Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

100bin KM'yi geçmiş araç??

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Sohbet \ Muhabbet
Forum Tanımlaması: Sohbet ve Muhabbet alanı. Araç sorunları haricinde ki tüm konuları bu başlıkta paylaşabilirsiniz.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=30775
Tarih: 06 Ağustos 2025 Saat 12:31
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 100bin KM'yi geçmiş araç??
Mesajı Yazan: Lion King
Konu: 100bin KM'yi geçmiş araç??
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2013 Saat 23:11
Arkadaşlar 100bin km üzerindeki bir aracın motor gücü yüzde yüz olabilirmi bakımları eksiksiz yapıldığını varsayarsak...yoksa hertürlü km arttıkça aracın gücü düşermi?

-------------
Meraklısı değil hastası



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2013 Saat 00:12
1/4 gitmiş bir arac olur bana göre...herkes alırken düşük km deki araclara yöneliyor...100000 den sonra biraz sıkıntılar yavaş yavaş başlıyor..max.80000 km deki araçlara bak 100000-110000 aralığında satarsın.düşük km araçlar her zaman daha diri olur.
aracı şıkıştırarak kullanan da var limitlerinde kullanan da...şans işi.


Mesajı Yazan: qqyyxx
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2013 Saat 00:20
bu km isinin sonu gelmez motorlari uretirken uzun sureli kullanima dayanikli uretmekteler. Amcak soyle bir olayda var cok sık arac degistigim icin dikkatimi cekti. Dusuk model az km li bir arac tercih etmektense aktif kullanilan yuksek model yuksek km li arac tercih etmek daha saglikli masraf cikarma durumu daha az. Titiz bir kullanicidan arac alacak olsam 70-80 bin km den ziyade 110-120 bin km yi tercih ederim. Bi cok parcasi yenilenmis oluyor. Geriye kalan sorun sadece metal yorgunlugu.

-------------
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg
Focus ghia 2008    1,6 109 bg
Astra 2012       1,3 cdti 90 bg
2011 golf tdi 105bg


Mesajı Yazan: qqyyxx
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2013 Saat 00:33
eyvallah. Yakin zamana kadar az km li araca degerinin 2-3 bin tl uzerinde para veryordum ama baktimki km az da olsa yine masraf cikarabiliyor onun icin artik km den ziyade seceresi belli temiz kullanilmis araclari tercih ediyorum yada edecegim. Ama bazilari icin az km yine onemlidir. Prensip meselsi

-------------
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg
Focus ghia 2008    1,6 109 bg
Astra 2012       1,3 cdti 90 bg
2011 golf tdi 105bg


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2013 Saat 00:34
Orjinalini yazan: qqyyxx qqyyxx Yazdı:

bu km isinin sonu gelmez motorlari uretirken uzun sureli kullanima dayanikli uretmekteler. Amcak soyle bir olayda var cok sık arac degistigim icin dikkatimi cekti. Dusuk model az km li bir arac tercih etmektense aktif kullanilan yuksek model yuksek km li arac tercih etmek daha saglikli masraf cikarma durumu daha az. Titiz bir kullanicidan arac alacak olsam 70-80 bin km den ziyade 110-120 bin km yi tercih ederim. Bi cok parcasi yenilenmis oluyor. Geriye kalan sorun sadece metal yorgunlugu.
1 yaşında olup 50.000  veya 60.000 cevirmiş bir aracı ben sahsen tercih etmem.
tabiri caizse şirket arabası gibi hiç kontak kapatmamış.(taksi hariç)
aynı km  yi 5 senede çeviren araç daha mantıklı geliyor bana.
herkesin görüşüne saygımız var tabiki.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2013 Saat 00:45
Orjinalini yazan: 307bursa 307bursa Yazdı:

1 YAŞINDA OLUP 50.000 KM YAPMIŞ ARACI BİZDE Tercih etmeyiz doğal olarak burda mantık model ve km kıyaslamasını iyi yapabilmek ve aracı usta ellere güzelce kontrol ettirerek almak 
arkadaşın yazdıklarına karşı ben bunu söyledim.
kendisi'' Dusuk model az km li bir arac tercih etmektense aktif kullanilan yuksek model yuksek km li arac tercih etmek daha saglikli masraf cikarma durumu daha az.'' diye bir cümle kurmuş.
burdan yola cıkarak bende 1. yaşında olup yüksek km çevirmiş bir araba tercih edilmez dedim.
neyse hayırlısı ve gönlünde ne yatıyorsa o olsun allah kaza bela vermeden binmek nasip etsin arkadaşımıza.


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2013 Saat 09:17
Sürtünmesiz ortamda herşey mümkündür 100bin km hiç bir şeydir motor olduğu gibi kalır yüzde yüz gücündedir Smile ama lakin öyle değildir sen aracına şu şekilde bakarsın ben bu şekulde bakarım (kullanırsın) senin aracın en 99.9999... (100 değil) şeklunde kalır benimkisi 70-80 lere iner Smile

-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: qqyyxx
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2013 Saat 09:21
Orjinalini yazan: maverick maverick Yazdı:

Orjinalini yazan: qqyyxx qqyyxx Yazdı:

bu km isinin sonu gelmez motorlari uretirken uzun sureli kullanima dayanikli uretmekteler. Amcak soyle bir olayda var cok sık arac degistigim icin dikkatimi cekti. Dusuk model az km li bir arac tercih etmektense aktif kullanilan yuksek model yuksek km li arac tercih etmek daha saglikli masraf cikarma durumu daha az. Titiz bir kullanicidan arac alacak olsam 70-80 bin km den ziyade 110-120 bin km yi tercih ederim. Bi cok parcasi yenilenmis oluyor. Geriye kalan sorun sadece metal yorgunlugu.
1 yaşında olup 50.000  veya 60.000 cevirmiş bir aracı ben sahsen tercih etmem.
tabiri caizse şirket arabası gibi hiç kontak kapatmamış.(taksi hariç)
aynı km  yi 5 senede çeviren araç daha mantıklı geliyor bana.
herkesin görüşüne saygımız var tabiki.

kardeşim sen benim düşüncemi en uç noktadan almışsın benim  anlatmak istediğim konu farklı. 1 yaşında 50 bin km yapmış araç istisnai bir durum dediğin gibi genelde ticari olarak kullanılmıştır.  ben normal kullanım şartlarında   8 yaşında 50 binde araç yerine 4 yaşında  100 bin kmli aracı tercih ederim. anlatmak istediğim bu.


-------------
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg
Focus ghia 2008    1,6 109 bg
Astra 2012       1,3 cdti 90 bg
2011 golf tdi 105bg


Mesajı Yazan: errör
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2013 Saat 11:47
aracın sürekli alt devir kullanımına bağlı katalitik konvertörün dolma durumuna ve motorun zararlı kurum bağlamasına bağlı olarak %15 civarı bir düşüş olasıdır.

-------------
307 xsi 2.0 petrol


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2013 Saat 12:17
Herşey km değil bunu unutmayın 30 Bindeki araçlardan neler çıkıyor km sadece bakılması gereken onlarca şeyden bır tanesı o kadar .



-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: Lion King
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2013 Saat 12:41
aracın km'sine bakmaktansa bakım kayıtlarına bakmak daha mantıklı sanırım...baktıgım bır arac var 110 bın km'de 2007 model...ben 90bini geçmeyen bir araç arıyordum bunun için sormuştum ama en azında bir servise göstereceğim 110binde olan aracı motor gücü yerinde ve bakımları tam yapılmış ise sorun yok demektir...

-------------
Meraklısı değil hastası


Mesajı Yazan: eray307
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2013 Saat 18:27
Bence 100.000 km çok değil çoğu araç birkaç yılda zaten bu km'ye gelebilir.
Şöyle birşey var bakımları ne kadar 4-4 lük yapılsa da beygir gücü olarak azalma olur.Arabanın kullanım şekline de bağlı olarak bu belki birkaç beygir belki 10'larca beygir azalabilir.Fakat hiçbir şekilde,ne olursa olsun yüzde yüzü geçemez :) yani böylesine saçma birşey olabilir mi? Karpuz mu bu zamanla yüzde 110'a çıksın LOL


-------------
2005 1.6HDI PREMIUM 112HP ŞEYTAN KIRMIZI


Mesajı Yazan: qqyyxx
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2013 Saat 18:49
Orjinalini yazan: eray307 eray307 Yazdı:

Bence 100.000 km çok değil çoğu araç birkaç yılda zaten bu km'ye gelebilir.
Şöyle birşey var bakımları ne kadar 4-4 lük yapılsa da beygir gücü olarak azalma olur.Arabanın kullanım şekline de bağlı olarak bu belki birkaç beygir belki 10'larca beygir azalabilir.Fakat hiçbir şekilde,ne olursa olsun yüzde yüzü geçemez :) yani böylesine saçma birşey olabilir mi? Karpuz mu bu zamanla yüzde 110'a çıksın LOL

yüzdeli oranları bilmem ama araç fabrikadan ilk çıktığında tam performans almak belli bir zaman sonunda olur. hatta sürüş karakteristiğine  göre sağır araba seri araba deriz. bu aracı kullanmaya bağlı olarak değişir. ama dediğim gibi yüzdeye vurursan ne olur ne olmaz orası tartışılır. sonuçta bir aracın fabrika verisine göre max hızı bellidir. bu araba bu hızı 1 yaşında da yapar, bakımlıysa 10 yaşında da yapar. bu durumda kw kaybından söz edemeyiz.


-------------
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg
Focus ghia 2008    1,6 109 bg
Astra 2012       1,3 cdti 90 bg
2011 golf tdi 105bg


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2013 Saat 20:31
Orjinalini yazan: eray307 eray307 Yazdı:

Bence 100.000 km çok değil çoğu araç birkaç yılda zaten bu km'ye gelebilir.
Şöyle birşey var bakımları ne kadar 4-4 lük yapılsa da beygir gücü olarak azalma olur.Arabanın kullanım şekline de bağlı olarak bu belki birkaç beygir belki 10'larca beygir azalabilir.Fakat hiçbir şekilde,ne olursa olsun yüzde yüzü geçemez :) yani böylesine saçma birşey olabilir mi? Karpuz mu bu zamanla yüzde 110'a çıksın LOL

LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL


-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: elsoberano
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2013 Saat 20:45
bence de kullanıma bağlı olarak değişir . kimi adam 50.000 de motoru yer  kimi 500.000 kullanır tık demez.kullanıcı  ,aracın bakım durumu ,kullandığı yer bi çok etken var. 6-7  ay önce bir bipper gördüm,araç 5 yaşında  yağ lambasının yanmasından şikeyetçi, en son yağı değiştireli 30.000 km yi bulmuş yağ lambası yandıkça yağ eklemiş adam yağ değiştirmek yerine  , araç 80 yada 85 bindeydi servis bakımına bir  kere gitmiş  bu adamın aracını 100 binin altında diye alanın vay haline.

-------------
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2013 Saat 23:52
bilgim genelde dizel uzerine ve cevabimda dizel uzerine 100 bini devirmis bir dizel motor ilk gunki gibi olmaz mesela egr vanasinin geri donusume gonderdigi gaz zamanla kurum yapar katalizor yada pdf tikanmaya baslar enjektorler tikanmaya baslar isitma bujileri omrunun sonuna yaklasir debriyaj yari omrunu tamalar aks korukleri yirtilma noktasina gelir amortisorler kullanildigi yola gore omrunu yarilar vs vs ve bu parcalar ariza vermedikce degistirilmez ben bakim olsun diye enjektor degistirene raslamadim
ben arac alirken saticidan servis kayitlarini istiyorum ve 100 bini devirmemis olmasina ozen gosteriyorum ama suda bir gercek ayni km uzun yolda yapmis bir arac ile sehir icinde yapmis bir aracta bir olmaz


-------------


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 28 Ağustos 2013 Saat 08:20
Kusura bakma Onur ama rodaj en fazla olsun olsun 10 bin km sürer ondan sonra kalan 90.001 km boyunca da araç yolda olacaktır. O nedenle sana katılmıyorum, dediklerini değiştirip arabayı 4 tarafından krikoya alsan (yerle hiç temas etmese bile) bile araç 90.001 km boyunca çalışacak bütün aksamlar birbirinden etkilenecek ki sana bunu anlatmaya gerek ki yok zaten Smile Katalizör falan olayına zaten arkadaşın biri yukarıda değinmiş. Tamam güzel durumda olabilir çünkü bakarsan bağ bakmazsan dağ olur sözü araçlar için birebir uyumludur ama artar falan savunulmaması gereken öğeler (benim düşüncem). Herkes binsin aracına güzel güzel, işine gelende alsın ben param olsa almam ama param yok o nedenle her yerine baktırıp birden fazla doğrulama yapıp risk almayacağım araca bakarım.

-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: aserhatg
Mesaj Tarihi: 28 Ağustos 2013 Saat 13:21
ya netıcede motrun ıcınde segman var krank var vs vs..ısleyen calısan her metal parca olcuden duser ne kadar yag kullanırsan kullan.netıcede yag fıltresı neden tıkanıyor doluyor yada degıstırılıyr?cunku motor ıcınde surtunmeden cıkan gozle gorulmeyecek bıle olsa var olan talaslar motorun ıcınde calısan mekanızmanın olcuden dusmesıne bu da motorun performansında dusulere yol acar.netıcede tasarlandıgı olcude olmayacagı ıcın hıcbır olcu arada kacaklar asınmalar sıkısmalar veya bosluk olusumları olacktır.100.000 km de kı araba kesınlıkle %100 performans vermez.inanmam oyle bır duruma..

-------------
peugeot 306 griffe
1998 model
atiker nanofast


Mesajı Yazan: eray307
Mesaj Tarihi: 28 Ağustos 2013 Saat 17:50
Ben %130'a çıkar zamanla diyorum yok mu artıran Big smile

-------------
2005 1.6HDI PREMIUM 112HP ŞEYTAN KIRMIZI


Mesajı Yazan: xMEGANx
Mesaj Tarihi: 28 Ağustos 2013 Saat 19:51
KM artttıkça motor daha çok canlanır. Düşük km li araç daha çok zorlanır ve çok yakar. sakın düşük km diyenlere inanmayın. Gerçeği KM arttıkça motor gençleşir,rahatlar ve daha aktif hale gelir. hele hele uzun yol giden motorlar. fakat bakımları zamanında yapılmalıdır.

-------------

AIRBUS 307
-Peugeot 307 1.6 HDI 2007 Alp Beyaz Makyajlı Kasa


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 28 Ağustos 2013 Saat 20:08
Zaten aracın ılerleyen yıllardekı motor performansı ve omrunu o rodaj suresı belırler sıfır araca nasıl bakılması gerektiğini bilmeyen biri eğer sıfır bır araç sahıbı olursa gerçekten zorluk çeker çunku rodaj surecındeki bir araç  km si yuksek bir araca göre daha pasiftir ve hassastır.Bakımları yapıldıktan sonra temız bır araç olduktan sonra nasıl kullanılacağını bılen kışıler tarafından kullanıldıktan sonra araç 100 Bin Km geçsede ılk gunku kadar motoru sağlıklı kalabılır.Yanı yapmayın arkadaşlar 100 Bin km nedir ya tartışmaya bıle gerek yok :)


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: aserhatg
Mesaj Tarihi: 29 Ağustos 2013 Saat 10:18
rodaj diye bişey yok arkadaslar artık.hıc sıfır araba alıp ta kitapcıgında rodaj diye bişey gordunuzmu? talaşlı uretım teknolıjısının gelısme yuzey ısleme teknolıjısının gelısmesı ıle kullanılan tam sentetık yenı nesıl yaglar ıle rodaj diye birsey kalmamıstır.rodaj dedgıınız bırbırı uzerınde calısan motordakı metal aksaamların bırbırıne alıstırılması ıslemınden baska bırsey degıldı.bunu da makınacılar bılırler alıstırma macunu ıle alıstırmaktan pek bı farkı yoktur.dedıgım gıbı uretıum teknolıjısının gelısmesı ıle mıkron degerınde yuzey ıslenebılmekte boylece metaller ımal edıldıgı andan ıtıbaren bırbırne alısması vs gıbı bı durum soz konusu degıl.mılımetrenın  onbinde biri hassasiyetinde imalat yapılıo artık cok rahat.o yuzden boyle seylere takılmayın uygun motor yagını kullanın tertemız bının arabanıza

-------------
peugeot 306 griffe
1998 model
atiker nanofast


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 29 Ağustos 2013 Saat 12:17
Rodaj yokmu ? Günümüzde araçlar yüksek teknolojilerle üretildiği için eski araçlara göre daha hassas uretıldıklerı ıçın rodaj yoktur denebılır üreticilier ve satıcı servisler bunu doğrulayabilir hatta bazı servıslerden duyarsınız bu araçlar fabrikasyon olarak rodajlı gelıyor böyle bir sürece gerek yok diye.Ancak Ne olursa rodaj yoktur denilemez mekanik aksam kullanıldığı surece rodaj vardır.Örneğin eski bir aracın fren balatalarını bile değiştirdiğiniz zaman bunun bıle rodaj suresı vardır alışma süresi .Yeni nesilde olsa rodaj süresine dahil olan bir çok kısım sayarım ben sıze ama gerek yok birazcık araştırma yaparak bılgı verelım insanları yanıltmayalım.Zaten bu sure içinde ekstra bır şey yapmanıza gerek yok bıraz daha hassas kullanmalısınız aracı o kadar.Buda sizin yararınıza asla zararınıza olucak bır durum değil.

-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: elsoberano
Mesaj Tarihi: 29 Ağustos 2013 Saat 13:34
yeni değil ama 2008 1.16 i aldık onun kitapçığında ilk 10.000 160 km üzeri ve 4000 devir üstü kullanım önerilmez yazıyordu .

-------------
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON


Mesajı Yazan: tongucuk
Mesaj Tarihi: 29 Ağustos 2013 Saat 17:55
bu konuda benim acizane fikrim aracın markasıda önemli mesela  japon arabalarında 1000000 km ye kadar motor bitmez denir  aracın markası kadar  100000 km şehir içindemi şehirler arasımı yapılmış şehirler arası ise kullanıma göre aracın yaşına göre değişir çok da sıkıntı değil bence motor fazla yorulmamıştır diyebilirim


-------------
Mecnun tatsaydı PEUGEOT sevgisini, severmiydi Leyla zillisini...

2009 peugeot 308 sw 1.6 hdi 110hp inci siyah ex nic: ramazanturan81


Mesajı Yazan: qqyyxx
Mesaj Tarihi: 29 Ağustos 2013 Saat 23:09
Orjinalini yazan: ramazanturan81 ramazanturan81 Yazdı:

bu konuda benim acizane fikrim aracın markasıda önemli mesela  japon arabalarında 1000000 km ye kadar motor bitmez denir  aracın markası kadar  100000 km şehir içindemi şehirler arasımı yapılmış şehirler arası ise kullanıma göre aracın yaşına göre değişir çok da sıkıntı değil bence motor fazla yorulmamıştır diyebilirim

Hocam biraz sehir efsanesidir soylediginiz ama su bir gercektir eski dizel isuzu motorlari cok saglamdi. Hatta tofaslara ya audi yada isuzu motoru atarlardi. Simdiki td motorlar hemen hemen ayni ayarda. Birbirine yakin teknoloji kullaniliyor. Hatta nissan artik renonun 1.5 dci motorunu kullaniyor.


-------------
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg
Focus ghia 2008    1,6 109 bg
Astra 2012       1,3 cdti 90 bg
2011 golf tdi 105bg


Mesajı Yazan: Dizelci
Mesaj Tarihi: 30 Ağustos 2013 Saat 10:21
Orjinalini yazan: aserhatg aserhatg Yazdı:

rodaj diye bişey yok arkadaslar artık.hıc sıfır araba alıp ta kitapcıgında rodaj diye bişey gordunuzmu? talaşlı uretım teknolıjısının gelısme yuzey ısleme teknolıjısının gelısmesı ıle kullanılan tam sentetık yenı nesıl yaglar ıle rodaj diye birsey kalmamıstır.rodaj dedgıınız bırbırı uzerınde calısan motordakı metal aksaamların bırbırıne alıstırılması ıslemınden baska bırsey degıldı.bunu da makınacılar bılırler alıstırma macunu ıle alıstırmaktan pek bı farkı yoktur.dedıgım gıbı uretıum teknolıjısının gelısmesı ıle mıkron degerınde yuzey ıslenebılmekte boylece metaller ımal edıldıgı andan ıtıbaren bırbırne alısması vs gıbı bı durum soz konusu degıl.mılımetrenın  onbinde biri hassasiyetinde imalat yapılıo artık cok rahat.o yuzden boyle seylere takılmayın uygun motor yagını kullanın tertemız bının arabanıza

Yüzey işleme ve talaşlı imalat teknolojisinin gelişmesi demişsiniz. Hangi yüzey işleme teknolojisi veya hangi talaşlı imalat teknolojisi olduğunu belirtmemişsiniz. Bu şekilde söylenenler havada kalıyor. 

Milimetrenin on binde birinden bahsetmişsiniz. Bu dediğiniz nano imalat boyutunu ilgilendirir. Bu hassaslıkta mekanik parça (istisna dışında) pek istenmez ve üretilmez. Bu kadar hassaslıkları ancak elektronik sektöründe görürsünüz. Mekanik parçaların toleransı genelde milimetrenin binde birine kadar hassaslığa iner. Bu hassaslıkta işleme mikro imalat denir. Mikro imalat konusunda tez yazmış biri olarak da şunu söyleyebilirim ki, geçtiğimiz 10 hatta 20 senede pek bir gelişme olmadı. Yeni yeni işleme yöntemleri çıkıyor ama bunlar diğer kullanılan yöntemlere alternatif yöntemler olmaktan ileri gitmiyor.

Yani bundan 10 - 20 sene önceki imalat yöntemleri ile şimdiki imalat yöntemleri arasında pek fark yok. Genellikle nano imalat teknolojinde bir gelişme var günümüzde. Bu da otomotiv sektörünü ilgilendiriyor fakat motor teknolojisini pek ilgilendirmiyor. 

Bahsedildiği gibi bugün teknolojin gelişmesi milimetrenin on binde birine inmeye değil mevcut yöntemlere alternatif yöntemler bulmakla ilerliyor. Fakat nano imalat konusunda gittikçe daha hassas imalat yöntemleri bulunuyor. Bunlar da milimetrenin milyonda biri hassaslığındadır. Bu da bizi ilgilendirmiyor zaten.


Mesajı Yazan: Lion King
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2013 Saat 22:43
..

-------------
Meraklısı değil hastası


Mesajı Yazan: aserhatg
Mesaj Tarihi: 02 Eylül 2013 Saat 20:30

herkes cok biliyor arkadaş.herkes fikrini yazsın baskasına sataşmanın anlamı varmı?sen git rodaj yap..ik 150.000 km 50 km/h hızı geçme sakın:):):)

sende git tez yaz dostum.http://uzaktanegitimmm.blogspot.com/p/mikrometreler.html linkine bi bak mesela mikrometre hassasiyetleri hakkında genel bi fikrin olsun.0.0001 hassasiyetındeki mikrometreyi marangoz kullanmıyor herhalde.motor üretimi gibi islerde kullanılıyor olabilirmi mesela?yok sana kalırsa elektronikçiler kullanıyorlardır mikrometreyi..he bu arada ne oldugunu biliyorsun dimi mikrometrenin?hani iç çap dış çap filan olcen cesitleri var.tez yazdgına gore bılıyosundur sanırım..


-------------
peugeot 306 griffe
1998 model
atiker nanofast



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net