Kullanım Azalsada Akaryakıtta Vergi Geliri Artmış

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Kullanım Azalsada Akaryakıtta Vergi Geliri Artmış
    Gönderim Zamanı: 17 Şubat 2011 Saat 23:32
Geçen yıl toplam akaryakıt tüketimi yüzde 3,9 azalmasına karşın ÖTV'nin artırılması ve KDV matrahı yükseltmesi nedeniyle 2010'da akaryakıt tüketiminden sağlanan dolaylı vergiler yüzde 20 arttı...

Toplam akaryakıt tüketimi azalmasına karşın, devletin vergi geliri attı.

Geçen yıl toplam akaryakıt tüketimi yüzde 3,9 azalmasına karşın ÖTV'nin artırılması ve KDV matrahı yükseltmesi nedeniyle 2010'da akaryakıt tüketiminden sağlanan dolaylı vergiler bir önceki yıla göre yüzde 20 artarak 35 milyar liraya ulaştı.

Petrol Sanayi Derneğinin (PETDER), 2010 Yılı Sektör Raporu'na göre, 2010 yılında Benzinler, motorinler ve LPG Otogaz'dan oluşan toplam otomotiv yakıtları tüketimi 2009 yılının aynı dönemine göre yüzde 1,9 artarak 18,4 milyon ton olarak gerçekleşti.

Toplam benzin tüketimi 2010 yılında, 2009 yılına göre yüzde 7,7 azalarak yaklaşık 2,1 milyon ton (2,7 milyon metreküp) oldu. Daha düşük ÖTV tutarı nedeniyle benzinden artan bir pay alan Otogaz LPG tüketimi aynı dönemde yaklaşık yüzde 8 artarak 2,5 milyon tona ulaştı.

Geçen yıl doğalgaz kullanımının daha da artması ve yaygınlaşmasıyla fuel oil ve kalyak türleri tüketimi bir önceki yıla göre yüzde 44 azalarak 1,1 milyon ton oldu.

Akaryakıt ve LPG sektörlerinden sağlanan dolaylı vergi gelirleri 2010 yılında yaklaşık yüzde 17 artarak 42 milyar liraya ulaştı.

Rapora göre, 2010'da Türkiye motorinde dünyanın en yüksek vergi uygulayan ülkelerinden biri olmaya devam ederken, benzinde ise dünyanın en yüksek vergi uygulayan ülkesi konumunu sürdürdü.

Dolaylı vergilerin pompa fiyatı içindeki payı benzinde ortalama yüzde 67, motorinde yüzde 57 olarak, önceki yıllara göre önemli bir farklılık göstermezken, özellikle artan petrol fiyatları ve yıl başındaki ÖTV düzenlemesi, toplam dolaylı vergi gelirlerinin azalan akaryakıt tüketimine rağmen, yüzde 17 düzeyinde artmasına neden oldu.

Raporda, şunlar kaydedildi:

''2010 yılında Türkiye'deki ticari ve sınai faaliyetlerin önemli bir göstergesi olan kırsal motorin tüketimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 4,6 azaldı.

Kırsal motorindeki bu gerilemenin en önemli nedeni 10 numara yağ adı altında devam eden faaliyetler oldu. Motorin (düşük kükürtlü) tüketimi ise geçtiğimiz yıllardaki artışını 2010 yılında da devam ettirerek bir önceki yıla göre yüzde 23 artarak 4,9 milyon metreküpe ulaştı.

Motorin türleri toplam tüketimi (motorin ve kırsal motorin) 2009 yılına göre yüzde 2,4 artarak 2010 yılında yaklaşık 16 milyon metreküp olarak gerçekleşti.

Kırsal motorinin yanısıra ekonomik büyüme ve sınai üretim ile ilişkili bir başka önemli gösterge olan yağlama yağları tüketimi yüzde 15 artarak 416 bin tona ulaştı. 2010'da 10 numara yağ ve benzeri hileli akaryakıt faaliyetleri sonucunda oluşan vergi kaybı 1,5 milyar lira düzeyine ulaştı.

Bu tür faaliyetler büyük vergi kaybının yanı sıra, haksız rekabet yaratmaya, araç motorlarına ve çevre/insan sağlığına telafisi imkansız zararlar vermeye devam ediyor.

10 numara yağ sorunu bu yılda akaryakıt sektörünün en önemli sorunlarından biri olarak gündemdeki yerini korudu.

Ticari ve sınai faaliyetlerin önemli bir göstergesi olan kırsal motorin tüketimindeki yüzde 4,6 düzeyindeki gerileme, kriz sonrası büyüyen ekonomi ve sınai gelişme verileri ile önemli bir uyuşmazlık göstergesi olarak dikkati çekti.

10 numara yağ adı altında yapılan hileli akaryakıt satış faaliyetlerinin büyüklüğünün neden olduğu bu durum raporda farklı verilere dayanılarak analiz edilmiştir. Bu analizler 10 numara yağ konusunun neden olduğu vergi kaybının 1,5 milyar TL/yıl düzeyinde olduğunu göstermektedir.

Atık madeni ve bitkisel yağların, yağlama yağları ve baz yağların ve diğer kaçak akaryakıtların karışımları şeklinde oluşan bu tür hileli akaryakıt sorunlarının çözümü; motorin ile baz yağ / yağlama yağları, müstahzarları arasındaki ÖTV farkının giderilmesi ile mümkün olabilecektir.''


Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1114 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 2646 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 8598 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 8016 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 494 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 383 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1420 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 54954 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 284 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 747 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 1234 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 214 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 1842 0 berkancelik
konu icon Peugeout 208 Otomatik Şanzıman Sorunu son mesaja git 560 0 Ozgur30
konu icon Urea Egzoz Emisyon Arızası son mesaja git 1115 0 Şmşk
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 15673 23 M.Emin
konu icon 508-Fren Sistemi Arızası son mesaja git 18482 16 tga508
konu icon 307 klima yönlendirme sorunu son mesaja git 932 0 KerimSahin
konu icon 206 Akü ŞArj Problemi son mesaja git 1288 0 rekasparov
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
kaya52 1
karauurböcei 1
ankaralı_emre 1
Pyrs 1
Barisge 1
Pejocum 1
Rock 1
kralex18 1
İlyas41 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English