Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - dizel araç kullanmanın incelikleri...
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

dizel araç kullanmanın incelikleri...

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
MaximuS Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

15 - Şubat - 1983

Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 394
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı MaximuS Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Ekim 2011 Saat 16:55
mazot filtresi için uygun aralık 30.000 dir zaten. ama yinede yağ değişimi ve diğer filtreler için 10.000 km. daha uygun olur...
Yukarı Dön
gokhanaysoy Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

9 - Mayıs - 1986

Kayıt Tarihi: 18 Ekim 2011
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı gokhanaysoy Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Ekim 2011 Saat 20:08
birde peugeot araçların yanında verilen enjektör temizleyici katkı maddesi var peugeot un ürettiği bunları kullanmak gereklimidir?
Yukarı Dön
hassaN Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2011
Konum: Tavşanlı
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 34
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hassaN Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Aralık 2011 Saat 10:33
çok faydalı bir paylaşım, beklemek gerektiğini biliyordum ama stop etmeden  neden beklediğimize anlam veremiyordum.. teşekkürler
206 XR 1.4 HDI 2002

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20435&title=bu-da-benim-yolgezer

Sizikisi aşk, bizimkisi MEMLEKET MESELESİ (TKİ Tavşanlı Linyit Spor)
Yukarı Dön
CHEsila5358 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Haziran 2012
Konum: Sürücü
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı CHEsila5358 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Temmuz 2012 Saat 12:35
Agzina emegine bilgine saglik.tes.ederimCHESİLA
307 1.4 HDİ XR
Yukarı Dön
istanbullu_3886 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
01 - Aralık - 1973

Kayıt Tarihi: 19 Ağustos 2011
Konum: ist/esenyurt
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 841
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı istanbullu_3886 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Temmuz 2012 Saat 16:34
arkadaşlar ustama ben turbo dizel araçlarda sabahları haraket etmeden önce ve yoldan geldikten sonra belli süre motoru stop etmeden sonra beklemelimiyım diye sordum benim aracım için beklemenin geregi olmadıgını söyledi nedenini sordugumda ise senin aracında degişken hacimli turbo var gaza bastıkça kulakcıklar açılır nihayetinde ise turbonun devri otomotık olarak ayarlanmış oluyor zaten gibi bi cevap verdi sabahları ise tabiki turbo yaglaması için kısa bi süre beklemenin iyi olacagını söyledi ve kafam karıştı
nissan qashqai 2013 model 1.5 dci
Yukarı Dön
ahmet_bjk Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013
Konum: MERSİN
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1416
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ahmet_bjk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Şubat 2013 Saat 01:50
Siz dizel araç yüksek deviri sever demişsiniz ben başka bir yerde Dizel araçların yüksek devirde kullanılmasının sakıncalı olduğunu okudum. Hangisi doğru acaba?
Yukarı Dön
hema123 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Kasım 2011
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 83
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hema123 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Şubat 2013 Saat 08:54
bu ve benzeri bilgilerin maalesef çoğu şehir efsanesi. hiçbir bilimsel temele dayanmayan kerameti kendinden menkul usta-şoför yorumlarından ibaret şeyler. bu tavsiyeleri dillendiren insanlar araçların kullanma kılavuzlarını bir kez bile baştan sona okumamışlardır. üreticinin kullanım talimatları dışındakiler saçmalıktan başka birşey değildir. böyle egzantrik fikir sahipleri hala "turbo nedir" sorusuna "egzost gazını yeniden yakıyo" cevabını veriyorlar ki tarafımdan onlarca kez test edilmiştir. bir de lastik örneği vereyim. bütün lastik üreticilerinin lastik kullanım kitapçıklarında veya internet sitelerindeki bilgilendirme yazılarında eğer iki lastik yenilenecekse daha iyi olanların çekişe bakılmaksızın arka dingile takılması önerilir. ülkemizde bu kuralı bilen bir tane usta-şoför-servisçi veya lastik satıcısına rastlamadım. hepsi kulaktan dolma "yeni lastik öne takılır" fikrindedirler. kendini çok bilir sananlar ise "çekişteki dingil"e cevabı verirler. hiç biri tenezzül edip üreticinin tavsiyesi neymiş diye bakmaz maalesef.
sonuç olarak herkese tavsiyem, aracınızın kullanma ve bakım kılavuzunu dikkatle okuyun, üreticinin tavsiyelerinin dışına çıkmayın yeter. servis elemanları bile lütfedip bu kılavuzları okumadan şişirme bilgiler verebiliyorlar, mutlaka kılavuz verileriyle kıyaslayın.

saygılarımla.
2006 206 hdi x-design beyaz
Yukarı Dön
bahcekapili Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Haziran 2012
Konum: Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 46
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı bahcekapili Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2013 Saat 10:14
Kesinlikle kullanım kitapçığı okunmalıdır aynen katılıyorum. Şimdiye kadar okuduğum hiçbir kullanım klavuzunda sabahları 1-2 dk bekleyin gibi bir ifade yok. Mazot israfından başka birşey değil. Ayrıca dizel de olsa benzinli de olsa araç rölantide uzun süre çalıştırılmamalıdır. Bir Fatiha ya da Ayetel Kürsi okuyacak kadar süre beklemeniz yeterlidir. Eminim benim kitapçıkta (Citroen ama Peugeot ile aynı motor) yazdığı gibi hemen hemen tüm kitapçıklarda da araç ısınana kadar aracı zorlamayın ibaresi vardır. Stop etmeden önce 1 dk. beklemeyi gerektirecek durum ancak çok performanslı sürüşler için geçerlidir. Uzun yolda bile aracı zorlamamışsanız en fazla 30 sn beklemeniz oldukça yeterlidir. Kim aracı bu kadar zorlar (hele ki dizel için sürekli yüksek devir çevirmeniz gerekir) bilemiyorum artık.
 
Birde yukarıda manifold tarafından turboya parça gelebileceği şeklinde ibare var. Tam tersi hava akışı aksi istikamettedir. Emme manifoldundan emiş türbinine parça gelmesi mümkün değildir. Fizik kanunlarına aykırı bir durum. Egzos tarafından ise egzos gazı gelip türbini çeviriyor. Anlayacağınız gelse gelse kurum gelir o da zaten normal bir durum. Hava filtresinden parça gelmesi için hava filtresinin parçalanmış olması gerekir bu da orjinal hava filtresi kullanıyorsanız ve bakım zamanını geçirmemişseniz olanaksız bir durum. Olsa olsa 1.4 ve 1.6 HDI motorlar için turbonun emiş türbinine bağlanan yerdeki turuncu contanın parçalanmış olması ihtimali var. Gerek Citroen gerekse de Peugeot bunu öngörmüş ve oradaki vida sıkmalı kelepçeyi değiştirmişler ve kendinden sıkmalı kelepçe geliştirmişler.
 
 
İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Hararet gostergesinin aniden dusmesi ve dalgalanma son mesaja git 2105 11 Saramago
konu icon 2013 RCZ RÜZGAR KANADI AÇIK KALDI son mesaja git 679 0 HASAN BASRİ
konu icon Marş bastığım anda fan açıyor son mesaja git 1780 1 engintunbel
konu icon Conta değişimi maliyeti son mesaja git 18845 7 konfor
konu icon E-2008 Elektrik cızırtı sesi ve patlama sesi son mesaja git 2235 1 Aliosmanaltuntas
konu icon ESP/ASR ARIZASI sonrası Elektrik Gelmeme Sorunu son mesaja git 1692 0 J3udu
konu icon Aracı klima dügmesi çalışıyor ancak klima çalışmıy son mesaja git 1541 0 Semih025
konu icon Motordaki şıkırtı sesi son mesaja git 1179 0 KillBOB
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 7571 3 407aziz
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 10 1 GökhaN
konu icon YARDIM!! 3008 motor titremesi ve diğer sorunlar son mesaja git 3355 1 berter
konu icon DİZEL MOTORDA YAĞ ÇUBUĞUNDAN YAĞ ATMASI son mesaja git 1268 0 GRKN35
konu icon Hoparlörden gelen çatlama sesi son mesaja git 8663 4 Murat0642
konu icon Peugeot 308 Kilit Problemi son mesaja git 1275 0 gulemans
konu icon Çözülemeyen gaz kesme arızası son mesaja git 1426 0 tunakrf
konu icon Soğutmalı Torpido Gözü son mesaja git 4941 1 burak0701
konu icon ARKADAŞLAR Bİ SORUNUMA ÇÖZÜM BULALIM LÜTFEN. son mesaja git 7185 9 telliogluorhan
konu icon hararet sonrası stop etmesi son mesaja git 519 0 egecaglar
konu icon 207 far ayar vidası yerinden çıktı son mesaja git 2684 0 Ayan
konu icon Peugeot 206 1. Vitesten 2.vitesen geçerken vuruntu son mesaja git 5087 9 sedatdizin
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 EKIM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Saramago 7
Onlinewolf 5
engintunbel 2
konfor 1
HASAN BASRİ 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English