Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Sohbet \ Muhabbet
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 100bin KM'yi geçmiş araç??
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

100bin KM'yi geçmiş araç??

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
samet206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013
Konum: Bu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7085
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı samet206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Ağustos 2013 Saat 20:08
Zaten aracın ılerleyen yıllardekı motor performansı ve omrunu o rodaj suresı belırler sıfır araca nasıl bakılması gerektiğini bilmeyen biri eğer sıfır bır araç sahıbı olursa gerçekten zorluk çeker çunku rodaj surecındeki bir araç  km si yuksek bir araca göre daha pasiftir ve hassastır.Bakımları yapıldıktan sonra temız bır araç olduktan sonra nasıl kullanılacağını bılen kışıler tarafından kullanıldıktan sonra araç 100 Bin Km geçsede ılk gunku kadar motoru sağlıklı kalabılır.Yanı yapmayın arkadaşlar 100 Bin km nedir ya tartışmaya bıle gerek yok :)
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...
Yukarı Dön
aserhatg Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 29
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı aserhatg Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Ağustos 2013 Saat 10:18
rodaj diye bişey yok arkadaslar artık.hıc sıfır araba alıp ta kitapcıgında rodaj diye bişey gordunuzmu? talaşlı uretım teknolıjısının gelısme yuzey ısleme teknolıjısının gelısmesı ıle kullanılan tam sentetık yenı nesıl yaglar ıle rodaj diye birsey kalmamıstır.rodaj dedgıınız bırbırı uzerınde calısan motordakı metal aksaamların bırbırıne alıstırılması ıslemınden baska bırsey degıldı.bunu da makınacılar bılırler alıstırma macunu ıle alıstırmaktan pek bı farkı yoktur.dedıgım gıbı uretıum teknolıjısının gelısmesı ıle mıkron degerınde yuzey ıslenebılmekte boylece metaller ımal edıldıgı andan ıtıbaren bırbırne alısması vs gıbı bı durum soz konusu degıl.mılımetrenın  onbinde biri hassasiyetinde imalat yapılıo artık cok rahat.o yuzden boyle seylere takılmayın uygun motor yagını kullanın tertemız bının arabanıza
peugeot 306 griffe
1998 model
atiker nanofast
Yukarı Dön
samet206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013
Konum: Bu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7085
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı samet206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Ağustos 2013 Saat 12:17
Rodaj yokmu ? Günümüzde araçlar yüksek teknolojilerle üretildiği için eski araçlara göre daha hassas uretıldıklerı ıçın rodaj yoktur denebılır üreticilier ve satıcı servisler bunu doğrulayabilir hatta bazı servıslerden duyarsınız bu araçlar fabrikasyon olarak rodajlı gelıyor böyle bir sürece gerek yok diye.Ancak Ne olursa rodaj yoktur denilemez mekanik aksam kullanıldığı surece rodaj vardır.Örneğin eski bir aracın fren balatalarını bile değiştirdiğiniz zaman bunun bıle rodaj suresı vardır alışma süresi .Yeni nesilde olsa rodaj süresine dahil olan bir çok kısım sayarım ben sıze ama gerek yok birazcık araştırma yaparak bılgı verelım insanları yanıltmayalım.Zaten bu sure içinde ekstra bır şey yapmanıza gerek yok bıraz daha hassas kullanmalısınız aracı o kadar.Buda sizin yararınıza asla zararınıza olucak bır durum değil.
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...
Yukarı Dön
elsoberano Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites


Kayıt Tarihi: 09 Şubat 2012
Konum: Ankara Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2517
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı elsoberano Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Ağustos 2013 Saat 13:34
yeni değil ama 2008 1.16 i aldık onun kitapçığında ilk 10.000 160 km üzeri ve 4000 devir üstü kullanım önerilmez yazıyordu .
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
Yukarı Dön
tongucuk Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 11 Kasım 2011
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 4496
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tongucuk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Ağustos 2013 Saat 17:55
bu konuda benim acizane fikrim aracın markasıda önemli mesela  japon arabalarında 1000000 km ye kadar motor bitmez denir  aracın markası kadar  100000 km şehir içindemi şehirler arasımı yapılmış şehirler arası ise kullanıma göre aracın yaşına göre değişir çok da sıkıntı değil bence motor fazla yorulmamıştır diyebilirim
Mecnun tatsaydı PEUGEOT sevgisini, severmiydi Leyla zillisini...

2009 peugeot 308 sw 1.6 hdi 110hp inci siyah ex nic: ramazanturan81
Yukarı Dön
qqyyxx Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 02 Mart 2011
Konum: trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 910
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı qqyyxx Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Ağustos 2013 Saat 23:09
Orjinalini yazan: ramazanturan81 ramazanturan81 Yazdı:

bu konuda benim acizane fikrim aracın markasıda önemli mesela  japon arabalarında 1000000 km ye kadar motor bitmez denir  aracın markası kadar  100000 km şehir içindemi şehirler arasımı yapılmış şehirler arası ise kullanıma göre aracın yaşına göre değişir çok da sıkıntı değil bence motor fazla yorulmamıştır diyebilirim

Hocam biraz sehir efsanesidir soylediginiz ama su bir gercektir eski dizel isuzu motorlari cok saglamdi. Hatta tofaslara ya audi yada isuzu motoru atarlardi. Simdiki td motorlar hemen hemen ayni ayarda. Birbirine yakin teknoloji kullaniliyor. Hatta nissan artik renonun 1.5 dci motorunu kullaniyor.
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg
Focus ghia 2008    1,6 109 bg
Astra 2012       1,3 cdti 90 bg
2011 golf tdi 105bg
Yukarı Dön
Dizelci Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 26 Ağustos 2013
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Dizelci Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Ağustos 2013 Saat 10:21
Orjinalini yazan: aserhatg aserhatg Yazdı:

rodaj diye bişey yok arkadaslar artık.hıc sıfır araba alıp ta kitapcıgında rodaj diye bişey gordunuzmu? talaşlı uretım teknolıjısının gelısme yuzey ısleme teknolıjısının gelısmesı ıle kullanılan tam sentetık yenı nesıl yaglar ıle rodaj diye birsey kalmamıstır.rodaj dedgıınız bırbırı uzerınde calısan motordakı metal aksaamların bırbırıne alıstırılması ıslemınden baska bırsey degıldı.bunu da makınacılar bılırler alıstırma macunu ıle alıstırmaktan pek bı farkı yoktur.dedıgım gıbı uretıum teknolıjısının gelısmesı ıle mıkron degerınde yuzey ıslenebılmekte boylece metaller ımal edıldıgı andan ıtıbaren bırbırne alısması vs gıbı bı durum soz konusu degıl.mılımetrenın  onbinde biri hassasiyetinde imalat yapılıo artık cok rahat.o yuzden boyle seylere takılmayın uygun motor yagını kullanın tertemız bının arabanıza

Yüzey işleme ve talaşlı imalat teknolojisinin gelişmesi demişsiniz. Hangi yüzey işleme teknolojisi veya hangi talaşlı imalat teknolojisi olduğunu belirtmemişsiniz. Bu şekilde söylenenler havada kalıyor. 

Milimetrenin on binde birinden bahsetmişsiniz. Bu dediğiniz nano imalat boyutunu ilgilendirir. Bu hassaslıkta mekanik parça (istisna dışında) pek istenmez ve üretilmez. Bu kadar hassaslıkları ancak elektronik sektöründe görürsünüz. Mekanik parçaların toleransı genelde milimetrenin binde birine kadar hassaslığa iner. Bu hassaslıkta işleme mikro imalat denir. Mikro imalat konusunda tez yazmış biri olarak da şunu söyleyebilirim ki, geçtiğimiz 10 hatta 20 senede pek bir gelişme olmadı. Yeni yeni işleme yöntemleri çıkıyor ama bunlar diğer kullanılan yöntemlere alternatif yöntemler olmaktan ileri gitmiyor.

Yani bundan 10 - 20 sene önceki imalat yöntemleri ile şimdiki imalat yöntemleri arasında pek fark yok. Genellikle nano imalat teknolojinde bir gelişme var günümüzde. Bu da otomotiv sektörünü ilgilendiriyor fakat motor teknolojisini pek ilgilendirmiyor. 

Bahsedildiği gibi bugün teknolojin gelişmesi milimetrenin on binde birine inmeye değil mevcut yöntemlere alternatif yöntemler bulmakla ilerliyor. Fakat nano imalat konusunda gittikçe daha hassas imalat yöntemleri bulunuyor. Bunlar da milimetrenin milyonda biri hassaslığındadır. Bu da bizi ilgilendirmiyor zaten.


Düzenleyen Dizelci - 30 Ağustos 2013 Saat 11:28
Yukarı Dön
Lion King Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 12 Temmuz 2013
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 53
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Lion King Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Ağustos 2013 Saat 22:43
..

Düzenleyen Lion King - 01 Eylül 2013 Saat 23:19
Meraklısı değil hastası
Yukarı Dön
aserhatg Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 29
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı aserhatg Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Eylül 2013 Saat 20:30

herkes cok biliyor arkadaş.herkes fikrini yazsın baskasına sataşmanın anlamı varmı?sen git rodaj yap..ik 150.000 km 50 km/h hızı geçme sakın:):):)

sende git tez yaz dostum.http://uzaktanegitimmm.blogspot.com/p/mikrometreler.html linkine bi bak mesela mikrometre hassasiyetleri hakkında genel bi fikrin olsun.0.0001 hassasiyetındeki mikrometreyi marangoz kullanmıyor herhalde.motor üretimi gibi islerde kullanılıyor olabilirmi mesela?yok sana kalırsa elektronikçiler kullanıyorlardır mikrometreyi..he bu arada ne oldugunu biliyorsun dimi mikrometrenin?hani iç çap dış çap filan olcen cesitleri var.tez yazdgına gore bılıyosundur sanırım..
peugeot 306 griffe
1998 model
atiker nanofast
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Subap kaldirma valf hatasi son mesaja git 23 0 Mertdr
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 39 0 TİMSAH 71
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 42 0 TİMSAH 71
konu icon 207 Coilover & Süspansiyon son mesaja git 237 0 ShoryuReppa
konu icon Ariza son mesaja git 156 0 Bayram 0816
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 2311 2 talip206
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6734 17 talip206
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 141 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 135 0 selahattnsahman
konu icon 208(2015) Başaran Coilover son mesaja git 135 0 selahattnsahman
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 731 1 Ozzy1903
konu icon Peugeot 208 2015 1.2 PureTech Yakıt Tüketimi son mesaja git 182 0 selahattnsahman
konu icon 5008 GT Şanzıman Arızası son mesaja git 174 0 eRRoR
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 877 0 freestyle53
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 346 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 553 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 413 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107879 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1656 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3439 4 Rock
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
selahattnsahman 3
talip206 3
TİMSAH 71 2
eRRoR 1
ErkamC 1
Ozzy1903 1
Bayram 0816 1
ShoryuReppa 1
Mertdr 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English