|
|
Gaz pedalına geç tepki!! |
Yanıt Yaz
|
Sayfa <123> |
| Yazar | ||
ByHack
1. Vites
06 - Ocak - 1986 Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2011 Konum: Yozgat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 264 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 04 Mayıs 2012 Saat 22:37 |
|
|
hâlâ sabırsızlıkla çözüm önerecek, bilgisi-tecrübesi olan arkadaşların yorumlarını bekliorum
|
||
|
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG
|
||
![]() |
||
| Sponsor Bağlantı | ||
![]() |
||
hasiko
1. Vites
Kayıt Tarihi: 19 Nisan 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 53 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 04 Mayıs 2012 Saat 22:47 |
|
|
boğaz kelebeği emin olun....
|
||
|
en tatlı an REDLİNE !!!
|
||
![]() |
||
EmSul
2. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 04 Mayıs 2012 Saat 22:49 |
|
|
Boğaz kelebeğinde ne gibi bir sorun böyle bi performans düşüşüne neden oluyor ki?
|
||
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
||
![]() |
||
ByHack
1. Vites
06 - Ocak - 1986 Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2011 Konum: Yozgat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 264 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2012 Saat 23:46 |
|
|
peki boğaz kelebeğini söktükten sonra muhakkak kalibrasyon yaptırmak gerekir mi. internette boğaz kelebeği temizliği ile ilgili birkaç video izledim. eli yatkın biri dikkatli davranırsa rahatlıkla temizleyebilir. benim korktuğum nokta temizledikten sonra kalibrasyonla ilgili herhangibir sorun yaşarmıyım. birde benim araç 2004 model, 83000 km'de boğaz kelebeğinin daha önce temizlendiğini zannetmiyorum. iyice temizlenecek kıvama gelmiş midir. baya bir soru sordum ama
|
||
|
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG
|
||
![]() |
||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2012 Saat 00:02 |
|
|
Boğaz kelebeğini sökmeden de temizleyebilirsin.Öncelikle;
hava filtresi ve kutusunu sök.daha rahat çalışırsın sonra kelebeğe giden boruyu kelepçesini sökerek boğaz kelebeğinden ayır. karşında boğaz kelebeği bir adet wd40 al eline, elinle araca gaz vererek bir yandan da wd40 ı gaz kelebeğinin içine sık.. aracını 6000 devirlere kadar çıkart ve spreyi sıkmaya devam et.. yeterince sıkınca tekrar söktüğün parçaları tak. aracın bir müddet rolanti 1200 lerde çalışır.. sonra kendiliğinden düzzelir. kalibrasyona gerek yok. |
||
![]() |
||
falan
1. Vites
Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 280 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2012 Saat 00:17 |
|
wd-40 yerine karbüratör temizleyici sprey tavsiye ediyorlar..
|
||
![]() |
||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2012 Saat 00:54 |
|
|
balata spreyi,karbüratör spreyi,wd40 bunlar kullanılıyor genelde,,hangisi daha iyi temizliyorsa onu kullanmak daha mantıklı tabi.
|
||
![]() |
||
ufuk91
2. Vites
30 - Ocak - 1991 Kayıt Tarihi: 09 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 921 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2012 Saat 01:16 |
|
bu yapacağımız işlemin herhangi bir zararı vs yoktur değil mi hocam, sökmeden temizlenebiliyorsa gidip 30 40 lira vermeyeyim yarın yapayım diyorum |
||
|
Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
||
![]() |
||
ufuk91
2. Vites
30 - Ocak - 1991 Kayıt Tarihi: 09 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 921 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2012 Saat 01:20 |
|
|
bu arada wd40 ile ilgili şöyle bir söz varmış az önce denk geldim ;
" if something moves and it shouldn't, use duct tape. if something doesn't move and it should, use wd40" "eğer birşey hareket ediyorsa ve etmemesi gerekiyorsa koli bandı kullanın. Eğer birşey hareket etmiyorsa ve etmesi gerekiyorsa wd40 kullanın" ![]() ![]() |
||
|
Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
||
![]() |
||
falan
1. Vites
Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 280 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2012 Saat 02:02 |
|
eğer 30-40 liraya yaptrabiliosan git yaptır bence.. çünkü alacağın sprey fiyatları zaten 15 tl den başlıyor.. ama illaki kendim yapıcam diyorsan bi zararı yok diye biliyorum.. yalnız karbüratör temizleyici tavsiye ediyorlar
|
||
![]() |
||
ByHack
1. Vites
06 - Ocak - 1986 Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2011 Konum: Yozgat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 264 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2012 Saat 02:35 |
|
|
kim tutar artık beni, en kısa zamanda temizliğe başlıyorum. birşey olursa da karışmam faturayı sana gönderirim fatih(leadri) hocam
|
||
|
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG
|
||
![]() |
||
falan
1. Vites
Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 280 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2012 Saat 02:50 |
|
boğaz kelebeği sökmüşken rolanti motorunuda temizleyebilirsin... gaz kelebeğine adaptasyon yapılmıyor zaten rolanti motoruna yapılıyor.. oda basit aslında kendinde yapabilirsin... rolanti motorunu sökerken ucundaki vida şeklinde olan yaylıı sistemi ölçüyorsunn takarkende aynı ölçüde sıkıyorsun.. boğaz kelebeğini sökmekde çok kolay 3-4vida tutuyor ama ona göre alet edevat var normal tornavida ile açamazsın... bide takarken mutlaka contasını kontrol et düşmüş olmasın..
|
||
![]() |
||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2012 Saat 03:26 |
|
|
eğer araçta gaz yememe,geç devirlenme gibi sorunlar varsa sizin yapabilceğiniz tek şey kelebek boğazını temizlemek.Ama ateşlemeyle ilgili bir sorun da olabilir,boboinler arızalıdır,enjktörler tıkalıdır,bujinin değişmesi gerekir v.s.Yani bu işlemi yaptıktan sonra sorun çözülmezse ustaya gösermeni tavsiye ederim.Ayrıca sökmeden temizlemek mantıklı çünkü temizleeceğin parça 500 tlnni üzerinde.Sıkıntı yaratmasın sonra.
|
||
![]() |
||
tlp
2. Vites
26 - Eylül - 1985 Kayıt Tarihi: 11 Ekim 2011 Konum: İzmit/Kartepe Durum: Aktif Değil Mesajlar: 407 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2012 Saat 10:40 |
|
|
sorun için bende biraz uğraştım
kelebek temizlendi bujiler değişti ama bir cacık olmadı... fark ettiğim araç bu sorunu lpg de yapması oldu... lpg taktırdıgım yere gittim durumu anlattım,aracı bılgısayara bağlayıp ayarlarını degıstırdıler ama nafıle yıne bırsey olmadı su bı gercekkı kelebegın buyuk etkısı var..ozellıkle acık hava fıltresı kullanılıyosa ve hava fıltresı borusu bır kac parcadan olusuyosa...ılk etapta temızletmeyı deneyın muhakkak fark eder... suan beyınden suphelenıyorum ve umarım yersızdır bu suphem...
|
||
![]() |
||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2012 Saat 11:18 |
|
|
Katalitik konvertorun tikali olmasi da gaza gec tepki vermeye sebep olur. Kontrol etmekte fayda var.
|
||
![]() |
||
anil007
1. Vites
Kayıt Tarihi: 05 Mayıs 2012 Konum: ADANA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 23 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2012 Saat 13:39 |
|
|
Aynı sorun benım aracımda da var.Aracım dizel Triger setini filtrelerini değiştirdikten sonra kalkışta gaza basarken titretmeye başladı özellikle 1de çok yapıyor. :(
|
||
![]() |
||
EmSul
2. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2012 Saat 20:31 |
|
|
Sayın koliva peki benim sorunum neden olabilir kelebek temizliği de yapıldı aracın 3500-4000devire kadar ivmelenmesi normal ama bu devirden sonra araç aslında max. torku üretip daha da artması lazımken çekişi benim tam tersine 4000devirden sonra daha yavaşlıyo zorlanıyo sanki araç
|
||
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
||
![]() |
||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2012 Saat 21:16 |
|
Aracin performansi etkileyen pek cok unsur var. Aracinizin cekisinin iyi olmadigini nasil anladiniz? Yani baska bir GTI kullandinizda farkina mi vardiniz yoksa kendi aracinizin performansini mi begenmiyorsunuz? Bunu sunun icin soruyorum. Bazen insanlarin beklentileri cok yuksek oluyor. Ucak gibi bir ivmelenme bekleyenler cikabiliyor. Eger degilse bu sozleri yazmadim varsayin ![]() |
||
![]() |
||
EmSul
2. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2012 Saat 21:40 |
|
|
Eskiye göre 4000devirin üstünde bi kasma zorlanma bi düşüş var o yüzden .. Bide değişik bi ses geliyo 4000devirin üstüne çıkınca motor dan hava filtresi yada egzoz sisteminden gibi hava kaçırıyormuş sanki bi yerinden tı tı tıt tı diye bi ses çıkmaya başlıyo 3500-4000devirden itibaren..Yoksa zaten canı belli klasik bi 2.0 araö bizim gtı lar ama şu an resmen 1.6 gibi
|
||
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
||
![]() |
||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2012 Saat 21:55 |
|
Egzost sistemine baktirman gerekiyor. Bahsettigin sesi biliyorum. Bu ses katalitik konvertor tikali oldugunda yuksek devirlerde gelir. Su videoyu izle, eger ses ayni ise cok buyuk ihtimalle katalitik konvertoru degistirmen gerekecek. |
||
![]() |
||
Yanıt Yaz
|
Sayfa <123> |
| Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |