Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

su eksiltme

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 407
Forum Tanımlaması: Peugeot 407, 2005'ten 2011'e kadar üretilen 406 serisinin yenilenmiş hali geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=50953
Tarih: 19 Nisan 2024 Saat 16:07
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: su eksiltme
Mesajı Yazan: lordglorfindel
Konu: su eksiltme
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2021 Saat 00:00
merhabalar arkadaşlar. aracım 407 2007 model 1.6dizel executive black. 2 hafta önce kısa mesafe gittiğim yerde kaputu açıp kontrol etme gereği hissettim. hava çok sıcaktı ve hararet her zamankinden bi tık hızlı arttı gibi geldi o anda. neyse kaputu açtığımda altta karter muhafaza sacı taktırmıştım orjinali kırılınca. karter muhafazanın sol tarafında aralıktan gördüğüm kadar damla damla su vardı. motorun yanındaki kayışların altına doğru aynı hizada. ustayı aradım hemen. arabanın soğumasını bekle, su ekle gel buraya bakalım dedi. 15 20dakika sonra kapağı açıp 1.5 litre civarı su ekledim ve ustanın yanına gittim. gidene kadar hararet 90ı geçmedi. usta açtı baktı damlaları gördü. suyuna baktık eksilmemişti gidene kadar. neyse uzun dik yokuşu olan bi yol vardı yakında oraya götürdük. aracı orda denedik zorladık. hararette yükselme olmadı. normal değerlerindeydi. yokuşu çıktıktan sonra uygun yerde durduk kontrol etti. damlacıklar yine vardı. aracın altından elini değdirdi su olduğundan emin olmak için. suydu. dedi ki o bölgede sadece devirdaim var. devirdaimden atıyordur. başka bişey olamaz. radyatör tıkayıcı bi kimyasal varmış ondan atalım. kesilirse bi süre böyle devam et. kesilmezse oraya bakmam gerekli dedi. neyse koyduk ben aldım gittim aracı. ilk başta bişey yok gibiydi. sonra 200km civarı yol yaptım ve kontrol ettiğimde suyu yine azalmıştı 1.5 litre civarı. yine döndüm ustaya. damla gözükmüyordu yine. bu sefer yedek depoya kapaklı bi pompa bağlayıp basınç oluşturdular. basınçta bi değişim olmadı ya da bi yerden akıntı olmadı. bi süre bekledik çok az bi değişim oldu basınçta. onu da kapak kısmından kaçabileceğini söylediler. henüz araca bişey yaptırmadım ama yarın sabahtan aracı götürmeyi düşünüyorum. geçen sene farklı bi ustaya gidiyordum ve o usta hararet sorununu çözemediği için 2 kez kapak yaptırmak zorunda kaldım. sorun fanın 2. kademe çalışmıyormuş ve bu yüzden hararet yapıyormuş. bunu da servise götürüp buldurdum ve şimdi ustama geçişi yaptım. bu olayın benzeri başına gelen var mı? ne yapmalıyım? hararet durumu geçen yazımı ve ekonomimi mafetti. 5-6bin para gitti 2 ayda başka arızalarla birlikte. şimdi aynı duruma düşmek istemiyorum. 1.5 litre gibi su azalması böyle kullanmaya devam edersem kesin bi sorun çıkartacak. canım aşırı sıkkın. sürekli sorun çıkartıp duruyor. umarım bu konuda yardımcı olabilirsiniz.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: muzzy35
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2021 Saat 18:14
Hocam öncelikle geçmiş olsun
Ustanız hemen şunu bunu değiştirelim dememiş bu iyi haber o usta ne diyorsa güven bence çünkü birçok usta hemen bişeyler değiştirmek ister 
Sen ustanı dinle devridaim e odaklan derim çünkü motoru yada contayı yakma korkusuyla yaşanmaz 



Mesajı Yazan: lordglorfindel
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2021 Saat 22:50
Orjinalini yazan: muzzy35 muzzy35 Yazdı:

Hocam öncelikle geçmiş olsun
Ustanız hemen şunu bunu değiştirelim dememiş bu iyi haber o usta ne diyorsa güven bence çünkü birçok usta hemen bişeyler değiştirmek ister 
Sen ustanı dinle devridaim e odaklan derim çünkü motoru yada contayı yakma korkusuyla yaşanmaz 


Teşekkürler hocam. Bugün gittim. önce arabayı 80-90 civarına çıkardım kısa bi tur atarak bi-iki dik yokuşta çıktım kısa zorlama amacıyla. klimayı da açtım. döndüm kaldırdık aracı çalışır halde lifte. klima da çalışmaya devam etti. girdik alta baktık başta birşey gözükmüyor. biz devirdaimin oralara bakarken ustanın eline su damladı. meğerse o bahsettiğim su klimanın borusundan gelen suymuş. borunun üstünde yoğunlaşmamı desem sızıntı mı desem bilemedim ordan az az damlıyordu borunun üstünden ve bağlantı yerinden. boru soğuktu zaten klima çalıştığı için. klimanın soğutmasıyla motor soğutma suyunun alakası olmadığını söylediğinden orayla ilgili bir işlem yapmadı. arabanın altına doğru gidiyordu ki sanırım tahliye borusu olabilir. usta alakalı olmadığını söyledi. sonrasında bi kere kapaktan tıs sesi gibi bi ses duyduğumu söylemiştim ama emin olamamıştım baktığım sırada. bunu ustaya söyledim. kapaktan olabilir diye düşündük bu sefer ve gittim 40 liraya orjinal kapak aldım. sıkıca kapattık. bi süre tekrar takip edicem. suda yağ izi yok. yağı kontrol ettiğimizde onda bi anormallik yok. conta veya kapakla ilgili olsa değişim olurdu muhtemelen. yinede gözüm hep hararette ama değerler hep normal. çok nadir 90ı biraz geçip 90a iniyor ama normal trafiksiz uzun yol sürüşte genelde 90'ın bi tık altında oluyor genelde. bakalım artık umarım sorun çıkarmaz. yıldım artık.


Mesajı Yazan: muzzy35
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2021 Saat 09:43
Umarım tez zamanda çözesin kardeşim bendede 307 var arada bulamadığımız sorunlar çıkarabiliyor ama yapacak birşey yok bu piyasada elimizdekinin değerini bilmemiz gerekiyor 😂


Mesajı Yazan: lordglorfindel
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2021 Saat 23:29
Orjinalini yazan: muzzy35 muzzy35 Yazdı:

Umarım tez zamanda çözesin kardeşim bendede 307 var arada bulamadığımız sorunlar çıkarabiliyor ama yapacak birşey yok bu piyasada elimizdekinin değerini bilmemiz gerekiyor 😂

çok teşekkürler =) 

arabayı takip ettim. 200km civarı yol yaptım ve yine su eksiltmiş. vaktim yoktu üstüne eklemeye o sırada ama çizgiden 3 parmağa yakın bi seviye aşşa inmiş. birde şöyle bi durumu farkettim. aracın su seviyesini kontrol ettiğim zaman araba en son bi gün önce çalışmıştı ve buna rağmen kapağı açınca tıss diye hava saldı çok kısa bi süre. bu normal mi değil mi bilen var mı? 

birde klimaya bağlı bi durum mu diye kontrol etmek için klima çalıştırmamıştım. klima çalışmadığı halde 200km civarı yolda bahsettiğim miktar azalma olmuş. su deposunun altına doğru alternatör hizasında borudan akan su vardı. damlıyordu. ilk başta bahsettiğim yer. acaba o boru klimayla alakalı değil mi? bunu nasıl bulabilirim alakalı mı soğutma suyuyla değil mi? su deposunun altı derkende dediğim gibi alternatör hizasında boru zaten su deposundan gelmiyordu gördüğüm kadarıyla.

başka sebep ne olabilir arkadaşlar bi önerisi olan var mı? 


Mesajı Yazan: muzzy35
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2021 Saat 00:24
Birde arabanın gaz pedalının hatta şoför tarafının altını bi kontrol et belki petekten atıyordur genelde bu arabaların kroniklerden oda 
307 de orada petek 407 de tam nerde bilmiyorum yanlış yönlendirmiş olmayayım ama peteğide kontrol ettirebilirsin


Mesajı Yazan: lordglorfindel
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2021 Saat 00:26
Orjinalini yazan: muzzy35 muzzy35 Yazdı:

Birde arabanın gaz pedalının hatta şoför tarafının altını bi kontrol et belki petekten atıyordur genelde bu arabaların kroniklerden oda 
307 de orada petek 407 de tam nerde bilmiyorum yanlış yönlendirmiş olmayayım ama peteğide kontrol ettirebilirsin

halıyı kontrol etmiştim bi ıslaklık veya nem yoktu. içten mi kontrol etmek lazım?


Mesajı Yazan: muzzy35
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2021 Saat 00:29
Yok içten baksanda petek dediğim yerdeyse zaten halı ıslanırdı 1.5 litre demişsin az değil 
Bu kaçaklar için renkli bişeyler atıyorlar suya aslında onunla bulunabilir denediniz mi ? 
Usta yapsın ama sen deneme 😅


Mesajı Yazan: lordglorfindel
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2021 Saat 00:32
Orjinalini yazan: muzzy35 muzzy35 Yazdı:

Yok içten baksanda petek dediğim yerdeyse zaten halı ıslanırdı 1.5 litre demişsin az değil 
Bu kaçaklar için renkli bişeyler atıyorlar suya aslında onunla bulunabilir denediniz mi ? 
Usta yapsın ama sen deneme 😅

Big smile tamam yarın ustaya söyleyim böyle bişey varmış bi atalım deneyelim diye. daha önce radyatör kaçağı tıkayıcı atmıştık inşallah o da başka bişeye sebep vermez :D internette biraz araştırınca tıkanıklığa da sebep olabildiğini yazmışlar.


Mesajı Yazan: Oaytekin
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2021 Saat 23:22
Konuyu açmanızın üzerinden epey geçmiş. Umarım sorununuzu çözmüşsünüzdür. Ben belki başka benzer bir sorun yaşayan dostumuza faydası olur diye ek yapayım. 407 termostatları da su kaçaklarında ilk 5 e girecek faillerden bilginiz olsun. Hararet müşürü ve termostatın içinde yer aldığı PC plastikten bir muhafazası var. Motora bağlandığı yerdeki ince conta zamanla yıpranıp kaçırmaya başlıyor. Başıma iki defa geldi. Biri 5 sene önce arabayı ilk aldığımda ( ki o zaman termostat sağlıklı çalışıyordu flanş bölümünden contadan sızdırıyordu) diğeri ise 1 hafta önce termostatımın arızalanması sonucu ( ki bu seferde contadan değil müşürün soketinin çevresinden sızdırıyordu) Dolayısıyla aracın bir yerini sökmeden direk kendi elinizle kontrol edebileceğiniz bir parça olması sebebiyle bu gibi durumlarda termostatı mutlaka kontrol etmenizi öneririm. 

-------------
Nothing is real... Everything is permitted ...


Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2021 Saat 09:25
Orjinalini yazan: lordglorfindel lordglorfindel Yazdı:

Orjinalini yazan: muzzy35 muzzy35 Yazdı:

Yok içten baksanda petek dediğim yerdeyse zaten halı ıslanırdı 1.5 litre demişsin az değil 
Bu kaçaklar için renkli bişeyler atıyorlar suya aslında onunla bulunabilir denediniz mi ? 
Usta yapsın ama sen deneme 😅

Big smile tamam yarın ustaya söyleyim böyle bişey varmış bi atalım deneyelim diye. daha önce radyatör kaçağı tıkayıcı atmıştık inşallah o da başka bişeye sebep vermez :D internette biraz araştırınca tıkanıklığa da sebep olabildiğini yazmışlar.


havasını alıp deneyin bakalım. başıma gelmişti.


Mesajı Yazan: lordglorfindel
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2021 Saat 21:41
uzun bi aradan sonra merhabalar. aracın piston odasının birinde ufak parça kaldığı için(muhtemelen eski ustam rektiyefe yapmıştı. onun yüzünden gelişen olaylar silsilesinden biri olduğunu düşünüyorum.) kapak ve piston gitmiş ve araç yolda abuk subuk sesler çıkarıp, duman atıp, performanstan düşünce; eve yakın mesafede olduğumdan evin önüne çekip çekiciyle yeni ustama götürünce ortaya çıktı. tabi artık mecburen sıfırdan motor yaptırdım. değişebilecek parçalar değişti. yenilencekler yenilendi. tekrar birleştirme sırasında su eksiltme sebebi ortaya çıktı. ilk farkedilen devirdaim arka boruda kopuk olması. ikincisi ise egzos gazı eşanjörü denilen bir parça kenarından paslanmış ordan su sızdırıyormuş. umarım gelecekte başınıza gelmez. gelirse de buraları da kontrol ettirmenizde fayda var.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net