Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Otomatik Klimanın fan sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307 hakkındaki tüm makaleler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23750
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 18:41
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Otomatik Klimanın fan sorunu
Mesajı Yazan: Celalll
Konu: Otomatik Klimanın fan sorunu
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2012 Saat 18:35





Merhaba arkadaşlar,
Sorunun genel tartışıldığı konu linki şudur:

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=16433

İlk önce aracımdaki sorunu özetleyerek konuya başlayayım. 
Ne zaman aracımı sıcak günlerde güneşte bıraksam; araç içinde belli bir sıcaklık olduğunda ve aracın klimasını çalıştırdığımda, Klima bir süre sonra üflemeyi kesiyor, ya bir kaç dakika sonra geri geliyor yada bir daha hiç üflemiyordu.

Aracında aynı sorunu yaşayan forumumuzdan "deme"nickli arkadaşımız,  yabancı bir forum sitesinde bununla ilgili bir konu buldu. "Koliva" nickli arkadaşın çevirisiyle sorunun "Fan Motoru"ndaki transistörlerden kaynaklanabileceğini öğrendik.

http://www.forum307.com/viewtopic.php?t=21402

 Denemeye değer olduğunu düşündüm. Ve işe giriştim.

Koliva yaptığı çeviride, konuda bahsi geçen transistörlerin "IRF3205" model numarasına sahip olduğunu söylemişti. Tabi oradaki araçla benim araç aynı yıl üretimi olmadığından transistörler farklıydı. Ama transistörlerin çalışma mantığı aynı olduğu ve bu iki model arasında pratikte pek bir özellik farkı olmadığı için bende yaptığım tamiratta "IRF3205" model transistörler kullandım. 

Aşağıdaki resimde soldaki transistör orjinal olan, sağdaki ise yeni takılan. Aynı marka ve model olmamasına rağmen şu an için klimanın her türlü fonksiyonunda sorunsuz çalışmaktadırlar.



Ben transistörleri İSTANBUL/KADIKÖY Yazıcıoğlu İş Hanı'ndan tanesini 2 tl. ye aldım.
http://www.yaziciogluishani.net/item/elko?category_id=17" rel="nofollow - http://www.yaziciogluishani.net/item/elko?category_id=17

İlk önce fan motorunu sökmemiz gerekiyor. Fan Motoru sürücü tarafında bulunuyor.

Oraya ulaşmak için dizimizin izasına gelen plastiği, pedalların üstüne gelen keçeyi ve pedalların sağında kalörifer radyatörünü gizleyen plastik kapağı çıkartmamız gerekiyor.

Yani şu şekilde olucak.

RADYATÖRÜ SÖKMEYİN. AMA RADYATÖRÜ GİZLEYEN KAPAK SÖKÜLECEK. YANİ AŞAĞIDAKİ RESİMDE RADYATÖRÜN TAKILI OLDUĞUNU DÜŞÜNÜN, O ŞEKİLDE...



Motorun bulunduğu kısım.



Beyaz okla gösterdiğim parça motorun kendisidir. 
Sarı renkte kareye aldığım soketler, motora güç veren ve kontrolünü sağlayan soketlerdir.

İlk yapmamız gereken motorun kablolarını sökmek,
ikinci yapacağımız ise motoru tutup saat yönüne doğru (sağa doğru) çevirerek yuvasından sökmek. 
Artık motor serbest. Fakat zorluk burada başlıyor. O karışıklıktan motoru çıkartmak işin en zor kısmı. 
Geri takarkende bayaa bir uğraştırıyor. İşinizi kolaylaştırmak için, ayarlanabilir direksiyonu olabildiğince ileriye itin. 
Ben motoru, pedalların oradan çıkarttım. Fazla uzun sürmüyor; fakat biraz uğraştırıyor. Sonun da motoru alıp evin yolunu tutuyoruz.

NOT: Motoru yerinden çıkarırken çok zorlanırsanız, Aşağıdaki resimde görülen vidayı söküp 2 parça halinde çıkarmayı deneyebilirsiniz. Ben yapmadım ama şimdi aklıma geldi.

Şimdiki 5 adet resim alıntıdır.

kırmızı okla gösterilen vidayı söküyoruz. Bu vidayı söktüğümüzde üstte içinde devre bulunan kapağı motordan ayırıyoruz.




Aşağıda gösterildiği gibi 2 bölümü okların gösterdiği yöne doğru çekince, Motor kırmızı çizgi ile gösterdiğim yerden 2'ye ayrılıyor.



Ayrıldıktan sonraki hali



Kırmızı okla gösterilen iki vidayıda söküyoruz.

Ve aşağıda hilal şeklindeki aliminyum parça da ayrılmış oluyor.



Kapağı söktüğünüzde aracın model yılına göre değişik bir görüntüyle karşılaşabilirsiniz. Örneğin Yukarıda yabancı forumda tamiri yapılan fana ait hilal şeklindeki parçanın şekli ile bendeki parçanın şekli biraz farklıydı. Bunu aşağıdaki iki resimden anlayabilirsiniz.

Yabancı forum sitesindeki parça.


Kırmızı renk dikdörtgen içinde gösterilen kısımlar transistörlerin, hilal şeklindeki aliminyum parçaya değdikleri noktadır. Resimde görülen 2 adet metal tırnak transistörlere bastırarak, aliminyum bloğa mümkün olduğunca yapışmalarını sağlıyor. Benim fandaki tırnak sistemi bundan farklı. Bu sistem tamir sonrası tekrar kullanılabiliniyorken, bendekinde ise tamir edeceğimiz devreyi bir kere söktün mü işi bitiyor. Bunun için bende başka bir yöntem geliştirdim onuda ilerleyen resimlerde açıklayacağım. 

Farkı anlamanız ve karşılaştırmanız için benim fandan çıkan parçanın resmini koyuyorum. 



Bu resim devre ve transistörler söküldükten sonra yeni transistörleri lehimlenecek yerlerine provası yapılırken çektim. Beyaz kapağı açtıktan sonra resim çekmeyi unutmuşum kusura bakmayın.

Mavi çerçeveye aldığım tırnaklar, Kırmızı yuvarlağa aldığım yerlerden söküldü. Haliyle söküldükten sonrada aynı şekilde takılmaları mümkün olmadı. Dikkat ederseniz benim bloğumla diğer blok arasında ufak şekil farklılıkları da var.

Hepsi sökülünce şöyle bir manzaramız oluyor.


 
Benim tavsiyem Hilal şeklindeki parçayı, devreyi ve yeni transistörleri alıp bir tv tamircisine götürün yaptırın.

Eğer eliniz yatkınsa transistörleri kendiniz de değiştirebilirsiniz. You tube da nasıl lehim yapıldığını gösteren videoları izlemenizi tavsiye ederim.

2. yolu seçerseniz. Aşağıdaki adımları takip edin.

ilk önce eski transistörleri söküyoruz.




Yeni transistörleri devreye lehimliyoruz.



Transistörlerin aliminyum bloğa tam oturacakları şeklinde bacaklarını bükmemiz gereken yerden büküyoruz. 




Devre hazır. 

Transistörleri, bloğa nasıl bastırmamız gerektiğini düşünürken, aklma bir fikir geldi.
Şöyleki; 
Yukarıdaki resimde mavi renkte çerçeve içinde gösterdiğim tırnakları, Beyaz kapağa vidalamaya karar verdim. Tırnakları kapağın içine gelecek şekilde yerleştirdim deliklerinin denk geldiği yerleri işaretledim. Ve kapakta 4 adet delik açtım. ve tırnakları Somun ve vida ile yerlerine vidaladım.



Tırnakları iki tarafada monte ettikten sonra aliminyum blok bu haliyle kapağın kapanmasına izin vermiyor. Bizde bloğun fazlalıklarını "DREMEL" yardımıyla taşlıyarak siliyoruz ve aşağıdaki göründüğü gibi oluyor.





Daha sonra aşağıda görüldüğü gibi, termal macun sürüyoruz. Çünkü transistörlerin bloğa tam oturmasına rağmen; bloğa değmeyen yerleri olabilir. Bu da transistörlerin soğumasını olumsuz etkiler. 



Devreyi yerine oturtuyoruz. Ve kapağı kapatıyoruz.

Kapağı kapatıyorken biraz zorlanmamız önemli çünkü Bu tırnakların transistörlere yaptığı baskıyı gösterir.



Sonra motoru söktüğümüz gibi toplayıp yerine monte ediyoruz.

Bende sorun şimdilik çözülmüş gibi duruyor. Bu uygulamayı yapmadan önce arkadaşlara "Polen Filitresini değiştirmelerini tavsiye ederim. Belkide Bu kadar işleme ihtiyaç duymayabilirler.

Herkese iyi şanslar.

Kullandığım Malzemeler:

-2 Adet transistör (IRF3205)
-Lehim tabancası
-Lehim Teli
-Lehim Pompası
-DREMEL
-Akülü vidalama-Matkap
-Termal Macun
-4'er adet vida ve somun
-Torx Alyan takımı
-Pense 
-Düz tornavida
-Oyun Hamuru (Lehim yaparken) işe yarıyor.


-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT



Cevaplar:
Mesajı Yazan: denizkartali06
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2012 Saat 21:08
yaa dostum sana ne demeli ellerine sağlık süper olmuş.şimdilik ben bunu yapmaktan kaçıyorum.senin ve kolivanın gösterdiği yerde polen filitresini buldum.ordan filitreyi çıkardım baktım gri renkte fakat fazla kirli değildi.çünkü filitrenin rengi gri..neyse biraz temizledim tekrar taktım.benim klima sorunum hava çok sıcakken auto da ya da manuel birkez duruyor sonra çalışıyor bir daha durmuyor.2 gündür havalar normal şimdilik yapmıyor.benim filitrenin orda sanırım bir sorun var resimde söylediğiniz çekmece gibi kapağı soldan bir vidayla tutturmuşlar sağ tarafı çok gevşek.neyse ben söktüm filitre içeride biraz çapraz duruyordu.filitre o kapağa monte değil di mi?filtreyi koydum kapağı bastırıyorum yerine ama durmuyor sanırım tırnak mırnak bişeyler eksik!

-------------
KARTALİZMA 1.6 HDI XT 110 HP


Mesajı Yazan: ibrahim YILDIZAK
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2012 Saat 21:56
Mükemmel bir paylaşım hemen bunu söküp bir elektronikçiye hallettireceğim 

-------------

01 COA 084 ARh(+)


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2012 Saat 22:11
ellerine kollarına sağlık. süpersin. abi ikinci resimde yerde kalorifer radyatörü var onuda sökmek gerekiyor mu. benim ordan içeriye su damlatıyordu yeni tamir ettirmiştim. tekrar damlama yapacagından korkuyorum. onu sökmeden fan motorunu çıkaramazmıyım


Mesajı Yazan: ibrahim YILDIZAK
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2012 Saat 22:36
Bir soru da benden benim aksam yabancı forumdakiyle aynı üzerine zift gibi silikona benzeyen bir madde sürmüşler onu nasıl sökeceğiz?

-------------

01 COA 084 ARh(+)


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2012 Saat 23:12
Orjinalini yazan: ibrahim YILDIZAK ibrahim YILDIZAK Yazdı:

Bir soru da benden benim aksam yabancı forumdakiyle aynı üzerine zift gibi silikona benzeyen bir madde sürmüşler onu nasıl sökeceğiz?
aracın kaç model hocam. söktün mü sende radyatörü de söküyor muyuz


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2012 Saat 23:57
Radyatörü sökmeyin. O resim daha önceki bir tamiratıma ait.



-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2012 Saat 23:59
Orjinalini yazan: ibrahim YILDIZAK ibrahim YILDIZAK Yazdı:

Bir soru da benden benim aksam yabancı forumdakiyle aynı üzerine zift gibi silikona benzeyen bir madde sürmüşler onu nasıl sökeceğiz?

Devre ziftin içinde mi kalıyor? Görmeden bişey söylemek çok zor.


-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 03 Temmuz 2012 Saat 00:13
Orjinalini yazan: denizkartali06 denizkartali06 Yazdı:

yaa dostum sana ne demeli ellerine sağlık süper olmuş.şimdilik ben bunu yapmaktan kaçıyorum.senin ve kolivanın gösterdiği yerde polen filitresini buldum.ordan filitreyi çıkardım baktım gri renkte fakat fazla kirli değildi.çünkü filitrenin rengi gri..neyse biraz temizledim tekrar taktım.benim klima sorunum hava çok sıcakken auto da ya da manuel birkez duruyor sonra çalışıyor bir daha durmuyor.2 gündür havalar normal şimdilik yapmıyor.benim filitrenin orda sanırım bir sorun var resimde söylediğiniz çekmece gibi kapağı soldan bir vidayla tutturmuşlar sağ tarafı çok gevşek.neyse ben söktüm filitre içeride biraz çapraz duruyordu.filitre o kapağa monte değil di mi?filtreyi koydum kapağı bastırıyorum yerine ama durmuyor sanırım tırnak mırnak bişeyler eksik!

-Filitre kapağa monte değil.
-Eğer Filitrenin rengi Gri İse ORJİNAL FİLİTREDİR. Ya ilk takılan filitredir. Yada Sonradan ORJİNAL sıfır olanıyla değiştirilmiştir. Yada senin yaptığın gibi temizlenip tekrar takılmıştır. Ben olsam hiç tereddüt etmem filitreyi değiştiririm. Filitre temizliği sanıldığı gibi çok işe yaramıyor.
-Sanırım Daha önce filitreyi değiştirirlerken yada temizlerken tırnaklarını kırmışlar ve vidalamışlar. Çünkü benimkinde vida falan yok. Ama kapakta 2 adet tırnak vardı. 

Bence diğer taraftan da bir vida at. O kapaktan içeri motor ısısı da girebilir. Gerçi orada bir koruma keçesi var ama. Artık eskimiş olacağından sağdan soldan ısıyı geçiriyor olabilir. Bu da Fanın soğumasını geciktirebilir. Klimada sıcak havayı soğutmayla uğraşacağı için fan daha hızlı çalışma ihtiyacı duyabiir.


-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 03 Temmuz 2012 Saat 07:22
Harika calisma. Sorununuzun ortadan kalktigina cok sevindim. Gecmis olsun herkese.


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 03 Temmuz 2012 Saat 08:08

307 sahipleri bu çalışmayı iyice inceleyin bence bu arıza kronik. özellikle sıcak bölgeler için. yabancı sitede bu konudan şikayetçi çok fazla kişi var.'' arkadaşımız celall'e sonsuz teşekkürler''



Mesajı Yazan: Ali
Mesaj Tarihi: 03 Temmuz 2012 Saat 09:02
Eline sağlık güzel paylaşım.

-------------
Tuning sitesi değil marka sitesidir.


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 03 Temmuz 2012 Saat 09:16
Arkadaşlar ben denedim, ve oldu. Umarım sizin sorununuzu da çözer. 
Yanlız "Polen filitresini" de ihmal etmeyin. Değiştirin.


-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: denizkartali06
Mesaj Tarihi: 03 Temmuz 2012 Saat 11:26
celalll arkadaşım tesekkür ederim allah razı olsun...

-------------
KARTALİZMA 1.6 HDI XT 110 HP


Mesajı Yazan: ibrahim YILDIZAK
Mesaj Tarihi: 04 Temmuz 2012 Saat 21:17
Orjinalini yazan: Celalll Celalll Yazdı:

Orjinalini yazan: ibrahim YILDIZAK ibrahim YILDIZAK Yazdı:

Bir soru da benden benim aksam yabancı forumdakiyle aynı üzerine zift gibi silikona benzeyen bir madde sürmüşler onu nasıl sökeceğiz?

Devre ziftin içinde mi kalıyor? Görmeden bişey söylemek çok zor.

Aracım 206 GTI 2000 model evet devre 1. resimdeki gibi zift'in içinde onu ısıtarak açığa çıkarmayı deneyeceğiz usta'nın vakti yoktu motor'u söktü bir elektronikçiye götüreceğim bakalım.


-------------

01 COA 084 ARh(+)


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2012 Saat 16:08
Orjinalini yazan: ibrahim YILDIZAK ibrahim YILDIZAK Yazdı:

Bir soru da benden benim aksam yabancı forumdakiyle aynı üzerine zift gibi silikona benzeyen bir madde sürmüşler onu nasıl sökeceğiz?
ben sadece beyaz kapağı çıkarıp kapaksız bir şekilde yerine monte ettim. elektrikçiler bir şey olmaz dediler. ve bugün hava çok sıcak olmasına rağmen sorun çıkarmadı. seninki ziftli daha iyi bence onu sökme ve kapaksız tak sorunun inşallah çözülür


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2012 Saat 22:34
Bu gün arabanı içi öyle sıcaktı ki, deri direksiyona dokunurken zorlandım. Ve klima sorusuz çalıştı.

-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 07 Temmuz 2012 Saat 09:15
gözün aydın

-------------
307 1.6 xt 110 luk manuel şeytan kırmızısı


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Temmuz 2012 Saat 09:32
Hadi bakalim bir sorun daha cozulmus oldu.


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 10 Temmuz 2012 Saat 21:53
Bu gün 39 dereceyi gördüm Bilgisayarda. Acaba dedim. Çalışacak mı? 
Ve sorunsuz çalıştı. 
Benim aracımdaki sorun çözüldü arkadaşlar.
Diğer sorun yaşayan arkadaşlarda durum nedir merak ediyorum. 
Saygılar.


-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 10 Temmuz 2012 Saat 22:03

bu gün servise gittim adamlar 450 tl ye bir garibanın fan motorunu aynı sorundan dolayı değiştirmişlerdi. elektrikçi ustalarına yazık değil mi dedim biraz araştırın sorunu bulursunuz dedim. yok hocam bu çalışmaz artık dediler o zaman bana satın parçayı dedim. yok diyorlar. elin milletine para kazandırıyorlar israf. bende bu arada kapagı çıkaralı sorun çözüldü. transistörleri de almama rağmen değiştirmedim şimdilik sorun yok



-------------
307 1.6 xt 110 luk manuel şeytan kırmızısı


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 12 Temmuz 2012 Saat 10:01
deme kapağı sökerek sorunu çözmüşsün. Gözün aydın.
Demek ki sorun transistörlerde değil; transistörlerin ısınması ile ilgili. Belki de transistörlerin altindaki termal macun zamanla özelliğini kaybediyor. Belki bende transistörlerin altındaki termal macunu temizleyip yenisini sürseydim, ve yukarıda gösterdiğim gibi kapağı kapasaydım da; sorun yine çözülmüş olacaktı. Sen kapağı açarak transistörlerin kapağın içini gittikçe ısıtmasını dolayısıyla kendilerini de ısıtmalarını ve bir süre sonra çalışamıyacak bir ısıya ulaşmalarını engellemiş oldun. Bende transistörlerin ısısının aliminyum bloğa daha iyi aktarılmasını sağladım. Bu iki şekilde de sorun çözülmüş oldu.
Diye düşünüyorum.



-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: ^^Blue_Night^^
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2012 Saat 13:05
Arkadaşlar Merhaba,

Benim Aracım 2004 Model 307 XT Auto

Benim de Klimada Aynı Sorun vardı, Kalorifer Motoru Üflüyo Bir Süre Sonra Duruyordu. Ben Arkadaşımızın Dediği Gibi Kalorifer Motorunu Yerinden Söktüm ve Temizledim Sonra Yerine Oturtmadan Test Edeyim Dedim :( Çalıştı Durdu Çalıştı Durdu Derken 10 Dk Falan Bu Şekilde Denedim. Sonra Baktım Motordan Koku Geldi :) Artık Fan Devamlı Çalışmaya Başladı. Hiç Bir Şekilde Ekrandan Kumanda Edemiyorum Fan Hızı, Açıp Kapatma vs Hiç Birşey Çalışmıyor. Aracı Çalıştırınca Klima Hemen Çalışıyor Kontağı Kapatınca Ancak Duruyordu Motoru Söktüm Devresine Baktım Transistörler Yanmıştı :) Sonra Cellal Arkadaşımız Yaptığını Yaptım "IRF3205" Kodlu Transistörden Aldım 2 Tanesi 3 TL ye Bunları Lehimleyip Motoru Yerine Taktım. İlk 10-15 Dakka Güzel Çalıştı AHA OLDU Dedim Ama Sonra Yine Baktım Sabit Çalışıyor. Sadece Transistörler Değil Devrede Başka Şeylerde Yandı Sanırım. Sonra Başladım Resisdans Araştırmaya İnternet Üzerinde Buldum ve Siparişini Verdim. Ürün 2 Günde Eskişehirden Geldi Ve Akşam Bir Hevesle Taktım Hemen :) 2 Haftadır Süper Birşekilde Çalışıyor. Hiçbir Problemim Kalmadı.

Siz Siz Olun Sakın Motoru Yerinden Çıkartıp Dışarda Çalıştırmayın Benim Yaptığım Hatayı Yapmayın. Çünkü Sadece Fan Resisdans'ı Soğutmaya Yetmiyor Sadece Yerinde Çalıştırın. 


-------------
Peugeot 307 XT Auto 1.6 2004 Model


Mesajı Yazan: denizkartali06
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2012 Saat 15:57
Orjinalini yazan: ^^Blue_Night^^ ^^Blue_Night^^ Yazdı:

Arkadaşlar Merhaba,

Benim Aracım 2004 Model 307 XT Auto

Benim de Klimada Aynı Sorun vardı, Kalorifer Motoru Üflüyo Bir Süre Sonra Duruyordu. Ben Arkadaşımızın Dediği Gibi Kalorifer Motorunu Yerinden Söktüm ve Temizledim Sonra Yerine Oturtmadan Test Edeyim Dedim :( Çalıştı Durdu Çalıştı Durdu Derken 10 Dk Falan Bu Şekilde Denedim. Sonra Baktım Motordan Koku Geldi :) Artık Fan Devamlı Çalışmaya Başladı. Hiç Bir Şekilde Ekrandan Kumanda Edemiyorum Fan Hızı, Açıp Kapatma vs Hiç Birşey Çalışmıyor. Aracı Çalıştırınca Klima Hemen Çalışıyor Kontağı Kapatınca Ancak Duruyordu Motoru Söktüm Devresine Baktım Transistörler Yanmıştı :) Sonra Cellal Arkadaşımız Yaptığını Yaptım "IRF3205" Kodlu Transistörden Aldım 2 Tanesi 3 TL ye Bunları Lehimleyip Motoru Yerine Taktım. İlk 10-15 Dakka Güzel Çalıştı AHA OLDU Dedim Ama Sonra Yine Baktım Sabit Çalışıyor. Sadece Transistörler Değil Devrede Başka Şeylerde Yandı Sanırım. Sonra Başladım Resisdans Araştırmaya İnternet Üzerinde Buldum ve Siparişini Verdim. Ürün 2 Günde Eskişehirden Geldi Ve Akşam Bir Hevesle Taktım Hemen :) 2 Haftadır Süper Birşekilde Çalışıyor. Hiçbir Problemim Kalmadı.

Siz Siz Olun Sakın Motoru Yerinden Çıkartıp Dışarda Çalıştırmayın Benim Yaptığım Hatayı Yapmayın. Çünkü Sadece Fan Resisdans'ı Soğutmaya Yetmiyor Sadece Yerinde Çalıştırın. 
arkadaşım rezistans dediğin parça hangisi celalll arkadasımızın resimlerinde görülüyor mu?

-------------
KARTALİZMA 1.6 HDI XT 110 HP


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2012 Saat 16:43
Orjinalini yazan: denizkartali06 denizkartali06 Yazdı:

arkadaşım rezistans dediğin parça hangisi celalll arkadasımızın resimlerinde görülüyor mu?


Ben cevap vereyim. Resistor bir onceki sayfadaki resimlerde yok. Kalorifer motorunu yuvasindan cekip aldiginda yuvadan iceriye baktigin zaman icreride gozukmesi gerekiyor. Motordan ayri bir parcadir yani.


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2012 Saat 04:34
20 gündür tatildeydim. Maşallah klima hiç sorun çıkarmadı. Arabam epey bir güneş altında da kalmıştı. Bütün fonksiyonları kusursuz çalışıyor, maşallah.

-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: denizkartali06
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2012 Saat 11:55
maşallah celal arkadaşım.sevindim.hoşgeldin..bende 15 gün gittim sadece 1 gün yaptı.calıstı durdu calıstı durdu sonra hiç durmadı..diğer günler asırı sıcak olmasına rağmen yapmadı.vallahi neden yaptığını anlamadım..yanlız normal mi bilmem.ben klimayı hep auto da calıstırıyorum.üfleme hiç durmuyor sanki manuelde calısıyormus gibi.içerideki sıcaklık yazdığımız değere gelince durması gerekmiyor mu?yoksa sürekli ufak ufak üfleme yapar mı?

-------------
KARTALİZMA 1.6 HDI XT 110 HP


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2012 Saat 12:00
Orjinalini yazan: denizkartali06 denizkartali06 Yazdı:

maşallah celal arkadaşım.sevindim.hoşgeldin..bende 15 gün gittim sadece 1 gün yaptı.calıstı durdu calıstı durdu sonra hiç durmadı..diğer günler asırı sıcak olmasına rağmen yapmadı.vallahi neden yaptığını anlamadım..yanlız normal mi bilmem.ben klimayı hep auto da calıstırıyorum.üfleme hiç durmuyor sanki manuelde calısıyormus gibi.içerideki sıcaklık yazdığımız değere gelince durması gerekmiyor mu?yoksa sürekli ufak ufak üfleme yapar mı?


Adi ustunde otomatik. Aracin ic sicakligi ayarladiginiz dereceye gelince siddeti azalir ama hic durmaz.


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2012 Saat 13:26
Yazın ısıyı 22 derece ve üstüne ayarlarsan bir süre sonra yavaşlayabilir ama kesinlikle durmaz. Çünkü durduğu anda sıcaklık hemen yükselmeye başlar. Bazen hava çok sıcak olduğunda yavaşlama olmayınca, fan sesi rahatsız etmeye başlıyor. Bende bir kademe düşürüyorum. Yani manuele geçiyorum.

-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: ^^Blue_Night^^
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2012 Saat 13:43
Merhaba,

Valla Ben Resisdans Diye Motorun O İçindeki Yarım Ay Şeklinde Olan Parçadan Bahsediyordum Ama O Parçanın Adı Değilmiş Demekki :) Sanayideki Ustalar Ona Resisdans Diyor Bende Bu Konularda Cahil Olduğumdan Dolayı Aynı Terimi Kullandım Kusura Bakmayın. O Yarım Ay Şeklinde Olan Elektronik Devreden Bahsetmeye Çalıştım. Yanlız Benim Sipariş Verdiğim ve Gelen Parça Resimde Görülen Silikonlu Gibi Olandan Geldi Yani Kapaksız Olandan. Hala Çatır Çatır Çalışıyor Bu Havalarda...


-------------
Peugeot 307 XT Auto 1.6 2004 Model


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2012 Saat 15:34
Orjinalini yazan: ^^Blue_Night^^ ^^Blue_Night^^ Yazdı:

Merhaba,

Valla Ben Resisdans Diye Motorun O İçindeki Yarım Ay Şeklinde Olan Parçadan Bahsediyordum Ama O Parçanın Adı Değilmiş Demekki :) Sanayideki Ustalar Ona Resisdans Diyor Bende Bu Konularda Cahil Olduğumdan Dolayı Aynı Terimi Kullandım Kusura Bakmayın. O Yarım Ay Şeklinde Olan Elektronik Devreden Bahsetmeye Çalıştım. Yanlız Benim Sipariş Verdiğim ve Gelen Parça Resimde Görülen Silikonlu Gibi Olandan Geldi Yani Kapaksız Olandan. Hala Çatır Çatır Çalışıyor Bu Havalarda...

Hocam bence senin devrede, transistörlerden  başka şeyler de yanmış. Devreyi yenisiyle değiştirmişsin sorun kalmamış. 

Kaça mal oldu? 
Ve devreyi nereden buldun?


-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: denizkartali06
Mesaj Tarihi: 27 Temmuz 2012 Saat 22:53
celall arkadaşım bugün ankara cayır cayır yanıyordu.47 C  dışarı markete kadar gideyim dedim klima güzel çalışıyordu sonra birden durdu yarım dakika sonra yine çalışmaya başladı.şunu anladım ki araba aşırı sıcakta fazla kalınca bu sorunu arasıra yapıyor.inşallah bundan sonra yaşamım istanbulda geçecek senden teknik destek rica edeceğim..senin sorduğun soruya da arkadaşım hala cevap vermedi takipcisiyim..blue-night nerdesin?

-------------
KARTALİZMA 1.6 HDI XT 110 HP


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 27 Temmuz 2012 Saat 23:11
47 derece naptiniz ya. Ben de olsam calismazdim o sicaklikta. O ne oyle Confused


Mesajı Yazan: denizkartali06
Mesaj Tarihi: 27 Temmuz 2012 Saat 23:37
valla yalan yok arabadaki derece değil dışardaki sıcaklık oructa olunca susuzluktan siz düşünün artık..

-------------
KARTALİZMA 1.6 HDI XT 110 HP


Mesajı Yazan: ^^Blue_Night^^
Mesaj Tarihi: 30 Temmuz 2012 Saat 02:32
Kusura bakmayın takip edemedim.

http://www.***.com/307-KALORIFER-REZISTANSI-DIJITAL-KLIMA,PR-5667.html" rel="nofollow - http://www.***.com/307-KALORIFER-REZISTANSI-DIJITAL-KLIMA,PR-5667.html
parçayı burdan aldım. benim devre arızalıymış zaten bu parça değişmeden önce sorunum hep vardı ama 2 haftadan fazla oldu yeni parçayla hiç sorun yaşamadım.
parça 178,50 TL mal oldu link yukarda 'hepsi peugeot' link çıkmazsa diye :)


-------------
Peugeot 307 XT Auto 1.6 2004 Model


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2012 Saat 11:22
Orjinalini yazan: denizkartali06 denizkartali06 Yazdı:

celall arkadaşım bugün ankara cayır cayır yanıyordu.47 C  dışarı markete kadar gideyim dedim klima güzel çalışıyordu sonra birden durdu yarım dakika sonra yine çalışmaya başladı.şunu anladım ki araba aşırı sıcakta fazla kalınca bu sorunu arasıra yapıyor.inşallah bundan sonra yaşamım istanbulda geçecek senden teknik destek rica edeceğim..senin sorduğun soruya da arkadaşım hala cevap vermedi takipcisiyim..blue-night nerdesin?

Hocam "deme" nickli arkadaş beyaz kapağı çıkarınca sorun hallolmuş. Sende bir dene istersen. 

Tamirattan beri henüz bir sorun yaşamadım. Bence sorunun temeli Transistörlerin sağlıklı olarak soğutulamaması. Kapağı çıkarmakta soğutmaya yardımcı oluyor sanırım.


-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2012 Saat 23:46
slm arkadaşlar beyaz kapak çıktı maşallah diyerekten sorun çözüldü

-------------
307 1.6 xt 110 luk manuel şeytan kırmızısı


Mesajı Yazan: varederoo
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2012 Saat 13:01
arkadaşlar klima ile ilgili tüm yorumları okudum ve araştırdım.aynı sorun benim aracımın klimasındada mevcuttu ve problem kesin çözüldü..Celall nikli arkadaşımızın yapmış olduğu tespit doğru rezistans üzerindeki transistörler arızalı olması sebebi ile sürekli klimada duraklamalar oluyor yalnız IRF3205 serili transistör seçimi yanlış aracın orjinal rezistansı üzerindeki FN342AF - 75344P serili transistörler üretici firması tarafından kodlanmış olup elektronikçilerde kendisi dışında eşdeğerinide bulamıyosunuz..karaköy'de aramadığım yer kalmadı. en sonunda teknik sahibi iyi olan bir esnaf bu konuda bana yardımcı oldu internet üzerinden yapmış olduğu araştırmada olabilecek eşdeğer transistörün 76439P N2 24 F AB serili transistörün olduğunu ve problemin giderilebileceğini belirtti ve aynen dediği gibi olduğu kendisinden almış olduğum transistörleri güzel bir şekilde rezistans devresine montajını gerçekleştirdim tabiki transistör ve rezistans arasındaki jeli unutmuyoruz işlem bittikten sonra beyaz kapağıda taktım ve araca montajını gerçekleştirdim.yaklaşık 2 aydır kullanmaktayım yazın klimayı,havalar soğuyuncada sıcak üflemeyi kullandım ve sonuç sorunsuz bir şekilde çalışmakta biraz zaman geçmesini istedim arızanın giderildiğinden emin olmak yanlış yönlerdirme yapmamak için.belirtmiş olduğum transistörle problem ortadan kalktı..

-------------
TEKNİK


Mesajı Yazan: ulas111
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2013 Saat 15:19
celall arkadasa cok tesekkurler anlattıgı gıbı yaparak sorunu cözdük..hersey için tesekkurler
yer :fethiye
ayrıca kapagı da takmadık


Mesajı Yazan: ulas111
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 22:51
fethıyeden ankaraya seyir halindeyiz ve klimam kapanmıyor, oyle var gucuyle ufluyor:((


Mesajı Yazan: fexzi
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 23:41
165 tl ye ay şekilde dijital modül değişti mi sıkıntı ortadan kalkar bilginize.

-------------
2004 307 XT BVA
1.6 16v 110Hp


Mesajı Yazan: ulas111
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2013 Saat 11:09
165 tl mi sıkısmıs simdi fan motorunun oraya:((


Mesajı Yazan: tolgacelik
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2014 Saat 23:14
Arabam 2005 Model 307 XT 1.6 HDi dediğiniz gibi yaptım fakat olmadı. Önceden 5 dk çalışırdı şimdi 1-2 dk çalışıyo sadece


Mesajı Yazan: okan77
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2014 Saat 12:54
Modül üzerindeki beyaz kapağı sök öyle tak...


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2015 Saat 10:51
Merhaba arkadaşlar, Konuyu tekrar hortlattım. Çünkü bendeki arıza tekrar etti. Aslında geçen yaz da tekrar etmişti. Fakat ilk mesajda anlattığım şekilde 2. defa çözmüştüm. 

Ama o da 1 sene kadar dayandı. 1-2 ay öncesinde ısıtma yaparken de durma problemi yaşadım. Havalar serin olduğu için Mart ayına kadar sabrettim. 

Bu sökme takma işlemlerinden birinde Fanı yere düşürdüm ve yapraklarında çatlaklar oluştu. En üst Fan seviyesinde ses ve sürtme yapıyordu. Tekrar transistörleri değiştirdim ama bu sefer sorun daha da büyüdü 1 dk. nın altında çalışıp sonra duruyordu. Bende herkesin yaptığı gibi kapağı sökeyim dedim. Kapağı söktüm transistörleri soğutucuya iyice temas etsin diye sıkıştırdım. Ve sorun çözüldü. 

Yaklaşık 10 dk boyunca klima hiç durmadan çalışıyordu ki Birde sıcakta nasıl olacak onu deneyeyim dedim. Demez olaydım.Big smile
Sıcaklığı yükseltip A/c' yi kapatınca yani Eco moda geçince nasıl olduysa fan son sürat dönmeye başladı. Araçla seyir halinde olduğum için, daha müdahale edemeden kırılma sesleri duydum. Ve ben kontağı kapatana kadar da fan motoru dönmeye devam etti. Klimayı kapatsam bile fayda etmedi. 

Anladım ki ay şeklindeki rezisdansta bozuldu. Yapraklar da kırıldı. Haliyle yeni bir motor gerekli oldu. 

Yetkili Bayideki orjinal motorun fiyatı 550Tl idi.
Bostancıdaki Çıkmacılar 200 TL istedi.

Sonra internetten http://www.arotomarket.com/ sitesinde yan sanayi motorun 200TL'ye satıldığını görünce telefon ettim şase numarasını verdim. Fiyatı ve motorun uyumluluğunu onaylattıktan sonra Marmaray Yeni kapı istasyonuna çok yakın olan dükkanlarına gidip Fanı aldım taktım ve sorunsuz olarak kullanmaktayım.


-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: swing67
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2015 Saat 21:08
Arkadaslar konuyu yeniden açmak zorunda kaldım.307 min kliması hem sogukda hem sıcakta kendi kendine duruyordu.entegreler i yeni aldım ve değiştirdim ancak sorun gene devam ediyor.düzelme olmadı.aklındaki tek soru bulunduğum sehirde termal macun yok.macun kullandığım için mi düzelmedi.entegre yı hilal seklindeki soğutucuya delik delerek cok siki bir şekildede sabitlenmiş tim


Mesajı Yazan: swing67
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2015 Saat 21:09
Düzeltiyor um termal macun kullanmadim ama entegre yüzeye teması pürüzsüz...


Mesajı Yazan: vpro
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2015 Saat 10:31
Orjinalini yazan: swing67 swing67 Yazdı:

Arkadaslar konuyu yeniden açmak zorunda kaldım.307 min kliması hem sogukda hem sıcakta kendi kendine duruyordu.entegreler i yeni aldım ve değiştirdim ancak sorun gene devam ediyor.düzelme olmadı.aklındaki tek soru bulunduğum sehirde termal macun yok.macun kullandığım için mi düzelmedi.entegre yı hilal seklindeki soğutucuya delik delerek cok siki bir şekildede sabitlenmiş tim

Üstad transistörler en çabuk bozulan elektronik elemanlarıdır. Eğer aynı karakteristiğe sahip taransistörlerle doğru değişimi yaptıysan çalışması lazım.Termal macunu sürmesen bile çalışması lazım bir miktar.

 koku falan geldi mi değişimden sonra ?


-------------
Ele-Elo


Mesajı Yazan: swing67
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2015 Saat 11:06
Koku vs gelmedi.kısa sureli calisiyor kesiliyor gene.yanmış olsa hic çalışmaz diye düşünüyorum.kullandığım transistör celal aradasimizin dediği İRF3235...çıkan parca da onunki ile ayni.bugün diger arkadaşların dediği kapağı sökme işlemi ile denemeyi düşünüyorum artik..


Mesajı Yazan: vpro
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2015 Saat 11:32
Muhtemelen ısındığından oluyor.Ben olsam arkadaşaların dediği gibi kapağı kapatmam ve metalik boru ek yaparım fandan.

-------------
Ele-Elo


Mesajı Yazan: swing67
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2015 Saat 14:39
En sonunda takur takur ses geldi yapraklar kırıldı.sonraki denememde de fan sürekli takılı kaldı ve hic durmadı.herhalde tamamen rezistans bozuldu.motorun komut almamasini rezinstansa bagliyorum.ihs oyledir.yenisini almak artik farz oldu....


Mesajı Yazan: alixx35
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2015 Saat 01:44
Merhaba bendede klima ile sıkıntı var ama konu karışmış biraz benim de sorunum klimanın sürekli çat çut devreden çıkması içerdeki fan çalışıyor fakat kompresör sürekli girip çıkıyor 1.4 hdi manuel klima benim araç bahsettiniz konu benim sorunuma çare olurmu 8 9 aydır araştırıyorum iki tane klimacı dürtükledi sorun devam diyorOuch


Mesajı Yazan: 206cc57
Mesaj Tarihi: 18 Temmuz 2015 Saat 17:55
merhaba
az önce forumda gezinirken gördüm konuyu , bu kış benimde kalorifer fanım durdu . 2 yere götürdüm fan motoru arızalı olabilir ,bu gün git yarın gel,  hafta içi gel gibi tavırlardan ötürü yaptırmayı da erteledim .Bir gün aracın içi çok buğu olunca ,paspasa eğildim uzaktaki kablonun ucuna değince fan çalıştı .Sonra tekrar durdu . Burada bir oksitlenme mi var yoksa başka bir şey mi anlamak istediğimden , soketi sökmek istedim ve çok güç kullandım maalesef yerinden çıkartamadım ,öncdeki soketi söktkm ama zaten sorunlu o değil .. .Kışın sürekli eğilip kabloyu oynatıp çalışmasını sağladım ki bu durumda paspasa sırt üzt yatmak gerekti  .Şu an yaz geldi fanı nezaman açsam nazar değimesin  çalışıyor ,lakin kışın sanki oksitlenmiş gibi ,bir dokunmak gerekiyordu , hatta eğer çok bastırmassam sokete 4. kademede çalışmıyordu ,burada direnç vb gibi şeylermı var , sorun kablo soketindemi ,soketi çıkartabilirsem içine wd40 sıkmayı düşünüyorum .


Mesajı Yazan: Bakkal20
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2017 Saat 20:15
Resimler görünmüyor gönderebilir misiniz?
tekrar


Mesajı Yazan: Bakkal20
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2017 Saat 20:48
Celal arkadaş ilk attığın resimleri tekrar yükleyebilir misin?


Mesajı Yazan: ekalinsali1979
Mesaj Tarihi: 22 Nisan 2019 Saat 00:58
Bu  bilgiyi yazan arkaşı eline sağlık cokguzel ve açıklamalı bigi olmus en kısa zamandadeneyecegim. Bundan önce 306  vardı . Onunda birçok ufaktefek sorunlarını bu siteden çozmustum.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net