Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Atatürk
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Dolmabahçe Sarayından kareler..
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Dolmabahçe Sarayından kareler..

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
FTH Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 25 Eylül 2009
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1948
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı FTH Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Kasım 2009 Saat 15:50
Mabeyin Dairesi önündeki Has Bahçe'de yer alan havuz
 

Sultan I. Abdülmecit tarafından yaptırılan sarayın cephesi, İstanbul Boğazı'nın Avrupa kıyısında 600 metre boyunca uzanmaktadır. Avrupa mimari üsluplarının bir karışımı olarak, Ermeni olan Garabet Amira Balyan ve oğlu Nigoğos Balyan tarafından 1843-1855 yılları arasında inşa edilmiştir. 1855 yılında tamamıyla bitirilen Dolmabahçe Sarayı'nın açılış töreni Ruslar'la yapılan Paris Antlaşması (30 Mart 1856)'dan sonra olmuştur. 7 Şevval 1272 (11 Haziran 1856) tarihli Ceride-i Havadis adlı gazetede, sarayın 7 Haziran 1856'da resmen açıldığı haberi verilmiştir.
Abdülmecit döneminde üç milyon kese altın olan sarayın borcu, Maliye Hazinesi'ne aktarılınca, zor durumda kalan maliye, aylıkları, ay başı yerine ay ortalarında, sonraları da 3-4 ayda bir ödemek durumunda kalmıştır. 5.000.000 altına mal olan Dolmabahçe Sarayı'nda Sultan Abdülmecit sadece altı ay yaşayabilmiştir.
Ekonomiyi tam bir iflas hâlinde devralan Sultan Abdülaziz devrinde sarayda israf son haddini bulmuştur. 5.320 kişinin hizmet verdiği sarayda yıllık masraf 2.000.000 sterlini bulmaktaydı. Abdülaziz'in, ölen kardeşi kadar Batı'ya hayranlığı yoktu. Alaturka bir hayat tarzını tercih eden padişahın pehlivan güreşleri ile horoz dövüşlerine merakı vardı. Saray, Abdülaziz'in son dönemlerinde, yüksek dereceli memurların usulsüz atanmalarına, azillere, entrikalara ve rüşvetlere sahne olmuştur. Padişahın, istikraz işinden menfaat beklediğini açıkça ifade etmesi ile ordu ödeneğinden seksen bin altın talep etmesi tahttan indirilmesine sebep olmuştur.
30 Mayıs 1876'da V. Murat, saraydaki dairesinden alınarak Bab-ı Sarasker'e götürüldü ve kendisine Serasker Kapısı'nda (Üniversite Merkez Binası) biat töreni yapıldı. V. Murat Sirkeci'den Dolmabahçe'ye saltanat kayığıyla dönerken aynı saatlerde Abdülaziz başka bir kayıkla Topkapı Sarayı'na götürülmekteydi. Saraya getirilen V. Murat'a Mabeyn Dairesi'nin üst kat sofrasında ikinci bir biat merasimi düzenlenmiştir. V. Murat'tan sonra tahta çıkan II. Abdülhamit şerefine bütün şehir fenerlerle aydınlatılırken, Dolmabahçe Sarayı'nda yalnızca bir odada ışık yanmaktaydı, padişah anayasa metni üzerinde çalışıyordu. Suikastten sürekli kuşkulanan padişah Dolmabahçe Sarayı'nda oturmaktan vazgeçerek, Yıldız Sarayı'na taşınmıştır. Böylece, bu padişah, sarayda yalnızca 236 gün kalmıştır.
106 Quiksilver 2000
206 Quiksilver (KUPON) 2005
207 Millesim   2009
207 GT   2009    
VW Scirocco white ed. 2017
206 CC SİYAH 2003
206 CC GRİ 2004
Yukarı Dön
FTH Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 25 Eylül 2009
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1948
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı FTH Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Kasım 2009 Saat 15:41

Sarayın, İstanbul Boğazı'na olan cephesi

 


Abdülmecit, eski Beşiktaş Sarayı'nda bir süre oturduktan sonra, şimdiye kadar tercih edilen klasik saraylar yerine, ikamet, sayfiye, misafir kabul ve ağırlama, devlet işlerini yürütme amacıyla, Avrupai plan ve üslupta bir sarayın inşaatına karar verdi. Abdülmecit, diğer şehzadeler gibi köklü bir eğitim görmemesine rağmen, Batı'ya dönük bir sultandı. Batı müziğini ve batı üslubuyla yaşamayı seven padişah, anlaşabilecek kadar da Fransızca biliyordu.
Günümüzdeki Dolmabahçe Sarayı'nın yerinde bulunan köşklerin, 200 yıl kadar önce denizden kazanılmış toprağın tekrar ortaya çıkarılması için yıkımının kesin olarak hangi tarihte başladığına dair bir bilgi yoktur. 1842'de sarayın yerinde olduğu ve bu tarihten sonra yeni sarayın inşaatına başlandığı tahmin edilmektedir. Bununla birlikte bu tarihlerde inşaat arazisinin genişletilmesi için çevredeki tarla ve mezarlıkların satın alınarak istimlak edildiği belirtilir. İnşaat bitim tarihi için çeşitli kaynaklar değişik tarihler vermektedir. Ancak, 1853 yılı sonunda saray inşaatını gezen bir Fransızın anlattıklarından, sarayın hâlen süslemelerinin yapıldığını, mobilyaların henüz yerleştirilmediğini anlamaktayız.

 




Düzenleyen quiksilver - 24 Kasım 2009 Saat 15:42
106 Quiksilver 2000
206 Quiksilver (KUPON) 2005
207 Millesim   2009
207 GT   2009    
VW Scirocco white ed. 2017
206 CC SİYAH 2003
206 CC GRİ 2004
Yukarı Dön
FTH Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 25 Eylül 2009
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1948
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı FTH Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Kasım 2009 Saat 15:19
Sarayın Tarihi

Dolmabahçe Sarayı Mabeyin Dairesi'nin Has Bahçe'den görünüşü


Dolmabahçe Sarayı'nın bugün bulunduğu alan, bundan dört yüzyıl öncesine kadar Osmanlı Kaptan-ı Derya'sının gemileri demirlediği, Boğaziçi'nin büyük bir koy'u idi. Dolmabahçe sarayı hala eski güzelliğini korumaktadır. Geleneksel denizcilik törenlerinin yapıldığı bu koy zamanla bir bataklık hâline geldi. 17. yüzyıl'da doldurulmaya başlanan koy, padişahların dinlenme ve eğlenceleri için düzenlenen bir "hasbahçe"ye dönüştürüldü. Bu bahçede çeşitli dönemlerde yapılan köşkler ve kasırlar topluluğu, uzun süre Beşiktaş Sahilsarayı adıyla anıldı.
18. yüzyıl'ın ikinci yarısına doğru, Türk mimarisinde Batı tesirleri görülmeye başlanmış ve "Türk Rokokosu" denilen süsleme şekli, gene Batı tesiri altında kalarak yapılan barok tarzı köşk, kasır ve sebillerde kendini göstermeye başlamıştır. III. Selim, Boğaziçi'nde Batı tarzında ilk binaları inşa ettiren padişahtır. Mimar Melling'e Beşiktaş Sarayı'nda bir kasır yaptırmış, lüzum gördüğü diğer yapıları da genişlettirmiştir. II. Mahmut, Topkapı Sahilsarayı'ndan başka, Beylerbeyi ve Çırağan bahçelerinde Batı tarzında iki büyük saray yaptırmıştır. Bu devirlerde Yeni Saray (Topkapı Sarayı) fiilen olmasa bile, terkedilmiş sayılırdı. Beylerbeyi'ndeki saray, Ortaköy'deki mermer sütunlu Çırağan, eski Beşiktaş Sarayı ile Dolmabahçe'deki kasırlar II. Mahmut'un mevsimlere göre değişen ikametgâhlarıydı. Abdülmecit de babası gibi Yeni Saray'a fazla itibar etmemekteydi, orada yalnızca kış mevsiminde bir kaç ay kalıyordu. Kırkı aşkın çocuğunun neredeyse tümü Boğaziçi saraylarında dünyaya gelmiştir.



Düzenleyen quiksilver - 24 Kasım 2009 Saat 15:38
106 Quiksilver 2000
206 Quiksilver (KUPON) 2005
207 Millesim   2009
207 GT   2009    
VW Scirocco white ed. 2017
206 CC SİYAH 2003
206 CC GRİ 2004
Yukarı Dön
FTH Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 25 Eylül 2009
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1948
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı FTH Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Kasım 2009 Saat 11:53
Dolmabahçe sarayından Kareler..
106 Quiksilver 2000
206 Quiksilver (KUPON) 2005
207 Millesim   2009
207 GT   2009    
VW Scirocco white ed. 2017
206 CC SİYAH 2003
206 CC GRİ 2004
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Subap kaldirma valf hatasi son mesaja git 90 0 Mertdr
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 70 0 TİMSAH 71
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 70 0 TİMSAH 71
konu icon 207 Coilover & Süspansiyon son mesaja git 263 0 ShoryuReppa
konu icon Ariza son mesaja git 157 0 Bayram 0816
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 2313 2 talip206
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6741 17 talip206
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 143 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 139 0 selahattnsahman
konu icon 208(2015) Başaran Coilover son mesaja git 140 0 selahattnsahman
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 731 1 Ozzy1903
konu icon Peugeot 208 2015 1.2 PureTech Yakıt Tüketimi son mesaja git 186 0 selahattnsahman
konu icon 5008 GT Şanzıman Arızası son mesaja git 177 0 eRRoR
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 881 0 freestyle53
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 347 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 556 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 413 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107892 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1657 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3445 4 Rock
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
selahattnsahman 3
talip206 3
TİMSAH 71 2
eRRoR 1
ErkamC 1
Ozzy1903 1
Bayram 0816 1
ShoryuReppa 1
Mertdr 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English