![]() |
|
Aydınlatma projelerim. |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1 4567> |
Yazar | |
same-34 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Mayıs 2014 Konum: İST/ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ağabey ellerine sağlık. MaşAllah çalışmalar inanılmaz hoşuma gitti. Bu ara İstanbul'dayım ne zaman Ankara'ya gelirim bilmiyorum ama mutlaka seni ziyaret etmek,tanışmak isterim. Hayırlı işleriniz olsun.
|
|
Haktan Otomotiv-Çıkma ve Orjinal Yedek Parça İvedik/ANKARA
06 VKN 43 Sti / 34 PUJ 12 e-Hdi |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Rabbim razı olsun.Geldiğinizde başım üstüne derim.Bağlum'da ikamet ediyorum. Düzenleyen oktay toker - 09 Mayıs 2014 Saat 01:51 |
|
![]() |
|
aokaymaz ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 286 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Maşallah Oktay usta çalışmalarını beğeniyle takip ediyorum. En kısa zamanda tanışmaya ve bir çayını içmeye gelecem Saygılar |
|
![]() |
|
ahmetismet ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1982 Kayıt Tarihi: 26 Ekim 2011 Konum: kırşehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 500 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ahmetismet
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
2013 Astra J aracım var. Hepsi ayrı bi güzel, orjinalden güzel olmuşlar. Özellikle astra farlarına yaptığınız çalışmayı çok beğendim. Ellerinize sağlık. Bir gün olurda cesaret edersem kapınızı çalmak isterim. Kolay gelsin...
|
|
neverThere
Yeni Astra HB 1.4 Turbo 140hp Active Select Sport 2013 |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Rabbim nefes verdiği sürece kapım siz kardeşlerime her zaman açıktır.Her daim çayım bulunur.
![]() |
|
![]() |
|
emre_akdag ![]() 3. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 12 Ocak 2013 Konum: BURSA - Y.ŞEHİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1872 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı emre_akdag
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
ALP OTO YEDEK PARÇA
YENİŞEHİR / BURSA |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Rabbimin izni ile düz camlı olan far tiplerine iç yapısı müsait ise Çift mercekli,mercek camlı power led sinyal tipinde far rahatça yapılabilir.Bmw angel halka montajıda yapılabilir.
|
|
![]() |
|
reality59 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 25 Şubat 2012 Konum: Tekirdağ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1030 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı reality59
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
ustam çok güzel çalışmalarınız var ellerinize sağlık; peugeot araçlar için sanırım çalışma yaptıran yok :)
|
|
Peugeot 307 - 2004 HDI XR Peugeot 106 - 2002 QuickSilver Tekirdağ / ÇORLU |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Arkadaşlar hepinize gönülden selam ediyorum.Uzun süren ciddi özel nedenlerimden sonra Rabbimin izni ile sağ salim aranızdayım ve bu süre zarfında kısmet olan ve hatalarım ile kusurlarım ile bitmiş kullanılmakta olan çalışmalarımın paylaşımlarım ile karşınızdayım.Hakkınızı Helal etmenizi Rabbimden diliyorum.
Farlarımızdaki angel halka sorunu nedeniyle yeniden değişime giderek mercekler,balast,angel halka tamamen değişti. Mercekler yeni nesil Audi araçlardan çıkma Hella intemo bi-xenon mercek,orijinal Osram 5000k D1s xenon,Hella Gen5 balast,Bmw U halka olmak üzere yeniden elden geçirilen farlara monte edildi. Parçalarımız bunlar. ![]() Mercek montajından sonra mercek şapkalarınıda değiştirdim.Merceğin etrafı tamamen kapatıldı.Yine Mercedes araçlardan çıkma mercek şapkası kullanıldı ve arka kısmınıda yine mercedes araçlarda kullanılan geniş şapkanın iç kısmı kesilerek birleştirildi ve sonuç. ![]() ![]() Farlar kapatıldıktan sonra. ![]() ![]() ![]() Angel halka ve köşe gündüz farının şimdiki görünüşü. ![]() ![]() Araç üzerindeki fotolar bilahire eklenecek Şunu belirteyim bu İntemo merceğin uzun hüzmesi çok çok fena.Gen5 ile sellektör keyfi ve geceleri uzunların dehşet olacağını düşünüyorum. Rabbimin izni ile Van ilimizden bir arkadaşımızın Focus 2.5 aracının farlarına yeni tip Hella bi-xenon,orijinal kromlu Mercedes far mercek şapkası,Gen5 balast 4300k xenon takım çalışmasından sonra bu defa Audi tip gündüz farı çalışması yapma imkanı buldum.Farların orijinal park ampulü bölümünden başlayıp sinyal camına kadar uzanan orijinal Audi pleksi gündüz farı çubugunu yerleştirip 600 lümenlik power led ile yeterli bir ışık elde edildi.sinyal kısmı tarafındaki uçtan ise 1 watt sarı power led ilede akşamları park modunda yanacak şekilde led yerleştirdim.İç çerçevenin kenarlarındaki kısımlara ise smd ledlerden dizilim yaparak yandan park görünümü elde edildi.Orijinal sinyal bölümüne smd5050 ledlerden park ledleri dizildi. İlk testler. ![]() ![]() ![]() ![]() son montajlı hali. ![]() ![]() ![]() Belirli mesafeden gündüz farımız. ![]() Park modundaki görünen hali. ![]() ![]() Focus 2.5 Junyan far modifiyesi Rabbimin izni ile Ankara'dan bir arkadaşımızı aracı için yapmak kısmet oldu. Gündüz ledlerinde kullanılan ledler smd 3528 sınıfından fakat sanırım 60ma cinsinden kullanılmış.Işık 20ma cinsinden daha fazla idi.1watt lık cinsi kesinlikle değildi sogutucu yoktu. Ledlerin her biri 170lümen olan 1 watt beyaz led kullaılarak gündüz ledlerinin değişimi yapıldı. Sinyalde kullanılan ledler flux tipte idi fakat standard tipte olan değildi. Sinyal ledlerinin her biri amber 1 watt ledler ile değiştirildi.Led sayısı epey fazla idi bu yer sıkışıklığı yarattığı için epey uğraştırdı. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Video. http://youtu.be/GnHIlXRR-z8 Sinyal yanınca gündüz farı sönsün istenmediği için modul yapılmadı. Farda kullanılan mercek kocaman farın içi daracık hale getirilerek minnacık. ![]() ![]() H3 serisi mercekle yetinilmesi istenmiş.Bu boyuta ve mercek takılabilecek alana uyacak bi-xenon mercek sadece Mondeo Mk4 ilk versiyon orijinal bi-xenon mercekleri idi ve sadece mercek takımına 300tl istenince değişim olamadı.Merceklere H3 serisi çin xenon takılmış.Hali ile odaklama ve çizgi resimdeki gibi idi. ![]() Mercek değişimi yapılamayınca bu merceğe xenon odaklaması şart oldu ve kara kara düşünme operasyonu sonrasında kalıcı bir çözüm yani başka bir xenon değişiminde aynı sonuç alınabilecek halini elde edebilmek için işlem uygulayarak son halini verebildim. ![]() Ankara'dan başka bir arkadaşımızın ise Junyan stop arızası nedeniyle kullanamadığı için tamiri ve modifiyesinide Rabbimin izni ile uğraştırıcı bir çalışma ile yapmak kısmet oldu. Stopları mecburen keserek açtım.Led sorunu vardı.Bütün ledleri aynı versiyonda ve lümeni yüksek 30 derecelik ledler ile yapmıştım ve iç kısmı ve camın kenar kısımlarını mecburen kesme işleminden dolayı siyaha boyadım.Kapattım fakat ledler yine su koydu.sonra anladımki orijinal led montaj plakalarındaki sorundan dolayı ledler bozuluyordu.İptal ettim ve sinyal ledlerini orijinal Mercedes ledli sinyallerinden çıkma ledleri kullandım.Kırmızı ledleride düzenledikten sonra sıralamayı değiştirdim.Altta 2 sıra ve üstte 2 sıra sinyal yansın dedik ve geri kalan kısımlarda park ve fren olsun dedik.İyikide demişiz. Değişen ledlerin görünümü. ![]() ![]() Ledlerin yanış halleri. ![]() ![]() ![]() ![]() Arkadaşımız iş yogunluğundan dolayı araç üzerindeki resimleri yollayamadı.Yolladığında bilahire ekleme yapacağım. İzmir'den arkadaşımızın Focus 3 aracının farları için ilk uğraşları daha farlar elime ancak geçtiğinde sorunlar başlamıştı.Arkadaşımızın kendi aldığı merceklerin lensi eski Hella merceklerin lensi takılmış ve sonrasında yeni mercekler değişime geldi ve kullandık.Bu farda başıma gelen bütün sıkıntıları daha hiç bir farda yaşamadım dersem yalan olmaz.Sıkıntılara hali ile benimde kusurlarımı eklemez isem hatalı olurum.Neyse Fara mercek çalışmamız bu başlangıç sorunundan sonra devam etti. Farda çizgiyide biraz zor aldım.Orijinal halojen ampul soketlerine yerine çok zor oturuyordu.Epey uğraştım ve sonrasındaki mercek montajımız ile durum bu. ![]() Sonra mercek kapagı arayışına girdik.Önce arkadaşımız Çi'den sipariş verecekti ama ben begenmemiştim.Bir sürü uygulama resimlerini inceledik arkadaşımızın begendikleri vardı.Sonra ben Fiesta orijinal far tasındaki mercek kapagını kesip biçip fena sayılmayacak şekilde yerine uydurmuştum.Fakat kapagın şeklinden dolayı kenar kısım açık kalıyordu.Bu kısıma ben parça uydurdum ve sabitledim.Lakin ek kısmı içime çok sinmedi.Kapagı siyaha boyadım kısmen belirsiz hale gelmişti ve arkadaşımızda onayı verince bu sorunu o an için aştık.Zaten kapaklardaki kromlar keserken ve kenarlarını oturtmak için zımparalarken ister istemez zarar görmüştü.Boyamakta şart olmuştu. ![]() ![]() ![]() Sonra çerçeveyi siyah yapmak için zımparaladım ilk plan bu idi.Ben kenardaki yer kalsın diye aslında diretmiştim ama komple siyah olacak kararından sonra her yeri siyah oldu. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sonra krom kısmıda boyadık.Farlarıda kapattım. ![]() Bu arada ben Fiesta far taslarından tekrar getirmiştim.Farları yollamadan elime geçti,bu arada merceğin içine power led koyma fikri mesajlaşmalarda ortaya gelince ben farları kargoya verdiğim gün tekrar gidip kargodan aldım.İçime sinmeyen mercek kapağının halini ve bu led işini bahane yapıp haber vermeden insiyatif kullandım.Elime geçen Fiesta far taslarını kafamdaki şekle uygun keserek şansıma ki bu gelen krom yapı öncekinden daha kaliteli çıktı epeyce ugraşıya ve bu defa daha dikkatlide uğraşınca son derece minimal sevide kusurla kapakları yerine alıştırdım. ![]() Dip kısımdaki arka plan boşluğunu daha güzel bir ek parça ile sabitledim ve far yapısına çok yakın bir kapak tipi ortaya çıkınca şimdi oldu dedim. ![]() ![]() Bu hali ile ve merceklerin içine Resmini çektiğim ama pc de nereye attım bulamadığım led montajınıda sağlıklı şekilde yapıp kapattım.Gecikmeli olarak ve sonrasında durumu genişçe izah ederek gönlünü farların son halinin resimlerini yollayarak onayı alıp farları yolladım. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Araç üzerindeki durum. ![]() ![]() ![]() Duvar resmi gelince ben yine üzüldüm.Sol far merceği çok hafif eğimli olmuş.Çok bariz rahatsız edecek bir egim olmaması biraz ferahlatmıştı ama rahatsız edici bir hata olduğu açıktı. ![]() Arkadaşımız mercekteki eğimi düzeltmek için farı açıp mercek şapkaları çıkarılırken kırılınca Çin'den daha önce begendiği kapakları sipariş etmiş ve farın son halide böyle oldu.Arkadaşımız bu kapağında kenarlarını mecburen tıraşladı ve yine hafif kusurlar ile yerine alıştırdı. ![]() Son duvar resmi. ![]() Far çalışmasında uzun süren denemeler ve mesajlaşmalar,şöyle olsun böyle olsun dan sonra ortaya çıkan sonuç ilk etapta arkadaşımızıda begenisiyle ve bencede son derece tatmin ediciydi lakin kusurlar son haline getirdi defaatle arkadaşımızla helalleştik ama bu çalışma beni çok sıkıntıya sokan bir çalışma olduğu için o kadarda çok özenmeme rağmen bu hataların olması kendimi defaatle sorgulamama yol açtı.Bunların sonucu hali ile ilerki zamanlarda paylaşacağım çalışmalara olumlu yansıması oldu fakat bu çalışma bana çok şey öğretti.Tekrardan buradan arkadaşımızın hakkını Hella etmesini Rabbimden diliyorum. Farları arkadaşımızın kendi son halinide bazı kusurlardan dolayıda içine sinmediği için ben öyle biliyorum şu an Van'da bir arkadaşımız satın almışBu arkadaşımız şu an için begeniyle ve bi-xenon keyfini rahatça kullanıyor. |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ankara’dan bir arkadaşımızın
babasının 2010 Octavia aracının orijinal mercekli farlarına yeni Hella
bi-xenon,Gen5 balast 4300k Osram xenon takımı kullanılarak Rabbimin izni ile
güzel bir sonuçla bitirebildiğim bu çalışmada orijinal merceğide uzun hüzme
kısmına takarak çift mercekli hale getirdim.Çerçeve kısmıda siyaha boyandı.
Orijinal mercekler H7 visteon
fakat boyut Hella mercek kadar küçük.
Hella mercekler orijinal mercek
ayaklarına hali ile uymadığı için montaj kiti yaptım.
Montaj aparatı ve Hella
merceğin duruş açısı farklı olduğu için çerçevede kesme işlemi yapıldı.
Orijinal H7 merceği uzun hüzme
kısmına monte ettim.
Çerçeve zımparalandı maskelendi
boyaya hazırlanıp boyandı.
Toplanma aşamaları.
Duvar resmi.
Araç üzerindeki görünüm.
Bursa ilimizden bir
arkadaşımızın 2011 Corolla aracı için haricen çıkma far temin edildi,yeni tip
Valeo bi-xenon,Gen4 balast D1s 4300 xenon kullanılarak yapılan çalışmayı
Rabbimin izni ile güzel bir sonuç ile bitirme imkanı buldum.
Farların dağılmış hali.
Mercek montajından sonra çok
çeşitli mercek şapkası denemelerinden sonra son anda benim bir gece şöyle
yapsam diyerek uyguladığım şapkada arkadaşımız tamam bu olsun deyince bu
aşamayıda geçtik ve montaj bitirildi.
Arkadaşımız Bmw stil park ledi
istedi bunun üzerine ben epey düşündüm çünki bu kenar bölümde buzlu bir bölüm
var ve diğer kısımlar açıkta kalıyor ve egri duracak bir led dizilimi işlemi
berbat edecekti.Buzlu kısın ile düz kısım paralelinde bir led dizilimine karar
vererek ölçüp biçip delikleri deldim.Önce mantar led yapacaktım ama ledler çok
içte kaldı delikler üztten göründüğü için sırıttı.30 derecelik 5mm şeffaf led
kullanmaya karar verdim.Rengide ambere çok yakın olunca sonuçta led
diziliminide son derece düzgün desem yalanmı olur bilmeme ama minnacık bir
kayma ile sıralamayıda yapınca sonuç güzel oldu.
Farların toplanmöış hali.
Araç üzerinden görünüm.
Duvar resmimiz.
İzmir’den bir arkadaşımızın
2011 Seat İbiza aracı için arkadaşımızın parçaları kendi temin ederek yaptığım
çalışmayı Rabbimin izni ile bitirmek kısmet oldu.Mercekler yeni tip Hella
bi-xenon,orijinal D2s Philips xenon ampuller balast arkadaşımız yan sanayi
kullandı.Mercek şapkası VW Touran şapkası.Şapkayı arkadaşımız kendi seçip temin
etti.Farlar Depo marka olarak sıfır alındı.Bana sadece montaj işlemi kaldı.
Depo farın krom tabakası çok
kalite fakat tasın içi minnacık kusurlar ile dolu yani çok sayıda minik
pürüzler mevcut.Sadece bu fara özel değil başka araçlara içinde kullandığım
farlarıda böyle idi ve bu bütün far modellerinde far çizgisi orijinal halojen
ampul kullandığım halde yok denecek kadar kötü ve net değildi bu fardada aynı
zorluğu daha fazla yaşadım.Halojen hali ile bu farı alıp kullanan
arkadaşlarımız kesinlikle önünü zor görebilecekleri bir far kullanmış
olacaklar.Uzn hüzme yapısı bile ciddi manada bozuk dersem yalan
olmaz.Merceklerin montajından sonra kapaklarında takılması ile görünen durum.
Çerçeve boyamöası yapılacaktı bu
aşamadan önce krom tabanlı hali ile farın görünümü.
Çerçeveler zımparalandı ve
boyandı.
Toplanma işlemi.
Araç üzerinden görünümler.
Yukarda bahane ettiğim ama
kesinlikle kusurum olan çizgideki küçük hatalarım ile duvar çizgimiz.Orijinal
halojen çizgisini resimlemediğime pişmanım.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bursa'dan bir arkadaşımızın
akrabası için temin edilen sanırım 2013 olan modelin makyajlı kasa Megane
orijinal mercekli ama halojen olanına yeni tip Hella bi-xenon mercek,Gen5
balast 4300k xenon takımı montajını yapmak Rabbimin zini ile kısmet oldu.Fakat
araç üzerinde resim duvar resmi vesaire henüz gelmedi.
Farlarda Bosch H7 mercek
kullanılmış.Bi-xenon modeli ile aynı yapıda fakat bu farlar bana gelmeden önce
yeni Hella olarak konuşuldu ürünler alındı.Mercek bu çıkınca sonra Bosch
takmakta istemedim.Çalışmaya devam ettim.Bu fara sahip olan arkadaşlarımız
direkt Bosch bi-xenon mercek değişimi yapabilirler fakat far camının açılması
şart.
Montaj aparatı yapmaya gerek
kalmdı orijinal yapı üzerinden montajı yaptım.
Çerçeve ile mrecek arasında
yükseklik ayarının sorunsuz çalışabileceği kadar boşluk mevcuttu bu benim için
iyi oldu ve farları kapattım.
Ankara'da okuyan öğrenci olan
arkadaşımızın aynı model Scirocco aracına çift mercek montajından sonra angel
halkalar ve bu defa çerçevedeki orijinal delikli kısımlara içten turuncu ledler
ile parklarda yanacak şekilde led takıldı.Üstteki çalışma ile aynı olduğu için
detay resimlerine gerek görmedim ve zaten çokta resimlemedim.sadece Valeo
bi-xenon mercek şapkasını bu defa farklı kullandım.
İstanbul'dan bir arkadaşımızın
Laguna 2 faz aracı için çıkma far alındıktan sonra çalışmaya başlandı.Öncelik
olarak merceklerin temizlenmesi ve gündüz farı çalışması yapaılması olarak
işleme başlandı fakat sonra merceklerin ciddi sorunlu olması ile çift mercek
yapılmasına karar verildi.Valeo bi-xenon mercek kullanıldı.Orijinal mercek
kısmının delik çapı küçüktü ve burayı genişletmek oldukça sıkıntı verici bir
durumdu.Bu nedenle orijinal mercek siperi sökülüp uzun hüzme merceği ve uzun
hüzme bölümünede bi-xenon mercek montajı en dogru karar olarak belirlendi ve
çalışma başladı. Rabbimin izni ile hatalar ve kusurlar ile çalışma sonucunu iyi
bir şlekilde almak kısmet oldu.
Farların komple dagılmış hali.
Mercek kapagı araştırması
denemeler sonrasında Latitude mercek kapagını kullanarak orijinal mercekli
bölüm çizgilerine kısmen uydugunuda görünce kesip biçtim ve taktım.
Bi-xenon çalışması
sonrası gündüz farı olarak Bmw orijinal U halka ve kaş şeklinde çalışma
yapamaya karar verdik.Önce uzun hüzme kısmına taktığımız bi-xenon mercek önüne U halka
montajı yapıldı.sonra orijinal çerçevenin üstteki kaş kısmına belirli hizadan
iç kısımdan kestikten sonra içine her bir tarafa 42 power led yerleştirildi ve
izolesi yapıldın.Bu kısmın önünede orijinal far camının alt kısmındaki tırtıklı
kısımdan parça kesilerek monte edildi ve sonuçlar.
Power ledlerin dizilkmiş hali.
Montajlı hali.
Test.
Farların toplanmış hali.
Sinyal bölümündeki orijinal
lens aynen kullanıldı ve etrafınada power led i,çin düzgün şekilde delikler
delinerek ledlerin montajı ile işlem tamamlandı.
Araç üzerinde resimler henüz
gelmedi.Gelince bilahire ekleyeceğim.
Bursa'dan arkadaşımızın Bmw Z4 aracının bakım sırasında farları yollayarak
orijinal halkaların yeni nesil halka ile değişimi ve mercek temizliği yapılması
için Ankara ziyareti sırasında bana bıraktı. Rabbimin izni ile hatalar ve
kusurlar ile çalışma sonucunu iyi bir şlekilde almak kısmet oldu.
Farları açtım önüme çıkan yapı
halojen aydınlatma ile sağlanan bir angel tasarımı oldu.Uzun hüzme gibi görünen
kısım boş idi bu kısım sadece angel halak için ışık kaynagı bölümü olarak
kullanıyordu.YEni nesil Halka montajı sonrası bu kısım boşta mı kalacak diye
düşünmeye başlandı ve aslında ilk konuşmalarda tartışılan çift mercek olsun
fikrine dönüş yapıldı ve orijinal Bosch mercek kromu fazlasıyla bitik durumda
idi ve uzun hüzme kısmına ana kısa far bölümü olarak orijinal bosch mercek ise
uzun hüzme de çalışacak şekilde sabitlendi.Yeni tip Hella bi-xenon ana mercek
kasası bölümüne paralel olarak aliminyum montaj aparatı yaparak aynı anda
hareket edecek ve ayarlanacak şekilde montajını yaptım.Yani yükseklik ayarında
olması gereken ne ise o şekilde montajını yaptım.
Gen6 Valeo balast ve 4300k
xenon takımı kullanıldı.Orijinal xenon ise sadece uzun hüzmede aktif halde
kullanılıyor.
Mercekler içten düzgün görünsün
diyerek ince mercek şapkaları kesip boyadım.
Orijinal çerçeve ksımlarıda
yerleştirildi ve son durum.
Orijinal angel halka Parçlar
söküldü,Angel halkalar 35 watt gücünde halojen ampul ile aydınlatılması yapılıyor.Bu
kısımlara tamamen söküldü ve Boşta kalan uzun hüzme kısmına Hella bi-xenon
mercek montaj edildi.Konusu linkte mevcut.
http://www.geceucusu.com/topic/6050-bmw-z4-bi-xenon-ve-angel-eye/page__st__20
Orijinal Angel halka parçaları.
Orijinal çerçeve kısımlarına
yeni nesil Bmw halkalarının montajlı hali.Her halkada 600 lümenlik powe led ler
kullanıldı.
Montaj sonrasındaki durumlar.
[IMG]http://i.imgur.com/VKpVl2b.jpg[/IMG]
Sinyal kısmına her bir bölüme 8
Power led montajını yaptım ve bu kısmıda siyah zemin yaptım.Cam çizgileri ışığı
tkileyen bir durum olunca siyah zemin çok sıkıntı yaratmacaktı.
Araç üzerindeki resimler
gelince bilahire ekleyeceğim.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kıbrıs'dan bir arkadaşımız
sanırım 99 model olacak Vectra b araç için orijinal kitler kullanarak
dış,iç,motor modifiye çalışmalarını yapıyor ve son aşamalara gelinmiş
durumda.Bu arada yan sanayi Depo marka far alınarak mercek çalışması yapılmaya
karar verildi ve Valeo bi-xenon mercek,Gen4 balast ,Uzuzn hüzme mercek,sinyal
bölümüde mercekli görünüm şeklindeki bir yapıda ve önceden yuvarlak angel halka
diye kararlaşatırdık ama büyük geldiği için Bmw u Angel halkalı olarak
çalışmayı Rabbimin izni ile bitirmek kısmet oldu.
Mercek montajından sonraki
durum.
Mercek şapkaları hazırlandı ve
boyaya hazır.
Şapkalar boyandı ve takıldı.
Farlar kapatıldıktan sonraki
durumu.
Sinyal kısmında her bir tarafta
amber power led mevcut.
U halkaların montajından
sonraki ve sinyal kısmına led montajından sonraki durum.
Arkadaşımız bu araç şow amaçlı
ve yarış otosu olarak kullanılacağını söylediği için Rgb led takamaya ikna
oldum.Fakat geri kalan bağlantıları onlar gerekli modülü alıp yapacaklar.
RGB led ile görünümler.
Soguk beyaz yanan hali.Yeşil
ile mavi yanınca böyle görünüyor.
Farlar kapandıktan sonraki
görünümler.
Araç hala toplanma
aşamasında araç resimleri gelince bilahire ekleyeceğim. Hatay ve Antep illerimizden 2
ayrı arkadaşımızın araçlarına Hella İntemo bi-xenon çalışması ve bu defa
yuvarlak Angel halka çalışması yaptık.araç üzerindeki resimler gelmedi gelince
bilahire ekleyeceğim.
İntemo merceklerin montaj sonrası
görünümü.
Mercek kapakları yine eski,
nesil Astra mercek kapakları kullanıldı ve arka kısmı kapatacak şekilde ekleme
ile güzel bir görünüm elde edildi.
Farlar
orijinal halojen gündüz farlı idi bunlar sökülüp orijinal ledli gündüz farları
monte edildi veyine sinyal için ledlerde montaj edildi ,yuvarlak Angel halkalı
görünüm Şahin bakışlı farlar ortaya çıktı.
Sakarya ilimizden bir
arkadaşımızın 2010 Peugeot 207 aracına ait Junyan far modifiye çalışmasını
Rabbimin izni ile elimden geldiğince farlarını tanınmaz hale getirdim dersem
yalan olmaz galiba.
Junyan far mercekleri bilindiği
üzere vasat üzerinde bir aydınlatması var.Lakin fardaki orijinal mercek bölümü
dar olduğu için mercek değişimi epey uğraştıracaktı bende bu kısımla uğraşana
kadar uzun hüzme kısmına Valeo bi-xenon mercek takarak uğraşırım dedim ve
harbiden çok fena uğraştım.Kendi kendime kaşınmıştım ve çok fena montaj
projeleri yapıp bozdum küçük bi-xenon mercek bulmaya çalıştım vesaire olmadı ve
sonunda sağlam ve bu mercekte ayrı şekilde ayarlanabilir hali ile
bitirdim.Orijinal mercek perdesi kesildi uzun hüzme olarak sabitlendi yerinde
bırakıldı ve güzelce ayarı yapıldı.Ledler her biri 150 lümenlik hatta 170
lümene kadar tam güçte ışık verebilen ledler kullanıldı.sinyal kısmıda power
ledle süslendi ve çift mercekli güzel bir görünüm ve ciddi işlevsel bir şekilde
çalışmayı noktaladık benim içim oldukça tecrübe edindiğim far çeşitleri arasına
girdi.
Mercek montajlı halindeki
resimleri nereye yükledim bir türlü bulamadım yada kaza eseri sildim bilmiyorum
hatırlamıyorum ama son hallerinin resimleri mevcut.Montaj resimli hallerini
bulunca bilahire ekleyeceğim.
Sinyal kısmındaki orijinal
görünüm böyle idi.Buradaki deliklerdeki vida görünümü aldatmacadan ibaret
bunları delip led delikleri açtım.Ampul deliği kısmına 30mm Nude lens kullandım
ve üsttede bir delik ile led montajı yaptım.
Led değişimi sonrası ışık
görünümü.
Araç üzerinde daha net resimler
bilahire gelecek.Şimdilik bu var.
Duvar resimleri.
Ankara'dan bir arkadaşımızın 2010
Civic aracının farları için Valeo bi-xenon,Gen4 balast parçaları ile ve
sonradan uzun hüzmeyede mercek montajı ilavesi ayrıca gündüz farı çalışması
yapmak için işlemlere başlandı ve Rabbimin izni ile hatalarımla kusurlarımla
güzel bir sonuç alınarak işlem sonuçlandı.
Merceklerin montajından sonraki
durum.
Mercek şapkası olarak Megane orijinal
far çerçevesinin mercek bölümünü keserek hem far şekline uyacak gündüz farı hem
mercek şapkası olacak şekilde kullanmaya karar verdim.Arkadaşımızın bunlardan
hiç haberi yoktu.Her şeyi bana bıraktı.Farların montajında kendisine sürpriz
oldu.Bu fgarda çok uzun süre çeşitli şekillerde görünüm üzerine bir çok
denemeler yaptım en begendiğim bu görünüme karar verip montaja başladım.
Farlar kapandıktan sonraki
durum.
Araç üzerinde tampon olmadığı
için çok net duruş resimleri şu an yok.
Duvar resimleri.
Megane orijinal mercekli
farların çerçevesi şeffaf tipte bu parçayı ilk çalışmayı Fusion araçta yaparak
kullanmıştım ve bu araç içinde bir çok denemeler sonrası seçerek kullanmaya
karar verdim.
Ledlerin yapımından sonraki
durum.
Boyandıktan sonra.
Farın kenar kısmındaki bölüme
sinyal desteği için led dizilimi yapıldı.Bu bölüm ilk etapta gündüz farı niyeti
ile çalışma yapamak için kullanılacaktı ama şimdiki hali orijinal sinyal
bölümünede led montajından sonra sadece sinyale destek amaçlı oldu.
Farların kapatılmasınan sonra.
Sinyual bölümleri ile beraber.
Belli mesafeden gündüz farı.
Belli mesafeden gündüz farı
sinyal.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Rabbimin selamı hepimizin üzerine olsun.Hayırlı,güzel içeriklerle,paylaşımlar ile forum günleri diliyorum.
Uzun süren bir aradan sonra yeniden sizler ile beraberim.Geçtiğimiz yıl ve geçtiğimiz aya kadar olan süre geçen yıl Medeni halimin teke inmesi vesilesi ile oluşan düşünce boşluğumun beni içine çekmesine izin vererek kendi kendime sıkıntılı günler ile elimde olmayan sağlık,adli sıkıntılarında (peş peşe demek yalan olmaz )sarması ile geçen bir dönem oldu.Bu süreler içinde aranızda olamadığım için umarım bana darılmazsınız.Rabbim hepinizden razı olsun. Hali ile mecburende boş durmadan Rabbimin izni ile bitirebildiğim çalışmalarım oldu.Bunların paylaşımları bu günlere kısmet imiş. Ankara'dan bir
arkadaşımızın Mondeo Mk2 model aracının gösterge,iç aydınlatma lamabalarını
ledlendirme çalışmasını Rabbimin izni ile güzel sonuç alarak bitirdik.
Aracın gösterge kısımlarının
dagıtılmış halleri.Belki bir şekilde işe yarar.
Göstergenin dağılmış hali ve
küçük aşamalrın neler olduğunu gösteren toplu bir resim.
En sabır isteyen kısım.4
kazınacak kısım yavaş ve dikkatli olunması gerekiyor ve benim hemen hemen 2
günümü alan bölüm.
Ledlerin yerleşimi ve
bağlantıları.
İlk testler.
İbreler için üst plastik şeffaf
yansıtıcı kısmının motor pinlerinin deliklerinin kenarlarına takmıştım ama
neden resmetmeşim bilmiyorum.Yada bulamadım epey o aralar fena karışıktım.
Yol bilğisayarı ledleride
değişti ama yanar halde resmi şimdilik yok.
Kalorifer bölümü üst yazı siyah
kısımdak,i yeşil tabakadan dolayı çok uğraşmama rağmen istediğim parlaklıkta
kırmızı yapamadım.Daha önce Focus ta çok güzel sonuç almıştım bunda
olmadı.İstemeyerek yeşile mahkum kaldı.
Cam açma düğmeleri,kapı kolu
içleri,far anahtarı ledlendi fakat resim çekme imkanı olmadı.Araç bilahire yine
beni birğün mecburen ziyaret edecek Mondeo özelliği olan orijinal çift
yansımalı camlı ve 1.2watt ampulle yapılmış ışıklandırması olan kapı kolu içi
aydınlatmaya yeni kırmızı ledleri takılacak.Bazı ufak kusurlar giderilecek.
Koceli'den bir arkadaşımızın
Jetta aracının bagaj kaputunda bulunan stop için led modifiyesi çalışmasına ilk
etapta sadece orijinalinde olan delikli led konulacak kısımlara park ta yanacak
şekilde ledlendirme yapılacaktı.Arkadaşımız bunu derecli açılarda olan kırmızı
ledlerle kendisi yapmaya çalışmış fakat istediği sonucu alamayınca çalışma Rabbimin
izni ile benim aracılığım ile genişletildi.Önce buraya smd5050 ile hem parak
hem fren işlevi olsun amaçlı bir çalışma planlandı ama sonra geri vites ve sis
lambası içinde ayrıyeten bir çalışma yapılması fikri ortaya çıkınca her şeyi
yeniden yapılandırdık ve malzemeler alındı.Bu orijinal delikli kısımlarda hem
park ve hem fren olarak yanması için orijinal BMW stoplarda kullanılan kırmızı
fren,park ledleri kullanıldı.
Stop içindeki ayrı sis ve geri
vites bu araçlarda tek.arkadaşımız her iki bölümüde daha önce edindiği şeffaf
geri vites bölümlü orijinal stop parçasının bu iç kısımlarına petek desenli 12
led,her bir kısım 40 derecelik açılarda ışık yayabilen Lens takımı kullanmaya
karar verdik.
Geri vites için bu lenste 9
sıralı şekli kullandık.Her biri 150 lümen olan Edison ledlerden
kullanıldı.Aslında Edison smd 5050 1 watt power led kullanacaktım ama bu
bölümde yer sıkıntısı olunca sogutucu montajı sorunundan dolayı bu 1 watt
ledlerden kullanmaya karar verdim.
Sis bölümü içinde bu lens
içinde ortadaki 3 bölüm yeterli olur dedim ama bu ledleri kullanırsak
olabilirdi.Smd seramik tabanlı 4 ile 10watt arasında olan 350ma ve 700ma
aralığında toleranslı çalışan Edison fm5050 kırmızı led kullanıldı.Lehimlemesi
çok zor oldu.Yapısından dolayı havya değsede anında ısımaya tepki vermiyor
havyayı çok iyi kullanmak kesinlikle şart.Aslında havya ile lehimlenmesi için
tasarlanmamış bir led sınıfı ama başka seçenek yok kullanılacak.İlk başta bu 4
led grubundan 1 led olarak çalışan bu ledi seri kullanmaya karar vermiştim ama
sonra lehimleme sorunundan dolayı hatalar olunca yapıyı paralel seri kullanmaya
karar verdim.
Bu ledler için ilave olarak bu
sogutucu monte ettim.
İlk montajı bu şekilde
yapmıştım ve toplamıştım ama bu lehim hatasıda ortaya çıkmadan önce bu görsel
çirkinlik içime sinmedi.Bütün silikonlamayı sökerek neler yapabilirim
arayışlarına girdim.
Sonra ledlerin üzerini örtecek
plastik parçadan led tepeleri görünecek şekilde parça yaptım.Simli Gümüş grı
ile boyadım.
Kullandığımız lensin çapı 1cm
civarı küçüktü ve ortalama sorunu vardı.İç kısımdaki soğutucu ve kablolara
iyice bakınca ortada idi.Bunada çözüm olarak bir parça ayarladım ve yine simli
gümüş grı ile boyadım.
Ve sonuçlar.
Park ve fren yanış şekli.
Geri vites.
Sis.
Araç üzerindeki detaylı
resimler bilahire gelince ekleyeceğim.
Ankara'dan bir arkadaşımızın 97
model Passat aracının yeşil olan bütün aydınlatma rengini üst makyajlı
kasasındaki görünüme dönüştürmek için ve ampul aydınlatmalarınıda ledlendirmek
için yaptığım çalışmayı rabbimin izni ile oldukça güzel şekilde bitirmek kısmet
oldu.
Yeni kasa Golf lerde kullanılan
gösterge ibrelerinin bu aracın orijinalindeki iğneye oturan kısımları farklı
fakat uzundu bu Golf ibrelerini iyice inceledim ve kesersem oturabilir dedim ve
olmaz ise çöpe gider diyerek kesip biçme iznimi alınca gecenin bir vakti
sakince uğraştım ve sonuç ortaya çıktı.Krom çerçeveler ile cidden kromu fazla
ssevmediğim halde bu ibreler mükemmel denilebilecek şekilde uyum sağladı çok
farklı görünüm ortaya çıktı.
İç aydınlatmalarda yeni keşfim
5630 aliminyum şerit ledler ile yapıldı.Kendime has küçük düzeltmeler olmadan
takamazdım ve devasa bagaj 9 tane led ile gündüzden daha aydınlık oldu dersem
yalan olmaz.Fakat resmi çekmeyi unuttum iyimi.Ömer prof makinen ile güzelce
çekersin.
Diğer çalışmalar ile iyi
seyirler.
Golf kadranındaki ibreler ve
görünümü.
Passat kadranındaki görünen
yeni hali ile ibreler.
Düğmeler,klima kısmı.
Tavan sanruff düğmesi,submarine
görünümü.Bu led yuvaları tam 20 yıldan fazladır elimde ve amerikanodan
gelmişti.
Led ışıklı orijinal parçayı
alamdım diye çok üzülen arkadaşımıza yaklaşık 4 saat falan süren bir süreçten
sonra işaretler olmasada neden iz şeklinde bir aydınlatma olmasın dedim ve
ortaya çıkan görünüm.Canlı hali tabiki bu kadar parlak değil.
Araç üzerinden bazı resimler.
Ankara'dan bir arkadaşımızın 96
stratus arcının ciddi manada önünü aydınlatmadan yoksun Depo marka ama çok
acayip ışık odaklaması ve çizgisi olan bu farlara yeni nesil İntemo bi-xenon
mercek kullanıldı.Gen4 balast takımı Philips 4300k xenon takımı kullanıldı.Sinyal
kısmıda mercekli yapıya eş olsun diye Mondeo minik merceği için sarı ledler ile
sinyal yapıldı.Audi tarz pleksidende gündüz farı ve park yapıldı.Ayrıca yine
ayrıyeten ledler ile amerikan park yapıldı.Rabbimin izni ile oldukça
performanslı bir fara dönüş için yaptığım bu çalışma bu araçta beni daha bir
başka sevindirdi.Orijinal farın çizgilerini çekmek hiç aklıma gelmedi.
Merceğin plastik olan dış
kasasını 7.3cm e kadar alttan üstten traşladım.Farın içi 8,5cm civarı.Mercek
etrafını kapatma faslı beni fevkalade oyalayan kısım oldu ama işlem bitince
arkama yaslanıp izledim dersem yalan olmaz.İşte detaylar.
Ankara'dan bir arkadaşımızın
model yılı tam hatırlamıyorum ama 2013 olacaktı Freemont aracının farlarına
Hella intemo bi-xenon,Gen4 balast ve xenon takım ile yapılan çalışmayı farları
köşesinde bulunan beyaz reflektörün üst kısmına turuncu film yapıştırıp arka iç
kısımdan yanlamasına Smd5630 aliminyum şerit günışığı led ekleyerek amerikan
park olarakta görünecek şekilde fardaki en güzel aşamayı rabbimin izni ile
yapabildim.
Mercek kapagı olarak fardaki iç
çerçevedeki yogun çizgilere uyum sağladığını düşünerek yine Mercedes mercek
şapkası kullandım.Oldukça güzel uyum sağladığını düşünüyorum.İşte detaylar.
Araç üzerindeki resimler elime
ulaşınca bilahire ekleyeceğim.
Araç üzerinden ve duvar
resimleri.
Satt 16.00civarında çekilmiş
bir duvar resmidir.Bi-xenon merceğin aydınlatma farkı diyebiliriz.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ankara'dan
bir arkadaşımızın Mercedes 190 aracı için Kristal marka sağdan trafik için
yapılmış şeffaf camlı far alındı.Bosch bi-xenon mercek,Sis bölümünede yeni
nesil Bosch servo bi-xenon merceği düz çigi halinde sabitleyerek sis merceği
olarak kullanıldı.Gen5 balast ile Rabbimin izni ile son şekillerini alarak
montaja ve kullanıma hazır hale getirildi.
Far bu.
Dagılmış hali.
Merceklerin monteli hali.
Mercek şapkalarının boyanmış
hali.
Şapkaların takılmış hali.
Bitmiş hali.
Arka kapakların yeni hali.
Araç üzerinde
görünüm resimleri gelince bilahire ekleyeceğim. Farın iç çerçevesi şeffaf
pleksiden yapılmış.Bunu degerlendirerek çerçevenin ön yapısındaki kenar
çizgilerinin olduğu kısımlardaki krom tabanı silip gümüş grı renk ile şeffafca
boyadım.
Ledlerin birlşemiş
hali.Ledlerimiz bu defa 8000k renk tonunda oldu.1watt Edison power ledler
kullanıldı.
Sinyal ledlerinde günışığına
yakın tonda smd5630 kullanıldı.amber tonu yakalamak için renk kagıdı kullandım.
Bitmiş halleri.
Eskişehir’denbir arkadaşımızın aile araçları C4 için Hella
İntemo bi-xenon Gen 5 balast 4300k xenon olarak çalışmayı Rabbimin izni ile
hafif kusurlar ile bitirmiştim.Sonra bu kusurları düzelttik.Aracın dur
kalklardaki start stop nedeniyle Aküde 16 voltta olması taktığımız ledlerde
sorun yaptı.Aklıma hiç gelmeyen bu durum genelde 14 volta sabitli direnç
ayarımı altüst etmiş durumda.Sanırım bilahire tedavi görecek gibi.
Farın komple dağılmış hali.
Mercek montajı sonrası.
İlk önce montesini yaptığım
mercek şapkası ile görünüm.
Mercek şapkası sıkıntılar
yaşatınca değişimi yapıldı.
[IMG]http://i.imgur.com/WhkjcBi.jpg[/IMG]
İstanbul'dan bir arkadaşımızın
C4 aracı için çift mercek çalışmasında yeni Hella bi-xenon mercek Gen5 balast
takımı,Uzun hüzmeye bocsh servo motor merceği uzun hüzmede sabitlenerek monte
edildi.
Merceklerin ilk hali ile
denemeler.
Son hallerinden görüntüler.
Eskişehir ve İstanbul
İllerimizden bu arkadaşlarımızın C4 araçları için yaptığım mercek
çalışmaslarından sonra Eskişehirdeki arkadaşımızın farların sinyal kısmındaki
turuncu parçayı çıkarıp Mercedes c serisi orijinal far içi led sinyal
parçasının reflektör kısmını kesip biçip em gündüz farı hem sinyal olarak
yanması için her biri 150 170 lümen aralığında ledlerden kullanıldı.Sinyal
ledlerimiz her biri 80 lümenlik ambere yakın sarı ledler kullanıldı.İstanbul'daki
arkadaşımızın aracına ise haricen orijinal Bmw U halkaları monte ettim.
Bu arada Çift
mercekli farların resmini Annem'in oturduğu evde çektim.Arkadaşımız ile bazı
nednelerden dolayı Etlik'te buluşup montajı yapmaya gitmiştik.
Daha önce komple led stop
yaptığımız çalışmada park konumundaki yanış halinde değişiklik yapıldı.Bütün
olan iç baklava dilimli parçanın etrafına pleksi çubuklar bükülde ve 1 er
wattlık kırmızı ledler ile aydınlatması yapıldı.
Pleksi çubukların yapılmış
hali.
İlk denemeler.Işık tabiki böyle
yüksek kalmıyor.
Toplanmış hali.Ledlerin geldiği
uç kısımlara ışık daha fazla etki etmesin diye parçalar ilave ettim ama
resimlememişim.Mümkün olduğunca kısmaya çalıştım.Canlı görünüm bu kadar
belirgin değil.
Araç üzerinden görünümler.
İstanbuldan bir arkadaşımızın
Bulgaristan ve Türkiye arasında sürekli gidip gelen araçları Sprinter için yeni
tip Hella bi-xenon Gen4 balast Philips xenon ampul ve BMW mercek şapkası
kullanarak Rabbimin izni ile güzel bir sonuç ile bitirmek nasip oldu.Farlar
yolda en kısa sürede detaylı resimler gelecek ve bilahire ekleyeceğim.
Farın dağılmış hali.
Mercek montajı sonrası.
Arka kapakta ampulün geldiği
kısıma yükseltme yapıldı.solventsiz silikonla izole edildi.Siyah renkte
istediğim gibi silikon şimdilik yok.Resimdeki gibi durmuyor flaştan dolayı
böyle çıkmış.
Ankara'dan
bir arkadaşımızın haricen Depo marka alarak bir arkadaşına yaptırdığı ama bariz
kusurlar ile kullanmadığı farlara tamirat ve yeniden montaj çalışmasın Rabbimin
izni ile geçen yıl başlarında yapmıştım.Paylaşım bu güne imiş.
Mercek montajı sadece japon
yapıştıcırıcı ve karbonat karışımı ve arka ampul kısmınada bolca sisyah ucuz
tip silikon kullanılarak monte edilmiş.Mercekler ise tamamen her yöne kayık
şekilde sabitlenmiş.
Yeni tip Hella bi-xenon mercek
kullanılmıştı aynen kullanıldı.Mercek kapagı kromu epey srunluydu ve Eski tip
Mercedes mercek kapagı.Daha zarif ve yakışan bir kapak ile değişim yapıldı.
Farlar depo marka olunca elimde
depo marka çizgi alabileceğim bir tas olmadığı için orijinal Focus far tasından
çizgi alarak mecburi montajı yaptım.Arkadaşımızada bu kusuru bildirdim.Aynı tip
far tası bulabilirsek bilahire onarımı karşılıksız yapacağımıda bildirdim.Hali
ile çizgide istemeden de olsa kusurumuz oldu.Duvar resmi mevcut değil. Farlar orijinal kendi ısıtılıp
yumuşayan silikon olmasına ragmen ciddi nemlenme yapıyor,arkadaşımızın kendi
uğraşlarında silikonlar temizlenerek her çeşit silikon denemesine ragmen
nem sorununu gideremedi.Sonra sanırım rayına oturdu ama çok uğraştı.
Hatalı montajdan bir kaç
kare.Farları açmadan resim çektim diye hatırlıyorum ama bulamadım.
Oem mercek tasından alınan çizgi
ile mercek montajının vidalama ve destek silikonu ile montajı yapıldıktan sonra
mercek şapkaları ile durum. Mercek şapkası 2 ayrı parçanın
birlşiminden oluşuyor ve krom boya ile boyandı.
Farlar kapatıldıktan sonra.
İstanbul'dan bir arkadaşımızın
Seat Leon Mk1 aracına Depo yedek far alınarak yeni tip Hella bi-xenon
mercek,Gen5 balast,4300k Osram kullanılarak ve uzun hüzme kısmınada 6 lı 35
derece grup lens kullanılarak gündüz farı montajını Rabbimin izni ile yapma
imkanını epey süren ve bir çok görsel değişimlerin denenmesi ve benim
tarafımdan ve arkadaşımızında aynı düşünceleri ile begenilmemesi
sonrasında içimize sinen şekilde son halini alan çalışmayı
geçtiğimiz aylarda bitirmek kısmet oldu.
Depo farlar güya takım gelmişti
ama sağ ve sol Far çizgilerine kadar ayrı çok ayrı
versiyonlar halinde çıktı.Sol farda kısa far çizgisi için ampul takılan
kısım hatalı çıktı çizgiyi almakta zorlandım.Şansıma ki mercek kılı kılına fara
oturduğu için çizgi aşaması sabitlenmesinde zorlanmadım.Zoraki düz olmak
zorunda idi.
Uzun hüzme yerine en son karar
kıldığımız 6 lı grup lens takımını ledlerin yeşil tonu fazla görünmesin diye
tırtıklı seçerek kullandık.Sogutucu kısmına led montajı sonrası komple siyah
zemin yapıldı.
Lens grubu çıplak halde tüysüz
serçe gibi durunca merceklerde kullandığım mercek şapkasına fena halde güzel
oturunca işte bu dedim ve aynen arkadaşımdan da onayı aldıktan sonra sabitleme
evresi bitti.
Sinyal kısmına yine Mondeo
mercek kısmını keserek kullandım ve 4 lü amber led ile oldukça performanslı bir
sinyal olarak yerini aldı.Farların kapanmasıyla son görüntüler.
Far tasını komple siyah mı yapsaydım diye içimde soru işa |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ankara'dan arkadaşımızın Mondeo
Mk2 aracı için haricen ön camı düz şekilde yaptırılmış,eski tip Hella bi-xenon
mercek montajı yapılmış bir far alması ile iyileştirme ve modernize çalışmasını
geçtiğimiz aylarda bitirmek kısmet olmuştu.Elimde olmayan özel sorunlar,sağlık
sorunu falan derken işlemin arge kısmı çok uzun süren bir çalışma olunca diğer
çalışmalarım gibi bunuda gecikmeli şekilde bitirdim.Rabbim bana gösterilen
sabırdan dolayı arkadaşımızdan razı olsun.
Farda eski Hella mercek
uzunluktan dolayı söküldü ve insiyatif kullanarak yeni tip Hella bi-xenon
montajı yapıldı.Servo kontröllü yeni nesil Bosch bi-xenon merceğin perdesi uzun
hüzmede sabitlenerek montajı yapıldı.
Alınan farın ilk toplu halini
resmetmişim fakat mercek bölümü aynen bu şekilde idi.
Mercek iptalinden sonra elimde
haricen bulunan aynı tipin orijinal far tasından ve camından faydalanarak duvar
çizgisini işaretledim.sonra.Far tasına mercek için gerekli delikler
açıldı.Zımparalandı boyandı mercek montajları yapıldı.
Mercek şapkaları uzun hüzmede
kullandım Bosch merceğin orijinal kapakları.Arka kısımlarınıda farklı mercek
kapaklarından kesip biçip düzgün halde sabitledikten sonra merceklere
sabitledim.
Sade görünüm aynen bu şekilde
görünüyor.Tabi son hali böyle değil.
Alınan bu çıkma farda maalesef
manuel ayar yerleri iç kısımda tası tutan aparatlarda dahil fena halde laçka
olmuş.Tasdaki kısımları oldukça iyileştirdim fakat ayar yerleri için şansım
olmadı.Özellikle sağ far ciddi ayar sorunu oldu.Bu far ayar konusunda ciddi
sıkıntı oldu ve şimdi mecburen haricen manuel ayar kısımları düzgün olan far
aranıyor içi aktarılacak.Farlar toplanıpta ayar yapılırken bu sorunu tespit
ettik ama boşta iken vida başları bozuk olsada geniş bir tornavida ile
çevriliyordu tabi ve çok zorlamaz dedik.Lakin yanılmışız.
Bu sorundan dolayıda sağ far
istemesekte biraz aşagıda kalıyor.Fardan duvar çizgileri.
Farlara ek olarak Bmw U
halka,Bmw tip kaş,Power led Bmw oem parça sinyal,Bmw orijinal kaş kenarındaki park
ledleri yada adına ne deniyorsa kenar ledi diyeyim gitsin.
Bmw orijinal sinyal led parçasının ilk hali.Aslında bu
parçanın iç reflektörüde var fakat elime geçmedi.Ledleri camın iç kısmına
sabitledim.Ledler yine Bmw orijinal stoplarında kullanılan yarım watt sinyal
ledleri.Renkleri oldukça güzel.
İlk başta far çerçevesi
boyanmamıştı sinyal parçasınıda kroma boyamıştım.
İlk görünümler böyle idi.U
halkada orijinal Audi gündüz ledlerini yeniden sogutucu dizaynı yaparak
kullandım.
İşte buda gece görünen hali.U
Halka zaten gündüz fazlası ile net görünüyor.Son halinde kaşta fena değil.
Sonra arkadaşımız yapılan
şeffaf camdaki yapıştırmadan kaynaklı hataları için farları sökmüş.Ledlerin
kabloları vesaire falan sökülünce tekraren el atıldı.Bu arada maalesef
kaşlardan birisi çatlamış.Yeniden değişimi yapıldı ve kaş ledleri daha güçlü
power led ilede değiştirildi. Çerçevedeki ciddi krom
kusurlarıda göze batar halde idi dedik boyayalım ve kromu çıkarırken
değiştirdiğpim kaş bu defa orta yerinden çatladı.Saniyesinde nasıl oldu nasıl
kırıldı anlamadım bile çıt dedi ayrıldı.Moralim alt üst oldu.Zamanda kalmamıştı
dedim Audi gündüz pleksileri ile değişecek başka yolu yok.Değişimi
yapıldı.Siyaha boyandı.
Sinyal kısımlarınada Bmw kaş
kenarlarındaki 5 li tip park ledlerinin kısmını kestim biçtim ve sinyali alta
çekip bu kısım daha dolgun hale getirildi.
Krom çıkınca çerçevenin kendi
siyah tabaı ile sinyal bölümünün ve 5 li ledlerin kromlu hali.
Audi kaş ile ve Siyah boyama
işleminden sonrasındaki durumlar.
Araç üzerinden görünümler.
Ankara'dan arkadaşımızın Focus
3 aracı için mercek montajı yapılmış şekilde aldığı far için ilk başta junyan
tip Focus 3 farlarındaki gibi gündüz farı tarzında çalışma yapmaya
başlamıştık.Sonra Mondeo Mk2 için yaptığım çalışmanın gece resmini görünce her
şey iptal oldu ve bu şekilde bir çalışmaya yöneldik.Oldukça uzun süren bir arge
zamanından sonra değişen çalışma boyutunuda ara ara telefon konuşmalarında
geliştirdik ve ortaya orijinal Bmw kaş bölümü çerçevesi ile beraber komple
aktarımı yapıldı.Uzun hüzme kısmına sürpriz bir kara ile mercek montajı için
epey cesaret edemez isemde U halka sevdasına cesaretimi toplayıp tası
deldim.Uzun süren özel meselelrimden dolayıda elimde olmadan uzattığım
çalışmayı Rabbimin izni ile son derece güzel bir görsel,işlevsellik sonuçları
alarak geçtiğimiz aylarda bitirmek kısmet oldu. Arkadaşımızın anlayış ve sabrından dolayı kendisinden Rabbim
razı olsun.
Son kaş çalışması için üst
kısım kesildi.Orijinal Bmw kaş kısmı aynen sabitlendi.Çok uğraştırmadan montesi
oldu.Sadece 2mm kadar fazladan egim olmuş tas birazcık sürtüyor.Çerçeve ilk
önce tamamen eski boyadaki ciddi kusurlar nedeniyle güzelce
zımparalandı.Çerçevenin kenar kısmındaki güzel şekilli kısım metalik grı tonda
boyandı.Krom yapmadım boya kusurları olunca krom çok belli ediyor.
Uzun hüzme kısmı oldukça
biçimsiz egimlere ve ebatlara sahip olunca mercekte küçük olmak zorunda
idi.Mondeo Mk3 farlarının orijinal D2s merceği güzelce kısa hüzme merceği baz
alınarak sabitlendi ve perdesi uzun hüzme etkisi yapabilmesi için egilerek
etkisi kaldırıldı.Mercek kapagı bambaşka bir sorun oldu.2 haftdan fazl sadece
mercek kapagı ile uğraşmak zorunda oldum.Önce orijinal Mondeo merceğin kendi
kapagındaki kısım ile bir çalışma yaptım.Fena olmamıştı ama mercek yokmuş gibi
görünüm ortaya çıkınca resimdeki parçayı yerlerde sürünürken gördüm.Junyan
farların ampul değişim kapagı.Kesildi biçildi etrafı görsel izolesi ile
kapanınca sonrasında boyandı.Daha önceden takılmış olan Hella merceğin
kapagında epeyce uyumlu olmasıda bonus oldu.
Bmw U halka yerleştirildi.U
halkada orijinal Audi gündüz farı ledleri kullanıldı.
Hangi araçta kullanıldığını
bilmediğim parayıda sinyal kısmının egimlerine bire bire oturması ilede sinyal
görünümüde farklı boyutta bir görünüm ortaya katınca moraller düzeldi.Sinyal
kısmına geçen yıl smd5050 serisi 1 watt amber led olarak sinyallerde kullanmak
için almıştım.Stoklarını bitirmiştim.Lakin hüsrana uğradım Anber renk çok koyu
tonda idi ve kırmızı olarak görünüyordu.Hiç bir farda kullanmadım yatıp
duruyordu.Arkadaşımıza durumu anlattım dedik zaten çok farklı bir çalışma oldu
kullanalım kararı ile ledlerin sogutma dizaynı falan yerleşimide yapıldı.
Hatamı değilmi hala karar
veremedim ama ledlerin beyazımsı hali görünmesin diye siyaha boyadım buda koyu
amber yanan tonu biraz daha kırmızıya çekmesine yol açtı.Artık kırmızı bir
sinyal oldu.Geri dönüşüde yok.
Kaşın ve U halkanın
günışığı,beyaz ve beyaz turuncu olarak görünmleri.
Turuncu beyaz haline karar
verildi ve sabitlendi.Mercek montajını daha önce yaparken merceğin alt selenoid
motor kenarlarından mercek camına doğru sağ ve sol kenardan her mercekte 2 tane
1 watt power led takmıştım.Ledleri sökmedik ve daha kısık şekilde yanmasını
sağlayarak loş bir ışık elde edildi.Güzelde oldu pişman olmadık.
Toplanıp kapatılmaya hazır son
halleri.
Farlar toplandı kapatıldı.
Araç üzerinden görünümler.
Farda olmasını hiç istemediğim
halde Bmw kaş ledinde hesaba katmadığım bir sorundan dolayı sıkıntı yapınca
ledleri yeni nesil Seramik tabanlı ledler ile değişimini yapıldı.Şimdi daha
uzun ömürlü bir hale geldi.
İstanbul'dan
bir arkadaşımızın Focus II aracının orijinal mercekli farına sürekli uzun yol
yaptıgı için aydınlatmayı güçlendirmek için hem xenon hem halojen olarak sarı
tonda ışık destegi amaçlı çift mercekli bir çalışma için ilk önce H7 mercek
istendi fakat ben H7 mercek için böyle bir çalışmaya ne emek nede mebla
harcanmasını doğru bulmadığımı belirttim ve Hella bi-xenon mercek montajı için
karar kıldık.Bi-xenon merceklerdede halojen ampul odaklama konusunda net
performans vermeyeceğinide özellikle belirttim.Hella bi-xenon ampul tutuculu
olduğu için halojen ampul odagını sağlamak oldukça sıkıntı.Orijinal merceğin
ampul kısmı bu işleme uygundu halojen ampulü buraya taktım.Odaklama işlemi en
ideal eşkilde ayarlayıp sabitledim.Orijinal 4300k D1s Osram ve Philips balast
aynen kullanıldı.İşlemler benim özel sorunumdan ve arkadaşımızın Ankara
ziyaretim olacak o vakit montajı benim yapamı istemesinden dolayıda uzun sürdü
fakat sonuç aydınlatma açısından görünüm olarak bazı kusurlarda olsa Rabbimin
izni ile geçtiğimiz aylarda son derece içe sinen bir çalışma oldu.Arkadaşımızın
sabrı ve anlayışı için Rabbim kendisinden razı olsun.
Mercek montajı için tası
güçlendirmek için aliminyumdan montaj
aparatı yaptım.Orijinal mercek bağlantı ayagından paralel aliminyum
bağlantısı yaptım.Rtv silikon ile destek verdim.Oldukça uğraştırıcı bir montaj
oldu.
Fara çift mercek montajı arka
kapaktaki işlemle kılı kılınada olsa yapıldı fakat hesaba katmadığımız bir
sürpriz sorun farın araca oturduğu kısımdı ve buraya da ufak bir operasyonla
far montajınıda yaptık.Sinyal kısmınada 12 şer tane smd 5050 ile park ledi
yaptım ama ışık şiddeti arkadaşımız için oldukça düşük geldi.Aslında isteğini
ben tam alğılayamış olmamdan dolayı oldu.İstediği ışık ancak power ledlerde
olacaktı ben bu ledler ile daha önce hiç yetersiz ışık şikayeti gelmeyince
yeter sanmıştım yanılmışım.
Mercek montajı sonrası görünüm.
Mercek montajı itibari ile ve
tasın yapısından dolayı görünümde biraz çaplık olmasıda kaçınılmaz oldu.İlk
yaptığım mercek şapkası mercek etrafını fazlasıyla ve güzel şekilde kapattı
fakat bu çaplık biraz daha net ortaya çıktıgı için boyut değişti ve far zaten
daha önce karatma istendiği için bu yöne eğilim oldu.Mercek kapagınıda orijinal
İnsignia Hella kapagı kullanmaya karar verdik.Hafiften kenarda açıklık
kalıyordu ama nazarlık dedik.
Çalışma degerlendirme karar
verme aşamalarından birkaç resim.
Krom renge boyadığım benim
seçtiğim mercek kapagı ile krom taban ve sinyal bölümü park ledi olarak
görünümler.
Hella mercek kapagı ile
görünümler.
Siyah taban için deneme
çalışmaları.
Karar ise her yeri tamamen
siyaha boyamak şeklinde oldu.
Çerçeveler zımparalandı.Boyandı
mercek şapkaları ve tas komple 600derecelik mat siyah ile boyandı.Far toplandı.
Araç üzerinde resim halen
gelmedi.Montaj sonrasıda vakit darlığından ve arkadaşımız resim yollarım dediği
için çekme fırsatım olmadı.
Ankara'dan bir arkadaşımızın
F2.5 aracı için haricen far temininden sonra Hella intemo bi-xenon mercek,Hella
Gen5 balast,5000k Osram xenon ampul,Mercedes farlarında kullanılan mercek
şapkalarından elde birleştirerek yapıldı krom tabana boyandı ve çerçeve
kenarına ve sinyal içine park ledi ile geçtiğimiz yıl Rabbimin izni ile
bitirmek kısmet olmuştu.
Çankırı ilimizden bir
arkadaşımızın F2.5 aracı için Hella bi-xenon mercek Gen5 balast 4300k
xenon,mercedes mercek şapkası,çerçeve kenarına ve sinyal içine park ledi
dizilimini Rabbimin izni ile geçen yıl yapmak kısmet olmuştu.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Çanakkale ilimizden bir
arkadaşımızın 2009 Carevelle arcının farları için Hella bi-xenon mercek
montajından sonra önce angel halka tarzı çalışma yapılacak diye konuşmuştuk
sonra kararsızlıklar epey uzun sürdü ve bir çok çeşit denemeler yapıldı değişik
ve oem tarz bişiler olsun diyerek Passat gündüz farı çalışması yapmak için
denemelere başladık arge çalışmalarımız epey uzun sürdü ve bir çok denemelerden
sonra benimde özel sıkıntılar vesaireler araya girdi ve geçtiğimiz aylarda
Rabbimin izni ile arkadaşmızın ve benim içime sinen güzel bir çalışmayı yapmak
kısmet olmuştu.
Farın dağılmış hali.
Mercek montajı sonrası mercedes
mercek şapkası ile görünüm.
Sade orijinal hali ile görünüm.
Passat gündüz farı kesilip
biçildi ve arkadaşımızn krom olmasını istediği için kroma boyandı.Ek olarak
sinyal kısmı ile görünüm.Ledler arkadaşımızn özel istegi ile orijinal lensler
kullanılarak 9000k led olarak kullanıldı.Aynı ledler ile araç içindeki
aydınlatmalarda bilahire tarafımdan yapıldı.
Uzun hüzme altına gelecek
kısım.
İlk görünümler.
Passat parçasının üst kısmı boş
kaldığı için ilave sinyal parçası eklemek istedik.Bizi bu kısım en çok
uğraştıran kısım oldu.
Bmw stop sinyal kısmının lens
bölümünü kesip biçip ilk denememizi yaptık.
İstek üzerine bu şekilde
değişime uğradı.
İlk başta bu parça ile
kapatılacaktı ama ben begenmedim başka arayışlara girdik.
Bmw ön far led sinyal parçasına
passat len kılıflarını yerleştirerek bir çalışma yaptık.siyah hali oldukça
güzel olmuştu fakat krom olması şart olduğu için krom görünümde istediğimiz
görünümü maalesef alamadık ve bu çalışmadanda vazgeçmek zorunda kaldık.Bütün
iler ben buradayım dedi beni üzdü.
Sonra epey fikir rüzgarından
sonra sabitlenen passat gündüz farı parçasının devamı olarak aynı parçalardan
üste ilave yapamaya karar verdik.Kesip biçtik ve birleşimlerden snra kroma
boyandı.
Geri kalan boşluklarıda
elimizde bulunan harici orijinal far tasından faydalandık ve kesip biçip
eklemeler ile son hallerine getirdik.
Gündüz farının orijinal kenar
şeffaf reflektörünüde park ledi döşedikten sonra görünüm.
Sinyal bölümün görünümü.
Gündüz farı ve park bölümü
görünüm.
İçimi serinleten görünüm.
Cam kapanmaya hazır
hali.Orijinal passat frı parçalarını kullanarak görsel bütünlükleride sağladım.
Kapandıktan sonra görünüm.
Araç şu an iş için yollarda
Resim çekip yollanırsa bilahire ekleyeceğim.
Çanakkale ilimizden bir
arkadaşımızın Vectra c aracı için haricen alınan farlarına uzun hüzme kısmınada
Hella bi-xenon mercek montajı yapıldı.Far yapısının müsait olmasından dolayı
angel halka ve son bir karar ile kaş eklemeye kara verildi.Sinyal bölümünede
Mondeo Mk3 minik mercek lens kısmı takılarak 5 watt power led ile sinyal
eklendi.Bmw stil park ledleride sinyalin alt kısmındaki müsait yere yine oem
bmw sinyal ledi kullanılarak yerleştirildi.
Çalışma öncekiler gibi benim
özel sıkıntılarımdan dolayı ve farın soket kısmınında değişmesi gerketiği için
soket arayışları vesaire gecikmeli olarak geçtiğimiz haftalarda Rabbimin izni
ile güzel bir sonuç ile bitirmek kısmet oldu.Rabbim arkadaşımızn bama olan
sabrından dolayı razı olsun.
Bmw orijinal angel halkalı tipe
en yakın çalışma bu oldu diyebilirim.
Mercek montajından sonar
çerçevedeki halka montajı yapılarak ilk testler.
Kaş denemesi.
Kaş takma kararından sonra ve
sinyal bölümüne mercek montajından sonra görünüm.
Bmw stil park ledi diziliminden
sonra.
Farlar kapatıldıktan sonra.
Araç üzerinde resimler
gelmedi.Gelince bilahire ekleyeceğim.
İstanbul ilimizden bir
akadaşımızın Golf V aracı için Orijinal Hella far alındı.Uzun hüzme kısmına
Hella bi-xenon mercek montajı yapıldı.Sinyal bölümüne Mercedes sinyal
reflektörüne beyaz ve sinyal ledleri yerleştirildi ve Rabbimin izni ile
geçtiğimiz haftalarda bitirmek kısmet oldu.
Farın dagışmış hali.
Mercek sonrası ilk görünüm
testi.
Sinyal bölümü için reflektör
çalışması.
Işık denemeleri.
Farın bitmiş hali gündüz farı
görünümü.
Sinyal ve akşam parkta görünen
hali.
Araç üzerinden resimler
geliince bilahire ekleyeceğim.
Ankara'dan bir arkadaşımızın
Stilo aracı için haricen far alınıp Valeo bi-xenon mercek ve uzun hüzmeyede
Bosch servo bi-xenon mercek uzun hüzmede sabitlenip monatjı yapıldıktan sonra
gündüz farı için Audi stop farının led reflektörü kullanılarak gündü zfarı
montajı yapıldı.Sinyal kısmınada Mondeo Mk3 mercek lens kısmı takılarak sinyal
ledleri takıldı.Rabbimin izni ile geçtiğimiz aylarda bitirmek kısmet oldu.
Mercek montajı,şapkalar,sinyal
bölümünün bitmiş hali.
Gündüz farı için kullanılan
Audi led stop reklektörünün yapılış aşaması.
Çerçeve üzerine montajdan sonra
Passat parçaları ile görsel düzenlemeler yapıldıktan sonra görünüm.
Farların toplanmış hali.
Araç üzerinden görünüm.
Duvar resimleri.
Ankara'dan bir arkadaşımızın 97
Passat aracı için Depo H7 mercekli olarak aldığı far için Hella bi-xenon mercek
montajı ve Koito d2s set ile ve sinyal bölümü içinde Amercan park ledlerini
yapıp Rabbimin izni ile geçen yıl bitirmek kısmet oldu.
Depo farın H7 mercekli hali.
Orijinal mercekte kullanılan
montaj aparatları işime çok yaramadı bende Hella bi-xenon mercek için aparat
yapıp aynen monte ettim.Birazda silikon destegi lazımdı tabiki.
Bu farda hoşuma giden aparat
tasın tutturma aparatının kilitli sisteme sahip olması idi.Bunu görünce aynen
Vay be dediğimi çok iyi hatırlıyorum.
D2s xenon lardan sonra ve far
kapatıldktan sonraki görünüm.
Sinyal bölümü için ledler için
üst kısımda 2 delik ile işlemi bitirdim.Hem sinyal içinde hamojen bir görüntü
oldu hemde ledler taneli olarak görünmedi.Ayrıca farın içindeki orijinal park
ampulü kısmında led yerleşimi ile sinyal deki ledler ile aynı anda çalışır hale
getirildi.
Fardan bir görünüm.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Rabbimin
izni ile yeni çalışmalar devam ediyor.Yaşantımda sizler ile olmamı engelleyecek
sıkıntılarım olmadığı sürece sık sık burada olmaya devam edeceğim.
|
|
![]() |
|
xmen ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2014 Konum: HATAY Durum: Aktif Değil Mesajlar: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hocam eline koluna sağlık, muhteşem bir çalışma olmuş hakikaten...
|
|
2005 Peugeot 307 1.4 hdi
1997 Opel Vectra 1.6 16v CD 2003 renault clio 1.5 DCI 2006 peugeot 307 1.6 HDI 2006 ford fiesta 1.4 TDCI |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
C4 Kullanıcısı arkadaşımız
haricen far temin ettikten sonra 2015 model C4 farındaki gibi iç çerçeve ön görünüme
yaklaşık bir çalışma olmasını istedi.İç görünüm biraz farklıda olsa kısmen elde
edilebilecek bir işlem olduğu için işleme karar verildi.Hella bi-xenon,Bosch
Gen5 balast,Osram 4300k xenon,Mercesede afl sistemdem merceğinin şapkası ve ek
ilave olarak Bmw mercek şapkasının birleşimi ile yapılan şapka
kullanıldı.Bunların montajına mütakip.Bmw yuvarlak Angel,Sinyal bölümüne gündüz
ledleri ve sinyal ledleri için mercedes sinyal reflektörü ile parçalar
hazırlandı.Rabbimin izni ile oldukça görsel ve işlevselliği yerinde bir
çalışmayı bitirmek kısmet oldu.
Çerçeve maskelendi ve kalan
kısımlardaki krom taban zımparalandı.600 derecellik mat siyah ile
boyandı.Maskelem için epey uğraştım fakat minimal hatalar ile güzel bir sonuç
aldım.Krom tabaka ise ciddi sorun yapmadı ama bant lekeleri son temizlikte epey
uğraşştırdı.
İlk işlemde iç
tas bölümü kısmı nı böyle yapmıştım ama sonra siyaha dödürdük.
Sinyal bölümüm kenar turuncu
kısmı alttan düzğünce kesildi.İçteki krom parçayıda aynı şekilde keserek Bmw
stil park ledi için yerler işaretlenip ledleri takıldı.Bu kısmın led montajlı
halini çekmeyi unutmuşum sanırım.Sonradan led sayısı 4 yapıldı.
Çerçevenin hazırlanmış halleri.
Far tasındaki orijinal gündüz
halojen ampulü kısmına ise 30mm lik lens yerleştirildi ve hem beyaz hem turuncu
led destegi ile aktif hale getirildi.
Akşmaları park modunda iken
görünecek hali.
Gündüz farı modunda iken
görünen hali.
Farın toplanmış hali.
Araç üzerinde resimler gelince
bilahire ekleyeceğim.
|
|
![]() |
|
tetik-soner ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Temmuz 2013 Konum: Üsküdar- İST Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1656 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tetik-soner
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Peugeot 206 1.4 xr 2000
Cıtroen Xsara 1.6 16v 2001 Honda Accord 2.0 ex 1994 |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1 4567> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |