|
Otomatik Klimanın fan sorunu |
Yanıt Yaz | Sayfa 123> |
Yazar | ||
Celalll
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Mart 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 110 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 02 Temmuz 2012 Saat 18:35 |
|
Merhaba arkadaşlar, Sorunun genel tartışıldığı konu linki şudur: http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=16433 İlk önce aracımdaki sorunu özetleyerek konuya başlayayım. Ne zaman aracımı sıcak günlerde güneşte bıraksam; araç içinde belli bir sıcaklık olduğunda ve aracın klimasını çalıştırdığımda, Klima bir süre sonra üflemeyi kesiyor, ya bir kaç dakika sonra geri geliyor yada bir daha hiç üflemiyordu. Aracında aynı sorunu yaşayan forumumuzdan "deme"nickli arkadaşımız, yabancı bir forum sitesinde bununla ilgili bir konu buldu. "Koliva" nickli arkadaşın çevirisiyle sorunun "Fan Motoru"ndaki transistörlerden kaynaklanabileceğini öğrendik. http://www.forum307.com/viewtopic.php?t=21402 Denemeye değer olduğunu düşündüm. Ve işe giriştim. Koliva yaptığı çeviride, konuda bahsi geçen transistörlerin "IRF3205" model numarasına sahip olduğunu söylemişti. Tabi oradaki araçla benim araç aynı yıl üretimi olmadığından transistörler farklıydı. Ama transistörlerin çalışma mantığı aynı olduğu ve bu iki model arasında pratikte pek bir özellik farkı olmadığı için bende yaptığım tamiratta "IRF3205" model transistörler kullandım. Aşağıdaki resimde soldaki transistör orjinal olan, sağdaki ise yeni takılan. Aynı marka ve model olmamasına rağmen şu an için klimanın her türlü fonksiyonunda sorunsuz çalışmaktadırlar. Ben transistörleri İSTANBUL/KADIKÖY Yazıcıoğlu İş Hanı'ndan tanesini 2 tl. ye aldım. http://www.yaziciogluishani.net/item/elko?category_id=17İlk önce fan motorunu sökmemiz gerekiyor. Fan Motoru sürücü tarafında bulunuyor. Oraya ulaşmak için dizimizin izasına gelen plastiği, pedalların üstüne gelen keçeyi ve pedalların sağında kalörifer radyatörünü gizleyen plastik kapağı çıkartmamız gerekiyor. Yani şu şekilde olucak. RADYATÖRÜ SÖKMEYİN. AMA RADYATÖRÜ GİZLEYEN KAPAK SÖKÜLECEK. YANİ AŞAĞIDAKİ RESİMDE RADYATÖRÜN TAKILI OLDUĞUNU DÜŞÜNÜN, O ŞEKİLDE... Motorun bulunduğu kısım. Beyaz okla gösterdiğim parça motorun kendisidir. Sarı renkte kareye aldığım soketler, motora güç veren ve kontrolünü sağlayan soketlerdir. İlk yapmamız gereken motorun kablolarını sökmek, ikinci yapacağımız ise motoru tutup saat yönüne doğru (sağa doğru) çevirerek yuvasından sökmek. Artık motor serbest. Fakat zorluk burada başlıyor. O karışıklıktan motoru çıkartmak işin en zor kısmı. Geri takarkende bayaa bir uğraştırıyor. İşinizi kolaylaştırmak için, ayarlanabilir direksiyonu olabildiğince ileriye itin. Ben motoru, pedalların oradan çıkarttım. Fazla uzun sürmüyor; fakat biraz uğraştırıyor. Sonun da motoru alıp evin yolunu tutuyoruz. NOT: Motoru yerinden çıkarırken çok zorlanırsanız, Aşağıdaki resimde görülen vidayı söküp 2 parça halinde çıkarmayı deneyebilirsiniz. Ben yapmadım ama şimdi aklıma geldi. Şimdiki 5 adet resim alıntıdır. kırmızı okla gösterilen vidayı söküyoruz. Bu vidayı söktüğümüzde üstte içinde devre bulunan kapağı motordan ayırıyoruz.
Aşağıda gösterildiği gibi 2 bölümü okların gösterdiği yöne doğru çekince, Motor kırmızı çizgi ile gösterdiğim yerden 2'ye ayrılıyor. Ayrıldıktan sonraki hali Kırmızı okla gösterilen iki vidayıda söküyoruz. Ve aşağıda hilal şeklindeki aliminyum parça da ayrılmış oluyor. Kapağı söktüğünüzde aracın model yılına göre değişik bir görüntüyle karşılaşabilirsiniz. Örneğin Yukarıda yabancı forumda tamiri yapılan fana ait hilal şeklindeki parçanın şekli ile bendeki parçanın şekli biraz farklıydı. Bunu aşağıdaki iki resimden anlayabilirsiniz. Yabancı forum sitesindeki parça. Kırmızı renk dikdörtgen içinde gösterilen kısımlar transistörlerin, hilal şeklindeki aliminyum parçaya değdikleri noktadır. Resimde görülen 2 adet metal tırnak transistörlere bastırarak, aliminyum bloğa mümkün olduğunca yapışmalarını sağlıyor. Benim fandaki tırnak sistemi bundan farklı. Bu sistem tamir sonrası tekrar kullanılabiliniyorken, bendekinde ise tamir edeceğimiz devreyi bir kere söktün mü işi bitiyor. Bunun için bende başka bir yöntem geliştirdim onuda ilerleyen resimlerde açıklayacağım. Farkı anlamanız ve karşılaştırmanız için benim fandan çıkan parçanın resmini koyuyorum. Bu resim devre ve transistörler söküldükten sonra yeni transistörleri lehimlenecek yerlerine provası yapılırken çektim. Beyaz kapağı açtıktan sonra resim çekmeyi unutmuşum kusura bakmayın. Mavi çerçeveye aldığım tırnaklar, Kırmızı yuvarlağa aldığım yerlerden söküldü. Haliyle söküldükten sonrada aynı şekilde takılmaları mümkün olmadı. Dikkat ederseniz benim bloğumla diğer blok arasında ufak şekil farklılıkları da var. Hepsi sökülünce şöyle bir manzaramız oluyor. Benim tavsiyem Hilal şeklindeki parçayı, devreyi ve yeni transistörleri alıp bir tv tamircisine götürün yaptırın. Eğer eliniz yatkınsa transistörleri kendiniz de değiştirebilirsiniz. You tube da nasıl lehim yapıldığını gösteren videoları izlemenizi tavsiye ederim. 2. yolu seçerseniz. Aşağıdaki adımları takip edin. ilk önce eski transistörleri söküyoruz. Yeni transistörleri devreye lehimliyoruz. Transistörlerin aliminyum bloğa tam oturacakları şeklinde bacaklarını bükmemiz gereken yerden büküyoruz. Devre hazır. Transistörleri, bloğa nasıl bastırmamız gerektiğini düşünürken, aklma bir fikir geldi. Şöyleki; Yukarıdaki resimde mavi renkte çerçeve içinde gösterdiğim tırnakları, Beyaz kapağa vidalamaya karar verdim. Tırnakları kapağın içine gelecek şekilde yerleştirdim deliklerinin denk geldiği yerleri işaretledim. Ve kapakta 4 adet delik açtım. ve tırnakları Somun ve vida ile yerlerine vidaladım. Tırnakları iki tarafada monte ettikten sonra aliminyum blok bu haliyle kapağın kapanmasına izin vermiyor. Bizde bloğun fazlalıklarını "DREMEL" yardımıyla taşlıyarak siliyoruz ve aşağıdaki göründüğü gibi oluyor. Daha sonra aşağıda görüldüğü gibi, termal macun sürüyoruz. Çünkü transistörlerin bloğa tam oturmasına rağmen; bloğa değmeyen yerleri olabilir. Bu da transistörlerin soğumasını olumsuz etkiler. Devreyi yerine oturtuyoruz. Ve kapağı kapatıyoruz. Kapağı kapatıyorken biraz zorlanmamız önemli çünkü Bu tırnakların transistörlere yaptığı baskıyı gösterir. Sonra motoru söktüğümüz gibi toplayıp yerine monte ediyoruz. Bende sorun şimdilik çözülmüş gibi duruyor. Bu uygulamayı yapmadan önce arkadaşlara "Polen Filitresini değiştirmelerini tavsiye ederim. Belkide Bu kadar işleme ihtiyaç duymayabilirler. Herkese iyi şanslar. Kullandığım Malzemeler: -2 Adet transistör (IRF3205) -Lehim tabancası -Lehim Teli -Lehim Pompası -DREMEL -Akülü vidalama-Matkap -Termal Macun -4'er adet vida ve somun -Torx Alyan takımı -Pense -Düz tornavida -Oyun Hamuru (Lehim yaparken) işe yarıyor.
Düzenleyen Celalll - 03 Temmuz 2012 Saat 00:23 |
||
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT
|
||
denizkartali06
1. Vites Kayıt Tarihi: 18 Mart 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 127 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı denizkartali06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
yaa dostum sana ne demeli ellerine sağlık süper olmuş.şimdilik ben bunu yapmaktan kaçıyorum.senin ve kolivanın gösterdiği yerde polen filitresini buldum.ordan filitreyi çıkardım baktım gri renkte fakat fazla kirli değildi.çünkü filitrenin rengi gri..neyse biraz temizledim tekrar taktım.benim klima sorunum hava çok sıcakken auto da ya da manuel birkez duruyor sonra çalışıyor bir daha durmuyor.2 gündür havalar normal şimdilik yapmıyor.benim filitrenin orda sanırım bir sorun var resimde söylediğiniz çekmece gibi kapağı soldan bir vidayla tutturmuşlar sağ tarafı çok gevşek.neyse ben söktüm filitre içeride biraz çapraz duruyordu.filitre o kapağa monte değil di mi?filtreyi koydum kapağı bastırıyorum yerine ama durmuyor sanırım tırnak mırnak bişeyler eksik!
|
||
KARTALİZMA 1.6 HDI XT 110 HP
|
||
ibrahim YILDIZAK
2. Vites 15 - Eylül - 1982 Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2010 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 753 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ibrahim YILDIZAK
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Mükemmel bir paylaşım hemen bunu söküp bir elektronikçiye hallettireceğim
|
||
01 COA 084 ARh(+) |
||
deme
1. Vites Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2012 Konum: Mardin Durum: Aktif Değil Mesajlar: 178 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
ellerine kollarına sağlık. süpersin. abi ikinci resimde yerde kalorifer radyatörü var onuda sökmek gerekiyor mu. benim ordan içeriye su damlatıyordu yeni tamir ettirmiştim. tekrar damlama yapacagından korkuyorum. onu sökmeden fan motorunu çıkaramazmıyım
|
||
ibrahim YILDIZAK
2. Vites 15 - Eylül - 1982 Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2010 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 753 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ibrahim YILDIZAK
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Bir soru da benden benim aksam yabancı forumdakiyle aynı üzerine zift gibi silikona benzeyen bir madde sürmüşler onu nasıl sökeceğiz?
|
||
01 COA 084 ARh(+) |
||
deme
1. Vites Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2012 Konum: Mardin Durum: Aktif Değil Mesajlar: 178 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
|
||
Celalll
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Mart 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 110 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Radyatörü sökmeyin. O resim daha önceki bir tamiratıma ait.
|
||
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT
|
||
Celalll
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Mart 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 110 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Devre ziftin içinde mi kalıyor? Görmeden bişey söylemek çok zor.
|
||
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT
|
||
Celalll
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Mart 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 110 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
-Filitre kapağa monte değil. -Eğer Filitrenin rengi Gri İse ORJİNAL FİLİTREDİR. Ya ilk takılan filitredir. Yada Sonradan ORJİNAL sıfır olanıyla değiştirilmiştir. Yada senin yaptığın gibi temizlenip tekrar takılmıştır. Ben olsam hiç tereddüt etmem filitreyi değiştiririm. Filitre temizliği sanıldığı gibi çok işe yaramıyor. -Sanırım Daha önce filitreyi değiştirirlerken yada temizlerken tırnaklarını kırmışlar ve vidalamışlar. Çünkü benimkinde vida falan yok. Ama kapakta 2 adet tırnak vardı. Bence diğer taraftan da bir vida at. O kapaktan içeri motor ısısı da girebilir. Gerçi orada bir koruma keçesi var ama. Artık eskimiş olacağından sağdan soldan ısıyı geçiriyor olabilir. Bu da Fanın soğumasını geciktirebilir. Klimada sıcak havayı soğutmayla uğraşacağı için fan daha hızlı çalışma ihtiyacı duyabiir.
Düzenleyen Celalll - 03 Temmuz 2012 Saat 00:13 |
||
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT
|
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Harika calisma. Sorununuzun ortadan kalktigina cok sevindim. Gecmis olsun herkese.
|
||
deme
1. Vites Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2012 Konum: Mardin Durum: Aktif Değil Mesajlar: 178 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
307 sahipleri bu çalışmayı iyice inceleyin bence bu arıza kronik. özellikle sıcak bölgeler için. yabancı sitede bu konudan şikayetçi çok fazla kişi var.'' arkadaşımız celall'e sonsuz teşekkürler'' |
||
Ali
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 07 Mart 2009 Konum: Rize Durum: Aktif Değil Mesajlar: 244 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Eline sağlık güzel paylaşım.
|
||
Tuning sitesi değil marka sitesidir.
|
||
Celalll
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Mart 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 110 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Arkadaşlar ben denedim, ve oldu. Umarım sizin sorununuzu da çözer.
Yanlız "Polen filitresini" de ihmal etmeyin. Değiştirin.
|
||
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT
|
||
denizkartali06
1. Vites Kayıt Tarihi: 18 Mart 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 127 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı denizkartali06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
celalll arkadaşım tesekkür ederim allah razı olsun...
|
||
KARTALİZMA 1.6 HDI XT 110 HP
|
||
ibrahim YILDIZAK
2. Vites 15 - Eylül - 1982 Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2010 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 753 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ibrahim YILDIZAK
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Aracım 206 GTI 2000 model evet devre 1. resimdeki gibi zift'in içinde onu ısıtarak açığa çıkarmayı deneyeceğiz usta'nın vakti yoktu motor'u söktü bir elektronikçiye götüreceğim bakalım.
|
||
01 COA 084 ARh(+) |
||
deme
1. Vites Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2012 Konum: Mardin Durum: Aktif Değil Mesajlar: 178 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
|
||
Celalll
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Mart 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 110 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Bu gün arabanı içi öyle sıcaktı ki, deri direksiyona dokunurken zorlandım. Ve klima sorusuz çalıştı.
|
||
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT
|
||
deme
1. Vites Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2012 Konum: Mardin Durum: Aktif Değil Mesajlar: 178 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
gözün aydın
|
||
307 1.6 xt 110 luk manuel şeytan kırmızısı
|
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Hadi bakalim bir sorun daha cozulmus oldu.
|
||
Celalll
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Mart 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 110 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Bu gün 39 dereceyi gördüm Bilgisayarda. Acaba dedim. Çalışacak mı?
Ve sorunsuz çalıştı. Benim aracımdaki sorun çözüldü arkadaşlar. Diğer sorun yaşayan arkadaşlarda durum nedir merak ediyorum. Saygılar.
|
||
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT
|
||
Yanıt Yaz | Sayfa 123> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |