|
Soğutma Suyu'nun Aracın İçine Sızması Problemi |
Yanıt Yaz | Sayfa <1234 6> |
Yazar | ||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
elinize sağlık...
|
||
taskin
1. Vites 20 - Mayıs - 1980 Kayıt Tarihi: 26 Ekim 2010 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Anlatım çok güzel emeginize sağlık..206 larda böyle durumda nasıl sökülür..
|
||
Peugeot 206 1.4 hdi look
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
süper paylaşım
|
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Sorunuzu gormemisim kusura bakmayin. 206'lardaki yapi da 307'dekine cok benzer. Buyuk bir ihtimalle ayni adimlarla degisimi yapabilirsiniz. Yine de emin olmak isterseniz sasi numaranizi yazin bir bakayim. Düzenleyen koliva - 25 Aralık 2011 Saat 22:53 |
||
ares2626
1. Vites 01 - Ocak - 1986 Kayıt Tarihi: 08 Ekim 2011 Konum: bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 85 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
son dakkika haberi:/ suan sanayiden ciktim geldim bendede ayni islaklik vardi komple sokturdum taktirdim aynen ama benim prolem baskaymis onud bulduk sizdirma probleminiz eger radyotorden degilse sizede haber veriyim dedim,on camin onundeki izgaralarin icinde normalde plastik bir parca oluyor mus dis yalitim tarzi bir kismini kapatiyormus benim aracimda sofor tarafinda bu plastik yok iceri giren suda burdan giriyormus eger sizinkide radyotorden degilse bi bakin orasi kapalimi parca varmi diye arkadaslar.suan o parcayi ariyorum eger bulamassam direk plastik birsey bulup silikonla kapatmayi dusunuyorum pazartesi.
|
||
307xt
|
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
O konuyu daha once baska bir baslik altinda tartismistik. Sizin dediginiz plastik parcayi arabaya tesisat takilirken, amfiye akuden guc kablosu cekmek icin kullaniyorlar ve dolayisiyla zamanla arac iceriye o noktadan su aliyor. Birde genellikle o plastik parcanin onundeki kisim, zamanla camur, yaprak gibi maddelerle doluyor ve su orada golluyor. Sonra yine yukarida soylediginiz plastik parcanin oldugu yerden iceriye su akiyor. Aslinda siz sansli sayilirsiniz cunku o noktanin altinda direk BSI var. Bu sorundan simdiye kadar pek cok BSI yanmistir. |
||
Canip
1. Vites 29 - Mayıs - 1979 Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2011 Konum: Iğdır Durum: Aktif Değil Mesajlar: 49 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Bu konuyu 1 hafta önce okumuştum. O zaman sorun yoktu. Dün arabayı yıkatırken fark ettik, bayağı sızıntı var, motor suyu seviyesini kontrol ettim normaldi. O kapağı söküp bakmak lazım aynı yerden mi sızdırıyor.
|
||
**Peugeot 307 XT 2004 1.6 O.V.**
Değişeni yok ama değiştireceğim yeri çok |
||
ares2626
1. Vites 01 - Ocak - 1986 Kayıt Tarihi: 08 Ekim 2011 Konum: bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 85 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
|
||
307xt
|
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Havuzcugun hemen ust kisminda kucuk bir tane plastik tapa vardir. Simdi resim aradim ama bulamadim bir tane. Eger su o havuzda tapaya kadar dolarsa ve tapadan iceriye su sizarsa tehlike yaratir. BSI dedigim aracin beyni. Genellikle bu tarz su sizmalarinda arac sapitir ve garip seyler yapar. Ornegin farlari yakarsiniz silecekler calisir gibi |
||
Celalll
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Mart 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 110 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Herkese Merhaba,
Bugün bende bu sorundan dolayı, araç içindeki çalışmaları yaptım ve radyatörü söktüm. Motor kısmında hiç uğraşmadım. Sadece araç içindeki Radyatör borusunun altına maşrafa koyup; motor bölmesinde radyatör suyu koyduğumuz yerdeki Kapağı yavaşça açarak, soğutma suyunu kontrollü bir biçimde tahliye ettim. Arada biraz içeriye döküldü ama fazla değil. Konuda anlatıldığı gibi sadece 1 adet vida olduğunu görünce bende şaşırdım. Halbuki 3 vidalık yer vardı. Ayrıca söktüğüm kare ringleride çok sertleşmiş görmedim. Yenilerini bulunca bir karşılaştırma yaparım. Yarın da sanayiye gidip kare ring ve uygun vide ve somun arıyacağım. Benim tek merak ettiğim bütün işlemleri bitirince tekrar su koyarken, Radyatörün içindeki hafayı almak için illa oradaki o plastik kapağı açmak zorundamıyız? Düzenleyen Celalll - 09 Mart 2012 Saat 00:53 |
||
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT
|
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Celal bey, paylasilanlarin isinize yaradigini gormek cok hos.
Elinize saglik cok temiz is cikarmissiniz. Inanin ustaya goturmus olsaydiniz sizden iyi ve temiz yapamazdi. Hava alma noktasi olarak tek yer orasi. Takacaginiz radyatorde su olmayacagindan dolayi, bir miktar hava yapmasi normal. Ilk calistirmada su doldururken tapayi acarsaniz iyi olur. |
||
Celalll
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Mart 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 110 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Merhaba arkadaşlar. Öncelikle bize bu rehberi hazırlayan Koliva ve Metin nickli arkadaşlara teşekkür ederim.
Bugün bostancı sanayi sitesine gittim. Oradan 4 tane Oring ve 2 çift vida ve somun aldım. O ringlere 4 TL. verdim. (kazık) Vidalar 1TL. 1'er adet Oringi Radyatördeki yuvalarına yerleştirdim. Sonra bu haliyle takmayı denedim ama bir türlü borular, radyatöre girmedi. Bende biraz radyatörden çıkan kaygan antifirizi Oringlere sürdüm. Daha sonra boruların etrafına çok az gress yağı sürdüm. Sonrada etrafına biraz silikon sıktım.(Belki gereksizdi ama biraz işgüzarlık olsun.) Bütün bunlardan sonra radyatörü yerine koymak ve boruları radyatöre bağlamak çok daha kolay oldu. Ekstradan aldığım 2 çift somun ve civatayıda boş olan deliklere taktım. Yanlız en alttaki vidayı takmak tam bir işgence oldu. Aslında bu iş için cihazlar var. Bence burada bir tasarım hatası var. Sonunda Su deposunu doldurdum. Tabi haliyle sistemden çıkan su fazla geldi. Bende Koliva arkadaşın dediği gibi o plastik tapayı çıkartmaya karar verdim. Haliyle Hava filitresinin kapağını söktüm motora giden borudan ayırdım. Motora giren boruyu yukarı kaldırıp; aradan uzanarak plastik tapayı söktüm ve radyatördeki havayı boşaltmış oldum. Haznedeki su seviyesi hemen düştü. Plastik tıpadan biraz su akmasına müsade ettim. Fakat aşağıdaki resimde görüleceği gibi geri koyduğum suyun tamamı sisteme geri gitmedi. Bende su haznesinin kapağını tam kapamadım. Sistemin suyu tekrar almasını nasıl sağlarız? Beklemeli miyiz? Yoksa o tapayı araç çalışırken mi açmalıyız? Bu soruları cevaplarsanız memnun olurum. Sonuç Olarak arabayı bir süre rolantide çalıştırdım. Kaloriferleri açtım. Güzelce çalışıyor.Herhangi bir kaçak görmedim. Sanırım yaptığım işlemler başarılı oldu. Bir süre kapakları takmıyacağım ki kontrol edicem. Bütün bunları yaparken bir kaç ufak hata yaptım bunları paylaşayımki başkaları da yapmasın. - Radyatörü söktükten sonra, Sistemin suyunu boşalttığımı sanıyordum fakat bi yerlerde biraz kalmış. Bende o haldeyken motoru çalıştırınca, döşemeye 3-4 bardak kadar anti firiz döküldü. - Hava filitresinin borusunu sökerken. Lokmalardan birtanesini içeri düşürdüm. Yere baktım yerde yoktu. Motor korumanın üstünde kaldı diye tahmin ediyorum. İnşallah biyere sıkışmaz da yolda düşer.Arabayı çalıştırıp otoparkta biraz manevra yaptım ama lokma düşmedi. Saygılar... |
||
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT
|
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Celal Bey,
Oncelikle bu guzel resimler icin cok tesekkur ederim. Evlerimizdeki kalorifer tesisati gibi dusunebiliriz bu olayi. Dolayisiyla hava alma islemini araciniz rolantide calisirken almaniz gerekir. Yani, 1. Arac rolantide olmali, 2. Tapa acilmali, 3. Tapadan su cikarken, diger taraftan genisleme bidonundan su azaldikca eklenmeli. Hava kabarciklar bittiginde ise artik tapa kapatilabilir. |
||
Celalll
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Mart 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 110 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Tamam hocam bu gün bahsettiğiniz gibi yapıcağım.
Teşekkürler. |
||
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT
|
||
hsnsnl
3. Vites Kayıt Tarihi: 02 Ocak 2012 Konum: ögrenci Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1254 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
aracta su eksılmıyorsa tabandaki ıslaklık baska nerelerden olabılır.. |
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
On camin altindaki contadan girebilir (ozellikle daha once degisime gidilmisse), kapinin altindaki fitillerden gelebilir. |
||
snow
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2012 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 15 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
1.sayfadaki rica etsem resimleri tazelermisiniz görünmüyor.
Düzenleyen snow - 16 Haziran 2012 Saat 09:22 |
||
peugeot 307 pre.benzin-milan lpg 2004
|
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Metin arkadasimiz gorunce resimleri yenileyecektir. Tesekkurler. |
||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Arkadaşlar merhaba. Bu konuyu bir başka forumda da paylaşmıştım orada silemediğim için ressimlerini kaldırmıştım (: Hemen yeniden yüklemeye başlıyorum,
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Merhaba Metin. Tesekkurler. |
||
Yanıt Yaz | Sayfa <1234 6> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |