|
Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler |
Yanıt Yaz | Sayfa <1234 9> |
Yazar | |||
mugur32
1. Vites 04 - Haziran - 1984 Kayıt Tarihi: 21 Ağustos 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
emeğinize sağlık güzel bir konu bende başımdan geçenleri yazayım araç trafikte çok ısınınca 1den2 ye geçişlerde yada 2 den 1 e geçişlerde vuruntu yapıyordu birde geri vites geçişleri biraz serti .. yağını değiştirttim bi nebze düzelir gibi oldu ama çok değil bir kaç ay sonra servise tekrar götürdüm elektro vanaları ddeğiştirdik şimdi araç, başta arkadaşın anlattığı gibi yumuşak kullanırsan oda yumuşak cevap veriyor sen sert kullanırsan onunda cevabı biraz sert oluyor :):) ama vuruntu değil....
|
|||
anlatamak yetmez... yaşamak lazım....;)
|
|||
tolga35
1. Vites 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
aslında tüm AL4 sorunlarını tek başlık altında toplamak en mantıklısıve konu en üstte hep görünecek şekilde kalırsa herkeste kolayca ulaşır.
|
|||
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
|||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
berk kardeşim sesini duydum yanıt veriyorum,
evet amacı senin dediğin gibi aracı rahatlatarak daha ksa zamanda toparlıyor ama halk arasında adı ara vites olarak geçiyor, zaten normalde ara vites olarak geçse triptoniğe aldığında adı vites diye geçtiği için senin attırman gerekir. ozaman 4 vites değil de 6 vites olarak geçerdi ama bukadar uzun tartışana kadar ara vites diyorsun karşındki ile daha iyi anlaşıyorssun :)
sevgiler :)
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
o ustadan uzak dur :)
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Alisuat üstadım, şimdi koliva kardeşimizin yazısını da senin yazıyla birleştirmek gerekir. İkinize de çok teşekkürler. Tatil dönüşü yapacağın eklemelerle birlikte kolivanın yazısını da eklemiş olursun. Arıza çözüm noktasında da arkadaşların tecrübelerinden faydalanabiliriz. Birlikten kuvvet doğar sözü yerini buluyor. İşte başlandı AL4'ün kitabının yazılması. Bir süre sonra elimizde harika bir döküman olacaktır. Ben ve benim gibi konu hakkında bir şey bilmeyen arkadaşlar da eminim ki bundan faydalanacaklardır. |
|||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
evet o sayaç vardır, rakam olarak da 32.999 km olarak geçer yani 33.000 km olmadan yağ değişmelidir tabi ben olsam 25.000 taş çatlasın 30.000 de değişirim kafam rahat olur.
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
3- manuele alsan da d yazısı kalıyorsa şanzıman kendini arıza durumunda korumaya alıyor demektir. bu durumda 3. vteste sabit kalır ve triptoniğe geçmez, seni servise kadar götürmek için koruma sistemidir. çok sıkışırsan kar moduna al düzelecektir.
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
monur abim sağolsun bu yağ işini anlattı. bu şanzımanlara ilk ne yağ koyarsan devamında aynı yağ koymalısın. orjinali esso LT71141 dir ama ülkemizde artık esso olmadığı için mobil lt 71141 kullanılıyor bunuda şanzıman yadırdıyor o yüzden tavsiye edilmiyor olabilir ama sonuçda yağ ömürlük olamaz mutlaka ısınıp soğudukda özelliğini kaybedecek bu seferde şanzımanda aşınma olacak, yağ basıncı düştüğü için de vurma olacak en iyisi değiştirmek. ikanı olan varsa amerikadan esso getirsin o daha da iyi (:
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
bu arada emeği geçen alüsuat ve koliva ya sonsuz teşekkür (:
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Aynen kar moduna alınca düzeliyor ancak pp2000 le baktığımızda herhangi bir arıza kaydı görünmüyor. Motor suyu sıcaklığı normal seviyeye gelince manuele geçiyor. Sanırım benim radyatörle ilgili bir sıkıntım var. Tıkandı mı ne etti. Ayrı bir başlık açacaktım ama aklıma gelmişken yazayım buradan. Fanın son kademesini açması için 110-120 civarı tam hatırlamıyorum olması gerekiyor sıcaklığın. Bu gün bir arkadaşın partnerinde gördüm. Bir düzenek yaptırtmış düğmeye basınca fan deli gibi dönmeye başlıyor. Acaba ondan mı yaptırtsam hararet biraz yükselince açayım sonra kapatırım. Ne dersiniz? Düzenleyen kapagan - 26 Ağustos 2011 Saat 00:45 |
|||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
geriye takarken vurması normal çünkü ileri vitesin yağını birden boşaltıp geri vitese basıyor, vurmasını istemiyorsan geri gideceğin zaman D den N ye alıp biraz bekleyip sonra R ye al daha yumuşak olacaktır. aracı stop edeceğin zaman da önce N ye al el frenini çek, freni bırak yük frene binsin sonra P ye al ozaman şanzımana yük binmez geriye taktığın da da yumuşak geçer
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Bu kısmı en üstteki alisuat'ın yazısına özellikle eklemek gerek. Çok ciddi anlamda şanzımanı rahatlatıyor. Otomatiğin nasıl kullanılacağını bilmeden otomatik kullanmaya kalkıyoruz. |
|||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
hiç alakası yok, bende aynı konudan muzdariptim hatta ilkbaharda hararet yükselince vuruntu oluyordu bu zamanda böyleyse yazın sıcağında ne yapaca diye kara kara düşünüyordum, selenoidleri değiştirdim yazın o sıcağında en yoğn trafikde bile yapmadı. radyatör falan alakası yok. çok yoğn trafikde de 20-30 kere dur kalk yaparsan 1-2 kere vurması da normal. radyatör konusuna gelince soğutma sisteminin radyatörle alakası yok şanzımanın üzerinde küçür bir parça var radyatörün içinden şanzımana o parçaya su geliyor içinden geçip geri dönüyor şanzıman o şekilde soğuyor. yarın unutmazsam ressimini şeklini şemalini paylaşırım. Düzenleyen metin - 26 Ağustos 2011 Saat 00:52 |
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Metin ozelden istedigini buradan yaziyorum ki belki baskalarinin da isine yarar.
Konu: AL4 Multi-Function Switch'in(Sanziman Kontaktorunun) Ayarlanmasi Vites N pozisyonuna alinir. Multi-function switchi A civatasinin oldugu yere yuz yuze getirin (Tam anlamadim). AVOmetre'yi (multimetre) ohmmetre tarafina cevirin ve 2 numarali yerdeki kontaklara baglayin. Multifunction switchin uzerinde bir sabit nokta belirleyin. Diyelimki resimdeki B cizgisi. Ohmmetre ekraninda R= 0 Ω gorene kadar multifunction switchi oynatin. R=0 Ω oldugu anda resimde goruldugu gibi bu cizgiye alt tarafta (sanziman yuvasi) karsi gelen yere bir isaret koyun. Resimdeki C cizgisi gibi. Daha sonra switchi bu isaretlediginiz C ve D noktalarinin tam ortasina gelecek sekilde geri dondurun. Vites konumlarini ve gosterge panelindeki uyumlulugu test edin. Düzenleyen koliva - 26 Ağustos 2011 Saat 10:19 |
|||
naksi
2. Vites 01 - Ocak - 1978 Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Revizyon yaptırmayı dusunen arakdaşlar serivslerden kazık yemeyin servisler bu işi kendileri yapamıyor otomatik vites yapan merkezlere gonderiyorlar dusunen olursa irtibata gesin
|
|||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
AL4 otomatik şanzımanın soğutma sistemini merak eden arkadaşlar için ressimli olarak
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
evet çok doğru. anlaşmalı otomatik şanzımancılarda yaptırıyorlar.
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Metin'in sanziman yagini sogutma sistemi hakkinda yazdiklarina ek olarak sunlari yazmak isterim.
Eger sel ya da seviyesi yuksek su birikintisinden gecerseniz bu hava alma borusundan iceriye su girebilir ve yagi bozabilir. O yuzden boyle durumlarin ardindan aracta vuruntu yasamak dogaldir ve yagin bir an once tahliye edilip degistirilmesi gerekir. Bu da gercek resmi: Resim: my206xr.blogspot.com Düzenleyen koliva - 26 Ağustos 2011 Saat 10:41 |
|||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
koliva bu ayar işinde ohmmetre nedir yani işlemi yaparken yardımına ihtiyacımız olan cihazlarmı temin etmeliyiz, varsa bunlar nelerdir.
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
koliva paylaştığın ressimdeki yer aynı zamanda şanzımana yağ fazla konulmuşsa eğer, yağ ısındığında dahada genleştiği için şanzımanın içinde sıkışıp basınç oluşturarak zarar vermesine karşı tahliye deliği olarak da kullanılıyor, fazla yağ buradan dışarı atılıyor.
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
Yanıt Yaz | Sayfa <1234 9> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |