Bozuk rezistansı onarabilirsiniz
Kış aylarında sürücüler, arka camda oluşan
buğu yüzünden sık sık görüş problemiyle karşılaşırlar. Buğuyu yok etmenin tek
yolu rezistansı çalıştırmaktır. Ancak çeşitli nedenlerden dolayı kopan ince
rezistans telleri, sürücülerin başını ağrıtır. Oysa bu tellerin tamiri,
piyasada satılan gümüş sırlı boyalarla birkaç dakika içinde yapılabiliyor.
Buğu yapar
Her ne kadar yaz aylarında varlığını unutacak bile olsanız,
arka cam rezistansı arızalandığında tamiratını siz yapabilirsiniz. Çok ince ve
hassas bir yapıya sahip olan rezistans telleri, ya otomobilin camı silinirken
ya da otomobil stationwagon ise yükleme sırasında kopar. Isınarak arka camdaki
buğuyu yok eden birbirine paralel bağlı bu ince ve hassas yapılı rezistans
telleri koptuklarında kendilerini buğu yaparak belli eder. Sağlam olanlar ise
görevlerini sürdürmeye devam eder.
Tamiri 5 dakika
Çoğu kullanıcı, kopan rezistans telini tamir ettirmeye
üşenir. Basit bir tel için servise gitmek zahmetli bir iş gibi görünür. Ancak
teller kopmaya devam edince arka cam tamamıyla buğu yapar ve asıl sorunlar da o
zaman başlar. Servise gitmek için bütün tellerin kopmasını beklemek yanlış
olur. Gümüş sırlı iletken boyalar sayesinde, otomobilinizin rezistansını 5
dakikada tamir edebilirsiniz. Üstelik tek başınıza.
Rezistans nasıl onarılır?
- Tamir için ilk olarak, tellerden hangisinin kopuk olduğunu tespit etmek
gerekir. Bunu anlamak için, rezistans çalıştırılır. Çalışan tellerin üzerindeki
buğu çözülürken, kopuk tellerin olduğu bölgede buğu kalacaktır. Buğunun kaldığı
bölgede telin üzerindeki kopuk kolaylıkla bulunabilir.
- Gümüş sırlı iletken boyayı kopuk telin üzerine sürmeden önce yüzeyi
temizlemek gerekir. Bunun için yüzeyi nemli bir bezle ve diğer tellere zarar
vermemek için fazla bastırmadan silmelisiniz.
- Temizlenen zemin kuruduktan sonra, gümüş sırlı iletken boyanın dışarı
taşmaması için kutunun içinde bulunan ve ortasında rezistans telinin kalınlığı
kadar boşluk olan özel karton, zemin üzerine konulur. Daha sonra, gümüş sırlı
iletken boya o boşluğa sürülerek, kopuk iki telin ucu birleştirilir. Eğer
kutunun içerisinden, özel delikli karton çıkmamışsa, kopuk kısmın her iki tarafı
da bantlanarak boyanın dışarı taşması önlenebilir.
- Burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, gümüş sırlı boyaların
kullanılmadan önce iyice çalkalanması gerektiği. Boya uygulandıktan sonra,
kuruması için 5-6 saat beklemek yeterli. Bu süre zarfında rezistansın
çalıştırılmaması gerekir. Ancak bu kadar beklemek istemiyorsanız, bir saç
kurutma makinesini boyanın üzerine tutarak daha çabuk kurumasını
sağlayabilirsiniz.
Dikkat
Gümüş sırlı boya, sadece arka cam rezistansındaki
kopuklukları giderebiliyor. Rezistansın ana bağlantı yerlerindeki hasarlarda ve
ön camla yan dikiz aynalarındaki ısıtıcılı camlarda bulunan rezistans
arızalarında kullanılmaz.