|
Peugeot ve Hız Sabitleme [ANKARA] |
Yanıt Yaz | Sayfa <1 345 |
Yazar | |
Alicilik
5. Vites Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7423 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Güncel çekelim sürekli özel mesaj geliyor. Tek tek cevap yazamıyorum.
206lar için söylüyorum 2007 öncesi 206larda keain olur olmaz diyemiyorum. Denenmesi gerekiyor. Denemeden olur olmaz kimse diyemez. ABS olmayan 206larda olsa da hız sabitlemede iken belli bir gaz açıklığında titreme yapıyor. Bunun çözümü yok. Hissedilir bir titreme. Sadece abs sis araçlarda yapıyor. Buna 206+ lar da dahil. 206+ve 207 lerin tümüne oluyor. Hız limitleme otomatik 207 ve bazı 308lere oluyor. Tüm pejo grubunda hız sabitleme için fren müşürünün ikili veya tek müşürse 4 kablolu olması gerekiyor bir se üzerine debriyaj müşürü olması gerekiyor. 2002 sonrası araçlarda uygulanabiliyor. |
|
206sw20051.4hdi
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Aralık 2016 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı 206sw20051.4hdi
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Selam Arkadaşlar,
Hız sabitleyicisine ben de kavuştum Ali sayesinde, ona ve boom garajdaki arkadaşlara çok teşekkürler, akşam akşam bizi yolda kalmaktan kurtardılar aynı zamanda. Araç 2005 model 1.4 hdi sw, ilk denemede olmadı ama Ali sağolsun tornovidayla McGyver gibi halletti, debriyaj sensörü takılı kalmış. Ankara'da kolu taktıktan sonra Konya üzerinden Antalya ve aşağıdan Kaş Muğla üzerinden İzmir'e döndük, bu yol boyunca sabitleyici kullandım. Gerçekten çok sevindim çok eğlendim, yani son model bi araçta sabitleyici kullansam bu kadar eğlenmezdim heralde :) Sabitlenen hıza yakınken çok verimli bir kontrol var, yani muhtemelen PID proses kontrol seviyesinde, ancak set değerinin altında veya üstündeyseniz on/off şeklinde basit şekilde kontrol ediyor. Bir de şunu farkettim ki, diyelim ki ilerde bir rampa gördüğünüzde biraz hızlanırsınız değil mi, ister istemez biraz gaza yüklenirsiniz orayı aşmak için hızlanıyım dersiniz..Sabitleyici bu içgüdünün yanlış olduğuna ikna etti beni, çünkü öyle oluyordu ki, rampa başladı hala gaz yok hadi şimdi kalacak rampada derken sabitleyici işini biliyor ve hiç değerden düşmeden sanki düz yolda gitmişiz gibi geçip gidiyor, yani yine içgüdü değil matematik kazanıyor..bunu özellikle her zaman geçtiğim yollarda da gözlemledim, bence bu da yakıt sarfiyatına çok etki ediyor olmalı, discovery de bir belgeselde hyper milers dan bahsediyordu, yani gaz pedalını hissederek, fazla gaz vermekten kaçınarak, %30'a kadar tasarruf edildiğini göstermişti, heralde kimsenin ayağı elektrondan daha hassas olamaz :) En büyük avantajı bence %100 gaz verebilmesi yani yine Ali'nin de bilgilendirdiği gibi gaz pedalıyla kökleseniz %90 açıyorken vanayı sabitleyiciyle %100 açıyor. Özellikle sollamalarda çok keyifli oluyor çok farkediyor gerçekten. Yani bir tuşa dokunuyorum ve koltuğa yapışıyorum..Gora nın sonunda cem yılmazın ışık hızıyla gidelim mi sahnesi geliyor aklıma her seferinde :) Bendeki çalışma şekli doğru mu bilmiyorum ama şöyle; diyelim ki 80'le giderken bir kez + ya dokundunuz sabitlendi, daha sonra bir şekilde devreden çıktı (fren, debrijay veya pause tuşuyla) daha sonra ilginç olan kısmı, bir kere tekrar pause a basarsanız devreye girMİyor, ancak diyelim ki 50'ye düştünüz ve yine bir kez + veya - ye bastığınızda araç %100 full throttle tam gaz veriyor ve yine bir önceki değer olan 80'e doğru gidiyor ve sabitleniyor. Bu her seferinde böyle, ancak 50'deyken iki kez arda arda hızlı bir şekilde - ye basarsanız olduğunuz hızda sabitleniyor. Bu durum normal mi bilmiyorum ama şöyle bir avantajı oluyor, trafik ışığında kalkış yaparken 3. viteste diyelim bir önceki set değeri yine 80 ise, 40'ı geçince bir kez + ya dokunuyorum yine tam gaz herkesi geride bırakıyor :) İlk başlarda fazla basmayayım psikolojisine bile girdim resmen çocukluğuma döndüm :) eskiden comodore 64 oynarken yeni joystick alırdık phantom :) hani kol bozulmasın diye fazla basmaya korkardık ya onun gibi :)) Ama sonra alıştım ki, artık hiç gaza dokunmamaya başladım, + ile gerçekten çok iyi hızlanıyor, henüz bu şekilde hızlandığımda yetişen denk gelmedi :) bu arada aracın motoru da yeni yapıldığı için de olabilir bu durum :) Videoyu çekerken telefon kapandı, yarım kaldı orada da bunları anlatmaya çalışıyordum zaten.. Ali'ye tekrar çok teşekkürler, akşam akşam sanayide dolaştık kaç kez gidip geldik radyatör hortumuna uygun bir o-ring bulabilmek için.. Bu arada yine Ali'nin yönlendirmesiyle sıcaklık sensörünü açtırdım, şimdi artık geriye bir tek yol bilgisayarı kaldı, ona da düğme yapma işini tamamlayınca artık rahatlıcam sanırım :) yani umarım :) insan uğraştığı aracı daha başka seviyor..Bunu da sırf sabitleyiciyle yakıt tüketimini merak ettiğim için istiyorum, bence gerçekten farkediyor çünkü, bunu rakamlarla görmek istiyorum. Emre
Düzenleyen 206sw20051.4hdi - 07 Aralık 2016 Saat 22:14 |
|
Alicilik
5. Vites Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7423 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Emre hocam vakit ayirip detayli bir yazi yazdiginiz icin tesekkur ederim. ZAnnedersem sizin aracta kolun calisma konfigurasyonu beyinden dolayi biraz farkli. Cunku ayni kolu kendi 206+ da kullanirken (206+ larda kayitli hiz ekranda ayziyordu) onceki hiza Pause den donuyordu. + ya da- siye bastiginida mgidilen hizdan aciyor. Kazasiz belasiz gule gule kullanin. |
|
bthnsn
1. Vites Kayıt Tarihi: 28 Ağustos 2017 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arkadaşlar merhaba. Aracım 2006 206 1.4 8v manuel. İstanbul Kağıthane de oturyorum. CC kolunu aldım maslakta ustamla beraber monte ettik. Fakat ne Pp2000 den nede diagbox tan aktif edemedik. Kolu sistem görüyor, tuş fonksiyonları çalışıyor görünüyor testte fakat ne zaman uzaktan kodlama yapsak km göstergesi 3 şerit halinde yanıp sönüyor ayarlar kaydolmuyor ve sonra marşa basınca airbag işareti yanıyor kol aktif olmuyor. 207 nin arayüzünü de denedik hep aynı sonucu aldık. Buradan edindiğim bilgiye göre fren müşürüm 4 kablolu ondan eminim. Fakat debriyaj müşürüne hiç dikkat etmemiştim ona bakacağım var mı yok mu diye. Boğaz kelebeği elektrikli modelden ve beyin com2000 i destekliyor fakat 3 satır ekranım yok :) ustam acaba gösterge panelimde cc amblemi olmadığı için mi olmuyor acaba cc amblemi olan bir gösterge mi bulalım deneyelim dedi ama araştırdığım kadarıyla göstergede işaret olmasa da oluyor. nasıl bir yol izlemeliyiz. Yazılım olarak yani Pp2000 ve diagbox orjinal yazılımımız var. Yardımcı olursanız sevinirim iyi forumlar herkese.
Düzenleyen bthnsn - 03 Eylül 2017 Saat 01:40 |
|
Yanıt Yaz | Sayfa <1 345 |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |