Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

peugeot 206 xs valve?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=10866
Tarih: 30 Haziran 2025 Saat 04:23
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: peugeot 206 xs valve?
Mesajı Yazan: ozgunn
Konu: peugeot 206 xs valve?
Mesaj Tarihi: 01 Ekim 2010 Saat 00:14
merhaba arkadaşlar benim bir sorum olcak daha yeni peugeot 206 xs aldım 2000 model bu aracın 16 mı 8 valf mi oldugunu nasıl anlayabilirim. Geneli 8 valfmiş ama aracı aldığım arkadaş 16 valf olduğunu söyledi. teşekkür ederim.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: se®k@n
Mesaj Tarihi: 01 Ekim 2010 Saat 01:10


Mesajı Yazan: se®k@n
Mesaj Tarihi: 01 Ekim 2010 Saat 01:11
Motorun bu sekildeyse 16v dir.. Eger üst kapagın oldugu yer, yani peugeot amblemini gördügün kapak, daha kücükse ve görüntüsünde daha az plastik varsa 8v dir..


Mesajı Yazan: ozgunn
Mesaj Tarihi: 01 Ekim 2010 Saat 01:13
o zaman 8 valve çünkü motor böyle değil malesef çok teşekkür ederim yardımız için


Mesajı Yazan: ozgunn
Mesaj Tarihi: 01 Ekim 2010 Saat 01:16
ama benim bi arkadaşımda roland garrs vardı onlar 16v değil mi?


Mesajı Yazan: ozgunn
Mesaj Tarihi: 01 Ekim 2010 Saat 01:17
şunun için soruyorum onunla motorun görüntüsü aynı


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Ekim 2010 Saat 09:07
roland garros unda 8v ve 16v olanı var. 2 tıp motorda her ıkı modeldede kullanıldı... sanıyorumkı 2001 de 8v motor uretımı bıttı...


Mesajı Yazan: se®k@n
Mesaj Tarihi: 01 Ekim 2010 Saat 13:54
Evet Roland Garroslarda 2 tip motor secenegi var.. 2001 modelde de 8v olanları var..


Mesajı Yazan: Carmania
Mesaj Tarihi: 01 Ekim 2010 Saat 15:31

Birde şu şekilde anlayabilirsiniz hava fitresini sökün gaza bas cek yapın güzelce vuup vup sesini duyarsanız anlayınızki aracınız 16 valfdir :)

8 VALF aracda valf sayısı az oldugu için o ses zaten fazla cıkmaz


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Ekim 2010 Saat 16:08
bence dogru degıl :) bızım ladanın fıltresını cıkardıgım zaman acayıp vuuup vuuup yapıyor. bu ses valf sayısıyla alakalı degıl...


Mesajı Yazan: bulent 77
Mesaj Tarihi: 01 Ekim 2010 Saat 17:34
2001 yılında 16 oldu diye biliyorum 2000 xt aracım 8 valfdi. bide 8 ile 16 arasında beygir farkıda var diye biliyorum


Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 01 Ekim 2010 Saat 21:14
Aralık 2000'de 1.6 litre 90 HP'lik 8 supaplı motor yerini Peugeot ve Citroen'in oluşturduğu PSA Grubu'nun geliştirdiği 1.6 litre 110 HP'lik 16 supaplı motora bıraktı. 206'nın beş kapılı XT, üç kapılı XS ve özel donanımlı Roland Garros versiyonları artık 16 supaplı yeni motorla satılıyor.

8 supaplı ve 90 HP'lik motorun üst kapağında yapılan geliştirmelerle, artık 5800 d/d'de 110 HP güç ve 4000 d/d'de 144 Nm tork üretiliyor. Eski 1.6 litrelik 8 supaplı motor, 5600 d/d'de 90 HP güç, 3000 d/d'de de 135 Nm tork üretiyordu. Görüldüğü gibi geliştirme çalışmaları sonrası maksimum güçte 20 HP'lik, torkta da 9 Nm'lik artış elde edilmiş. 

Yaptığımız testin ilk hızlanma disiplinlerinde 206, yeni motoruyla eskisine göre daha başarılı değerler sundu. 0-100 km/s hızlanmasını fabrika verilerinde olduğu gibi 9.6 saniyede gerçekleştiren 206, eskisinden (11.2 sn) 1.6 saniye hızlıydı. Yeni motorun üstünlüğü 16.9 sn'lik değer ölçtüğümüz 0-400 metre hızlanmada da kendini gösterdi. Eski motorlu 206, 0-400 hızlanmasını 17.5 saniyede tamamlamıştı. Ara hızlanma . ölçümlerindeyse önemli bir fark görülmüyor. Yeni motorlu 206'yla 60-100 km/s ara hızlanma ölçümünde dördüncü viteste 10.1, beşinci viteste 14.4 sn'lik değerler elde ettik. Bu disiplinin galibi olan sekiz supaplı motorda değerler 9.8 ve 12.2 saniyeydi. 90-120 km/s ara hızlanma disiplinindeyse dördüncü viteste 8.5 saniye, beşinci viteste 11.8 saniyelik değerler elde ettik. Eski motorla bu değerler 9.3 ve 11.3 saniyeydi. İki motor arasında bir başka farklılıksa 16 supaplı versiyonun otomobili 198 km/s maksimum hıza ulaştırabilmesi. Sekiz supaplı motor, aracı ancak 185 km/s hıza çıkarabiliyordu. Test süresince 100 km'de ortalama 8.1 litre yakıt tüketen 206, 50 litrelik depo kapasitesiyle 617 km'lik menzile ulaşabiliyor. Eski 8 supaplı 1.6 litre 90 HP'lik motorla 206, 9.2 litre yakıt tüketmişti ve menzili 543 km'ydi.

1.6 16V'nin duruş mesafesini epeyce kısaltmış. Daha önce 1.4 litrelik ABS'siz versiyonda 49 m, 1.6 litrelik ABS’li versiyonda 44 metre olarak ölçtüğümüz 100 km/s hızdaki duruş mesafesini, ABS'siz 1.6 16V'de 45 metre olarak ölçtük. Test aracımızın Roland Garros olduğunu düşününce ABS'nin opsiyonel olarak bile sunulmaması gerçekten şaşırtıcı. Yeni motorla 206, sekiz supaplı eski motora göre daha sessiz bir sürüş sağlıyor. 100 km/s hızda dördüncü viteste 67 dB(A) olarak ölçtüğümüz gürültü düzeyi, eski versiyonda 69 dB(A)'ydı. Beşinci viteste 130 km/s hızdaysa 68 dB(A)'lık veri elde ettik ki bu da 72 dB(A)'lık sekiz supaplı versiyondan çok daha başarılı.
(alıntı)

yani bu durumda 16V 



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Ekim 2010 Saat 23:17
yalnız 16 valf makıne nın max tork devrı 8v makineye gore yukarıda olmasından oturu ara hızlanmalarda 8v motor one cıkmıs ıste...
 
onceden bızde xu7jp makınelı cıtroen zx vardı. 1.8 motor 103 bg 153 nm. yalnız bu torku 3000 devırde urettıgınden dusuk devırde acayıp fırlıyordu. 16v makınelerın handıkapıda max torkunu daha yuksek devırde vermelerı oluyor ne yazıkkı... suanda aynı makınenın 16v olanına bınıyorum. uste devırler daha kuvvetlı ama alt devırler daha zayıf ıste...


Mesajı Yazan: se®k@n
Mesaj Tarihi: 01 Ekim 2010 Saat 23:41

2001 yılında 90 hp olan yüzlerce 206 mevcut Türkiyede.. Bir sürü satılık ilanı görebilirsiniz, biraz arastırırsanız.. En yakın iki arkadasımın birinde 2001 206 XT, birinde 2001 206 Roland Garros var.. İkisi de 90hp 8v olan motordan..



Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 02 Ekim 2010 Saat 10:55
Orjinalini yazan: se®k@n se®k@n Yazdı:

2001 yılında 90 hp olan yüzlerce 206 mevcut Türkiyede.. Bir sürü satılık ilanı görebilirsiniz, biraz arastırırsanız.. En yakın iki arkadasımın birinde 2001 206 XT, birinde 2001 206 Roland Garros var.. İkisi de 90hp 8v olan motordan..

haklısın bir sürü var fakat ilanlarda da çoğu kişi özelliklerini bilmeden yzıyor işaretlliyor. mesela 2000 RG almıştım klima yok dedi araca bakmaya gittim A/C adamın gözünü çıkartıcak kocaman yazıyo düğmede :) Özlemedim diyemem Roland garros bi başka :) özelliklede o cam tavan olayı bitiryo



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net