|
3008 motor arıza |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
abdullahalp
1. Vites Kayıt Tarihi: 05 Ocak 2018 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı abdullahalp
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 22 Mart 2018 Saat 17:42 |
merhabalar, 2011 model peogeot 3008 thp otomatik vites aracımın daha önce sabahları zor çalıştığını ve ara ara motor arızası yazısının çıktığını söylemiştim. geçtiğimiz günlerde şehir içinde seyir halindeyken araç birden titremeye başladı ve motor arıza lambası yandı(yazı ile uyarı değil motor işareti olan). ardından araç birden devirden düştü gaza ne kadar basarsam basayım devir hep düşük kaldı ve sürekli fan çalıştı. aracı durdurup kontrollerimi yaptıktan sonra 10 15 dk daha fan çalışmaya devam etti. aracı o halde yavaş yavaş maslak oto saniyeye özel servise götürdüm. bilgisayarla bağlanıp arızayı görmeye çalıştı fakat bilgisayar taraması sırasında motor bölümüne geldiğinde "iletişim hatası" diye bir uyarı verdi. aracı ustada bırakıp eve döndüm. ertesi gün usta arayıp beyinde arıza olduğunu ve bu sebeple motordaki arıza kodunu göremediklerini önce beynin düzelmesi gerektiğini söyledi aracı bir beyinciye götürdü. o da beyne bağlanamadı ama uğraşa uğraşa test ederek arızanın bulunduğu bölgeyi tespit etmişler. 4 silindirden 1.sinin içindeki bir şeyler problemli imiş. piston mu dedi bir şeyler dedi tam ne söylediğini anlamadım hatırlayamıyorum ama 100 verimle çalışması gereken bir parça 10 verimle çalışıyormuş. aracın teklemesine sebep oluyormuş. o parça bitmiş onun değişmesi gerekliymiş. 3bin tl gibi bir masraf görünüyormuş ama kapağı açınca neyle karşılaşacağımıza bağlı 7 8 bine de çıkabilirmiş. buna daha beyin arızası dahil değil.
konuya vakıf anlayan bilen arkadaşlar varsa yönlendirirlerse dönüş yaparlarsa sevinirim. daha önce böyle bir arıza yaşadınız mı rakamlar doğru mu ya da daha düşük rakamlara hallolabilecek bir şey mi. bu rakamları vermeye değer mi. şimdiden teşekkürler
|
|
cahille muhabbet zor
|
|
Ufuk_64
1. Vites Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2017 Konum: Istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 132 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Geçmiş olsun, yazdıklarına bakınca sorunun ne olduğu hep mış mış yani ustaların deyimi ile. O usta ne diye motor beynini söktürdü acaba aklım almadı. Sana pug servis yolu gözükmüş, eğer sanayide yaptırmaya kalkarsan nasıl desemki allah kurtarsın seni. Bir çok sorun olabilir büyükte küçükte. Kurum bağlamış olabilir zincir uzamış olabilir yüksek basınç pompası olabilir eğer yazılım varsa piston kirmış olabilir eğer aşırı yağ yakma varsa bujiler yağlanmış olabilir (çok düşük ihtimal) adını şu an unuttum westagate,yi ayarlayan valf bozuk olabilir. Araç arıza verince titreyerek çalışması yüksek basınç pompası gibi.
|
|
abdullahalp
1. Vites Kayıt Tarihi: 05 Ocak 2018 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı abdullahalp
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
teşekkürler, beyni söktürmemiş aracı beyinciye götürmüş beynine bağlanıp arızayı öğrenelim diye. sanayi de yaptırmam şart değil ama yetkili servise %100 güvenemiyorum maalesef. masrafı bi tarafa forumlarda servis mağduru bir çok arkadaş tanıdım. bu aracı verdiğim kişi peugeot-citröen özel servis. önceki araçlarımı yaptırdığım özel servise götürmeyi düşünüyordum ama servise götürmemi mi önerirsiniz
|
|
cahille muhabbet zor
|
|
Ufuk_64
1. Vites Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2017 Konum: Istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 132 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
özeline bak bir zahmet
|
|
Fatihanik
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Şubat 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Fatihanik
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Tam ariza yazmiyor mu benim aractada ayni ariza oldu. Egzos emusyon arazasi yaziyordu. Bendede 2 nolu piston arizasi var dediler. Servis 15.000-20.000 masraf cikar dedi. Ama basit bir sekilde cozuldu.
|
|
abdullahalp
1. Vites Kayıt Tarihi: 05 Ocak 2018 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı abdullahalp
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Yok yazmıyor maalesef. Motora baglanamadiklari ici göremiyorlar zaten. Yine servis mi çözdü sanayiye mi gittin acaba
|
|
cahille muhabbet zor
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
hocam tek bir ustaya takılmayınız özellikle thp motorlardan anlayan iyi bir usta bulmak lazım istanbullu arkadaşlarımız tavsiyede bulunacaklardır. Hemen motor revizyonuna gitmeleri en sevmediğim konu.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
yclsf
1. Vites Kayıt Tarihi: 23 Mart 2018 Konum: Adıyaman Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
İyi günler. Bende 3008 vti motor pejo var. Aracımla ilgi özellikle rampalarda problem yaşıyorum. Üzerinde Akl marka atikerin lpgsi var. Rampa çıkarken araçı (şehir içinde) 3 vitese atamıyorum 2 ile çıkıyorum. Uzun yolda 4 le çıkıyorum 5 inci vitesi yemiyor. 5 te veya 3 te rampaya başladıysam mutlaka aracı vites düşürmek zorunda kalıyorum araba gitmiyor devir düşüyür. Düz yolda 140-160 basıyor ama.
Konuyla ilgili yardımcı olabilecek bilgili tercübeli kişiler yardımcı olur musunuz. Buradaki ustalar hatta servisler dahi vti motordan anlamıyorlar gibi.. |
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. sorun direk lpg sistemi ile alakalı hocam birde lpg yi kapatıp benzinde deneyin aynı sıkıntıyı yaşıyormusunuz. Bizim vti motorlar her lpg sistemi uyumlu çalışmıyor malesef burda iş ustalık ve montaj tecrübesi ile alakalı. Ama genelde bizim araçlara prins tavsiye ediliyor. Ama diğer markalardada sorunsuz kullanan arkadaşlarımız mevcut. En çok tasiye edilen brc ve prins tir. Dediğim gibi hocam eğer benzindede aynı sorun varsa başka bir probleme bakmamız lazım. iyi forumlar.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
yclsf
1. Vites Kayıt Tarihi: 23 Mart 2018 Konum: Adıyaman Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Öneri için teşekkür derim. Benzinde deneyeceğim. Peki aynı durumu yaparsa problem ne olabilir ? Bir fikriniz var mı. Bu arada 3008 vti kullanıcısınız değilmi ?
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Rica ederim bendede 308 1.6 vti var hocam motorlar aynı ama ben benzinde kullanıyorum. Lpg taktırmadım. Herhangi bir motor arıza ışıgınız vs. yanmoyorsa bakımlarınız tamsa sorun artık baskı balata ömrünü tamamlıyor demektir.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
Fatihanik
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Şubat 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Fatihanik
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Sanayide bir motor kapakcisi direk arabanin sesinden anladi. Yağı değişti. Çözüldü.
|
|
abdullahalp
1. Vites Kayıt Tarihi: 05 Ocak 2018 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı abdullahalp
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
arkadaşlar buradan bir arkadaşın tavsiyesi üzerine aracı o ustadan aldım servise götürmek üzere. fakat yolda fikrim değişti. yine sanayi bölgesi içinde güvendiğim başka bir özel servise getirdim. motordan önce olabilecek tüm alternatiflere baktı. buradan bir abimiz yüksek basınç pompasına dikkat çekmişti onu özellikle söyledim ona da baktı. ama nihayet sıkıntının kesin olarak motordan geldiğini söyledi ve motoru açtık. pistonun biri kırılmış kanlı canlı gördüm. bana çıkaracağı ham masraf 6 7 bin tl civarı. usta bütün parçaları komple değiştirerek bunu 10 12 bine kadar çıkarabilirsin diyor. o pistonları contaları zart zurt değişmezi şart olan parçaları değişip kullanılmasında sıkıntı olmayan parçaları tekrar kullanıp maaliyeti düşürebiliriz diyor. örneğin değiştirsen açmışken zincir de değişebilir servis değiştirir ama kullansan da sıkıntı olmaz diyor. ki buna ek olarak beyin arızamız da devam ediyor. piston kırmasının sebebi yazılım yüklenmesi olabilir dedi ama bildiğim kadarıyla yüklenmedi. tamir edince anlarız dedi. şimdilik durumlar böyle.
edit:piston kolu değilde ucundeki pomapalama yapan yuvarlak parça kırık sanırım sekman oluyor Düzenleyen abdullahalp - 26 Mart 2018 Saat 23:06 |
|
cahille muhabbet zor
|
|
Akeneton
1. Vites Kayıt Tarihi: 10 Nisan 2012 Konum: İZMİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 81 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
2015 Honda Civic satıp bundan alayım diyordum. Açıkcası civicteki sorunsuzluktan rahat iken bu yazdıkların beni ürküttü. Sanırım çok dikkat etmem lazım. Bakımsız bir 3008 denk gelmesin.
|
|
2003 1.4 hdi xr Sahra Sarısı mütevazi 307 :)
|
|
onurcapan06
1. Vites Kayıt Tarihi: 05 Haziran 2017 Konum: BAKIRKOY Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı onurcapan06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
sorun neydi sendeki bende de ayni sorun var nasil cozdun
|
|
Mck1984
1. Vites Kayıt Tarihi: 10 Mayıs 2018 Konum: Esenyurt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
merhaba, öncelikle aracını yetkili bir servise götürmeni tavsiye ederim. Muhtemelen ariza enjektör den çıkacaktır. Beyinle herhangi bir ilgisi yoktur. Sagda solda kurcalatmayin
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |