![]() |
|
100bin KM'yi geçmiş araç?? |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <12 |
Yazar | |
samet206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013 Konum: Bu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7085 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Zaten aracın ılerleyen yıllardekı motor performansı ve omrunu o rodaj suresı belırler sıfır araca nasıl bakılması gerektiğini bilmeyen biri eğer sıfır bır araç sahıbı olursa gerçekten zorluk çeker çunku rodaj surecındeki bir araç km si yuksek bir araca göre daha pasiftir ve hassastır.Bakımları yapıldıktan sonra temız bır araç olduktan sonra nasıl kullanılacağını bılen kışıler tarafından kullanıldıktan sonra araç 100 Bin Km geçsede ılk gunku kadar motoru sağlıklı kalabılır.Yanı yapmayın arkadaşlar 100 Bin km nedir ya tartışmaya bıle gerek yok :)
|
|
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı... |
|
![]() |
|
aserhatg ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 29 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
rodaj diye bişey yok arkadaslar artık.hıc sıfır araba alıp ta kitapcıgında rodaj diye bişey gordunuzmu? talaşlı uretım teknolıjısının gelısme yuzey ısleme teknolıjısının gelısmesı ıle kullanılan tam sentetık yenı nesıl yaglar ıle rodaj diye birsey kalmamıstır.rodaj dedgıınız bırbırı uzerınde calısan motordakı metal aksaamların bırbırıne alıstırılması ıslemınden baska bırsey degıldı.bunu da makınacılar bılırler alıstırma macunu ıle alıstırmaktan pek bı farkı yoktur.dedıgım gıbı uretıum teknolıjısının gelısmesı ıle mıkron degerınde yuzey ıslenebılmekte boylece metaller ımal edıldıgı andan ıtıbaren bırbırne alısması vs gıbı bı durum soz konusu degıl.mılımetrenın onbinde biri hassasiyetinde imalat yapılıo artık cok rahat.o yuzden boyle seylere takılmayın uygun motor yagını kullanın tertemız bının arabanıza
|
|
peugeot 306 griffe
1998 model atiker nanofast |
|
![]() |
|
samet206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013 Konum: Bu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7085 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Rodaj yokmu ? Günümüzde araçlar yüksek teknolojilerle üretildiği için eski araçlara göre daha hassas uretıldıklerı ıçın rodaj yoktur denebılır üreticilier ve satıcı servisler bunu doğrulayabilir hatta bazı servıslerden duyarsınız bu araçlar fabrikasyon olarak rodajlı gelıyor böyle bir sürece gerek yok diye.Ancak Ne olursa rodaj yoktur denilemez mekanik aksam kullanıldığı surece rodaj vardır.Örneğin eski bir aracın fren balatalarını bile değiştirdiğiniz zaman bunun bıle rodaj suresı vardır alışma süresi .Yeni nesilde olsa rodaj süresine dahil olan bir çok kısım sayarım ben sıze ama gerek yok birazcık araştırma yaparak bılgı verelım insanları yanıltmayalım.Zaten bu sure içinde ekstra bır şey yapmanıza gerek yok bıraz daha hassas kullanmalısınız aracı o kadar.Buda sizin yararınıza asla zararınıza olucak bır durum değil.
|
|
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı... |
|
![]() |
|
elsoberano ![]() 4. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 09 Şubat 2012 Konum: Ankara Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2517 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı elsoberano
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
yeni değil ama 2008 1.16 i aldık onun kitapçığında ilk 10.000 160 km üzeri ve 4000 devir üstü kullanım önerilmez yazıyordu .
|
|
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
|
|
![]() |
|
tongucuk ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 11 Kasım 2011 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4496 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bu konuda benim acizane fikrim aracın markasıda önemli mesela japon arabalarında 1000000 km ye kadar motor bitmez denir aracın markası kadar 100000 km şehir içindemi şehirler arasımı yapılmış şehirler arası ise kullanıma göre aracın yaşına göre değişir çok da sıkıntı değil bence motor fazla yorulmamıştır diyebilirim
|
|
Mecnun tatsaydı PEUGEOT sevgisini, severmiydi Leyla zillisini...
2009 peugeot 308 sw 1.6 hdi 110hp inci siyah ex nic: ramazanturan81 |
|
![]() |
|
qqyyxx ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mart 2011 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 910 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hocam biraz sehir efsanesidir soylediginiz ama su bir gercektir eski dizel isuzu motorlari cok saglamdi. Hatta tofaslara ya audi yada isuzu motoru atarlardi. Simdiki td motorlar hemen hemen ayni ayarda. Birbirine yakin teknoloji kullaniliyor. Hatta nissan artik renonun 1.5 dci motorunu kullaniyor.
|
|
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg Focus ghia 2008 1,6 109 bg Astra 2012 1,3 cdti 90 bg 2011 golf tdi 105bg |
|
![]() |
|
Dizelci ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Ağustos 2013 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Milimetrenin on binde birinden bahsetmişsiniz. Bu dediğiniz nano imalat boyutunu ilgilendirir. Bu hassaslıkta mekanik parça (istisna dışında) pek istenmez ve üretilmez. Bu kadar hassaslıkları ancak elektronik sektöründe görürsünüz. Mekanik parçaların toleransı genelde milimetrenin binde birine kadar hassaslığa iner. Bu hassaslıkta işleme mikro imalat denir. Mikro imalat konusunda tez yazmış biri olarak da şunu söyleyebilirim ki, geçtiğimiz 10 hatta 20 senede pek bir gelişme olmadı. Yeni yeni işleme yöntemleri çıkıyor ama bunlar diğer kullanılan yöntemlere alternatif yöntemler olmaktan ileri gitmiyor. Yani bundan 10 - 20 sene önceki imalat yöntemleri ile şimdiki imalat yöntemleri arasında pek fark yok. Genellikle nano imalat teknolojinde bir gelişme var günümüzde. Bu da otomotiv sektörünü ilgilendiriyor fakat motor teknolojisini pek ilgilendirmiyor. Bahsedildiği gibi bugün teknolojin gelişmesi milimetrenin on binde birine inmeye değil mevcut yöntemlere alternatif yöntemler bulmakla ilerliyor. Fakat nano imalat konusunda gittikçe daha hassas imalat yöntemleri bulunuyor. Bunlar da milimetrenin milyonda biri hassaslığındadır. Bu da bizi ilgilendirmiyor zaten.
Düzenleyen Dizelci - 30 Ağustos 2013 Saat 11:28 |
|
![]() |
|
Lion King ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Temmuz 2013 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 53 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Lion King
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
..
Düzenleyen Lion King - 01 Eylül 2013 Saat 23:19 |
|
Meraklısı değil hastası
|
|
![]() |
|
aserhatg ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 29 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
herkes cok biliyor arkadaş.herkes fikrini yazsın baskasına sataşmanın anlamı varmı?sen git rodaj yap..ik 150.000 km 50 km/h hızı geçme sakın:):):) sende git tez yaz dostum.http://uzaktanegitimmm.blogspot.com/p/mikrometreler.html linkine bi bak mesela mikrometre hassasiyetleri hakkında genel bi fikrin olsun.0.0001 hassasiyetındeki mikrometreyi marangoz kullanmıyor herhalde.motor üretimi gibi islerde kullanılıyor olabilirmi mesela?yok sana kalırsa elektronikçiler kullanıyorlardır mikrometreyi..he bu arada ne oldugunu biliyorsun dimi mikrometrenin?hani iç çap dış çap filan olcen cesitleri var.tez yazdgına gore bılıyosundur sanırım..
|
|
peugeot 306 griffe
1998 model atiker nanofast |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <12 |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |