|
beyin arızası sanıyorduk!! ÇÖZÜLDÜ!! |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |
308hdi11
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Nisan 2020 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 15 Nisan 2020 Saat 17:09 |
Kolay gelsin buna benzer bir sorunda benim 308 hdi de var.Araç çalışır vaziyetteyken şarj 12.8 voltu geçmiyor bazen 15 , 15.5 volta çıkıyor ve 12.8 geri iniyor.Genelde 12.8 de kalıyor.Alternatörü kendim söktüm ve dışarada üç farklı yerde dört defa alternatör test edildi ve alternatör sağlam çıktı. Yani gerilim dalgalanması olunca insanın aklına konjektör geliyor ama sağlam çıktı. Diyot tablası sağlam ölçüldü. sadece fırçaların basdığı rotor bileziklerin de biraz iz yapmış görünüyordu. alternatör - akü arası kabloda gerilim düşümü testi yaptım olması gereken sınırlar içerisinde 0.2 volt olmasına rağmen yinede 35 lik kablo alıp kendim yeni kablo çektim, şase kablolarını kontrol ettim sorun yok yine kendim şase çektim ama sorun hala düzelmedi. En son akünün üzerindeki sigorta kutusunda yer alan F3 nolu 5 Amperlik (Akü şarj kutusu sigortası) nı çıkarınca sorun düzeldi. Araç çalışır vaziyetteyken 14.4 - 14.5 voltu okuyabiliyorum.Bu halde araç arıza lambasını da yakmadı. Ama sorunun tam anlamıyla ne olduğunu çözemedim. Sorunun çözümünü bilen varsa paylaşırsa herkes faydalanabilir.
|
|
Adalet bir gün herkese lazım olur
|
|
muratd
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Şubat 2020 Konum: Isparta Durum: Aktif Değil Mesajlar: 14 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
|
talip206
4. Vites Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Yağmurdan sonra oluyorsa bir yerde oksitlenme vardır ve nem oluşunca elektrik iletimi sağlıklı saglanamıyordu. Benzer sorunu bende 206 da yaşamıştım. Sadece yağmurlu havalarda gaz yemiyor, çekişten düşüyor, eksoz patlama yapıyor, motor tekliyordu. Tesadüf eseri sorunu bulduk. Bobinleri çıkarıp ucundaki lastik kısmı çıkarınca bobinin bakır uçlarının fena halde yemyeşil oksit ile kaplı olduğunu, yağmurlu havalarda bu oksit kısmının nemi tuttuğunu ve ateşlemeyi etkilediğini gördük.
Sorun aynı yerde olmasa bile benzer problem olabilir.
|
|
muratd
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Şubat 2020 Konum: Isparta Durum: Aktif Değil Mesajlar: 14 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
şimdiden teşekkür ederim. Aracım 207 ve bu posttaki yazılanlar gibi yağmurlu havalarda canı isterse çalışıyor canı isterse çalışsa da sanki kesiciye girmiş gibi belirli bir hızı geçmiyor ve sanki aracı arkasından asılırlarmış gibi gitmiyor. Devir saati debriyajdan ayağımı çektiğimden 2 saniye sonra gaz pedalına basmasamda 3000-3500 devire çıkıyor, akşam farlar selektör yapmış gibi kırpıyor(konjektörden denildi) Servise götürdüm ilgili arızanın beyinden olduğunu söyledi belirli bir masraf yaptık beyni değiştirdik, aracı 200 km sürmedim yine aynı arızaları yapınca akü şarjına düşük devir ve yüksek devirde ölçüldü normalden yüksek (14,2 veya 14,4 çıkması gerekirken 15-15,5-16 volt civarında çıktı. Yağmurlu havalarda sileceğe su fışkırtan yere giden su borusundan beyne su damladığını kendim farkettim nasıl mühendislik hatası ise o boruyu tam üstüne yapmışlar. Kendi imkanlarımla temizledim kuruttum yine olmadı. Dediğim gibi canı isterse çalışıyor. Çalışırsa bile tekleme ile kesiciye girer gibi gitmiyor belirli bir hızdan yukarı çıkmıyor. Canımdan cananımdan bıktım. *Konjektörden denildi ve bir önceki arızanın yani beynin yanmasının sebebinin yüksek voltajdan olduğu söylendi, *Bunun üzerine konjektör takıldı denendi düzelmedi, şarj dinamosu takıldı denendi yine düzelmedi. *Termostat ve hararet müşürü değişti düzelmedi. *Beyinciye götürüldü başka 207'ye ait çıkma beyin takıldı yine düzelmedi, bunlara masraf yapmadım çünkü denendi söküldü yeniden almadım. *Bu süreçlerde araç başında değildim telefonlara arayıp bu bilgileri verdiler aracım halen serviste sıfır 207 beyni sipariş verildi 2 gün sonra gelir denildi, düzelip düzelmeyeceği muamma.! Muhtemelen arıza yeni beyin takılıp denenecek ve bundan çıkmayacak. *Ne yapmam gerektiği konusunda çaresizim, geröekten hergün herhangi bir arıza vermesinden bıktım. yazdığınız bilgileri dikkatlice okudum gerçekten mantıklı geldi beyne giden kablolarda, soketlerde bir temassızlık mı olabilir. Bu kabloları nasıl yenileriz. Muhtemelen bir yere elektrik çeken bir şase var araçta.
|
|
ismail03
1. Vites Kayıt Tarihi: 19 Temmuz 2019 Konum: Afyon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
merhaba aracımdaki arıza motorun üzerindeki ısı müşüründen kaynaklıymış yenisini taktık düzeldi
|
|
Adem H.
1. Vites Kayıt Tarihi: 19 Ağustos 2019 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Teşekkür ederim
Düzenleyen Adem H. - 24 Ağustos 2019 Saat 13:36 |
|
ismail03
1. Vites Kayıt Tarihi: 19 Temmuz 2019 Konum: Afyon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
merhaba 1996 model peugeot 306 1.8 8valf aracım var bir türlü arızayı bulamıyor ustalar aracımın motoru yeni değişti elektrik tesisatı yenilendi gaz kelebeği yenilendi bujiler yenilendi fakat araç çalışırken zorlanıyor benzinde ve gazda iken aracda hava akım sıkımtısı var bir türlü çözülemiyor türkiyede peugeot ustası kimi önerirsiniz 2 aydır gitmediğim usta kalmadı kimse yapamadı
|
|
popeyes
1. Vites Kayıt Tarihi: 12 Mayıs 2014 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 223 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhaba,
büyük ihtimalle immo hatasından kaynaklıdır. anahtar marş basarken gösterge ekranında kırmızı bir uyarı vs veriyor mu dikkatli bakarmısınız. marş basıp çalışmıyorsa ilk olarak immo hatası olduğunu düşünüyorum. immobilizer arızalarını araştırın tamir eden birisini bulun derim.
|
|
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.
|
|
27BEN80
1. Vites Kayıt Tarihi: 06 Eylül 2018 Konum: GAZİANTEP Durum: Aktif Değil Mesajlar: 87 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
anahtar üstündeki çip arızalı bence herşey onu gösteriyor marş basıyor almıyorsa kesin odur başıma geldi çünkü ımmolazzer arızası 70 tl
|
|
BARAN
|
|
serknrn
1. Vites Kayıt Tarihi: 26 Şubat 2019 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Acil yardımlarınızı beklerim
2004 partner 1,9 klimalı,dizel aracım var. Geçen sabah arabayı çalıştırıcam,çalışmıyor.Akü var,elektrik geliyor,yakıt var,yağı var ,suyu var fakat çalışmıyor.Marşa basıyorum gıy gıy gıy yapıyor,ama araba çalışmıyor.Ustanın biri ısıtma bujileri gitmiştir dedi. Diğer usta anahtarda çip var,bozulmuş olabilir,bozulunca anahtarı çevirsende beyne sinyal göndermez,doğal olarak yakıt çekmek için gerekli veriyi alamaz motor ve çalışmaz dedi. Aynı usta beynide gitmiş olabilir,600 lira beyin,300 tl anahtar yaklaşık fiyatlar tutabilir dedi. Fikirleriniz bekliyorum,aracım kapıda bekliyor,işimi gücümü göremiyorum.
|
|
popeyes
1. Vites Kayıt Tarihi: 12 Mayıs 2014 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 223 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhaba, arıza ile ilgili devamında yazdığım bir konu daha var. durumu şöyle özetleyim.
benim soket kablolarında çatlak çıktı ve düzeltim devam mesajları okursanız bulursunuz, sizin yazdığınız konu aynı sorunlarda devam ediyorsa ve aracınız 206 ise bence beyin arızası olma ihtimali çok yüksek, beyin içinde ufak bir çatlaktan dolayı yapıyor olabilir. bunun için ankara/şaşmazda bu işin uzmanı bir firma var adamlar direkt nokta atışı yapıyorlar. |
|
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.
|
|
Gürcan
1. Vites Kayıt Tarihi: 11 Aralık 2018 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
aynı sorun bendede var bende aynısını yaptım ama hala çalışmıyo yagmurda daha dogrusu canı isterse çalışıyo ama genelde yagmurda çalışmıyo
|
|
406SVBVA
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Kasım 2018 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
merhaba kardeşim
aynı problemi şu an ben yaşıyorum. kontak termiği dediler değiştirdik olmadı elektrik kutusu dediler olmadı sensör dediler değiştirdik olmadı :( siz çözebildiniz mi probleminizi ?
|
|
Gokhanca
1. Vites Kayıt Tarihi: 06 Eylül 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
yardımlarınız için teşekkürler arkadaşlar ..
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
geçmiş olsun kardeşim ankarada sadece peugeotlarla ilgilenen genç bir elektrik - elektronik ustası var istersen bir de onla konuş kardeşim. mass peugeot diye ivedikte. senin sorun muhtemelen elektrik kablolarından bir yada bir kaçında kopukluk yada oksitlenme gibi bir durum. hiç yoktan bir fikir edinmiş olursun.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
Gokhanca
1. Vites Kayıt Tarihi: 06 Eylül 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Teşekkürler hocam,deneyeceğim..
|
|
Selçuk55
1. Vites Kayıt Tarihi: 29 Nisan 2018 Konum: Samsun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 246 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Beynin kapağını satın alırsanız sorunun çözülür piyasada bulunuyor
|
|
popeyes
1. Vites Kayıt Tarihi: 12 Mayıs 2014 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 223 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bu sorunlari görmek sadece birseyleri denemekle çözülmüyor malesef, bu konuyu acan ve islemleri yapan benim,
Bu duruma neden olacak bir kac olay söyleyim size, *Isı musiri *Fan reziztansi *Beyin soketlerinde çatlak *Araçta sase olması *beyin arızası *bunun gibi sayacağım çok sey var. Bir nebze yardimci olabilirim beni ara istersen |
|
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.
|
|
Alicilik
5. Vites Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7423 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Gecmis olsun. Pejo her zaman usta isidir.
Sorun soketlerde mi yoksa soketin beyine oturdugu yerde mi ? Soketlerde sorun varsa degisimi icin yardimci olabilirim. |
|
Gokhanca
1. Vites Kayıt Tarihi: 06 Eylül 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
hocam iyi akşamlar bende de benzer bir problem var,
Aracımı beyinci dahil bütün ustalara götürdüm ve gerçekten çok para harcadım,hallolmadı. Bana yardım edebilir misiniz,lütfen? İlk önce aracımın anahtaranı kaybetmiştim ve yedek anahtarla çalıştırmayı debedim çalışmadı ben anahtara immo yüklü olmadığını bilmiyordum.ustaya çekici ile gitti anahtarda immi yüklü olmadığını söylediler ve sonra eski anahtarını buldum araç çalıştı. Sonrasında seyir halinde iken stop etti ve çekici ile beyinciye gittim sorunun beyinde olduğunu söylediler ve yaptırdım. Sonra aynı problem yine oldu tekrar çekici ile gitti ve motor sigorta kutusunu değiştirdiler. Sorunu yine yaşadım araçta kısa devere olduğunu söylediler ve yaptık dediler..yine aynı sorunu yaşıyorum .marşa bastığımda araç çalışır gibi oluyor ve stop ediyor ve bütün göstergeler aşşağı düşüyor.kontağı kapatıp açtığımda göstergeler yerine geliyor fakat araç çalışmıyor. Birde içerdeki sigorta kutusundan çıt,çıt gibi bir ses geliyor.neyapabilirim? Bana yardım edin
|
|
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |