![]() |
|
Aydınlatma projelerim. |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1 567 |
Yazar | ||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tekirdağ'lı fardan son durum.
İzmirden bir arkadaşımızın
Fusion aracının sis farlarının çerçevesine Passat gündüz farında kullanılan
Lensler ve her biri 130 150 lümen aralığında olan Edison power led kullanılarak
ve İnsignia orijinal gündüz farı sürücü kartı ilede sürülerek montajı
yapıldı.Rabbimin izni ile geçen yıl yapma imkanı olmuştu.
Sis çerçevesinin uygun
bölümlerine delikler delindi.
Lensler derece açısı verilerek
sabitlendi.
Arka kısmınıda iyice silikona
bulayarak izolesini yaptım.
Yanış halleri
2 çerçeveninde tavana yansıyan
ışık odagı.
Araç üzerinde maalesef resimler
gelmedi. |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ankara'dan bir arkadaşımızın Seat aracı için kullandığı Afl sistem Valeo bi-xenon farları sıvı ile temizlik yaparak sonuç alınmaya çalışmış fakat iç kısımlarda ciddi lekelere yol açınca benim genelde yapmadığım işlem olmasına ragmen Arkadaşımızın ısrarı ile farların silikonu sert olduğu için kasadan keserek açtım iç temizliği,mercek temizliği ve mercekleri tutan ayak kısımlarındaki ciddi kırıklarıda orijinal hale en yakın şekilde sabitleyerek toparlayıp Rabbimin izni ile geçen yıl bitirmek kısmet olmuştu.
Camın görünen hali.İç kısımdaki siyah taban çerçeve.Cam kırık gibi çıkmış. ![]() Mercek kısmının görünümü. ![]() Temzilik soınrası ve toplanmış hali. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çift mercekli Focus F1 farların Beyaz F1 üzerindeki halleri. ![]() ![]() ![]() Çalışmasını yaptığım son F1 focus farının araç üzerindeki siyah taban çerçeveli ve krom taban çerçeveli hallerinin görünüm. ![]() ![]() Kayseri ilimizden 2 ayrı arkadaşın F1 araçları için geçen yıl ortasında Rabbimin izni ile yapıp güzel sonuç ile btirmek kısmet olan gösterge led aydınlatmalarından görünüm halleri. Öylesine 2 renk denemesi. ![]() ![]() Son hallerinden görünüm.Araç üzerinden görünüm halleri maalesef gelmedi. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çakmaklık içinde kırmızı ve beyaz ledlendirme yapmıştım. ![]() ![]() |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hayırlı forum günleri diliyorum.
Antalya'dan arkadaşımızın
yurtdışından getirttiği ve her parçasıyla cidden 1 e 1 kopya denilecek şekilde
benzer olan ama kalite olarak son derece vasat denilecek çakma demek yanlış
olmaz Cosmo far iyileştirme çalışmasını Rabbimin izni ile geçtiğimiz haftalarda
bitirmek kısmet oldu.İlk önce parçaları üzerinden tadilata gittim.Her ne kadar
tadilatlar sonuç versede lakin içime sinmeyecek sonuçlar oldu.Gündüz farı
Ledleri 5630 tipinde ve her bölüme 2 şerli paralel ve seri bağlantı ile sabit
sürücü kullanılarak yapılmıştı.Normal ledler ile değiştirdim.Sürücü 300ma
olduğu için kullandığım 150 lümenlik ledler hali ile normal 1 watt ledler gibi
yandı.Ayrıca sürücü ile park modu vermekte çok sorun oluşturacaktı.
Far yükseklik motoru ararkende
motorun takılacak kısmı bu farda maalesef kullanılamıyordu.
Tesisat soketindeki boş pinlere
kablo montajınıda çok saglıklı bulmadım.Soket izalasyon kısımları orijinal
soketteki gibi değildi.pin geçecek kısımları Delipte pinli kablo takayım diye
epey düşündüm ama içime sinmedi.
Bu olumsuzluklar sonrasında
arkadaşlada müzakere ederek parçaları orijinal olarak bulup almaya karar
verdik.
Far hurdasına yöneldim ve
bulmakta epeyce zaman aldı ve sonunda bulduk.Far içi tamamen denilebilecek
şekilde orijinal çıkma Cosmo far hurdası temin edilince aynen değişti.Epey
aksiliklerde çıktı vegiderildi.
Hella bi-xenon mercek,Hella
Gen5 balast,4300k Osram,sinyallerde her farda 8 power kullanılarak
lendlendi,Çerçeve siyaha boyandı,mercek iç şapkasıda siyah yapıldı ve sonunda
güzel sonuç ile çalışma bitirildi.
Benim için Afl far sistemli bir
farı normal kullanılacak hale getirme açısından 2006 Vectra farından sonra daha
geniş kapsamlı olarak çok yönlü bir deneyim oldu.Daha önceki İnsignia çalışması
bundan farklı idi ve bu fardaki deneyimlerimi artık daha başka farlarda
kullanabilir tecrübeye sahip oldum ve elimdeki farlara daha iyi şekilde
aktarıyorum.
Far bu.
Hurda Cosmo far ve sökülen
parçalar.
Çakma farımızın kargoda
gelirken kırıldığını düşündüğüm mercek kasasının sabit ayagı kasa tarafından
kırılmış parçası.Bu sabitleme kısmında kullanılan vida sıkıldığı plastiğin kasa
ile birleşim kısmına sınırda bir boyutta kullanılmış.Buda plastiğin kalitesiz
olmasından dolayı diye düşündüğüm mercek agırlığına orantılı kasıntı ile
kırılmış olacağı.Orijinal cosmo fardaki aynı yere takılmış vida ile bu fardaki
vida boyutu farkı.Vida bu uzunlukta olsa idi kırılması bence mümkün
değildi.Uzun vida için delik azıcık daha genişletildi ve bu uzun vidaları 2
fardada taktım.
Çakma farın yükseklik motorunun
takılacak olan ayak kısmı ve tesisatı
Orijinal halojen far yükseklik
motoru ve Cosmo motorundaki aparatın montesi ile görünüm.Silikonu destek amaçlı
kullandım.Aparat tuturma tırnakları arasında hafif boşluk vardı.
Balast orijinal yerleşim yeri
kullanılarak Hella balast monte edildi.Orijinal Hella balast boyutu 1cm kadar
daha küçükmüş.Tesisat soketindeki pin uçlarında xenon - ucu yeri
değişti.Düzeltmeler yapıldı ve soket arkasından silikonla izole destegi
yapıldı.
Sinyal iç çapına göre her farda
8 power led ile yapılan sinyal.
Orijinal Cosmo farın çerçevesi
zımparalanıp siyaha boyandı.
Farlar toplandı ve son haline
kavuştu.
Farlar sanırım vakitsizlikten
dolayı araca daha monte edilmedi.Resimler gelince bilahire ekleyeceğim.
Bayburt'tan arkadaşımızın
Comfortline aracının farları yerine Highline modelin eski tip Valeo bi-xenon
modelli olan çıkma farları alındı.Valeo bi-xenon merceklerin reflektör
kısımları karartmaya başladığı için yeni tip Hella bi-xenon mercek takılmasına
karar verildi.Comfort halojen farın orijinal tesisat için soketi bir
arkadaşımızdan temin ettikten sonra far için yükseklik motoru arayışınıda
çok uzun sürmeden hallettik.Farda tadilat işlemleri oyalayıcı
oldu.Rabbimin izni ile geçtiğimiz haftalarda bitirmek kısmet oldu.
Halojen
far soket tesisatı ve yükseklik motoru.
Soket
takıldıktan sonra silikon destegi ile izalasyon sağlandı.
Eski ve
yeni mercek.
Mercek
şapkalı hali.
Park
bölümü çap olarak çok geniş fakat iç genişlik öyle değil miş.Bir kaç fikirler
üzerinde düşündük taşındık vazgeçtik orijinal kalsın dedik.
Afl
sistem kutusunun boş kalan kısıma metalden yapılan ilaveye silikonla izalasyonu
yapıldı.Delik kalan kısımdan akü + kablosu ve yön farının sinyal tetik kablosu
çıkarıldı.
Bosch
gen5 balast orijinal balast yuvasına yerleştirildi ve silikon izalesi yapıldı.
Manuel
ayar kısımlarındki kilitlenmeler yani içine çamur girmiş ve kurumuş buda ayar
yapılma aşamasında kırılmalara yol açmış kitlenmiş.Sağlamları ile değiştirildi.
Kapanış
aşamaları.
Duvar
resmi.
Eski
far ile.
Yeni
far ile.
Arıza
ışığı için modul yapıldı fakat ohm degeri biraz daha altta olması gerektiğini
anladık bunun için bilahire direnç eklemesi yapılacak.Şu anki hali ile
sellektör yapılınca kısa far tetiği anlık olarak açılıp kapanıyor.Başkada
sıkıntısı yok kullanılıyor sadece hafiften far ayarı yapılacak o kadar. Ankara'dan arkadaşımızın Leon 2
model aracının orijinal farlarına yeni tip Hella bi-xenon Gen5 balast 4300k
Osram ve Passat mercek şapkasının krom hali olarak montajı yapıldı.Orijinal
merce görünümü bence çok çirkindi buna uygun bişilerde elimde vardı fakat
yakışıklı gelmedi Passat şapkası çok yakışıklı göründü.Ayrıca kenar boşluğu en
iyi gizleyen 2.ci şapka idi.Diğeri Bmw geniş şapka idi oda çok topak göründü
arkadaşımızda begenmedi zaten.Passat şapkalı olarak montajını,araç üzerine tesisat
montajını Rabbimin zini ile geçtiğimiz aylarda yapmak kısmet oldu.
Farların
açılmış hali.
Mercek
şapkası için denemeler.
Mercek
montajından sonra kapak sabitlendi.Üst açık kalan kısıma metal parça ilavesi
mecburen oldu ve siyaha boyandı.Orijinal Cupra fardada buna benzeyen bir yapı
gördüm.
Araç
üzerinde resim şimdilik bunlar mevcut.Montajını kendim yaptığım için resim
çekebildim.
Ankara'dan
arkadaşımızın Audi A4 aracı için almış olduğu huradaya yakın denilebilecek hale
getirilmiş ve kullanıma sunulmuş B5 farları için arkadaşımızın kendisinin temin
ettiği yeni tip Hella bi-xenon ve kendisinde olan Osram d2s xenon takımı
kullanılarak fakat xenon ampuller d2s çin malı.Xenon ampulün birisi gayet güzel
odaklama yapıyor ve çizgi oldukça güzel ama diğeri ne yaptıysam odaklamayı yaptıramadım
V şeklinde bir çizgi alıyorum.Orijinal çevirici ve ampul ile sorun yok.Araca
montajdan sonrada durum net ortada idi.Ayrıca ampul tutucularda yan
sanayi.Ampul tutucu yada ampulde sorun mevcut.Vakit yoktu test edemedim.
Boyut
olarak Hella mercek orijinal mercek takma yerine sıkıntılı tadilat şart.Uzun
hüzme kısmınada milimetrik boyutta oturuyor.Sağ sol oynama şansı yok denecek
kadar az.
Ampul
değişimini arkadaşa bıraktım.
3
mercekli halde yani orijinal Valeo mercek fevkalaede şekilde reflektör
kararması olduğu için uzun hüzmede kullanıma uygun hale getirdim ama beni fena
uğraştırsada yeterli aydınlatma sunacak şekilde H1 ampul düzenegine uygun hale
getirdim.Uzun hüzme kısmına Hella merceği taktım.Latitude olması lazım mercek
iç şapkasını kullandım.Krom hataları vardı ama arkadaşımızdan onay alarak ve
insiyatif kullanarak taktım.Sinyal kısmına Mondeo mercek bölümü takıldı sinyal
ledi yapıldı.Rabbimin izni ile geçtiğimiz haftalarda montajınıda kendim yaparak
araç üzerinden akşam resimlerinide çektim.
Farların
açılmış hali.
Mercek
montajı ve şapka sabitlenmesi sonrası durum.
Çerçeve
orijinalde tabanı siyah olunca boyamaya gerek kalmadı.Sinyal bölümündeki
çizgili kısımın arasında kalan krom görünümde güzel bir ton oluşturdu.
Orijinal
Valeo d2s merceğinin ampul oturan kısmına H1 ampul kılıfı uygulandı vida ile
sabitlendi ve silikon destegi uygulandı aslında gerek yoktu ama metal oynamsın
istedim.
Duvar
resmi bu şekilde.Bu mercekte perde iptali yaptım önce fakat d2s ampulle bile
istenilen uzun hüzme yansımasını alamadım.Sonra perdeyi tekrar taktım ve
ortasını egdim.Sonuç bu şekilde oldu.
Kapanmış
halleri.
Araç
üzerinden görünümler.
Sol
fardaki üstte yazdığım hata ile duvar çizgisi.
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hayırlı,zevkli,bol paylaşımlı Forum günleri diliyorum.Geride bıraktığımız mübarek Ramazan'ı şerif bayramımız cümlemize hayırlar getirsin,Rabbim duaları,ziyaretleri kabul eylesin. Geçtiğimiz aylarda ve sanırım 3 ay olacak
Malatya ilimizden bir arkadaşımızın Punto aracı için tarafımdan haricen çıkma
far alındı,yeni tip Hella bi-xenon,Gen5 balast,4300k xenon,Bmw yuvarlak Angel
halka ve orijinal Bmw kaş çubugu eklemesi,sinyal kısmınada mercek ile power led
sinyal montajı yapıldı.Grımtırak olan çerçeve dereceli mat siyah boyaya
boyandı.Bmw mercek şapkası takıldı. Rabbimin
izni ile bitirildi ve kullanılıyor.
Toplanmış hali.
Yanarken görünümler.
Araç üzerinden görünümler.
Geçtiğimiz aylarda ve sanırım 3 ay olacak
Tekirdağ ilimizden arkadaşımızın Corolla aracı için sıfır Depo marka haricen
farlar alındı.Hella bi-xenon,Gen5 balast,4300k xenon,elde yaptığım mercek
şapkası,Passat gündüz farı kesilerek montajı yapıldı,power led sinyal eklendi. Rabbimin izni ile bitirildi ve kullanılıyor.
İç çerçeve dereceli Mat siyaha boyandı.Sinyal
bölümü krom bırakıldı.Çerçevenin üst köşelerindeki köşeye 3 er tane Bmw stil
köşe park ledi yerleştirildi.
Farların toplanmış hali.
Yanış halleri.
Araç üzerinden görünüm halleri.
Duvar resmi.
Geçtiğimiz aylarda Volvo s70 araç için
yurtdışından mercekli versiyon Taiwan yapımı far getirtilerek memnun
kalınmayınca .Mercek fevkalade geniş bir aydınlatmaya sahip olduğu için aracın
önünü değilde uzayı aydınlatınca bi-xenon mercek için çalışma yapılmaya karar
verildi.Rabbimin izni ile bitirildi ve kullanılıyor.
Hella İntemo bi-xenon,D2s set
kullanıldı.Farlar çok hoşuma gitti.Hele fara özel yapılmış sinyal bölümü çok
hoştu.
Fardaki Park bölümü tam gündüz farı çalışması
için biçilmiş bir alandı.İç kısmı kesildi ve reflektöre 1 watt power led
yapılarak içine montajı yapıldı.
Orijinal merceğin duvar çizgisi.
Farın dağılmış hali.
Park bölümünün kesilerek reflektör montajına
uygun hale getirilmesi.
Gündüz farı için reflektörümüz.
Gündüz farı montajlı hali.
Merceğimiz biraz uzun gelince orijinal şeffaf
çerçeveye degen cam için çerçevesi söküldü ve İntemo merceğin kendi şapkası
buraya monte edildi.
Farların toplanmış hali.
Araç üzerinden görünüm.
Elimdeki gündüz vakti kendi çektiğim yakın
plan duvar resmi.
Ankara'dan bir arkadaşımız daha önce mercek
montajını yaptırmış.Lakin yapan arkadaşımız farın arkasını kapatmamış öylesine
bant yağıştırıp bırakmış yaptırman lazım demiş.Farlar geldi.Arkadaşımıza güzel
bir virüs enjekte ederek dedim bu şekilde bir projem var kabul edersen hem
kusurlarını giderip hem daha iyi bir çalışma olarak bitirelim dedim.Onay
alıncada geçtiğimiz aylarda Rabbimin izni ile güzel bir sonuç ile monajını
yaptık.
Mevcut far son derece kirli idi.Elde yapılmış
mercek kapagı ilavesi falan iptal edildi.Megan mercek kapagı ve Bmw U halka
monte edildi.Sinyal kısmına sarı sinyal kapagı sabitledik ve 450 lümen günışığı
Cob led sabitlendi.
Arkadaşımız çerçeveyi komple siyah yapalım
demişti ben krom kalsın deyince ve resimleride görünce vazgeçti.
Farların ilk hali.
Xenon yine klasik şekilde sabitlenmişti.Açık
bırakılan arka kısım.
Megan şapkası,U halka montajlı hali.5 watt
coob ledler sürücü ile kullanıldı.
Sinyal bölümüne turuncu sinyal camı montajı.
İlk resimleme.
Farların kapalı halleri
Yanış halleri.Sinyal kısmına power ledlerden
haricen American parkta yapıldı.
Farın arka kısmı.
Araç üzerinden görünüm.
Arkadaşımızın montaj sonrasında yüzündeki nefis tebessümü,hoş
gülümseme ve heyecanı,defaatle teşekkürünü unutamıyorum. Ankara'dan 98 Lantis Farları geçtiğimiz
aylarda söktük ve Hella bi-xenon mercek montajını Rabbimin izni ile yaptık.D2s
set kullanıldı.Farların biri orijinal,diğeri yan sanayi ve mercek çap farkı
vesaire değişikti.Farın içi oldukça dardı.Mercek montaj kısmı beni epey
terletti ama saglam bir montaj ile sonuc aldık.Eski mercekler nasılsa
kullanılamayacaktı ve ayak kısmlarından kestim Hella merceğe sabitledim.Ayar
vidlamaları aynen kullanıldı.Kırık olan vidalama kısımlaraı vesaire her kusuru
onarıldı.Sonra birde arkadaşımız kendine özgü birde gündüz farı tarzı şekil
oluşturmuş bahsetti resmi yolladı.Yurtdışında yapanların linklerinide
verdi.Önce ben çok yanaşmadım ama yapılanları görünce ne olacak ki dedim ve
elimdeki önceden kırılmış olan Bmw halka parçalarınıda bunda
degerlendirdim.Oldu yarım ay şeklinde gündüz farı.
Farların dağılmış hali.
Hella mercekli yeni hali.
Kırıkların onarılması.
Montaj halleri.
![]() | ||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Montaj halleri.
Yarım halkanın montajı.iki kenardan 1 watt lık
smd 3528 power ledler ile güzel bir netice alındı.
Kapanmış halleri
Yanış halleri
Araç üzerinden bir resim.
Cep teli ile çektiğim duvar resmi.
Ankara'dan bir arkadaşımız daha önce orijinal
merceklerde sıkıntı yaşayınca mercek değişimini yaptırmış.Geçtiğimiz aylarda
Arkadaşımız farları getirdi.Farlar içler acısı durumda idi.Valeo H serisi
mercek takılmış ama ne takılış.Muayene içi ampul takacağız diye ampul takılan
kısımlar darbelemeler ile sökülmüş halojenler japonla tutturulmuş.Mercekler
abartmıyorum 10cm yakın vidalar ile kendi kasasını da aşarak dış kasayada
sabitlemeyi başarmış.
Rabbimin izni ile oldukça güzel bir sonuç ile
montajı bitirmek kısmet oldu.
Farın birisinin ise gereksiz iken mercek uzun
geldiğinden sanırım çerçeve eritilerek genişletilmiş.Farlarının içindeki kiride
anlatmaya gerek yok sanırım.
Hella mercek takıldı sabitlendi ve
arkadaşımızın bahtsızlığı devam ediyor.Benimde son anda farkettiğim merceğin
biri dot,biri ece neyse demekten başka yapacak bir şey yoktu.Arkadaşımıza
mercekleri satan arkadaşımızın kusuru.Çerçevedeki berbat genişletme becerisi,ni
her iki çerçevedeki düzeltmeler yaparak genişlettim.
Çap oldukça genişti ve yine siyah İntemo
çerçevelerine müracat ederek arkadaşımızdan resimli onaydan sonra montajı
yaptım.
Farların toplanmış hali.
Araç üzerinden bir görünüm.
Arkadaşımızın bahsızlığı hala devam
etti.Farlar takılması için gitti ve takıldı.Far ayarını yapan arkadaşımız
yükseklik motorlarını kontrol etmeden far ayarına girişmiş ve sağlam olan ayar
vidalarını ve tamir ederek ayaralanabilir hale getirdiğim ayar vidasınıda
dişlerini bozmak sureti ile arkadaşımızı ayar olmuyor diye yollamış.Önceki montajda
dış kasaya sabitleme olduğu için motor bozulmuş bundan dolayı farın biri çok
aşagıda kalmış.
Farları tekrar açsam bile ayar vidalarının
değişimi maalesef hurda far alınsa bile mümkün değil.Presleme ile sökülüp
değişme yolu kapalı hale getirilmiş.Şimdi motorları iptal edeceğim ve bu
kısımlara aldığım aparatlar ile manuel ayar yapabilecek aparat için
uğraşıyorum.Halledince takacağız.
Kırklareli ilimizden arkadaşımızın 2014
makyajlı kasa Fiesta aracı için haricen çıkma mercekli versiyon far alındı.Hella
bi-xenon,Gen5 balast,Cbi Osram xenon takım ile montajını geçtiğimiz aylarda
yapmak kısmet oldu.
Farlar 1 yıl veya biraz daha uzun kullanımış
denilebilir ve halojen yapıda mercekteki islenme ciddi boyuta gelmiş.
Mercekler monte edildi.
Çerçeveyide siyah yapmak istedik ve krom
halindeki köşe kısımlardaki şekillerin kromlu kalmasına dikkat ettim.Çerçeve
tabanı orijinal parlak siyah çıktı ve boyamaktan kurtulduk.Kromlu kısımıda
düzgünce şekillendirmek kolay oldu.Çok çabuk çıkan bir krom tabanı mevcuttu.
Merceklerin için her merceğe 2 tane 1 watt
beyaz power led yerleştirdim.Parklara bağlandı.
Farların toplanmış hali.
Araç üzerinden görünüm.
Ankara'dan bir arkadaşımızın Focus F1 aracı
için makyajlı kasa Depo marka sıfır farlar alındı.Hella bi-xenon mercek montajı
yapıldı,Mercek şapkasını elde yapıp sabitledim.D2s set kullanıldı.
Araç üzerinden.
Ankara'dan bir arkadaşımızın Mondeo Mk3
mercekli farına Hella bi-xenon,uzun hüzmeyede h7 kısa tip mercek perde
kaldırılarak uzun hüzme olarak sabitlendi.Bmw U halka,Sinyal ve park bölümü
power led ile sinyal işlevini yapar hale getirildi.Elde orijinal mercek
şapkalarını birleştirerek yaptığım mercek şapkaları ile geçtiğimiz aylarda
montajını yapmak kısmet oldu.
Arka kapaklarda sadece birinde uzun hüzme
merceği soket içten kablolara sarktığı için değdi ve soket sökülüp dışa alındı
silikonlandı.Kapaklarda yükseltme kesme,biçme yapılmadı.
Araç üzerinden gece bir kaç görünüm.Gündüz
resimleri gelince bilahire ekleyeceğim.
Duvar resmi.
Nazilli'den bir arkadaşımızın Focus 2.5
orijinal afl yapıda mercekli farı artık ilevini göremez hale gelmesi ve iç
kısmında aşırı islenmeden dolayı bakım ve mercek değişimi için Hella
bi-xenon,Gen5,4300k xenon kit ile değişimleri yapıldı.Temizlendi.Arkadaşımızda
bilahire tavsiyeme uyup güzelce pasta cila ve şeffaf film kapaltması
yapatırarak Rabbimin izni ile geçtiğimiz ay montajını yaptırdı.
Daha önce Mercek montajı için aparat aşamasını
bu defa Hella bi-xenon için biraz daha geliştirerek önden görünümü orijinal
görünüme en yakın halde ve uzun hüzme kısmınıda içine alacak şekilde montajını
yapmak kısmet oldu.
Farların ilk hali.
Cam içindeki ilk silmede oluşan islenmenin
boyutu.
Kirlenen çerçevenin eski ve yeni halleri.
Mercekler aparatlara montajlı hali.
Camlar dışatan sararma yaptığı için ve
sonradan temizlendi.Arkadaşımız cam temizlik sonrasında ilk günki gibi olduğunu
belirtti.
Bu şekildeki toplanmış hali.
Belek'ten bir arkadaşımızın Astra F aracı için
haricen depo marka mercekli versiyon angel halkalı far alınarak orijinal uzun
hüzme kısmı iptal edilip kesilerek Hella intemo bi-xenon mercek montajı
yapıldı.Orijinal H1 merceğin perdesi uzun hüzmeye sabitlendi.Orijinal angel
halkaların her birinde 4 tane 2 watt ampul ile aydınlatması yapılmıştı,Ampuller
iptal edilip halka içlerine 150ma 5630 ledler dizildi ve sürücü ile
çalıştırıldı ve Rabbimin izni ile oldukça verimli güzel bir sonuç alınarak
montaja hazır hale geldi.
Farların ilk hali ve dağılmış hali.
Uzun hüzme kısmı kesilerek iptal edildikten
sonraki görünüm.
İntemo bi-xenon mercek montajı sonrası
görünüm.
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
İntemo bi-xenon mercek montajı sonrası
görünüm.
Ledlerin dizilimi sonrası görünüm.
Ampuller ile oldukça cılız bir aydınlatma
mevcuttu.
Led sonrası görünümler.
Farların kapatılmış hali.
Araç üzerinden resimler gelince bilahire
ekleyeceğim.
Ankara'dan arkadaşımızın Civic aracına yine
çift mercekli çalışma sonrasında bu defa Passat gündüz farı parçası ile gündüz
farı yapıldı.Mercek şapkası dahil parçalar dereceli siyah mat boya ile
boyandı.Kenar reflektör kısmına smd5050 sarı led ile park modu yapıldı.
Araç üzerinden görünümler.Tampon sökülü olduğu
için şimdilik bunlar var.Ledlerdeki parlama ön çerçevenin krom bölümü led
hizasına geldiği için parlama yapmasından.Ne yatıysam net resim alamadım.Ledler
orijinal Passat led sürücü ile çalışmaktadır.Park açılınca canlı yanıyor,Far
açılınca kısılıyor.
Sinyal ile yanarken poz yakaladım.
|
||
![]() |
||
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
oktay bey harike şeyler yapmışsınız ya elinize kolunuza saglık..
|
||
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1 567 |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |