Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Yararlı Dökümanları
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Genel , Pratik Bilgiler - Fren Sistemi
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Genel , Pratik Bilgiler - Fren Sistemi

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
rifatseker Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
02 - Ağustos - 1981

Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2009
Konum: ADANA-ÇUKUROVA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1371
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rifatseker Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Genel , Pratik Bilgiler - Fren Sistemi
    Gönderim Zamanı: 22 Eylül 2010 Saat 15:38


FREN SİSTEMİ ARIZALARI

Taşıtın emniyetli hareketi için fren sisteminin etkili bir şekilde çalışması hayati önem taşımaktadır. Fren sisteminde yer alan bütün elemanların zaman zaman kontrol edilmesi gerekmektedir. Uzun süre çalışmadan dolayı sistemin özellikle balataları, hidrolik devrenin bazı elemanları yıpranarak çeşitli arızalara sebep olmaktadır. Bu arızaların teşhis edilmesi ve giderilmesi için genellikle rastlanan arızalarla ilgili çizelge aşağıda verilmiştir.

 

ÇİZELGE 1: Kampanalı Tip Frenler İçin Fren Arızaları

Arıza

Muhtemel sebebi

Arızayı giderme

 

Fren pedalı düşüyor

a)Fren pabuçları ve çubuk bağlantıları ayarsız olabilir

b)Fren balataları aşınmıştır

c)Hidrolik seviyesi düşüktür

d)Sistemde hava vardır

e)Fren merkez silindiri aşınmıştır

Ayarlanır

Balatalar değiştirilir

Hidrolik doldurulur, sistemin havası alınır

Sistemin havası alınır

Değiştirilir

Tekerleklerden biri sürtünüyor

a)Fren pabuçları ayarsızdır

b)Fren hidrolik borularından biri tıkanmıştır

c)Tekerlek silindiri arızalıdır

d)Pabuç geri getirme yayı zayıf veya kırıktır

Ayarlanır

Boru temizlenir veya değiştirilir

Onarılır veya değiştirilir

Yay değiştirilir

Bütün frenler tutukluk yapıyor

a)Fren mekanik bağlantıları ayarsızdır

b)Fren merkez silindiri arızalıdır

c)Hidrolik sisteme mineral yağlar karışmıştır

Ayarlanır

Değiştirilir

Hasar gören plastik parçalar değiştirilir, sisteme tavsiye edilen hidrolik konulur

 

 

Frenleme anında araç bir tarafa çekiyor

a)Fren balataları yağlanmıştır

b)Balatalar fren hidroliği ile ıslanmıştır

c)Fren pabuçları ayarsızdır

d)Lastik havaları farklıdır

e)Fren tablası gevşektir

f)Tekerlek silindiri arızalı veya boru tıkalıdır

g)Balatalar biri birinden farklıdır

Balatalar temizlenir veya değiştirilir

Balatalar ve tekerlek silindiri temizlenir ve onarılır veya değiştirilir

Ayarlanır

Lastikler eşit olarak şişirilir

Sıkılır

Onarılır veya değiştirilir

Değiştirilir

Fren pedalı yumuşak ve esnek

a)Sistemde hava vardır

b)Fren pabuçları ayarsızdır

Sistemin havası alınır ve hidrolik seviyesi kontrol edilir

Ayarlanır

Frenleme için daha büyük pedal kuvvetine ihtiyaç duyuluyor

a)Fren balataları ıslanmıştır

b)Pabuçlar ayarsızdır

c)Balatalar aşırı ısınmıştır

d)Balatalar yanmıştır

e)Kampana yüzeyi camlaşmıştır

f)Fren servosu çalışmıyor

Balatalar kurutulur (frenleme ile)

Ayarlanır

Soğuması sağlanır

Balatalar değiştirilir

Kampana tornalanır

Onarılır veya değiştirilir

 

Frenler çok hassas veya ani olarak tutuyor

a)Pabuçlar ayarsızdır

b)Yanlış balata kullanılmıştır

c)Balatalar greslenmiştir

d)Kampana yüzeyleri çizilmiştir

e)Fren siper tablaları gevşektir

f)Balatalar yağlanmıştır

Ayarlanır

Uygun balata takılır

Balatalar değiştirilir, fazla yağ kullanılmaz

Kampana tornalanır

Sıkıştırılır

Balata ve yağ keçeleri değiştirilir

 

Frenler ses yapıyor

a)Balatalar aşınmıştır

b)Pabuçlarda çarpıklık vardır

c)Pabuç perçinleri gevşemiştir

d)Kampanalar aşınmıştır

e)Bazı parçalarda gevşeklik vardır

Değiştirilir

Değiştirilir

Pabuç veya balata değiştirilir

Kampana tornalanır

Sıkılır

Sitemde hava var

a)Merkez silindiri arızalıdır

b)Fren hidroliği kaybı vardır

c)Merkez silindiri veya tekerlek silindiri kaçırıyordur, boru bağlantıları gevşek veya hasarlıdır

Onarılır veya değiştirilir, hidrolik eklenir

Bağlantılar sıkılır, borular değiştirilir, hidrolik eklenir

Onarılır ve bağlantılar kontrol edilir, hidrolik eklenir

 

 

ÇİZELGE 2: Diskli Tip Frenler İçin Fren Arızaları

Arıza

Muhtemel sebebi

Arızayı giderme

 

Fren pedalında fazla boşluk

a)Diskte aşırı yalpa vardır

b)Sistemde hava vardır veya fren hidroliği azalmıştır

c)Fren hidrolik kalitesi uygun değildir

d)Tekerlek yatağı gevşektir

e)Kaliper pistonu ve lastiği arızalıdır

f)Güç ünitesi çalışmıyordur

Disk yalpası kontrol edilir, gerekirse değiştirilir

Sistemdeki kaçak ve sızıntılar kontrol edilir

Hidrolik boşaltılır, uygun hidrolik kullanılır

Yatak boşluğu ayarlanır

Lastikler değiştirilir

Güç ünitesi kontrol edilir

Fren pedalında titreşim

a)Diskte yalpa fazladır

b)Diskin paralelliği bozulmuştur

c)Tekerlek yatağı gevşektir

Yalpa fazla ise disk değiştirilir

Gerekirse disk değiştirilir

Tekerlek yatağı boşluk ayarı yapılır

Frenleme için büyük pedal kuvvetine ihtiyaç duyuluyor

a)Güç ünitesi çalışmıyor

b)Balatalar greslenmiş veya yağlanmıştır

c)Balatalar aşınmıştır

d)Yanlış balata kullanılmıştır

e)Kaliper pistonu sarmıştır

Onarılır veya değiştirilir

Balatalar ve yağ keçeleri değiştirilir

Değiştirilir

Uygun balata takılır

Kaliper sökülür ve gerekli onarım yapılır

Frenleme sırasında araç bir tarafa çekiyor

a)Balatalar greslenmiş veya hidrolikle ıslanmıştır

b)Kaliper pistonları sarmıştır

c)Lastik havaları eşit değildir

d)Aracın ön düzen ayarları bozuktur

e)Fren hidrolik tıkanmıştır

Balatalar değiştirilir

Pistonlar serbest hale getirilir

Lastik havaları eşitlenir

Ön düzen ayarları yeniden yapılır

Hidrolik hortumlar kontrol edilir

 

 

 

 

 

Frenlerden ses geliyor

a)Öğütülme, kazıma çıtırtı sesleri

 

b)Kazıma sesinin sebepleri

 

1)Bağlantı cıvataları uzundur

 

2)Disk kalipere sürtüyordur

 

3)Tekerlek yatakları gevşektir

 

4)Balatalar aşınmıştır ve pabuç üniteleri diske sürtüyordur

Fren pedalına kısmi basmalarda öğütülme sesi gelebilir. Daha kuvvetli basıldığında bu ses kesiliyorsa bir onarım gerektirmez.

Düşük hızlarda ve kaba yolda hareket ederken frenleme esnasında gelen çıtırdama sesi, kaliper ile pabuç arasındaki boşluktan dolayıdır. Balata ve pabuç değiştirilir.

Uygun civata kullanılır

Kaliper yüzeyi temizlenir, tespit cıvataları kontrol edilir

Yatak boşlukları ayarlanır

Balata ve pabuçlar değiştirilir

Frenler ısınıyor ve serbest kalamıyor

a)Fren güç ünitesi çalışmıyordur

b)Pedal çubuk bağlantısı sıkışıklık yapıyordur

c)Kaliper pistonu sıkışıyordur

d)Merkez silindiri supabı arızalıdır

Güç ünitesi kontrol edilir

Bağlantılar onarılır

Kaliper sökülür, lastik segman yuvası temizlenir, gerekirse lastik değiştirilir

Supap onarılır

 


Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)

Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Merhabalar son mesaja git 2 0 tunakrf
konu icon Peugeot 1.2 Puretech genel bakım ve değerlendirme son mesaja git 527 0 Dustero59
konu icon 2024 Model Yeni Peugeot 2008 Type-C Sorunu son mesaja git 210 0 ergunasaf
konu icon Peugeot 206 kilit unutma sorunu son mesaja git 956 0 Sabri45
konu icon Kapı kilidi son mesaja git 12244 5 Sabri45
konu icon 2008 Turbo Hava Hortumu Yağlanması son mesaja git 2648 1 Peugeotturkey123
konu icon 2023 Model Peugeot 208 GT kablosuz şarj hk son mesaja git 491 0 mhakan71
konu icon 2008 Kedi Çiziği Kırmızı ELIXIR son mesaja git 655 0 55adige1919
konu icon 2004 1.4 HDI Klima ile ilgili son mesaja git 974 0 Samet1697
konu icon Lastik basınç sensörü son mesaja git 6 0 DVRM77
konu icon 3008 2022 Far yüksekliği ayarı ve motor titremesi son mesaja git 682 0 berter
konu icon Peugeot 208 GT yeni nesil yakıt tüketimi hk son mesaja git 907 0 mhakan71
konu icon Adblue seviyesini Kaç litre nasıl öğrenirim artık son mesaja git 586 0 Lepromer
konu icon 208 Yağ Azaltma Problemi son mesaja git 6426 8 selahattnsahman
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 37472 23 delroy
konu icon Peugeot 307 motor değişimi son mesaja git 270 0 delroy
konu icon Kaput amortisörü son mesaja git 3227 0 Abdullah B.
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 9040 19 talip206
konu icon Stop etme sorunu otomatik 206 son mesaja git 4626 2 konfor
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 8191 7 konfor
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 SEPTEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
tunakrf 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English