![]() |
|
yakıt ibresi hk. |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <12 |
Yazar | |
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ben aracıma taktırdım 40 tl ye fakat bazen düzgün gösteriyor bazen fazla gösteriyor o yüzden memnun değilim. modülleri dirençleri bir kenara bırakırsak, forumda bir arakadaşımız da lpg li araç kullanıyor ve onunda hepimiz gibi gazda giderken benzin ibresi düşüyor.
kendisi bir çözüm bulmuş. benzini yarım deponun üzerinde tutuyormuş ve lpg de ibre düşse bile kontapı kapatıp açtığında modül varmış gibi mevcut benzini gösteriyormuş.
bende benzini yarım deponun üzerine alıp deneyeceğim eğer olursa ne modüle ne dirençe gerek kalcak en önemlisi aracın beynine zarar vermicez.
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
|
ose ![]() 2. Vites ![]() ![]() 05 - Ocak - 1985 Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2011 Konum: elazığ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 859 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Orjinalını yazan: koliva
Merhaba,
206 larin BSI(beyin) yazilimlarinda bu konuda hakkinda problem oldugunu okumustum. Sorunun bir ust versiyon yazilim atmakla cozuldugunu de okumustum. BSI sifirlamakla yeni yazilim atmak farkli seyler. Sorununuz yazilimsal olabilir. Eger sorunun yazilim hatasi olmadigina eminseniz o zaman su diyeceklerim ariza tespitinde bulunurken size yardimci olabilir. Benzin pompasi arka koltugun altindadir. Ulasmak icin arka koltugu sokmeniz gerek. Sonra pompanin ustundeki kapak gibi aksami da sokun. Bunun altinda 2 tane hortumun oldugunu (biri gidis biri gelis) ve hemen yaninda da elektrik baglantisi icin soket oldugunu goreceksiniz. Soketi cikarin. Simdi diyelim elinizde cikarttiginiz soket var. Buradan sonraki islem icin 60 ile 260 ohm arasinda degere sahip olan bir direnc bulmaniz gerek. Bu direnci soketin 5 ve 6. pinlerine yerlestirin ve sonrasinda aracin kontagini cevirin. Bagladiginiz direncin degerine bagli olarak ibrenin oynamasi gerek. Ornegin, 160 ohm luk bir direnc baglarsaniz yakitin gosterge panelinde yarida oldugunu gormeniz gerek. Eger ibre oynuyorsa o zaman tankin icerisindeki aksamda bozukluk var. Eger ibrede oynama olmuyorsa o zaman muhtemelen gosterge panelinde ariza var. Panelde olan sorunlarda, hemen paneli degistirmek yerine ilk once tanktan panele giden kablolarda bir sorun varmi test edilir. Umarim yardimci olabilmisimdir. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sonunuda problemi Koliva arkadaşımızın çözüm için gösterdiği yoldan giderek çözdüm. ilk iş olarak elime geçirdiğim 100ohm luk bir dirençle şamadradan soketi sökerek 5 ve 6 nolu pinlerle teması sağladım kontağı açtığımda benzin ibresi full gösterdi demekki soketten sonraki yani şamandra hariç düzenek (göstergeler ve giden ara kablolar) de sorun yok. ee şamanrayı da yeni aldığıma göre on dada sorun yok. Belki inanamıyacaksanız ama sorun çook basit bi yerden miş şamanraya bağlı olan soket evet soketin 5 ve 6 nolu pinlerin deki tırnakları gevşemiş orda temassızlık yaratıyormuş, tırnakları bıçak yardımıyla birbirine yaklaştırıp soketi geri taktım ve ne göreyim gösterge içinde olan benzini gösteriyor hemen bir petrole girip 10 litre benzin koydum(zaten depo da fullendi) ve ilk defa göstergenin yükseldiğini gördüm. Problem çözülmüştü. koliva arkadaşımıza ne kadar teşekkür etsem azdır engin tecrübeleri sayesin de benim içimde dert olan sorunu hallettik.
düşünebiliyormusunuz yetkili servis sorun şamanra da(fiyatı 400tl civarı) değişmesi gerektiğini söyledikleri sorun tamamen boşa çıktı. serviste yaptıracak olsaydım ne olacaktı 400_450tl para bayılacaktım şamndrayı değişeceklerdi sorun çözülmeyecek ti daha sonra sorunun sokette olduğunu görüp belkide göremeyecek daha da ileri gidip gösterge panelleriyle uğraşacaklardı ve olan bana olacaktı. bu çok basit soket olayını maalesef göremediler. Düzenleyen kankam_743 - 01 Şubat 2011 Saat 16:26 |
|
![]() |
|
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
sorunun çözülmesine sevindim. geçmiş olsun.
verdiğin bilgiler umarım aynı sorunu olan arkadaşlara yardımcı olur.
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
|
volkan_uysal ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 29 Temmuz 2010 Konum: Düzce Durum: Aktif Değil Mesajlar: 356 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı volkan_uysal
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Bende bugün dalgınlıkla 20 tllık aldım, tabi ibre oynamadı
![]() ![]() |
|
307 XT 1,6 110 BG / 81 BF 307 |
|
![]() |
|
ose ![]() 2. Vites ![]() ![]() 05 - Ocak - 1985 Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2011 Konum: elazığ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 859 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sorununuzun cozuldugune sizin kadar ben de cok sevindim. Bazen oyle oluyor ki bir aracta pes pese hatalar cikiyor. Her birini teker teker cozmeye, gidermeye kalkiyorsunuz ama meger sorun sadece bir yerden ve o yer diger butun mekanizmanin isleyisini aksatiyor. Muhim olan o yeri bulabilmekte. Isin kolayina kacip komple parca yenilemektense, biraz zorlayip, acaba deyip irdelemek bazen cok faydali oluyor. Gecmis olsun. Kolay gelsin. |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <12 |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |