![]() |
|
207 hararet sorunu |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
muhammed-06 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Temmuz 2023 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı muhammed-06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 03 Temmuz 2023 Saat 10:20 |
Öncelikle s.a arkadaşlar benim şöyle bi sıkıntım var yardımcı olursanız çok sevinirim
arabamın hararetini ne yaptıysam düşüremedim aracın hararet 90-95 arası sürekli tabi 90 üzerindeki çizgi 95 ise araçla 30-40 km bi yola çıkıyorum otobanda aracın hararet 30 km falan normal ama sonrasında en yukarılara doğru çıkıyor aracı hemen kenara çekiyorum kaputu açıyorum 2. kademe fan açıp harareti yavaş yavaş düşürüyor aracımda daha önce bu arıza için kapak contası yanık dediler bu esnada üst takım conta komple değişti
silindir kapak contası emme eksoz siboplar sibop lastikleri termostat triger seti devirdaım hararet müşürü ( delphi ) radyatör hortumları not : araç boşta yokuş aşağı giderken hararet düşüyor aracın fanlarıda stabil çalışıyor kalibrasyon yaptırdım programla manuelde çalışıyor artık neyin değişmesi gerektiğini ben anlayamadım değişmeyen hiç bişey kalmadı araçta ama hararet sorununu çözemiyorum yardımcı olabilirseniz çok sevinirim şimdiden teşekkür ederim |
|
![]() |
|
muhammed-06 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Temmuz 2023 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı muhammed-06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
bu arada aracım 207 1.4 motor 75 hp 8 valve benzinli motor 2007 model
|
|
![]() |
|
Berkay Erdinç ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 267 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Berkay Erdinç
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Merhaba
Aracınız 97 de fan açar sıcaklık 93 dereceye düştüğünde fanı kapatır.yani ortalama şehiriçi kullanımlarda çalışma sıcaklığı bu dereceler arasındadır.sağlıklı bir soğutma sisteminde fan devreye girdiğinde max 10 15 saniye içinde sıcaklığı 97 den 93 e düşürmelidir. Peki neden sıcaklık düşmez termostat yeni olsa bile mekanik bir parçadır dolayısı ile bazen sıfır termostatlarda arızalı çıkabiliyor.bazen açmıyor bazen açık kalıyor vb durumlar yaşanabiliyor. Bir diğer neden su radyatörü içme ve çeşme suyu ile çalışmaya mahkum bırakılan soğutma sistemleri içinde zamanla pas ve pasla birlikte küçük demirtozu yada parçacıkları radyatörde bulunan ince kanallarda su akışını zayıflatır.sistemdeki su döngüsü yavaşladığından soğutmada yavaşlar. Bu sıkıntı kalorifer radyatöründede olabilir.blok içindeki su termostat açmadan önce kalorifer radyatörü ve blok içinde ısınır termostat açınca buradaki sıcak su radyatöre radyatördeki soğutulmuş su buraya gelir.dolayısı ile buradaki bir tıkanıklıkta su akılını engeller. Yani örnekleri dahada çoğaltabilirim daha birçok seçenek var fakat hepsi tahminde kalır dolayısı araştırılıp herşeyi gözden geçirilmesi gereken bir arıza fakat kesinlikle çözülmeyecek bir sorun değil.kısa zamanda çözülebilir |
|
![]() |
|
muhammed-06 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Temmuz 2023 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı muhammed-06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
hocam yorumun için teşekkür ederim öncelikle
aracın kalorifrer peteği yeni değişti aracın arızası termostat olabilir diye aracı ben termostatı boşaltıp da kullandım değişen bişey olmadı dün başka bi ustaya gösterdim katolizörümün dolu olabileceğini söyledi aracın eksoz manifoldu ön kısımda tam fanın karşısında altındada hemen zaten katolizör var eğer o tıkalı ise onunda hararet yapabileceğini söyledi bi ona baktırcam birde radyatörü söktürüp kontrol ettircem başka bişey kalmadı çünkü hortumlarda da tıkanıklık olduğunu düşünmüyorum çünkü aracı boşta otobanda kullandığımda araç devirdaım yapıp harareti düşürüyor katolizöre baktırdıktan sonra buraya yazacağım tekrar arabada zaten OBD bağlandığında bi katolizör arızası veriyor ve eksozun sesi zaten normal değil patırdamada yapıyor sıkıştırınca tahminimce sorun katolizörde çıkacak gibi ama bakalım |
|
![]() |
|
Berkay Erdinç ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 267 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Berkay Erdinç
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Böyle bir arıza kodu veriyor ise tabiki yönelmeniz gereken yer orasıdır.
Katın tıkalı oluşundan dolayı aracın performansı çok düşer ve aşırı ısınmaya neden olur. Aynı zamanda lambda(oksijen) sensörü arızasıda olabilir sorununuz. Bozuk bir lambda sensörlü motor hava yakıt karışımını doğru yapamaz ya fakir yada zenginde çalışır buda ısının aşıı artmasına sebeptir ki zaten katın tıkanmasına sebep hava yakıt karışım hatalarıdır. Katalizör çok aşrı tıkanmış ise harareti tavan yaptırır.bundada aracın çekişinden bariz şekilde belli olur.inşallah sorun odur
|
|
![]() |
|
muhammed-06 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Temmuz 2023 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı muhammed-06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
inşallah ondadır hocam dediğiniz gibi oksijen sensör arızasıda veriyor zaten araç katolizör arızasıda var ayrıca bi baktırcam bakalım sorunu karolizör ile çözcez gibi geliyor katolizör ve radyatör kaldı zaten sadece baktırmadığım
|
|
![]() |
|
skystar316 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Ekim 2019 Konum: KASTAMONU Durum: Aktif Değil Mesajlar: 23 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı skystar316
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sorun çözüldü mü Muhammet Bey. Benzer problemler yaşıyorum.
|
|
![]() |
|
muhammed-06 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Temmuz 2023 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı muhammed-06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
hocam aracın direk radyatörüne baktırın katölizör ben komple boşalttım hiç bişey değişmedi radyatör değiştirdim şimdi ısınma süresi daha geç ayrıca 90 üzerindeki çizgiye artık daha zor çıkıyo önceden hemen çıkardı o çizgiye
sizin sorununuz ne ki tam olarak her hararet radyatörden çıkacak diye bişey yok tabi ayrıca aracınız dizel mi benzinli mi |
|
![]() |
|
antipollution ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2021 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 241 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı antipollution
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Konu sahibinin izniyle bende ufak bir şey merak ediyorum. 207 dizel aracımda sıcaklık gösteren ok hep 90 çizgisinin tam üstünde sabit
oluyor. Bu normal mi yoksa 85 civarında sabit durması mı gerekir. Bu şekilde motora zarar veriyor mudur? Örnek fotoğraf buldum. aşağıda Düzenleyen antipollution - 11 Aralık 2023 Saat 19:37 |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |