|
su eksiltme |
Yanıt Yaz |
Yazar | ||
lordglorfindel
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Eylül 2018 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 27 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı lordglorfindel
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 10 Haziran 2021 Saat 00:00 |
|
merhabalar arkadaşlar. aracım 407 2007 model 1.6dizel executive black. 2 hafta önce kısa mesafe gittiğim yerde kaputu açıp kontrol etme gereği hissettim. hava çok sıcaktı ve hararet her zamankinden bi tık hızlı arttı gibi geldi o anda. neyse kaputu açtığımda altta karter muhafaza sacı taktırmıştım orjinali kırılınca. karter muhafazanın sol tarafında aralıktan gördüğüm kadar damla damla su vardı. motorun yanındaki kayışların altına doğru aynı hizada. ustayı aradım hemen. arabanın soğumasını bekle, su ekle gel buraya bakalım dedi. 15 20dakika sonra kapağı açıp 1.5 litre civarı su ekledim ve ustanın yanına gittim. gidene kadar hararet 90ı geçmedi. usta açtı baktı damlaları gördü. suyuna baktık eksilmemişti gidene kadar. neyse uzun dik yokuşu olan bi yol vardı yakında oraya götürdük. aracı orda denedik zorladık. hararette yükselme olmadı. normal değerlerindeydi. yokuşu çıktıktan sonra uygun yerde durduk kontrol etti. damlacıklar yine vardı. aracın altından elini değdirdi su olduğundan emin olmak için. suydu. dedi ki o bölgede sadece devirdaim var. devirdaimden atıyordur. başka bişey olamaz. radyatör tıkayıcı bi kimyasal varmış ondan atalım. kesilirse bi süre böyle devam et. kesilmezse oraya bakmam gerekli dedi. neyse koyduk ben aldım gittim aracı. ilk başta bişey yok gibiydi. sonra 200km civarı yol yaptım ve kontrol ettiğimde suyu yine azalmıştı 1.5 litre civarı. yine döndüm ustaya. damla gözükmüyordu yine. bu sefer yedek depoya kapaklı bi pompa bağlayıp basınç oluşturdular. basınçta bi değişim olmadı ya da bi yerden akıntı olmadı. bi süre bekledik çok az bi değişim oldu basınçta. onu da kapak kısmından kaçabileceğini söylediler. henüz araca bişey yaptırmadım ama yarın sabahtan aracı götürmeyi düşünüyorum. geçen sene farklı bi ustaya gidiyordum ve o usta hararet sorununu çözemediği için 2 kez kapak yaptırmak zorunda kaldım. sorun fanın 2. kademe çalışmıyormuş ve bu yüzden hararet yapıyormuş. bunu da servise götürüp buldurdum ve şimdi ustama geçişi yaptım. bu olayın benzeri başına gelen var mı? ne yapmalıyım? hararet durumu geçen yazımı ve ekonomimi mafetti. 5-6bin para gitti 2 ayda başka arızalarla birlikte. şimdi aynı duruma düşmek istemiyorum. 1.5 litre gibi su azalması böyle kullanmaya devam edersem kesin bi sorun çıkartacak. canım aşırı sıkkın. sürekli sorun çıkartıp duruyor. umarım bu konuda yardımcı olabilirsiniz.
|
||
muzzy35
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Kasım 2019 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 287 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Hocam öncelikle geçmiş olsun
Ustanız hemen şunu bunu değiştirelim dememiş bu iyi haber o usta ne diyorsa güven bence çünkü birçok usta hemen bişeyler değiştirmek ister Sen ustanı dinle devridaim e odaklan derim çünkü motoru yada contayı yakma korkusuyla yaşanmaz |
||
lordglorfindel
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Eylül 2018 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 27 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı lordglorfindel
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Teşekkürler hocam. Bugün gittim. önce arabayı 80-90 civarına çıkardım kısa bi tur atarak bi-iki dik yokuşta çıktım kısa zorlama amacıyla. klimayı da açtım. döndüm kaldırdık aracı çalışır halde lifte. klima da çalışmaya devam etti. girdik alta baktık başta birşey gözükmüyor. biz devirdaimin oralara bakarken ustanın eline su damladı. meğerse o bahsettiğim su klimanın borusundan gelen suymuş. borunun üstünde yoğunlaşmamı desem sızıntı mı desem bilemedim ordan az az damlıyordu borunun üstünden ve bağlantı yerinden. boru soğuktu zaten klima çalıştığı için. klimanın soğutmasıyla motor soğutma suyunun alakası olmadığını söylediğinden orayla ilgili bir işlem yapmadı. arabanın altına doğru gidiyordu ki sanırım tahliye borusu olabilir. usta alakalı olmadığını söyledi. sonrasında bi kere kapaktan tıs sesi gibi bi ses duyduğumu söylemiştim ama emin olamamıştım baktığım sırada. bunu ustaya söyledim. kapaktan olabilir diye düşündük bu sefer ve gittim 40 liraya orjinal kapak aldım. sıkıca kapattık. bi süre tekrar takip edicem. suda yağ izi yok. yağı kontrol ettiğimizde onda bi anormallik yok. conta veya kapakla ilgili olsa değişim olurdu muhtemelen. yinede gözüm hep hararette ama değerler hep normal. çok nadir 90ı biraz geçip 90a iniyor ama normal trafiksiz uzun yol sürüşte genelde 90'ın bi tık altında oluyor genelde. bakalım artık umarım sorun çıkarmaz. yıldım artık.
|
||
muzzy35
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Kasım 2019 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 287 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Umarım tez zamanda çözesin kardeşim bendede 307 var arada bulamadığımız sorunlar çıkarabiliyor ama yapacak birşey yok bu piyasada elimizdekinin değerini bilmemiz gerekiyor 😂
|
||
lordglorfindel
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Eylül 2018 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 27 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı lordglorfindel
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
çok teşekkürler =) arabayı takip ettim. 200km civarı yol yaptım ve yine su eksiltmiş. vaktim yoktu üstüne eklemeye o sırada ama çizgiden 3 parmağa yakın bi seviye aşşa inmiş. birde şöyle bi durumu farkettim. aracın su seviyesini kontrol ettiğim zaman araba en son bi gün önce çalışmıştı ve buna rağmen kapağı açınca tıss diye hava saldı çok kısa bi süre. bu normal mi değil mi bilen var mı? birde klimaya bağlı bi durum mu diye kontrol etmek için klima çalıştırmamıştım. klima çalışmadığı halde 200km civarı yolda bahsettiğim miktar azalma olmuş. su deposunun altına doğru alternatör hizasında borudan akan su vardı. damlıyordu. ilk başta bahsettiğim yer. acaba o boru klimayla alakalı değil mi? bunu nasıl bulabilirim alakalı mı soğutma suyuyla değil mi? su deposunun altı derkende dediğim gibi alternatör hizasında boru zaten su deposundan gelmiyordu gördüğüm kadarıyla. başka sebep ne olabilir arkadaşlar bi önerisi olan var mı?
|
||
muzzy35
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Kasım 2019 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 287 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Birde arabanın gaz pedalının hatta şoför tarafının altını bi kontrol et belki petekten atıyordur genelde bu arabaların kroniklerden oda
307 de orada petek 407 de tam nerde bilmiyorum yanlış yönlendirmiş olmayayım ama peteğide kontrol ettirebilirsin Düzenleyen muzzy35 - 18 Haziran 2021 Saat 00:25 |
||
lordglorfindel
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Eylül 2018 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 27 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı lordglorfindel
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
halıyı kontrol etmiştim bi ıslaklık veya nem yoktu. içten mi kontrol etmek lazım?
|
||
muzzy35
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Kasım 2019 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 287 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Yok içten baksanda petek dediğim yerdeyse zaten halı ıslanırdı 1.5 litre demişsin az değil
Bu kaçaklar için renkli bişeyler atıyorlar suya aslında onunla bulunabilir denediniz mi ? Usta yapsın ama sen deneme 😅
|
||
lordglorfindel
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Eylül 2018 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 27 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı lordglorfindel
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
tamam yarın ustaya söyleyim böyle bişey varmış bi atalım deneyelim diye. daha önce radyatör kaçağı tıkayıcı atmıştık inşallah o da başka bişeye sebep vermez :D internette biraz araştırınca tıkanıklığa da sebep olabildiğini yazmışlar.
|
||
Oaytekin
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Ağustos 2012 Konum: Samsun/Atakum Durum: Aktif Değil Mesajlar: 45 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Konuyu açmanızın üzerinden epey geçmiş. Umarım sorununuzu çözmüşsünüzdür. Ben belki başka benzer bir sorun yaşayan dostumuza faydası olur diye ek yapayım. 407 termostatları da su kaçaklarında ilk 5 e girecek faillerden bilginiz olsun. Hararet müşürü ve termostatın içinde yer aldığı PC plastikten bir muhafazası var. Motora bağlandığı yerdeki ince conta zamanla yıpranıp kaçırmaya başlıyor. Başıma iki defa geldi. Biri 5 sene önce arabayı ilk aldığımda ( ki o zaman termostat sağlıklı çalışıyordu flanş bölümünden contadan sızdırıyordu) diğeri ise 1 hafta önce termostatımın arızalanması sonucu ( ki bu seferde contadan değil müşürün soketinin çevresinden sızdırıyordu) Dolayısıyla aracın bir yerini sökmeden direk kendi elinizle kontrol edebileceğiniz bir parça olması sebebiyle bu gibi durumlarda termostatı mutlaka kontrol etmenizi öneririm.
|
||
Nothing is real... Everything is permitted ...
|
||
x571
3. Vites Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2016 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1209 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
havasını alıp deneyin bakalım. başıma gelmişti.
|
||
lordglorfindel
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Eylül 2018 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 27 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı lordglorfindel
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
uzun bi aradan sonra merhabalar. aracın piston odasının birinde ufak parça kaldığı için(muhtemelen eski ustam rektiyefe yapmıştı. onun yüzünden gelişen olaylar silsilesinden biri olduğunu düşünüyorum.) kapak ve piston gitmiş ve araç yolda abuk subuk sesler çıkarıp, duman atıp, performanstan düşünce; eve yakın mesafede olduğumdan evin önüne çekip çekiciyle yeni ustama götürünce ortaya çıktı. tabi artık mecburen sıfırdan motor yaptırdım. değişebilecek parçalar değişti. yenilencekler yenilendi. tekrar birleştirme sırasında su eksiltme sebebi ortaya çıktı. ilk farkedilen devirdaim arka boruda kopuk olması. ikincisi ise egzos gazı eşanjörü denilen bir parça kenarından paslanmış ordan su sızdırıyormuş. umarım gelecekte başınıza gelmez. gelirse de buraları da kontrol ettirmenizde fayda var.
|
||
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |