Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Genel , Pratik Bilgiler - Fren Sistemi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Yararlı Dökümanları
Forum Tanımlaması: Modifiye ve Tuning adına yararlı bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=10767
Tarih: 22 Kasım 2024 Saat 13:16
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Genel , Pratik Bilgiler - Fren Sistemi
Mesajı Yazan: rifatseker
Konu: Genel , Pratik Bilgiler - Fren Sistemi
Mesaj Tarihi: 22 Eylül 2010 Saat 15:38


FREN SİSTEMİ ARIZALARI

Taşıtın emniyetli hareketi için fren sisteminin etkili bir şekilde çalışması hayati önem taşımaktadır. Fren sisteminde yer alan bütün elemanların zaman zaman kontrol edilmesi gerekmektedir. Uzun süre çalışmadan dolayı sistemin özellikle balataları, hidrolik devrenin bazı elemanları yıpranarak çeşitli arızalara sebep olmaktadır. Bu arızaların teşhis edilmesi ve giderilmesi için genellikle rastlanan arızalarla ilgili çizelge aşağıda verilmiştir.

 

ÇİZELGE 1: Kampanalı Tip Frenler İçin Fren Arızaları

Arıza

Muhtemel sebebi

Arızayı giderme

 

Fren pedalı düşüyor

a)Fren pabuçları ve çubuk bağlantıları ayarsız olabilir

b)Fren balataları aşınmıştır

c)Hidrolik seviyesi düşüktür

d)Sistemde hava vardır

e)Fren merkez silindiri aşınmıştır

Ayarlanır

Balatalar değiştirilir

Hidrolik doldurulur, sistemin havası alınır

Sistemin havası alınır

Değiştirilir

Tekerleklerden biri sürtünüyor

a)Fren pabuçları ayarsızdır

b)Fren hidrolik borularından biri tıkanmıştır

c)Tekerlek silindiri arızalıdır

d)Pabuç geri getirme yayı zayıf veya kırıktır

Ayarlanır

Boru temizlenir veya değiştirilir

Onarılır veya değiştirilir

Yay değiştirilir

Bütün frenler tutukluk yapıyor

a)Fren mekanik bağlantıları ayarsızdır

b)Fren merkez silindiri arızalıdır

c)Hidrolik sisteme mineral yağlar karışmıştır

Ayarlanır

Değiştirilir

Hasar gören plastik parçalar değiştirilir, sisteme tavsiye edilen hidrolik konulur

 

 

Frenleme anında araç bir tarafa çekiyor

a)Fren balataları yağlanmıştır

b)Balatalar fren hidroliği ile ıslanmıştır

c)Fren pabuçları ayarsızdır

d)Lastik havaları farklıdır

e)Fren tablası gevşektir

f)Tekerlek silindiri arızalı veya boru tıkalıdır

g)Balatalar biri birinden farklıdır

Balatalar temizlenir veya değiştirilir

Balatalar ve tekerlek silindiri temizlenir ve onarılır veya değiştirilir

Ayarlanır

Lastikler eşit olarak şişirilir

Sıkılır

Onarılır veya değiştirilir

Değiştirilir

Fren pedalı yumuşak ve esnek

a)Sistemde hava vardır

b)Fren pabuçları ayarsızdır

Sistemin havası alınır ve hidrolik seviyesi kontrol edilir

Ayarlanır

Frenleme için daha büyük pedal kuvvetine ihtiyaç duyuluyor

a)Fren balataları ıslanmıştır

b)Pabuçlar ayarsızdır

c)Balatalar aşırı ısınmıştır

d)Balatalar yanmıştır

e)Kampana yüzeyi camlaşmıştır

f)Fren servosu çalışmıyor

Balatalar kurutulur (frenleme ile)

Ayarlanır

Soğuması sağlanır

Balatalar değiştirilir

Kampana tornalanır

Onarılır veya değiştirilir

 

Frenler çok hassas veya ani olarak tutuyor

a)Pabuçlar ayarsızdır

b)Yanlış balata kullanılmıştır

c)Balatalar greslenmiştir

d)Kampana yüzeyleri çizilmiştir

e)Fren siper tablaları gevşektir

f)Balatalar yağlanmıştır

Ayarlanır

Uygun balata takılır

Balatalar değiştirilir, fazla yağ kullanılmaz

Kampana tornalanır

Sıkıştırılır

Balata ve yağ keçeleri değiştirilir

 

Frenler ses yapıyor

a)Balatalar aşınmıştır

b)Pabuçlarda çarpıklık vardır

c)Pabuç perçinleri gevşemiştir

d)Kampanalar aşınmıştır

e)Bazı parçalarda gevşeklik vardır

Değiştirilir

Değiştirilir

Pabuç veya balata değiştirilir

Kampana tornalanır

Sıkılır

Sitemde hava var

a)Merkez silindiri arızalıdır

b)Fren hidroliği kaybı vardır

c)Merkez silindiri veya tekerlek silindiri kaçırıyordur, boru bağlantıları gevşek veya hasarlıdır

Onarılır veya değiştirilir, hidrolik eklenir

Bağlantılar sıkılır, borular değiştirilir, hidrolik eklenir

Onarılır ve bağlantılar kontrol edilir, hidrolik eklenir

 

 

ÇİZELGE 2: Diskli Tip Frenler İçin Fren Arızaları

Arıza

Muhtemel sebebi

Arızayı giderme

 

Fren pedalında fazla boşluk

a)Diskte aşırı yalpa vardır

b)Sistemde hava vardır veya fren hidroliği azalmıştır

c)Fren hidrolik kalitesi uygun değildir

d)Tekerlek yatağı gevşektir

e)Kaliper pistonu ve lastiği arızalıdır

f)Güç ünitesi çalışmıyordur

Disk yalpası kontrol edilir, gerekirse değiştirilir

Sistemdeki kaçak ve sızıntılar kontrol edilir

Hidrolik boşaltılır, uygun hidrolik kullanılır

Yatak boşluğu ayarlanır

Lastikler değiştirilir

Güç ünitesi kontrol edilir

Fren pedalında titreşim

a)Diskte yalpa fazladır

b)Diskin paralelliği bozulmuştur

c)Tekerlek yatağı gevşektir

Yalpa fazla ise disk değiştirilir

Gerekirse disk değiştirilir

Tekerlek yatağı boşluk ayarı yapılır

Frenleme için büyük pedal kuvvetine ihtiyaç duyuluyor

a)Güç ünitesi çalışmıyor

b)Balatalar greslenmiş veya yağlanmıştır

c)Balatalar aşınmıştır

d)Yanlış balata kullanılmıştır

e)Kaliper pistonu sarmıştır

Onarılır veya değiştirilir

Balatalar ve yağ keçeleri değiştirilir

Değiştirilir

Uygun balata takılır

Kaliper sökülür ve gerekli onarım yapılır

Frenleme sırasında araç bir tarafa çekiyor

a)Balatalar greslenmiş veya hidrolikle ıslanmıştır

b)Kaliper pistonları sarmıştır

c)Lastik havaları eşit değildir

d)Aracın ön düzen ayarları bozuktur

e)Fren hidrolik tıkanmıştır

Balatalar değiştirilir

Pistonlar serbest hale getirilir

Lastik havaları eşitlenir

Ön düzen ayarları yeniden yapılır

Hidrolik hortumlar kontrol edilir

 

 

 

 

 

Frenlerden ses geliyor

a)Öğütülme, kazıma çıtırtı sesleri

 

b)Kazıma sesinin sebepleri

 

1)Bağlantı cıvataları uzundur

 

2)Disk kalipere sürtüyordur

 

3)Tekerlek yatakları gevşektir

 

4)Balatalar aşınmıştır ve pabuç üniteleri diske sürtüyordur

Fren pedalına kısmi basmalarda öğütülme sesi gelebilir. Daha kuvvetli basıldığında bu ses kesiliyorsa bir onarım gerektirmez.

Düşük hızlarda ve kaba yolda hareket ederken frenleme esnasında gelen çıtırdama sesi, kaliper ile pabuç arasındaki boşluktan dolayıdır. Balata ve pabuç değiştirilir.

Uygun civata kullanılır

Kaliper yüzeyi temizlenir, tespit cıvataları kontrol edilir

Yatak boşlukları ayarlanır

Balata ve pabuçlar değiştirilir

Frenler ısınıyor ve serbest kalamıyor

a)Fren güç ünitesi çalışmıyordur

b)Pedal çubuk bağlantısı sıkışıklık yapıyordur

c)Kaliper pistonu sıkışıyordur

d)Merkez silindiri supabı arızalıdır

Güç ünitesi kontrol edilir

Bağlantılar onarılır

Kaliper sökülür, lastik segman yuvası temizlenir, gerekirse lastik değiştirilir

Supap onarılır

 




-------------
Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)

Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net