![]() |
|
206 Kapı İzolasyonu Yapımı |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <12 |
Yazar | |
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ama bu noktada kapı ıcınde arıza oldugunda acılabılmesıde goz onunde bulundurulmalı...
Kenan sende uygulama esnasında sırasıyla resımleme yapabılırsen cok ıyı olur...
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1- REZONANS/TİTREŞİM yalıtımı
Aracınızın tüm metal aksamı aslında titreşim ve rezonans üreten dev bir anfi durumunda. Öncelikle bunun engellenmesi/azaltılması gerekiyor... Kısaca aracın tüm iç kaplamaları, halılar, koltuklar, direklerdeki parçaları söküyorsunuz...(Taban, Tavan, kapı ve bagaj) İçerde hiçbir şey kalmayacak şekilde soyulan aracın tüm metal aksamı karşınızda ! Şimdi linkte verilen malzemeyi sırasıyla, tavan, kapılar, taban ve bagaj olmak üzere "mutlaka" ısı tabancası (pürmüz, fön makinasının sanayi tipi..) kullanarak yapıştırıyorsunuz. http://img248.imageshack.us/img248/3403/11148673.png BTM tarafından üretilen BituSelf adlı SU izolasyonunda kullanılan kendinden yapışkanlı, Polimer Bitümlü (butil PE>PolyEthylene), aluminyum folyolu bu bant fazlası ile işinizi görecektir. http://www.btmpolpan.com/ (http://www.btmpolpan.com/) Uygulama sırasındaki en önemli noktalar ise: 1- Mutlaka pürmüz (ısı tabancası) kullanılmalı (Söylenenlerin aksine ısı tabancası çok daha iyi tutunma sağlıyor, kullanın bişey kaybetmezsiniz..) 2- Montaj sırasında oluşabilecek hava kabarcıklarına izin verilmemeli (Hava kabarcıklarının oluştuğu bölümler sivri uçlu bir bıçak yardımı ile patlatılarak, rulo veya elle bastırılmak suretiyle tekrar yapıştırılır) 3- Montaj bütün girinti ve çıkıntıları tamamen örtecek şekilde yapılmalı (Üzerinde çalıştığınız zeminin kalıbını çıkarır gibi komple döşenmeli, BitüSelf bütün yüzeye temas etmeli.. Düz geçemeye kalkmayın aksi takdirde bir işe yaramaz..) 4- Montaj sırasında vida ve benzeri montaj deliklerini kapatmamaya özen gösterin. (Zemin halısı, kapı döşemeleri ve özellikle tavandaki kalınlık farklarından doğabilecek problemlere çok dikkat edin, sonra başınız ağrımasın..) Özellikler; - En : 10-15-20-30-60 cm - Boy : 10 m boyunda rulo bant - Kalınlık : 1.5mm Kalınlığında - Üst kaplama : AL Folyo - Alt Kaplama : PE Folyo - Isı Aralığı : -20 C / + 90 C - Ağırlık : 1m2 < 1.5 kg ( Hassas terazide kendim tarttım, doğal olarak yapışkan yüzey bandı ağırlığa dahildir. Kısaca 1m2 BitüSelf 1.5kg'dan daha hafif! Komple montajda yaklaşık 10m2 BitüSelf kullanılırsa => 15kg'dan daha az bir ağırlık eklenecek demektir.) BitüSelf'in PE tabanlı alt kısmı aracınızın tüm metal aksamına temas ederek seyir sırasında oluşan motor/yol/lastik/rüzgar ve salınımların yarattığı titreşim/rezonas enerjisini emerek çok düşük ölçüdeki ısı enerjisi haline getirecektir. (Şu anda yapılan işlem ancak rezonans engelleyici/azaltıcı işlemdir. Akustik bir işlem değildir.) http://img512.imageshack.us/img512/2511/mustang3.jpg Şimdi gelelim gözenek meselesine... Yalıtım malzemelerinde; ISI yalıtımı için kullanılan kauçuk, PE bazlı tam kapalı hücreli malzemeler/plakalar dokunun içindeki elastik hüzrelerde hapsolan hava ile yalıtım yaparlar, ISI'yı yansıtırlar. ISI yalıtımları yüksek, SES yalıtımları düşüktür. SES yalıtım malzemelerinde ise açık hücreli PE doku kullanılır. Açık hücreli, gözenekli doku kendine çarpan SES dalgalarını kısmen emerek, daha az titreşir ve SES'in şiddetini düşürüler... Şimdi bizim uyguladığımız BitüSelf yukarıda anlatılanlardan daha çok 1. maddeye uyuyor, yani ISI yalıtımına... Ancak esas olarak bu malzemenin araç içindeki kullanım amacı, SU/ISI yalıtımından çok titreşim ve rezonans giderici özelliği olması. Hemen bir deney yapalım, metal bir plaka veya konserve kutusunu düşünün. BitüSelf uygulanmadan yere atılan bu plaka/konserve kutusu bolca gürültü çıkaracak ve uzun süre çınlayacaktır. Ancak, iç yüzeyi BituSelf ile kaplanmış plaka/kutuyu yere attığınızda çıkan ses hem daha az ve tok olacak hemde daha kısa süre yankılanacaktır. İşte titreşim/rezonans'ın yarattığı etkiyi önlediniz/azalttınız... Aracınız da da aynı sonucu alacaksınız. http://img248.imageshack.us/img248/3659/corvette4.jpg 2- ISI yalıtımı Montajını tamamladığınız rezonans/titreşim önleyici katman aynı zamanda size düşük bir ısı yalıtımıda sağlıyor. Ancak genellikle bu ISI yalıtımı yetersizdir. Özellikle: Motor duvarı, şanzıman organları ve egzosun borularının geçtiği orta kısım ve kapılar ISI yalıtımına ihtiyaç duyan hasas bölgelerdir. Bu bölümlerde diğer arkadaşların belirttiği PE bazlı kapalı hücreli/dokulu ISI yalıtım malzemelerinden kullanabilirsiniz. 5-6mm. kalınlık taban ve tavan için yeterli olacaktır. Kapılar ve motor duvarı için ise ölçmeniz gerekecek... Ancak bence azami 10mm kalınlık yeterli olacaktır. Unutmayın, PE tabanlı ISI malzemeleri kalınlaştıkça esnekliklerini kaybadeceklerdirki, bu montaj sırasında sıkıntı yaratabilir. Mutlaka marjınızı iyi belirleyin. ISI yalıtımını aracınızın tamamına yapmanız gerekmiyor ancak tabiki seçim sizin. Piyasada izolasyon malzemesi satan yerlerden veya direkt olarak üreticilerden gayet ucuza temin edebilirsiniz. http://www.thermaflex.com.tr/ (http://www.thermaflex.com.tr/) http://www.ode.com.tr/ (http://www.ode.com.tr/) Kendinden yapışkanlı ISI yalıtım levhaları diğerlerinden biraz daha pahalı ama bunu dert etmeyin, pattex, 3M veya benzeri bally tarzı yapıştırıcılar ile bunları mükemmel bir şekilde yapıştırabilirsiniz. Dikkat edilmesi gereken; 1- Vida ve benzeri montaj bölümlerine dikkat ederek halı ve kaplamaların yaratacağı şişmeyi önleyin. Yani, fazla kalın levhalar kulanmayın... Daha Akustik yalıyımı yapacaksınız... 2- Aynen bir önceki montaj sırasında uyguladığınız tün zemine komple yapıştırma olayına özen gösterin, hava boşlukları yaratmayın... (Malzemeniz bu işlem için esnek ve ince olmalı, 5-6mm'lik bir PE levha bence fazlası ile uygun..) 3- AKUSTİK Yalıtım Geldik en önemli bölüme... Akustik yalıtım aslında başlı başına bir uzmanlık ve deneyim konusu ancak araç içinde dbmetre olmadan da akustik iyileştirmeler yapabiliriz. Şu ana kadar yaklaşık 6-7mm.lik 2 katman (BitüSelf 1.5mm + ThermaFlex ISI 5mm.) halinde uyguladığımız yalıtım bize 8-10db'lik bir gürültü (SES değil!) yalıtımı sağlıyor ki, bu gerçekten çok ama çok yüksek bir rakam. Aracınız 2 katman uygulanmış yalıtımı ile bir çok üst sınıftaki araçtan daha sessiz... Çok daha az yol/lastik/motor/rüzgar ve çevre sesi duyacak ve çok daha huzurlu bir yolculuk yapacağınıza emin olun... Azalan gürültü (8-10db) sayesinde daha az yorulacak, dikkatiniz dağılmadan çok daha uzun süre araç kullanabileceksiniz. Lafı uzatmadan akustik yalıtıma dönelim... Akustik yalıtım aracınızda bulunmayan bir katman. Daha önceki uygulamalara aracınızda kısmen rastlasanızda bu yalıtım katını kesinlikle bulamayacağınızı garanti ederim. Üst segment araçlar hariç (Mercedes, BMW'nin top-class modelleri ile Jaguar, AstonMartin vb.) Akustik katman için daha önce belirttiğim açık hücreli/gözenekli sünger benzeri (kesinlikle sünger değil) PE tabanlı malzemeler kullanacağız. Bunlarıda piyasada bir çok yerli markadan bulmak mümkün. ThermaFlex: Firex, Echobon... Ode: Nfaf... M2'si yaklaşık 5-8 YTL arasında değişen bu sünger benzeri özel malzemeler tamamen SES yalıtımı için üretiliyor ve kullanılıyor. Akustik yalıtım için benim tavsiyem ise yine yerine göre farklı malzemeler kullanmak... Motor duvarının tamamı, A,B,C sütunları ve kapıların belli bölümlerinde (kalınlık marjlarına dikkat edin) ThermaFlex EchoBon (7-10mm. Yeterlidir, yerine göre kalınlığı arttırabilirsiniz.) kullanılabilir. EchoBon, PE tabanlı kırpık süngerden imal edilen yüksek yoğunlukta, özel bir sıkıştırma ve kimyasal işlemden geçmiş bir SES yalıtım plakası... Esnekliği düşük olduğundan düzgün yüzeylerde kullanmaya dikkat edin. Tavan, taban ve bagajda ise yine kalınlık majlarına dikkat ederek ThermaFlex ( EchoMod(Firex) veya Ode (Nfaf) kullanılabilir ( 5-7mm. yeterlidir. Yerine göre kalınlığı arttırabilirsiniz..) EchoMod (Firex), PE tabanlı EchoBon'a göre daha düşük yoğunlukta, daha esnek bir SES yalıtım malzemesi... Girintili, çıkıntılı yüzeylere omntajı daha kolay olduğundan özellikle kapılar, hafifliği sebebi ile tavanda kullanılabilir. Akustik yalıtım sırasında dikkat edilmesi gerekenler ise, 1- Kapı içleri, orta konsol, motor duvarı ve benzeri iç plastik parçaların içinin de mümkün olduğunca SES yalıtım süngerleri ile doldurulması. Önemli olan malzemenin esnekliğini,yoğunluğunu bozmadan (fazla sıkıştırmadan!) kaplanması. 2- 3.yalıtım katı olarak araç tabanı, bagaj, kapılar ve tavana uygulanacak SES yalıtımı (akustik katman) aracınızda müzik dinlerken seste oluşan yansıma, kırılma ve yankı ve uğultuları önlemeye yöneliktir. Dolayısıyla malzemenin çok kalın seçilmesi hem montajını zorlaştırcak, hemde gereğinden fazla SES emişi sağlayacağından dinlediğiniz müzik ve bulunduğunuz mekan algınızda olumsuz sonuçlar yaratabilecektir. http://img512.imageshack.us/img512/9764/47816816.png Özetle; Araç içi yalıtım malzemeleri ülkemizden rahatlıkla temin edilebilir, bunu için bir servet harcamaya gerek yok... Asfalt bazlı ürünler fiyat avantajları olmasının yanısıra, ısı farklarından etkilenmekte soyulma ve dökülme kaçınılmaz olmaktadır. Sıcak havalarda yapacağı asfalt kokusu ise kaçınılmazdır. Montaj sırasında mutlaka ısı tabancası kullanılmalıdır, ısıtılmış malzemeye uygulanan basınç daha kalıcı bir yapışma sağlamaktadır. SES ve akustik yalıtımda standart, özelliksiz sünger kullanılmamalı, fiyat avantajının yanısıra nem ve su tutma özelliği ile zamanla araç içi koku yapacağı unutulmamalıdır. Tüm ölçüler tahmini olarak verilmiştir, doğru kalınlık ancak aracınız soyulduktan sonra montaj sırasında belirlenebilir. Not: Yazıda kullanılan tüm marka ve resimler rehberlik etmesi amacıyla belirtilmiştir. Ticari bir nitelik taşımamaktadır ALINTIDIR ARKADAŞLAR.. ben bu uygulamayı yapıcam cem bu yazıda ürün özellikleride verilmiş. bitüself btm alüminyum malzeme. yapı marketlerde mevcut eni 10cm uzunluk 10mt olanı var(39tl) bide en20cm boy 10mt olanı var(50tl) yapılışı ustalık gerektirir. yapışkan kısımı ısıtıpta yapılması gerekiyor ve altta hiç hava olmaması şart yoksa randıman alınamaz.
|
|
![]() |
|
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
birde anlamadığım akustik süngeri nereye koyduğun.
benim bildiğim akustik sünger piramit gibi oluyor, döşemenin altına bıtuself malzeme ile koyman imkansız gözüküyor. yani kapı döşemesinin altına hem akustiği hemde bıtuself malzemeyi koysan döşemeyi oturtamazsın ki.
acaba akustik süngeri kapının iç tarafına (dıştaki sacın arkasına) bıtuself malzemeyi de kapı döşemesinin arkasına mı koydun acaba.
edit: şimdi baktım da bıtuself malzemenin üzerine koymuşsun daha inceymiş ben kalın piramit desenli bişey bekliyordum (:
analizlerini merakla bekliyoruz, Düzenleyen metin - 27 Haziran 2011 Saat 10:27 |
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Masallah guzel emek sarfetmıssın... Metın kardesımın soyledıgı gıbı sonuclarını beklıyorum. Ayrıca o kullanmıs oldugun bıtuself malzemenın kalınlıgı nedır? 1 topu ne kadar??? Akustık ızolasyonu bıtuself ın ustune ne ıle tutturdun?Akustık sungerın cok bır faydası oldumu acaba dıye merak ettım. Aynı malzeme bendede var. Onceden santıye sefıyken havalandırma kanallarının ıcıne kaplardık bu malzemeden...
|
|
![]() |
|
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
güzel çalışma olmuş bende bir kaç soru sormak istiyorum.
uygulamayı ilk gördüğümde iç taraftaki saca uygulayacağını düşünmüştüm ama değilmiş. kapının iç sacına uygulayanlar ses yalıtımı olduğunu ayrıca kapı açılıp kapanırken tok bir sesin odluğunu duymuştum.
Sen kapı iç sacına yapmadan bu sonuçları alabildin mi?
Ayrıca hoparlörler için de kapı izalasyonu şart olduğunu hepimiz biliyoruz. peki sende bu hoparlörler için olumlu bir sonuç oldumu ne gibi analizlerin olduğunu merak ediyoruz.
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Guzel olmus. Sormasi ayip ne kadar surede bitirdiniz bu islemi?
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Emeğine Sağık Çok Yararlı Bir Paylaşım Olmuş...
Benimde Kafamda Böyle Bir Proje Var. En Kısa Zamanda Gerçekleştireceğim... |
|
![]() |
|
F-Eren ![]() 2. Vites ![]() ![]() 23 - Temmuz - 1983 Kayıt Tarihi: 05 Ocak 2010 Konum: Tekirdağ - İst. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 377 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Arkadaşlar haftasonu kapı izolasyonu yaptım kendimce sizlerle de paylaşıyorum...
Malzemeler: -Bitüself (membran tarzı bir ürün bir tarafı alüminyum diğer tarafı asfalt malzemesinden kendinden yapışkanlı bir ürün. ben bir top aldım komple 1mt genişlik 10mt boy) -Akustik süngeri (ses yalıtımı için termofleks tarzı bir malzeme 10mm) Öncelikle ziftli kısmı biraz güneşte bekletiyoruz iyi yapışması için ısıtma vb işleme gerek yok zaten kendinden yapışkanlı bir ürün. sonra yapışkan kısmın üzerindeki jelatini çıkarın (sakın membranla karıştırmayın bitüselfin malzemesi farklı biraz, koku yapmaz) Daha sonra kapıların iç kısmındaki döşemeleri çıkarıyoruz bu sırada klipler kırılıyor yenisini önceden temin edin derim. ön kapılarda 7şer adet arkalarda 8er adet var yani toplar 30 adet klips gerekli. Sonrasında kapı kilidinin tellerini sıkıştırmadan malzemeyi yapıştırıyoruz. (dikkat yoksa kapılar kilitlenmez) bu işlemin ardından alüminyum kısma sprey yapışkan sıkıp üzerine akustik malzemeyi yapıştırıp kilit ve cam mekanizmasını kontrol edip döşememize yeni klipsleri takıp yerine takıyoruz. Aynı işlemi tüm kapılara uyguluyoruz... Dikkat edilecek hususlar: -döşeme klipslerini önceden temin edin (30 adet en az) -kilit mekanizması ve cam mekanizmasını kontrol edin döşemeyi kapatmadan önce -bitüself malzemenin iyice yapıştığına emin olun hatta pensenizin tutacakları ile üzerinden geçerek iyice yapışmasını sağlayın -bitüselfi yapıştırmadan önce güneşte birkaç dakika bekletin -döşeme kipslerinin deliklerini ve etrafını (1cm kadar) açık tutun ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Fatih Eren (1983)
Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray 2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof A Rh - |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <12 |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |