Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Gaz pedalına geç tepki!!

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22743
Tarih: 06 Ağustos 2025 Saat 01:23
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Gaz pedalına geç tepki!!
Mesajı Yazan: ufuk91
Konu: Gaz pedalına geç tepki!!
Mesaj Tarihi: 29 Nisan 2012 Saat 01:05
Arkadaşlar geçenlerde LPG bakımı gelmişti onu yaptırdım sonrasında canımı sıkan bi durum oluşmaya başladı, biraz araştırdım da bu problemi yaşayan çok insan olmuş.

Başlarda aracı çalıştırdığımda da önce bi devir düşmesi olup sonra 1000e geliyordu devir ama hava filtresinin kablolarından biri gevşemiş hatta sonrasında çıktı onu sabitledikten sonra o problem halloldu ancak şu hala devam ediyor;

aracın pedalına dokunduktan sonra, sıcakken ya da soğukken, vitesde ya da boşta farketmez, araba çok geç ivmeleniyor, başta böyle araç devir almaya isteksizmiş gibi bi duraksıyor sonrasında hızlı bir ivmeyle artıyor devir, problem nerde olabilir?Ouch




.< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">



Cevaplar:
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 30 Nisan 2012 Saat 21:13
yokmu bir bilgisi, fikri olan??


.< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">


Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 30 Nisan 2012 Saat 21:18
Conta yakmasi veya subap ayarsizligindan olur . İlk once subap ayarini bir yaptir bakalim

-------------
pug 206 1.4 75 hp 8v 1999
zavoli sıralı lpg


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Nisan 2012 Saat 22:07
Benzinde de aynısını yapıyor mu?


Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 30 Nisan 2012 Saat 22:07
bugün tekrar denedim, çok hızlı bi şekilde pedala bastığımda (boşta) baya bildiğiniz 1 saniye sonra falan yükseliyo devir... 



.< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">


Mesajı Yazan: scorpions_64
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2012 Saat 11:26
aha bu sorun bende de mevcut... kronik arızalardan biri sanırım. beyindenmi, tesisatlardan mı, müşürlerden mi bilmiyorum artık biniyoruz bakalım öyle böyle...

-------------
206 gti 2.0 2000


Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2012 Saat 12:48
çok sinir bozucu ya... özellikle benzine geçip denemedim ama sıralı sistem zaten ilk çalıştığında benzinde oluyor, onda da yapıyor yani. Arabayı o kadar güçsüz hissediyorumki böyle olduğu zaman.. eskiden böyle değildi ya lpg bakımından sonra oldu buna çözüm bulmam lazım böyle idare edemem ben takıntılıyımdır biraz :S



.< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">


Mesajı Yazan: scorpions_64
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2012 Saat 13:24
Orjinalini yazan: ufuk91 ufuk91 Yazdı:

çok sinir bozucu ya... özellikle benzine geçip denemedim ama sıralı sistem zaten ilk çalıştığında benzinde oluyor, onda da yapıyor yani. Arabayı o kadar güçsüz hissediyorumki böyle olduğu zaman.. eskiden böyle değildi ya lpg bakımından sonra oldu buna çözüm bulmam lazım böyle idare edemem ben takıntılıyımdır biraz :S



.< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">

aynen. benzinde az yapıyo ama lpg de hissetirir şekilde sorun oluyo. orda nasıl bilmiyorum ama valla ben iyice bıktım usta denilecek çakma şahıslardan da o yüzden sanayinin kapısının önünden bile geçmemeye gayret ediyorum. allah kimseyi sanayi yada yakınlarına işini düşürmesin...


-------------
206 gti 2.0 2000


Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2012 Saat 14:16
< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Orjinalini yazan: scorpions_64 scorpions_64 Yazdı:

Orjinalini yazan: ufuk91 ufuk91 Yazdı:

çok sinir bozucu ya... özellikle benzine geçip denemedim ama sıralı sistem zaten ilk çalıştığında benzinde oluyor, onda da yapıyor yani. Arabayı o kadar güçsüz hissediyorumki böyle olduğu zaman.. eskiden böyle değildi ya lpg bakımından sonra oldu buna çözüm bulmam lazım böyle idare edemem ben takıntılıyımdır biraz :S



aynen. benzinde az yapıyo ama lpg de hissetirir şekilde sorun oluyo. orda nasıl bilmiyorum ama valla ben iyice bıktım usta denilecek çakma şahıslardan da o yüzden sanayinin kapısının önünden bile geçmemeye gayret ediyorum. allah kimseyi sanayi yada yakınlarına işini düşürmesin...


burda da aynı hocam, ne kadar çok para alıp ne kadar az iş yapabilirlerse o kadar yapıyorlar. 10 liralık sorunun varsa 100 lira vermeden çıkamıyosun, bide sana 200 lira verdirtmediklerini söyleyip şükrettiriyorlar. Kaldı ki sorunun hallolsa hadi yine neyse, 1 ay sonra yallah tekrar sanayiye... Bu yüzden sorunlarımın kaynağını önce burda arkadaşlara sorup tespit etmeye çalışıyorumki direk gidip onu yaptırayım


Mesajı Yazan: ByHack
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2012 Saat 19:56
tam bende yeni konu açacaktım:)...hocam özellikle lpg'de gaza geç tepki verme olayı bende de var. hatta benimki lpg'de özellikle 2. viteste düşük devirde gaza birden basınca silkeleme de yapıyodu. lpg filtresini değişttirdim. usta bujileri değiştirince düzelir dedi. bujileri yeni değiştirdim büyük oranda silkeleme olayı azaldı ama hala eskisi gibi araba ivmelenmiyor. benzinde daha az hissedilir olsa da onda da aynı sorun var gibi. bu konuda bilgisi olan arkadaşların yorumlarını sabırsızlıkla bekliyorum.

-------------
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG


Mesajı Yazan: scorpions_64
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2012 Saat 20:08
Orjinalini yazan: ByHack ByHack Yazdı:

tam bende yeni konu açacaktım:)...hocam özellikle lpg'de gaza geç tepki verme olayı bende de var. hatta benimki lpg'de özellikle 2. viteste düşük devirde gaza birden basınca silkeleme de yapıyodu. lpg filtresini değişttirdim. usta bujileri değiştirince düzelir dedi. bujileri yeni değiştirdim büyük oranda silkeleme olayı azaldı ama hala eskisi gibi araba ivmelenmiyor. benzinde daha az hissedilir olsa da onda da aynı sorun var gibi. bu konuda bilgisi olan arkadaşların yorumlarını sabırsızlıkla bekliyorum.
sorun lpg ve lpg malzemelerinde değil kısacası lpg ile alakası yok. benzinde sorun olanlar lpg'de daha hissettirir şekilde oluyor. benim tek aklıma gelen şeylerden biri ateşleme. ateşlemeyi geçici de olsa değiştirip denemek lazım. 


-------------
206 gti 2.0 2000


Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2012 Saat 22:42
< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Orjinalini yazan: scorpions_64 scorpions_64 Yazdı:

Orjinalini yazan: ByHack ByHack Yazdı:

tam bende yeni konu açacaktım:)...hocam özellikle lpg'de gaza geç tepki verme olayı bende de var. hatta benimki lpg'de özellikle 2. viteste düşük devirde gaza birden basınca silkeleme de yapıyodu. lpg filtresini değişttirdim. usta bujileri değiştirince düzelir dedi. bujileri yeni değiştirdim büyük oranda silkeleme olayı azaldı ama hala eskisi gibi araba ivmelenmiyor. benzinde daha az hissedilir olsa da onda da aynı sorun var gibi. bu konuda bilgisi olan arkadaşların yorumlarını sabırsızlıkla bekliyorum.
sorun lpg ve lpg malzemelerinde değil kısacası lpg ile alakası yok. benzinde sorun olanlar lpg'de daha hissettirir şekilde oluyor. benim tek aklıma gelen şeylerden biri ateşleme. ateşlemeyi geçici de olsa değiştirip denemek lazım. 


hocam tam aksine ben de lpg ile ilgilidir diyorum, en azından benimki öyle olmalı. Çünkü benimki LPG bakımından önce yoktu. Yağ filtresi değişti kontroller yapıldı bi kaç kablo sökülüp takıldı çok bakmadım ona açıkcası bir de tüp tankı üzerinden bi ayar yapıldı falan, daha o gün, dükkandan ayrılırken değil ama bi alışveriş merkezine girmiştim, ordan çıkarken 2. çalıştırmamda farkettim bu olayı. Bu durumda lpgden başka birşeyden yapmış olma olasılığı nedir yani bence direk onunla alakalı


Mesajı Yazan: scorpions_64
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2012 Saat 00:08
Orjinalini yazan: ufuk91 ufuk91 Yazdı:

< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Orjinalini yazan: scorpions_64 scorpions_64 Yazdı:

Orjinalini yazan: ByHack ByHack Yazdı:

tam bende yeni konu açacaktım:)...hocam özellikle lpg'de gaza geç tepki verme olayı bende de var. hatta benimki lpg'de özellikle 2. viteste düşük devirde gaza birden basınca silkeleme de yapıyodu. lpg filtresini değişttirdim. usta bujileri değiştirince düzelir dedi. bujileri yeni değiştirdim büyük oranda silkeleme olayı azaldı ama hala eskisi gibi araba ivmelenmiyor. benzinde daha az hissedilir olsa da onda da aynı sorun var gibi. bu konuda bilgisi olan arkadaşların yorumlarını sabırsızlıkla bekliyorum.
sorun lpg ve lpg malzemelerinde değil kısacası lpg ile alakası yok. benzinde sorun olanlar lpg'de daha hissettirir şekilde oluyor. benim tek aklıma gelen şeylerden biri ateşleme. ateşlemeyi geçici de olsa değiştirip denemek lazım. 


hocam tam aksine ben de lpg ile ilgilidir diyorum, en azından benimki öyle olmalı. Çünkü benimki LPG bakımından önce yoktu. Yağ filtresi değişti kontroller yapıldı bi kaç kablo sökülüp takıldı çok bakmadım ona açıkcası bir de tüp tankı üzerinden bi ayar yapıldı falan, daha o gün, dükkandan ayrılırken değil ama bi alışveriş merkezine girmiştim, ordan çıkarken 2. çalıştırmamda farkettim bu olayı. Bu durumda lpgden başka birşeyden yapmış olma olasılığı nedir yani bence direk onunla alakalı
o zaman tek yapacağın şey tüpte değil benzinle denemek. daha önceden sorunun benzindede varmıştır ama sen farkedememiş olabilirsin. daha önceden söylediğim gibi araç lpgde sorunları daha çok ön plana çıkarır,hissettirir.  zaten lpg montajı yaptırdığın yerde söylemeleri lazım aracın bir sorunu arızası varmı diye. gerçi hoş onu söyleyecek adam nerde...


-------------
206 gti 2.0 2000


Mesajı Yazan: ByHack
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2012 Saat 23:57
"scorpions_64" kardeşim o zaman ateşleme ile alakalı olabilecek ilk şey bobin. bobinden nasıl bir arıza olabilir ki. bobinden olsa ateşleme zamanlaması ve düzeyinin bozulması lazım değilmi. böyle bir durumda da yol bilgisayarından arıza gözterir diye düşünüyorum. peki gaz (boğaz) kelebeğinden olma ihtimali falan var mı bu işin?

-------------
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2012 Saat 00:29
Ya bende de aynı sorun var aracın devirlenmesi baya yavaşladı ayrıyetten bende 3500-4000devirden sonra değişik bi ses geliyo sanki hava filtresi yada egzozdan hava kaçırıyomuş gibi bi ses ve araç o devirden sonra pek gitmiyo sanki boşa devir çeviriyo gelen ses sanki bi yerlerden hava kaçıyomuş gibi bi ses egzozda yada manifoltta delik mi var acaba ama 4000devirde falan başlıyo o ses açık hava filtresi var acaba orjinalini mi bi alıp taksam hava filtresinin..

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2012 Saat 19:33
bana çok kişi boğaz kelebeğinden olabileceği ihtimalini söyledi ya en sonunda gidip bi onu temizletcem sanırım. Ve aracı aldım alalı dün ilk kez çalıştırdıktan sonra gaz pedalına dokunmadığım için devir düştü düştü sonra stop etti araç. 2. kez çalıştırdığımda problem olmadı gerçi. 

birde @emrah arkadaşım hangi hava filtresini kullanıyosun, kit mi aldın kendin mi yaptın ayrıca boru alıp vs?



.< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2012 Saat 20:16
Kit değil yani borusu falan kendi borusu sadece filtre var ucunda jsv racing marka

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2012 Saat 22:44
bir GTI sahibinden beklenmeyecek hareketler Big smile

Hocam ben duymuştumki gti'cılar arabalarına aşık olur, herşeyine dikkat eder, sen cayır cayır sıcak havayı o güzelim gti'ın güzelim motoruna yedirirken hiç için acımıyor mu Big smile

.< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2012 Saat 01:28
Orjinalini taksam alıp daha mı iyi yani hava filtresinin

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2012 Saat 09:33
kit olarak alırsan daha iyi, onun iyiliğini geçtim, hani ben de çok pro değilim yine sağdan soldan öğrendiğim kadarıyla, onun borusunu aşşağıya doğru uzat soğuk hava alabileceği bir yere yani, açık hava filtresinin soğuk hava ile beslenmesi gerek, senin şu an koyduğun yerde bol bol motorun sıcak havasını çekiyodur bu performansı düşürür. Görmüşsündür, tamponu delik olan (genelde de turuncu bi halka ile dekoratif bi şekil veriyor yapanlar :)) onlar işte direk açıktan soğuk hava alabilmek için deldiriyorlar tamponları. Ha bana sorarsan o kadarına gerek yok ama motordan az da olsa uzakaştır filtreni


.< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">

-------------
Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg


Mesajı Yazan: ByHack
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2012 Saat 22:37
hâlâ sabırsızlıkla çözüm önerecek, bilgisi-tecrübesi olan arkadaşların yorumlarını bekliorumBig smile

-------------
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG


Mesajı Yazan: hasiko
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2012 Saat 22:47
boğaz kelebeği emin olun....

-------------
en tatlı an REDLİNE !!!


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2012 Saat 22:49
Boğaz kelebeğinde ne gibi bir sorun böyle bi performans düşüşüne neden oluyor ki?

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: ByHack
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2012 Saat 23:46
peki boğaz kelebeğini söktükten sonra muhakkak kalibrasyon yaptırmak gerekir mi. internette boğaz kelebeği temizliği ile ilgili birkaç video izledim. eli yatkın biri dikkatli davranırsa rahatlıkla temizleyebilir. benim korktuğum nokta temizledikten sonra kalibrasyonla ilgili herhangibir sorun yaşarmıyım. birde benim araç 2004 model, 83000 km'de boğaz kelebeğinin daha önce temizlendiğini zannetmiyorum. iyice temizlenecek kıvama gelmiş midir. baya bir soru sordum amaTongue

-------------
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2012 Saat 00:02
Boğaz kelebeğini sökmeden de temizleyebilirsin.Öncelikle;
hava filtresi ve kutusunu sök.daha rahat çalışırsın
sonra kelebeğe giden boruyu kelepçesini sökerek boğaz kelebeğinden ayır.
karşında boğaz kelebeği
bir adet wd40 al eline,
elinle araca gaz vererek bir yandan da wd40 ı gaz kelebeğinin içine sık..
aracını 6000 devirlere kadar çıkart ve spreyi sıkmaya devam et..
yeterince sıkınca tekrar söktüğün parçaları tak.
aracın bir müddet rolanti 1200 lerde çalışır..
sonra kendiliğinden düzzelir.
kalibrasyona gerek yok.



Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2012 Saat 00:17
Orjinalini yazan: laedri laedri Yazdı:

Boğaz kelebeğini sökmeden de temizleyebilirsin.Öncelikle;
hava filtresi ve kutusunu sök.daha rahat çalışırsın
sonra kelebeğe giden boruyu kelepçesini sökerek boğaz kelebeğinden ayır.
karşında boğaz kelebeği
bir adet wd40 al eline,
elinle araca gaz vererek bir yandan da wd40 ı gaz kelebeğinin içine sık..
aracını 6000 devirlere kadar çıkart ve spreyi sıkmaya devam et..
yeterince sıkınca tekrar söktüğün parçaları tak.
aracın bir müddet rolanti 1200 lerde çalışır..
sonra kendiliğinden düzzelir.
kalibrasyona gerek yok.

 
wd-40 yerine karbüratör temizleyici sprey tavsiye ediyorlar..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2012 Saat 00:54
balata spreyi,karbüratör spreyi,wd40 bunlar kullanılıyor genelde,,hangisi daha iyi temizliyorsa onu kullanmak daha mantıklı tabi.


Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2012 Saat 01:16
Orjinalini yazan: laedri laedri Yazdı:

balata spreyi,karbüratör spreyi,wd40 bunlar kullanılıyor genelde,,hangisi daha iyi temizliyorsa onu kullanmak daha mantıklı tabi.


bu yapacağımız işlemin herhangi bir zararı vs yoktur değil mi hocam, sökmeden temizlenebiliyorsa gidip 30 40 lira vermeyeyim yarın yapayım diyorum

-------------
Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg


Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2012 Saat 01:20
bu arada wd40 ile ilgili şöyle bir söz varmış az önce denk geldim ;

" if something moves and it shouldn't, use  http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=duct+tape" rel="nofollow - duct tape . if something doesn't move and it should, use wd40"

"eğer birşey hareket ediyorsa ve etmemesi gerekiyorsa koli bandı kullanın. Eğer birşey hareket etmiyorsa ve etmesi gerekiyorsa wd40 kullanın" 

Big smileBig smile


-------------
Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg


Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2012 Saat 02:02
Orjinalini yazan: ufuk91 ufuk91 Yazdı:

Orjinalini yazan: laedri laedri Yazdı:

balata spreyi,karbüratör spreyi,wd40 bunlar kullanılıyor genelde,,hangisi daha iyi temizliyorsa onu kullanmak daha mantıklı tabi.


bu yapacağımız işlemin herhangi bir zararı vs yoktur değil mi hocam, sökmeden temizlenebiliyorsa gidip 30 40 lira vermeyeyim yarın yapayım diyorum
,
eğer 30-40 liraya yaptrabiliosan git yaptır bence.. çünkü alacağın sprey fiyatları zaten 15 tl den başlıyor.. ama illaki kendim yapıcam diyorsan  bi zararı yok diye biliyorum.. yalnız karbüratör temizleyici tavsiye ediyorlar


Mesajı Yazan: ByHack
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2012 Saat 02:35
kim tutar artık beni, en kısa zamanda temizliğe başlıyorum. birşey olursa da karışmam faturayı sana gönderirim fatih(leadri) hocamBig smile Allah razı olsun faydalı bilgilerinizden dolayı. sayenizde yakında motoru rektefe etmeyi bile öğrenirizApprove neyse işin şakası bir tarafa çok sağolun arkadaşlar. peki hani oldu ya boğaz kelebeğini söksek daha iyi olmaz mı, o zaman kalibrasyona gerek kalır mı ki?

-------------
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG


Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2012 Saat 02:50
Orjinalini yazan: ByHack ByHack Yazdı:

kim tutar artık beni, en kısa zamanda temizliğe başlıyorum. birşey olursa da karışmam faturayı sana gönderirim fatih(leadri) hocamBig smile Allah razı olsun faydalı bilgilerinizden dolayı. sayenizde yakında motoru rektefe etmeyi bile öğrenirizApprove neyse işin şakası bir tarafa çok sağolun arkadaşlar. peki hani oldu ya boğaz kelebeğini söksek daha iyi olmaz mı, o zaman kalibrasyona gerek kalır mı ki?
 
boğaz kelebeği sökmüşken rolanti motorunuda temizleyebilirsin... gaz kelebeğine adaptasyon yapılmıyor zaten rolanti motoruna yapılıyor.. oda basit aslında kendinde yapabilirsin... rolanti motorunu sökerken ucundaki vida şeklinde olan yaylıı sistemi ölçüyorsunn  takarkende aynı ölçüde sıkıyorsun.. boğaz kelebeğini sökmekde çok kolay 3-4vida tutuyor ama ona göre alet edevat var normal tornavida ile açamazsın... bide takarken mutlaka contasını kontrol et düşmüş olmasın..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2012 Saat 03:26
eğer araçta gaz yememe,geç devirlenme gibi sorunlar varsa sizin yapabilceğiniz tek şey kelebek boğazını temizlemek.Ama ateşlemeyle ilgili bir sorun da olabilir,boboinler arızalıdır,enjktörler tıkalıdır,bujinin değişmesi gerekir v.s.Yani bu işlemi yaptıktan sonra sorun çözülmezse ustaya gösermeni tavsiye ederim.Ayrıca sökmeden temizlemek mantıklı çünkü temizleeceğin parça 500 tlnni üzerinde.Sıkıntı yaratmasın sonra.


Mesajı Yazan: tlp
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2012 Saat 10:40
sorun için bende biraz uğraştım

kelebek temizlendi
bujiler değişti

ama bir cacık olmadı... fark ettiğim araç bu sorunu lpg de yapması oldu...
lpg taktırdıgım yere gittim durumu anlattım,aracı bılgısayara bağlayıp ayarlarını degıstırdıler ama nafıle yıne bırsey olmadı

su bı gercekkı kelebegın buyuk etkısı var..ozellıkle acık hava fıltresı kullanılıyosa ve hava fıltresı borusu bır kac parcadan olusuyosa...ılk etapta temızletmeyı deneyın muhakkak fark eder...

suan beyınden suphelenıyorum ve umarım yersızdır bu suphem...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2012 Saat 11:18
Katalitik konvertorun tikali olmasi da gaza gec tepki vermeye sebep olur. Kontrol etmekte fayda var.


Mesajı Yazan: anil007
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2012 Saat 13:39
Aynı sorun benım aracımda da var.Aracım dizel Triger setini filtrelerini değiştirdikten sonra kalkışta gaza basarken titretmeye başladı özellikle 1de çok yapıyor. :(


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2012 Saat 20:31
Sayın koliva peki benim sorunum neden olabilir kelebek temizliği de yapıldı aracın 3500-4000devire kadar ivmelenmesi normal ama bu devirden sonra araç aslında max. torku üretip daha da artması lazımken çekişi benim tam tersine 4000devirden sonra daha yavaşlıyo zorlanıyo sanki araç

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2012 Saat 21:16
Orjinalini yazan: şümubofnsbıemrah şümubofnsbıemrah Yazdı:

Sayın koliva peki benim sorunum neden olabilir kelebek temizliği de yapıldı aracın 3500-4000devire kadar ivmelenmesi normal ama bu devirden sonra araç aslında max. torku üretip daha da artması lazımken çekişi benim tam tersine 4000devirden sonra daha yavaşlıyo zorlanıyo sanki araç


Aracin performansi etkileyen pek cok unsur var.
Aracinizin cekisinin iyi olmadigini nasil anladiniz? Yani baska bir GTI kullandinizda farkina mi vardiniz yoksa kendi aracinizin performansini mi begenmiyorsunuz?
Bunu sunun icin soruyorum. Bazen insanlarin beklentileri cok yuksek oluyor. Ucak gibi bir ivmelenme bekleyenler cikabiliyor. Eger degilse bu sozleri yazmadim varsayin Smile


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2012 Saat 21:40
Eskiye göre 4000devirin üstünde bi kasma zorlanma bi düşüş var o yüzden .. Bide değişik bi ses geliyo 4000devirin üstüne çıkınca motor dan hava filtresi yada egzoz sisteminden gibi hava kaçırıyormuş sanki bi yerinden tı tı tıt tı diye bi ses çıkmaya başlıyo 3500-4000devirden itibaren..Yoksa zaten canı belli klasik bi 2.0 araö bizim gtı lar ama şu an resmen 1.6 gibi

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2012 Saat 21:55
Orjinalini yazan: şümubofnsbıemrah şümubofnsbıemrah Yazdı:

Eskiye göre 4000devirin üstünde bi kasma zorlanma bi düşüş var o yüzden .. Bide değişik bi ses geliyo 4000devirin üstüne çıkınca motor dan hava filtresi yada egzoz sisteminden gibi hava kaçırıyormuş sanki bi yerinden tı tı tıt tı diye bi ses çıkmaya başlıyo 3500-4000devirden itibaren..Yoksa zaten canı belli klasik bi 2.0 araö bizim gtı lar ama şu an resmen 1.6 gibi


Egzost sistemine baktirman gerekiyor. Bahsettigin sesi biliyorum. Bu ses katalitik konvertor tikali oldugunda yuksek devirlerde gelir. Su videoyu izle, eger ses ayni ise cok buyuk ihtimalle katalitik konvertoru degistirmen gerekecek.




Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2012 Saat 00:09
Evet aynı bu ses işte 3500-4000devirlerde başlıyo ve araba zor devirleniyo o devirlerden sonra..
Yandık desenize bu katalitik konvertör tamir olmuyo mu yada temizlemeyle falan düzelmez mi? Yoksa oldukça pahalı bişey zaten para sıkıntısı var bide bu çıkarsa başıma ooof of :(
Birde bu benzin kokusu da yapar mı? Gerçi şu an arıza lambası yanıyo usta map sensörü dedi map sensörü değişçek dedi o da yapabilir benzin çok yakar zaten o da kokunun nedeni olabilir dedi ama daha onu da değiştirmedim..


-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2012 Saat 07:34
Orjinalini yazan: şümubofnsbıemrah şümubofnsbıemrah Yazdı:

Evet aynı bu ses işte 3500-4000devirlerde başlıyo ve araba zor devirleniyo o devirlerden sonra..
Yandık desenize bu katalitik konvertör tamir olmuyo mu yada temizlemeyle falan düzelmez mi? Yoksa oldukça pahalı bişey zaten para sıkıntısı var bide bu çıkarsa başıma ooof of :(
Birde bu benzin kokusu da yapar mı? Gerçi şu an arıza lambası yanıyo usta map sensörü dedi map sensörü değişçek dedi o da yapabilir benzin çok yakar zaten o da kokunun nedeni olabilir dedi ama daha onu da değiştirmedim..


Muhtemelen ariza lamban da bu yuzden yaniyordur. Genellikle katalitik konvertoru tikali olan araclarda curuk yumurtaya benzer bir koku gelir. Aslinda bu koku hidrojen sulfurden gelir. Katalitik konvertorun temizlenmesi olmaz. En guzel yenisini alip taktiracaksin. Sen istersen bir ustaya katalitik konvertorden dolayi bir git. Bakalim usta ne diyecek.


Mesajı Yazan: scorpions_64
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2012 Saat 13:10
valla arkadaşlar daha öncelerden rolanti sıkıntısı, stop etme sorunları vardı beyni değiştirince bu tür arızalar düzeldi allaha şükür.  lakin en başında olduğu gibi aracımda ivmelenme sorunu var, hiç olmazsa  bunuda beyinden olmadığını çözdük.  benim araçta kat iptali mevcut. kaç kere boğaz kelebeğini falan temizlettim, tüm bakımları yaptırdım (buji, triger, yağ,tuz, lpg) ama ne hayır ne hikmetse gaza geç tepkiyi, aniden ivmelenmeyi çözemedik. kimileri diyor ateşleme bobininden kimileri baskı balatadan. benim bildiğim ateşleme sisteminde sorun olsa araçta hissettirir seviyede tekleme olur ama yok, baskı balatadan olsa devir saatti hıza göre parelel olarak hızlanmaz ki baskı balata sorunu daha önceden başka araçta başıma geldiği için ondan olmadığını biliyorum. valla bilmiyorum ne yapacaz. aklımda ondan olmadığını bile bile çaresizlikten ateşleme bobinini değiştirmek geliyor hani tam zamanlamalı ateşlemiyodur gibisinden ama bakacaz artık. 

-------------
206 gti 2.0 2000


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2012 Saat 14:11
aynı sorun bende de var devam ediyor
motor rektefe edildi
silindir ler değişti büyütüldü
gömlek büyütüldü
siboplar değişti 
bujiler denso marka takıldı
ateşleme bobini vento orjinal takıldı
ama ilk gaza basışta 1sn bekliyor benimkide hem gaz hem benzinde motoru toplarken tüm parçalar temizlendi kelebeğide balata spreyi ile temizlediler arabayı beraber tamir ettik sayılır. 
tüm bu parçaları değiştirecek olan arkadaşlar değiştirmesin derim ben beyin ihtimaline girmek istemiyorum


Mesajı Yazan: scorpions_64
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2012 Saat 14:53
Orjinalini yazan: ibrahim.kut ibrahim.kut Yazdı:

aynı sorun bende de var devam ediyor
motor rektefe edildi
silindir ler değişti büyütüldü
gömlek büyütüldü
siboplar değişti 
bujiler denso marka takıldı
ateşleme bobini vento orjinal takıldı
ama ilk gaza basışta 1sn bekliyor benimkide hem gaz hem benzinde motoru toplarken tüm parçalar temizlendi kelebeğide balata spreyi ile temizlediler arabayı beraber tamir ettik sayılır. 
tüm bu parçaları değiştirecek olan arkadaşlar değiştirmesin derim ben beyin ihtimaline girmek istemiyorum
demekki kronik arızalardan bir tanesi. ya bi zararı yok ama ivmelenmeye sinir oluyorum. tamam araç kalkışlarda iyi, yol aldığı zaman gidiyor ama arada gaza yükleninde bir ivmelenme yok, motor bağırıyor  araç anca gidiş yapıyor bilmem anlatabildimmi. ne ise bunuda çözeriz inş. 


-------------
206 gti 2.0 2000


Mesajı Yazan: DOSTEFE
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2012 Saat 18:58
Konuyla ilgili tecrübemi paylaşayım. Kırmızı ışıkta kalkerken stop ile başlayan sorun en sonunda çekiş düşüklüğü ve devirlenme sorununa kadar vardı. Bobinin ordan sızan yağ bujilerin içine girdiği için ateşlemeyi etkiliyormuş. Önce aşırı bozulan bujileri değiştirince sorun düzeldi. Sonra ikincisinde bobinin içine bakılınca ordaki yayların temas noktalarının küf içinde olduğu görüldü ve temizlendi. Şimdi aracın çekiş sorunu düzeldi. Ancak gaza tepki yine de çok hassas sayılmaz. Ancak eskiye göre baya baya iyi diyebilirim. Artık kalkışlarda daha az zorlanıyorum. Bir yandan LPG ile 1400 kg ye varan boş ağırlık ister istemez araca biraz fazla geliyor. Belki çok da can sıkıcı olmayan az miktardaki gaza geç tepki verme gaz teli bulunmamasından kaynaklanıyor olabilir. Bununla ilgili genelde boğaz kelebeğine işaret ediliyor - baktırmakta fayda olabilir - ancak ben bu güne kadar iki kez açtırdım, ikisinde de temizdi. 


Mesajı Yazan: scorpions_64
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2012 Saat 19:19
Orjinalini yazan: DOSTEFE DOSTEFE Yazdı:

Konuyla ilgili tecrübemi paylaşayım. Kırmızı ışıkta kalkerken stop ile başlayan sorun en sonunda çekiş düşüklüğü ve devirlenme sorununa kadar vardı. Bobinin ordan sızan yağ bujilerin içine girdiği için ateşlemeyi etkiliyormuş. Önce aşırı bozulan bujileri değiştirince sorun düzeldi. Sonra ikincisinde bobinin içine bakılınca ordaki yayların temas noktalarının küf içinde olduğu görüldü ve temizlendi. Şimdi aracın çekiş sorunu düzeldi. Ancak gaza tepki yine de çok hassas sayılmaz. Ancak eskiye göre baya baya iyi diyebilirim. Artık kalkışlarda daha az zorlanıyorum. Bir yandan LPG ile 1400 kg ye varan boş ağırlık ister istemez araca biraz fazla geliyor. Belki çok da can sıkıcı olmayan az miktardaki gaza geç tepki verme gaz teli bulunmamasından kaynaklanıyor olabilir. Bununla ilgili genelde boğaz kelebeğine işaret ediliyor - baktırmakta fayda olabilir - ancak ben bu güne kadar iki kez açtırdım, ikisinde de temizdi. 
yani kısacası benimde tahminlerim %50 doğru gibi. kısacası ateşleme, ateşleme ile ilgili sorunlar.


-------------
206 gti 2.0 2000


Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 23:04
gaz kelebeğini dün ayna gibi yaptım, çok bi düzelme gözlemlediğim söylenemez...

-------------
Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg


Mesajı Yazan: scorpions_64
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2012 Saat 12:36
Orjinalini yazan: ufuk91 ufuk91 Yazdı:

gaz kelebeğini dün ayna gibi yaptım, çok bi düzelme gözlemlediğim söylenemez...
yok fasa fiso o işler...ben belki 10 kere temizlettim gaz kelebeliğini, tmm ufak gaz tepkileri için iyi gelebilir ama bizim durumumuz çok farklı. tahminimce ateşleme ile ilgili bi sorun var diye düşünüyorum. çünkü bi orası kaldı artık bakılmadık, onarılmadık yer. 


-------------
206 gti 2.0 2000


Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2012 Saat 13:13
Orjinalini yazan: scorpions_64 scorpions_64 Yazdı:

Orjinalini yazan: ufuk91 ufuk91 Yazdı:

gaz kelebeğini dün ayna gibi yaptım, çok bi düzelme gözlemlediğim söylenemez...
yok fasa fiso o işler...ben belki 10 kere temizlettim gaz kelebeliğini, tmm ufak gaz tepkileri için iyi gelebilir ama bizim durumumuz çok farklı. tahminimce ateşleme ile ilgili bi sorun var diye düşünüyorum. çünkü bi orası kaldı artık bakılmadık, onarılmadık yer. 


valla dediğin gibi, hani rolantide falan bi devir artışı oldu evet ama benim problemim o değildi zaten, gaza ani bastığımda geç tepki vermesi deli ediyor beni, kalkışlarda eski broadwayimden farkı kalmadı aracın çıldırıyorum.

neyse 10.000 bakımı geldi zaten yine, arka torsiyondan da saçma sapan sesler geliyor komple herşeyi göstericem 1.000e çıkabilsem bari sanayiden

-------------
Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg


Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2012 Saat 13:17
ya ne kadar mantıklı bilmiyorum ama benim böyle bir sorunum yoktu, taa ki lpg bakımına kadar, onda da sadece yağ filtresi değişti, bunla ilgili bir şey olabilir mi? onu değiştirirken de hava filtresini komple sökmüştü yapan adam rahat çalışabilmek adına.

Çünkü düşündüğüm zaman böle bi sorun yokken bundan hemen sonra ortaya çıkmış olması, ve tek değişen parça yağ filtresi, tek oynanan parça da hava filtresi başka ne olabilir ki bu ihtimali de düşünmek lazım aslında



edit: imla

-------------
Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg


Mesajı Yazan: snow
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2012 Saat 16:37
merhaba bendede milano lpg takılı.aynı söylediginiz sorun bendede vardı .lpg ci bir ustayla çözmeye çalıştık 2 günümüzü yedi .4 kişi arabanın üstünden kalkmadı.ilk ısı müşhürü deyişti,ardından filtresi deyişti bu ikisinden sonra çok defa bilgisayarda ayar yapıldı yollarda birebir denendi ama yine gazı 1-2 saniye geç alıyordu.tabiki akşam oldu .denemeler sonucu yarına bıraktık .sabah erkenden arabayı ustaya bıraktım .enson çare enjektörü deyiştirmiş.ve azbir geç kalma oluyor ama su götürürüyor şu an tedirginim yine ama halloldu sanki.eskiden yokuş yukarı kırmızı ışıkta durdugumda arkamda duran araca bu geç almasından dolayı aracım kayıp arka araca çarpma ile karşı karşıyaydım ki bu beni acayip bir pisikolojiye soktu araca güvenim sarsıldı .ama şuan iyi şükür.yinede temkinli davranıp sitresli yerlerde benzine geçiyorum.

-------------
peugeot 307 pre.benzin-milan lpg 2004


Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2012 Saat 17:35
enjektör değişimi ne kadara mal oldu size?

-------------
Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg


Mesajı Yazan: snow
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2012 Saat 08:48
bu iki günlük operasyonda hepsi içinde 350 tl gitti.

-------------
peugeot 307 pre.benzin-milan lpg 2004


Mesajı Yazan: ByHack
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2012 Saat 22:12

bir daha tüplü araba mı ?Thumbs Down



-------------
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG


Mesajı Yazan: snow
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 12:14
Orjinalini yazan: ByHack ByHack Yazdı:

bir daha tüplü araba mı ?Thumbs Down

düşünsenize fiyatı düşük ama her araçta karlı olmuyor .bilgisayar destekli araçlarda arızalara sebebiyet veriyor arıza tespit ve giderilmesi maliyetleri çok arttırıyor. ..beyinsiz araçlarda daha karlı olabilir lpg.
 
eniyisi yine dizelli olmak katılıyorum.arkadaşa.Clap


-------------
peugeot 307 pre.benzin-milan lpg 2004


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 12:27
rölantin çok düşüktür


Mesajı Yazan: istpdr
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 14:20
306 xt 1.8 var bendede .arabanın motorunu yerındne oynatan bı dengesizlik vardı ozellıkte gazda yapıyordu.yuksek devırde kullandıktan sonra cok asırı oluyordu araba durdugunda.gaz kelbegı dedıler ama deılmıs gaz kelebegının yanındakı akrburotore gıren hortumların yanından hava alıyormus motor buda aracın ateslemesını dengesızlestırıyor.suan yok denecek kadar az bır yerden daha alıyor onuda buldum ve kapayınca gecıcek gor bak.bende cok cektım bundan tesaduf eserı gaz ayarı yapan usta buldu absınc degerlerı cok oluyormus hava gırınce motora olmadık yerden tabi.


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 14:24
maalesef gazlı araçların kronik sorunu bence
özellikle enjektörlülerde



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net