![]() |
|
peugeot 206 xs valve? |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
ozgunn ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Ekim 2010 Konum: öğrenci Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2010 Saat 00:14 |
merhaba arkadaşlar benim bir sorum olcak daha yeni peugeot 206 xs aldım 2000 model bu aracın 16 mı 8 valf mi oldugunu nasıl anlayabilirim. Geneli 8 valfmiş ama aracı aldığım arkadaş 16 valf olduğunu söyledi. teşekkür ederim.
|
|
![]() |
|
se®k@n ![]() 1. Vites ![]() ![]() 27 - Eylül - 1984 Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2009 Konum: Ankara|Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 857 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
|
se®k@n ![]() 1. Vites ![]() ![]() 27 - Eylül - 1984 Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2009 Konum: Ankara|Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 857 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Motorun bu sekildeyse 16v dir.. Eger üst kapagın oldugu yer, yani peugeot amblemini gördügün kapak, daha kücükse ve görüntüsünde daha az plastik varsa 8v dir..
|
|
![]() |
|
ozgunn ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Ekim 2010 Konum: öğrenci Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
o zaman 8 valve çünkü motor böyle değil malesef çok teşekkür ederim yardımız için
|
|
![]() |
|
ozgunn ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Ekim 2010 Konum: öğrenci Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ama benim bi arkadaşımda roland garrs vardı onlar 16v değil mi?
|
|
![]() |
|
ozgunn ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Ekim 2010 Konum: öğrenci Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
şunun için soruyorum onunla motorun görüntüsü aynı
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
roland garros unda 8v ve 16v olanı var. 2 tıp motorda her ıkı modeldede kullanıldı... sanıyorumkı 2001 de 8v motor uretımı bıttı...
|
|
![]() |
|
se®k@n ![]() 1. Vites ![]() ![]() 27 - Eylül - 1984 Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2009 Konum: Ankara|Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 857 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Evet Roland Garroslarda 2 tip motor secenegi var.. 2001 modelde de 8v olanları var..
|
|
![]() |
|
Carmania ![]() 2. Vites ![]() ![]() 03 - Haziran - 1982 Kayıt Tarihi: 20 Aralık 2008 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 690 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Birde şu şekilde anlayabilirsiniz hava fitresini sökün gaza bas cek yapın güzelce vuup vup sesini duyarsanız anlayınızki aracınız 16 valfdir :) 8 VALF aracda valf sayısı az oldugu için o ses zaten fazla cıkmaz
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bence dogru degıl :) bızım ladanın fıltresını cıkardıgım zaman acayıp vuuup vuuup yapıyor. bu ses valf sayısıyla alakalı degıl...
|
|
![]() |
|
bulent 77 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 14 - Mart - 1977 Kayıt Tarihi: 12 Nisan 2010 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 419 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı bulent 77
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
2001 yılında 16 oldu diye biliyorum 2000 xt aracım 8 valfdi. bide 8 ile 16 arasında beygir farkıda var diye biliyorum
|
|
![]() |
|
tigerland ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010 Konum: Tekirdağ/Çorlu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3440 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tigerland
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Aralık 2000'de 1.6 litre 90 HP'lik 8 supaplı motor yerini Peugeot ve Citroen'in oluşturduğu PSA Grubu'nun geliştirdiği 1.6 litre 110 HP'lik 16 supaplı motora bıraktı. 206'nın beş kapılı XT, üç kapılı XS ve özel donanımlı Roland Garros versiyonları artık 16 supaplı yeni motorla satılıyor.
8 supaplı ve 90 HP'lik motorun üst kapağında yapılan geliştirmelerle, artık 5800 d/d'de 110 HP güç ve 4000 d/d'de 144 Nm tork üretiliyor. Eski 1.6 litrelik 8 supaplı motor, 5600 d/d'de 90 HP güç, 3000 d/d'de de 135 Nm tork üretiyordu. Görüldüğü gibi geliştirme çalışmaları sonrası maksimum güçte 20 HP'lik, torkta da 9 Nm'lik artış elde edilmiş. Yaptığımız testin ilk hızlanma disiplinlerinde 206, yeni motoruyla eskisine göre daha başarılı değerler sundu. 0-100 km/s hızlanmasını fabrika verilerinde olduğu gibi 9.6 saniyede gerçekleştiren 206, eskisinden (11.2 sn) 1.6 saniye hızlıydı. Yeni motorun üstünlüğü 16.9 sn'lik değer ölçtüğümüz 0-400 metre hızlanmada da kendini gösterdi. Eski motorlu 206, 0-400 hızlanmasını 17.5 saniyede tamamlamıştı. Ara hızlanma . ölçümlerindeyse önemli bir fark görülmüyor. Yeni motorlu 206'yla 60-100 km/s ara hızlanma ölçümünde dördüncü viteste 10.1, beşinci viteste 14.4 sn'lik değerler elde ettik. Bu disiplinin galibi olan sekiz supaplı motorda değerler 9.8 ve 12.2 saniyeydi. 90-120 km/s ara hızlanma disiplinindeyse dördüncü viteste 8.5 saniye, beşinci viteste 11.8 saniyelik değerler elde ettik. Eski motorla bu değerler 9.3 ve 11.3 saniyeydi. İki motor arasında bir başka farklılıksa 16 supaplı versiyonun otomobili 198 km/s maksimum hıza ulaştırabilmesi. Sekiz supaplı motor, aracı ancak 185 km/s hıza çıkarabiliyordu. Test süresince 100 km'de ortalama 8.1 litre yakıt tüketen 206, 50 litrelik depo kapasitesiyle 617 km'lik menzile ulaşabiliyor. Eski 8 supaplı 1.6 litre 90 HP'lik motorla 206, 9.2 litre yakıt tüketmişti ve menzili 543 km'ydi. 1.6 16V'nin duruş mesafesini epeyce kısaltmış. Daha önce 1.4 litrelik ABS'siz versiyonda 49 m, 1.6 litrelik ABS’li versiyonda 44 metre olarak ölçtüğümüz 100 km/s hızdaki duruş mesafesini, ABS'siz 1.6 16V'de 45 metre olarak ölçtük. Test aracımızın Roland Garros olduğunu düşününce ABS'nin opsiyonel olarak bile sunulmaması gerçekten şaşırtıcı. Yeni motorla 206, sekiz supaplı eski motora göre daha sessiz bir sürüş sağlıyor. 100 km/s hızda dördüncü viteste 67 dB(A) olarak ölçtüğümüz gürültü düzeyi, eski versiyonda 69 dB(A)'ydı. Beşinci viteste 130 km/s hızdaysa 68 dB(A)'lık veri elde ettik ki bu da 72 dB(A)'lık sekiz supaplı versiyondan çok daha başarılı.
(alıntı) yani bu durumda 16V |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
yalnız 16 valf makıne nın max tork devrı 8v makineye gore yukarıda olmasından oturu ara hızlanmalarda 8v motor one cıkmıs ıste...
onceden bızde xu7jp makınelı cıtroen zx vardı. 1.8 motor 103 bg 153 nm. yalnız bu torku 3000 devırde urettıgınden dusuk devırde acayıp fırlıyordu. 16v makınelerın handıkapıda max torkunu daha yuksek devırde vermelerı oluyor ne yazıkkı... suanda aynı makınenın 16v olanına bınıyorum. uste devırler daha kuvvetlı ama alt devırler daha zayıf ıste...
|
|
![]() |
|
se®k@n ![]() 1. Vites ![]() ![]() 27 - Eylül - 1984 Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2009 Konum: Ankara|Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 857 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2001 yılında 90 hp olan yüzlerce 206 mevcut Türkiyede.. Bir sürü satılık ilanı görebilirsiniz, biraz arastırırsanız.. En yakın iki arkadasımın birinde 2001 206 XT, birinde 2001 206 Roland Garros var.. İkisi de 90hp 8v olan motordan.. |
|
![]() |
|
tigerland ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010 Konum: Tekirdağ/Çorlu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3440 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tigerland
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |