Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Yıllardır dizele niye geçmemişim tühh yaa...
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Yıllardır dizele niye geçmemişim tühh yaa...

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <123>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 16:01
Orjinalini yazan: hakann83 hakann83 Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: Muhammet ÇAKIR Muhammet ÇAKIR Yazdı:

ahh ahh :)) mazot almayı unuturdum ya bı kez bı attır tamam gez dur valla :d depo kapagının yerını unuturdum :D 20 tl atardım nerelere gıder gelırdım sımdı carsıyı gez gel bıttı :D aman diim aracınızdan memnunsanız hiç degiştirmeyin dizel gibisi harbiden yok


 
Her dızelı kucuk hacımlıler olarak dusunmeyın...

 

Agırlık ve guc oranında kıyaslamak gerekır. Mısal kendı aracım 10-11lt cıvarı lpg tuketıyor, bu na karsılık 307 1.6 110 da sehır ıcınde 6-6.5 lt cıvarı.

 

Aracım 130 bınde. Dızel motoruda denk kmlerde dusunmek gerek.

 

10-11 lt 2.20 lpg = 22-24kr

6-6.5 lt 3.75 mazot = 23-24kr

 

Yanı genel olarak dızel-lpg oranı denk. Fakat dızelınde kendıne gore guzel yanları var benzınlı makınenınde guzel yanları var. Burası tercıh meselesı. Yalnız yenı dızeller hassas makınelerdır bılınclı kullanılmadıgı zaman gercekten kısa zamanda problem cıkarabılıyor. Ayrıca dızel motor arıza yaptımı yurutmesı cok daha zor ve masraflıdır. Dızelın arıza rıskıde daha fazladır... Bu cumlelerı bır taraf olarak yazmıyorum.

 

Lpg bakımı normal bırısı ıcın 10.000 kmde bır kez 50 tl, 2 yılda bır muayene oncesınde de 25tl harıcınde baska hıcbır malıyetı veya bakımı yoktur...



Abi senin lpg den azin yanmamis sanirim uyum sorunu yasamamisin herkes senin gibi sansli degilki ben palio ya taktirdim lpg azima tukurdu felegi sasti arabanin baya para akittim adam edemedim sorun oldumu dizel kadar masrafi olmaz ama baya bela bi is sorunlu lpg ile urasmak biri benzinden der biri benyin der biri araca uymadi der der de der yani
 
Yahu arkadasım sızın araclarınıza kıt takan ustalarınız kotuysa sıstemın ve lpg yakıtının sucu nedır ?? Sırıtma Yerıne gore hıc fıltre degıstırmeden enjektor temızlıgı yaptırmadan yıllarca kullananlar var. Elbet bır yer gelıp sorun cıkaracak degıl mı ?? Bakımsız kullanırsan sorun cıkar dogal olarakGülme
 
Bu forumda bıle benım taktırdıgım taktırmadıgım gayet memnun bır suru lpg lı arac var. Dızellerde hıc sıkayet olmuyor sankı Göz Kırpma
 
Bu konu hep aynı sekılde ıste boyle tartısılır gıder. Benım amacım tartısmak degıl.
Sadece bılmeden lpg yı kotuleyenlerı bılgılendırmek. Yoksa her kım dızel kullansın lpg kullansın benım ıcın ne degısır??? Göz Kırpma
 
Bu konu bıraz tercıh meselesıdır... Kımısı dızelden agzı yanmıstır asla almam der, kımısı benzınlı motorda lpg yuzunden sıkıntı yasamıstır bır daha almam der. Bunun cok cesıtlı orneklerı mevcut.
 
Ama unutmayın kı dızel motor cok daha sıkıntılı bır motordur yuksek sıkıstırma ıle calısır kım ne derse desın. Dızelde oncelıkle yakıt hattı cok yuksek basınc ıle calısır ve cok hassastır. En ufacık degısık bır yakıt almayla bıle calısmayabılır. Arıza yapmaya cok daha musaıttır ve eskı dızellerın omru yenılerde yoktur. Genel olarak bunu sızde gorebılırsınız. Turbolu motor keyıflıdır ama omurden torpuler... Ummadık bır zamanda turbo ıcındekı yag segmanı sıyrılıp motorun ıcıne yag basıp motoru kucaklamak gıbı bır rısk her an vardır. Yasayanlar bılır. 20.000 km de bır 3.20D bıle bır anda yolda kalıp motorunu kucaklayabılen bır teknolojıyı kullanıyoruz...
 
Bunu soylerken benzınlı motorlarda da cıkabılen problemlerı unutuyor degılım. Ama rısk farkı varGülme


Düzenleyen CeCoLi - 10 Ekim 2011 Saat 16:14
Yukarı Dön
hakann83 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

01 - Ağustos - 1983

Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011
Konum: Mars
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 724
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hakann83 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 15:59
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: Muhammet ÇAKIR Muhammet ÇAKIR Yazdı:

ahh ahh :)) mazot almayı unuturdum ya bı kez bı attır tamam gez dur valla :d depo kapagının yerını unuturdum :D 20 tl atardım nerelere gıder gelırdım sımdı carsıyı gez gel bıttı :D aman diim aracınızdan memnunsanız hiç degiştirmeyin dizel gibisi harbiden yok


 
Her dızelı kucuk hacımlıler olarak dusunmeyın...

 

Agırlık ve guc oranında kıyaslamak gerekır. Mısal kendı aracım 10-11lt cıvarı lpg tuketıyor, bu na karsılık 307 1.6 110 da sehır ıcınde 6-6.5 lt cıvarı.

 

Aracım 130 bınde. Dızel motoruda denk kmlerde dusunmek gerek.

 

10-11 lt 2.20 lpg = 22-24kr

6-6.5 lt 3.75 mazot = 23-24kr

 

Yanı genel olarak dızel-lpg oranı denk. Fakat dızelınde kendıne gore guzel yanları var benzınlı makınenınde guzel yanları var. Burası tercıh meselesı. Yalnız yenı dızeller hassas makınelerdır bılınclı kullanılmadıgı zaman gercekten kısa zamanda problem cıkarabılıyor. Ayrıca dızel motor arıza yaptımı yurutmesı cok daha zor ve masraflıdır. Dızelın arıza rıskıde daha fazladır... Bu cumlelerı bır taraf olarak yazmıyorum.

 

Lpg bakımı normal bırısı ıcın 10.000 kmde bır kez 50 tl, 2 yılda bır muayene oncesınde de 25tl harıcınde baska hıcbır malıyetı veya bakımı yoktur...



Abi senin lpg den azin yanmamis sanirim uyum sorunu yasamamisin herkes senin gibi sansli degilki ben palio ya taktirdim lpg azima tukurdu felegi sasti arabanin baya para akittim adam edemedim sorun oldumu dizel kadar masrafi olmaz ama baya bela bi is sorunlu lpg ile urasmak biri benzinden der biri benyin der biri araca uymadi der der de der yani
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 15:45
Orjinalini yazan: Muhammet ÇAKIR Muhammet ÇAKIR Yazdı:

ahh ahh :)) mazot almayı unuturdum ya bı kez bı attır tamam gez dur valla :d depo kapagının yerını unuturdum :D 20 tl atardım nerelere gıder gelırdım sımdı carsıyı gez gel bıttı :D aman diim aracınızdan memnunsanız hiç degiştirmeyin dizel gibisi harbiden yok
 
Her dızelı kucuk hacımlıler olarak dusunmeyın...
 
Agırlık ve guc oranında kıyaslamak gerekır. Mısal kendı aracım 10-11lt cıvarı lpg tuketıyor, bu na karsılık 307 1.6 110 da sehır ıcınde 6-6.5 lt cıvarı.
 
Aracım 130 bınde. Dızel motoruda denk kmlerde dusunmek gerek.
 
10-11 lt 2.20 lpg = 22-24kr
6-6.5 lt 3.75 mazot = 23-24kr
 
Yanı genel olarak dızel-lpg oranı denk. Fakat dızelınde kendıne gore guzel yanları var benzınlı makınenınde guzel yanları var. Burası tercıh meselesı. Yalnız yenı dızeller hassas makınelerdır bılınclı kullanılmadıgı zaman gercekten kısa zamanda problem cıkarabılıyor. Ayrıca dızel motor arıza yaptımı yurutmesı cok daha zor ve masraflıdır. Dızelın arıza rıskıde daha fazladır... Bu cumlelerı bır taraf olarak yazmıyorum.
 
Lpg bakımı normal bırısı ıcın 10.000 kmde bır kez 50 tl, 2 yılda bır muayene oncesınde de 25tl harıcınde baska hıcbır malıyetı veya bakımı yoktur...


Düzenleyen CeCoLi - 10 Ekim 2011 Saat 15:46
Yukarı Dön
Muhammet ÇAKIR Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010
Konum: Kütahya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3134
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Muhammet ÇAKIR Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 11:35
ahh ahh :)) mazot almayı unuturdum ya bı kez bı attır tamam gez dur valla :d depo kapagının yerını unuturdum :D 20 tl atardım nerelere gıder gelırdım sımdı carsıyı gez gel bıttı :D aman diim aracınızdan memnunsanız hiç degiştirmeyin dizel gibisi harbiden yok
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!
Yukarı Dön
orhanax Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
01 - Ocak - 1982

Kayıt Tarihi: 15 Haziran 2011
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 337
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı orhanax Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 11:30
Orjinalini yazan: mimitt mimitt Yazdı:

inan 308 biraz zoraki oldu, şuan hayatımda biraz karışık askerlik okul falan bir şeyler belli olsun,bir 406 istiyorum ama 2.2 sedan istiyorum onu bulmakta zor Türkiyede. olmadı Legacy istiyorum 165 lik :) benim asıl sorunum sanırım silindir hacmi ile 2.0 dan 1.6 ya düşünce insan bir garip oluyor.

Ona bir şey diyemem işte. Zulüm geliyordur şimdi sana 1.6. Ben 1.3'ten başladığım için 1.6 idare ediyor beni. Vergi ve yakıt derdi olmasa en az 2.0 kullanmak isterim ben de lakin memurun hali belli. Sırıtma İnşaallah istediğin gibi içine sinen bir araç alırsın en yakın zamanda.
2006 307 SW 1.6 HDI Comfort
(B Rh+)
Yukarı Dön
34sea45 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
14 - Ocak - 1984

Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2011
Konum: Ümraniye / İst
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1653
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 34sea45 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 05:51
Orjinalini yazan: Saleeh Saleeh Yazdı:

2bin devirin altina dusen bizden degildir :))


hahah

biz benzinde redline dolanıyoruz :)
Yukarı Dön
hakann83 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

01 - Ağustos - 1983

Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011
Konum: Mars
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 724
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hakann83 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 01:40
Orjinalini yazan: djchaos djchaos Yazdı:

Orjinalini yazan: mimitt mimitt Yazdı:

uzun vade de dizel pek ekonomik olmuyor sanıldığı gibi yakıt parasında tasarruf ediyorsunuz belki o anlık ama,gerek bakımı olsun,gerek ikinci eldeki değer kaybı olsun,gerek motor arızaları ve yenileme işlemindeki maliyeti aracı satmaya kadar götürür insanı.zaten Türkiyede turbo dizel kullanma konusun da çok eksik bilgi var,ikinci eli tamamen risk. 


Onun için ben her ne kadar dizel araç kullansamda gönlüm D segmenti benzin/lpg yakıtlı bir araçta.
 
 
katılıyorum dizelin motorunun rektefiyesi ile benzinlinin arasında dünya fark var benim aracım benzinli debriyaj seti 300 tl gibi birşey ama duyumlarıma göre 1.4 dizel aracın debriyaj seti sadece debriyaj ile kalmıyor volant da değişiyor maliyeti 700 800 gibi birşey çünkü bunlarda oynar volant var


uzun lafın kısası benzinli araçta yakıttı parçalanıyosun lpg taktırırsanda uyum sağladı sağlamadı usta iyiydi iyi değildi gibi şeylerle uraşıyosun dizelde ise bakımda parçalanıyosun. dizelden kar etmek istiyenler günlük hiç yapmasa 100km yapması lazımki karda olabilsin 
Yukarı Dön
djchaos Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2011
Konum: fethiye
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1258
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı djchaos Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 00:51
Orjinalini yazan: mimitt mimitt Yazdı:

uzun vade de dizel pek ekonomik olmuyor sanıldığı gibi yakıt parasında tasarruf ediyorsunuz belki o anlık ama,gerek bakımı olsun,gerek ikinci eldeki değer kaybı olsun,gerek motor arızaları ve yenileme işlemindeki maliyeti aracı satmaya kadar götürür insanı.zaten Türkiyede turbo dizel kullanma konusun da çok eksik bilgi var,ikinci eli tamamen risk. 


Onun için ben her ne kadar dizel araç kullansamda gönlüm D segmenti benzin/lpg yakıtlı bir araçta.
 
 
katılıyorum dizelin motorunun rektefiyesi ile benzinlinin arasında dünya fark var benim aracım benzinli debriyaj seti 300 tl gibi birşey ama duyumlarıma göre 1.4 dizel aracın debriyaj seti sadece debriyaj ile kalmıyor volant da değişiyor maliyeti 700 800 gibi birşey çünkü bunlarda oynar volant var
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 00:29
inan 308 biraz zoraki oldu, şuan hayatımda biraz karışık askerlik okul falan bir şeyler belli olsun,bir 406 istiyorum ama 2.2 sedan istiyorum onu bulmakta zor Türkiyede. olmadı Legacy istiyorum 165 lik :) benim asıl sorunum sanırım silindir hacmi ile 2.0 dan 1.6 ya düşünce insan bir garip oluyor.
2001 peugeot 406 sv bva
2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r
Yukarı Dön
orhanax Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
01 - Ocak - 1982

Kayıt Tarihi: 15 Haziran 2011
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 337
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı orhanax Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 00:13
Mimit dostum, benim şansızlığım da var tabii biraz işin içinde ama LPG sonuçta araca sonradan eklenen bir sistem. Arıza çıkarma riski artıyor. (Bu arada bir de benzin pompası yaktım. Cool ) Velhasıl, benim deneyimlerime göre dizel araç daha ekonomik. Bak sen dizeli sevmiyorsan ver bana 308'i. Auto6r bir de. Tadından yenmez vallahi. Tam da sevdiğim renk... Embarrassed
2006 307 SW 1.6 HDI Comfort
(B Rh+)
Yukarı Dön
muzaffer Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
02 - Haziran - 1987

Kayıt Tarihi: 08 Eylül 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 198
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı muzaffer Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 Saat 22:02
Gülü seven dikenine katlanır mimitimm. Benim aracı gördün km side bir hayli yüksek ama bakımlı dizel yada benzin yada lpg burada iş zamanında ve düzgün bakımdan geçiyor. Tabiki dizel bir başka ona lafım yok.Embarrassed
407 Executive Black CD 2007
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 Saat 21:11


dostum lpg deki olay tamamen senin şanssızlığın yada yapanın işini doğru yapamamasından kaynaklı,406 araçlarıma ben ben taktırdım lpg yi ilk 1000 km sonra ki ayar dışında bi filtre içi almaya gittim. her lpg sistemi her motorda sağlıklı çalışmaz, ama dükkana gittiğinde müşteri 1500 yerine 1000 lira verince senin yaşadıklarına benzer sorunlar yaşanıyor,lpg bakımı dediğin hadise 15 tl filitresini değiştiriyorsun bitiyor(sağlıklı bir sistemde),ha gittiğin yer filtrenin içini değil komple değiştiriyosa bunu da araştırıp öğrenmek kullanıcıya düşüyor.

406 aracımda tüm parçalar orjinal olmak kaydıyla(5 lt yağ) periyodik bakıma  120 130 tl verirken,dizel fap lı aracın sadece yağı 100 lira :)

benzli araçta arıza ve diğer uyumsuzlukları kenera attığınızda tek fazlalık sizin değiminizle angarya iş sızdırmazlık dır, turbo araçta ise çalıştır bekle park et bekle gibi kullanıcının gün içinde dakikalarına neden olan bir durum söz konusu.
2001 peugeot 406 sv bva
2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r
Yukarı Dön
hunter Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Ağustos 2011
Konum: ............
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 4
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hunter Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 Saat 21:01
Güle güle kullanın sanayiye bekleriz :D
Yukarı Dön
cerci07 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008
Konum: FR
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 958
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cerci07 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 Saat 20:45
Orjinalini yazan: yeditepely yeditepely Yazdı:

peki dızel ıle lpg arasında ne fark var.benzınlıde 10 tl lık bezınlı 50 km yapıyorsak mesela. dızeller 10 tllık benzınle 100 km yapıyor dıyelım.peki lpglı araclar  10 tllık gazla 100 kmre yapmıyormu.degerler ornektır sadece net farkı anlatabılmem ıcın.2tane aynı model ve serıde olan araclarda dızel lpg farkı nedır.acıklayıcı bılgı edınmek ıcın soruyorum arkdaslar.lpgyı bosverın demıssınız ya hanı.

dizelin avantaji az yakmasi kapali alanlara girebilmesi benzinli kadar bakim gerektirmemesi mazotun ucuz olmasi kolay kolay yolda birakmamasi cevre dostu olmasi
benzinlinin iyi yanlari guzel eksoz sesi rahat kullanimi sessiz motor dizel kadar insan sagligina zararli olmayisi
Yukarı Dön
orhanax Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
01 - Ocak - 1982

Kayıt Tarihi: 15 Haziran 2011
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 337
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı orhanax Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 Saat 20:26
Orjinalini yazan: mimitt mimitt Yazdı:

uzun vade de dizel pek ekonomik olmuyor sanıldığı gibi yakıt parasında tasarruf ediyorsunuz belki o anlık ama,gerek bakımı olsun,gerek ikinci eldeki değer kaybı olsun,gerek motor arızaları ve yenileme işlemindeki maliyeti aracı satmaya kadar götürür insanı.zaten Türkiyede turbo dizel kullanma konusun da çok eksik bilgi var,ikinci eli tamamen risk. 


Onun için ben her ne kadar dizel araç kullansamda gönlüm D segmenti benzin/lpg yakıtlı bir araçta.

Dediklerine katılmıyorum. Babam, 2007 yılında 2006 model 307 SW 1.6 HDI aldı. Ben 2008 yılında 2006 model 1.6 benzin/LPG li 307 aldım. Dört ay öncesine kadar iki araç da bizdeydi.  Sağlıklı bir karşılaştırma yapma şansım oldu yani. 

Rahatlıkla söyleyebilirim ki benim benzinli 307'ye harcadığım para daha fazla. Normal bakımları dışında LPG bakımı yaptır, LPG ayarı yaptır, yok arıza ışığı yandı, onu söndür; gaz koktu, kaçak mı var acaba diye tedirgin ol, git kontrol ettir derken harcadığım para dizelin bakımlarına giden paradan daha fazla oldu. Yeraltı otoparklarına girerken sıkıntı yaşamak, vizeden önce sızdırmazlık kontrollerini yaptırmak da ayrı angarya. Sattım benzinliyi, aldım dizeli kafam rahat etti. Ha, benzinlinin kullanım zevki daha fazla, o ayrı... Sırıtma
2006 307 SW 1.6 HDI Comfort
(B Rh+)
Yukarı Dön
tayfundoner Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
18 - Temmuz - 1993

Kayıt Tarihi: 06 Ağustos 2011
Konum: BURSA OSMANGAZİ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 223
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tayfundoner Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 Saat 19:59
Orjinalini yazan: Saleeh Saleeh Yazdı:

2bin devirin altina dusen bizden degildir :))


EmbarrassedStarAlkış
Star
TYFN DNR
2000 PEUGEOT PARTNER 1.9 D
TYFN_DNR28@hotmail.com

Gurbetçi Çotanak 028
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 Saat 19:32
uzun vade de dizel pek ekonomik olmuyor sanıldığı gibi yakıt parasında tasarruf ediyorsunuz belki o anlık ama,gerek bakımı olsun,gerek ikinci eldeki değer kaybı olsun,gerek motor arızaları ve yenileme işlemindeki maliyeti aracı satmaya kadar götürür insanı.zaten Türkiyede turbo dizel kullanma konusun da çok eksik bilgi var,ikinci eli tamamen risk. 


Onun için ben her ne kadar dizel araç kullansamda gönlüm D segmenti benzin/lpg yakıtlı bir araçta.
2001 peugeot 406 sv bva
2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r
Yukarı Dön
bayelektronik Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
07 - Eylül - 1983

Kayıt Tarihi: 26 Ağustos 2010
Konum: kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 161
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı bayelektronik Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 Saat 15:32
benim tek uzuntum cok sevdıgım peugeot 307 dımden ayrılıp renault megane 2 ye gecmek.Ama gordugunuz gıbı sızden ayrılmıyorum.
Yukarı Dön
bayelektronik Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
07 - Eylül - 1983

Kayıt Tarihi: 26 Ağustos 2010
Konum: kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 161
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı bayelektronik Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 Saat 15:29
tesekkürler arkadaslar Allah sizlere de nasip etsin.Özellikle yetkılı servis bakımlı arac aldım 1000 fazla vererek.ben hem  3  yıl lpg li 5 yıl benzinli 20 gündür de dizel arac kullanıyorum.Valla turbo dizelle hiçbiri mukayese edilmez,hem güc hem performans hem de yakıt acısından.
Yukarı Dön
Muhammet Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
03 - Mart - 1991

Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2011
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 138
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Muhammet Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 Saat 15:14
hayırlı olsun bakımlarını eksik etmeyin hiç bir problem çıkarmaz inşallah
307cc 2.0 otomatik 34 ARM 55
2008 BMW 320d
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <123>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1981 2 talip206
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6675 17 talip206
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 117 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 105 0 selahattnsahman
konu icon 208(2015) Başaran Coilover son mesaja git 104 0 selahattnsahman
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 706 1 Ozzy1903
konu icon Peugeot 208 2015 1.2 PureTech Yakıt Tüketimi son mesaja git 108 0 selahattnsahman
konu icon 5008 GT Şanzıman Arızası son mesaja git 145 0 eRRoR
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 838 0 freestyle53
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 325 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 521 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 402 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107796 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1643 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3404 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 10355 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 9283 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 1158 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 1395 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
selahattnsahman 3
talip206 3
eRRoR 1
ErkamC 1
Ozzy1903 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English