![]() |
|
Rektefe için 7000 tl istediler. |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | ||
fatihsultan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı fatihsultan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 12 Şubat 2018 Saat 08:29 |
|
Mutlaka öyledir bana denen bu... En az 5 bin duruma göre 7 bine çıkılacağı söylendi ki bunlsr bunu dediyse 7 bine çıkarırlar.. Ki benim araç da sadece motor değil kaporta masrafı da vardı.. Sattım kurtuldum.. Rahatladım.. Uzun süre arabada düşünmüyorum.. |
||
![]() |
||
ggitaristt ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1277 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ggitaristt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kardeş daha 2 ay önce komşum 301 in trigeri koparıp motor yedi.. Ankarada, çıkma kapak (Subapları vs ful ve kapak sıfır ayarında), sıfır piston + rektefiye + komple işçilik = 4800 lira para çıktı adamın cebinden..
|
||
![]() |
||
fatihsultan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı fatihsultan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tabiki de bende öyle dedim ama adam sen motor bul getir benim işciliğim 1000 lira takarım dedi. Bende öyle biraz tanışıklığımız olan birine 11 binden verdim arabayı, bu kişi motor ustasıydı, kaporta sına hiç bakmadı, ben anlıyodur diye kaportadan bişey demedim, sanayi esnafı neticede. Daha sonra beni aradı arabanın taklalı olduğunu söyledi, ben de Bilgim olmadığını söyledim. Ben alırken baktırmadım hiç bi yerine arabanın, Ogün basiretim bağlandı resmen.. Velhasıl araba bir de taklalı çıktı.. Usta benden satmak için aldı arabayı..kendine masraf yapıcak, kaporta, motor vs. Rahat 3 bin tl kar eder..
|
||
![]() |
||
HasGur ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Benzinli motor rektifiyesine 7 bin lira gider diyen "usta" nın iş yeri bilgilerini paylaşsanız da o tarafta sanayiye gitmek zorunda kalabilecek arkadaşlar kazara kucağına oturmasa
![]() Düzenleyen HasGur - 10 Şubat 2018 Saat 16:29 |
||
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
||
![]() |
||
fatihsultan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı fatihsultan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Arkadaşlar sorunu 11 bine tamirciye satarak çözdüm.. Bir daha pejo mu asla ve asla..
Bana böylesi denk geldi.. Fiat ve pejo ile bundan sonra asla işim olmaz... Sorunu çözebilse idim yardımcı olurdum.. Burda çok güzel insanlar var.. Herkese yardım etmeye çalışıyorlar... Ben denize attım saydım arabayı bindiğime saydım.. Sağlık olsun 20 ye piyasası olan aracı 11 bine vermek zor bişey ama yapacak bişey de yok... |
||
![]() |
||
keqir ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 09 Mayıs 2017 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 76 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
sorunu çözdükten sonra nasıl çözdüğünü yazarsan sevinirim hocam. geçmiş olsun
|
||
![]() |
||
Ufuk_64 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2017 Konum: Istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bu test öyle büyük birşey değil çok basit ama yaptıran olmuyor genelde motor açılmadan önce ilk yapılması gereken aslında, video,ya bakıp ön bilgi sahibi olabilirsin. Sanayidede yapan varsa başında bekleyip verileri kağıda yazabilirsin. yakında bu dertten kurtulacağını ümit ediyorum. https://youtu.be/RoaikbVdOIY
|
||
![]() |
||
fatihsultan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı fatihsultan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bu sente ayarı ve sübap ayarı hakkında bilgi edindim baya... lpgli araçlarda sübap sorunu herdaim olabiliyormuş.. ateşleme ile ilgili bütün sorunları halletmeme rağmen sorunun geçmemesi ve yazdıklarınızın yardımıyla araştırdım ve evet motordan şık şık şık şeklinde ses geliyor.. zaten gürültülü çalışıyor... trigeri de gevşemiş olabilir.. sente kaçmış olabilir... kompresyon testine sokucam artık sonuca göre hareket edicem.. muayeneden geçsem hayırlısıyla.. direkt satıp kurtulucam şu arabadan...
|
||
![]() |
||
fatihsultan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı fatihsultan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bir de yanlış anlamazsan bu sente ayarı ile sübap ayarı aynı şey mi... Yani senteyi ayarladıklarında sübap da mı ayarlanmış oluyor.. |
||
![]() |
||
fatihsultan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı fatihsultan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Allah razı olsun uzun uzun yazmışsın.. Bu işten yıldım ama yapacak bişey yok.. Banada mantıklı gelen artık sübaplar..
|
||
![]() |
||
Ufuk_64 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2017 Konum: Istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ben usta değilim ama arabada değiştirmediğim az şey kaldı, motorda güç kaybı (yağ yakma hariç) varsa ve benzeri arızalarda ilk yapılması gereken ve en ucuz olanı kompresyon testi ama maalesef usta denilen insanlar hep yo o bu derler. Şimdi nasıl anlatsam eğer bir subap yanıksa sorun olmaz 2 subap yanıksa yine olmaz yani motor çalışır (sadece çalışır ama gitmez) örneğin sağlam motorda 2 ve 4. pistonun kablolarını çıkarsanız motor yine pek zorlanmadan çalışır ama düzensiz çalışır ama 3 pistonun devre dışı bırakırsan çalışmaz. Sürekli arıza ışığı yanmamış yakıt olduğundan yapar. Zaten test yapılırsa 4 pistonda değer düşük ve birbirine yakınsa sente kaçık yani supapların açilma kapanma zamanı değişmiştir demek yok 2,si iyi 2,si kötü ozaman subap yanmis bence. Ücret ne çıkar ondan anlamam ama servislen aran iyi olsa sanayiden ucuza hemde orijinal parça takılarak yaptırabilirdin. Ben olsam servise tel acarım pug olması şart değil citroende olabilir kompresyon testi sonra sente ayarı ikisi yaptıracağım net fiyat verin derdim. Dip not test yaptırırsan arabayı gece bırakman lazım motor soğukken en iyi değeri verir. yada bıraktıktan sonra 3-4 saat geçsede olur. Bence en ucuz yönden bunu halledeceksin max 400 tl gibi 😊
|
||
![]() |
||
fatihsultan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı fatihsultan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bursadayım.. Kompresyon testinde çıkar mı ortaya sorun? Sübap yanmışaa maliyeti nedir? Ayarı bozuksa maliyeti nedir.. Çünkü adam gibi param kalmadı... |
||
![]() |
||
fatihsultan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı fatihsultan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kompresyon testi yaptıklarında sorun ortaya çıkar mı.. Motor ışığım da yanıyor sürekli..
|
||
![]() |
||
Ufuk_64 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2017 Konum: Istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Fatih hangi şehirdesin bilmiyorum, neler olabileceğini arkadaşlar yazmış benimde aklıma şu geldi subaplardan kaçırıyor. Subapların lpg,li araç olduğu için yanmış olabilir yada ayarı bozuk kapanma açılma zamanlaması doğru değil. Ben olsam sanayide gezmeyip direk peugeot servisine gider kompresyon testi yaptırırdım. Ücreti 100 tl geçmez 5 sene evvel 80 tl gibi rakamdı. En garantilisi bu bence. Bilgisayara bağlatmaya gerek yok bağlasalarda net birşey demezler paran gider. Eksoz muayenesindede bu yüzden geçmemiş olabilirsin, buji ateşlemeden evvel subap açılmaya başlarsa azda olsa yanmamış yakıt eksoza kaçtığı için değerler tutmaz tersi yakıt hava girdikten sonra subap kapanması gerektiğinden geç olursada aynı durum olur. Eğer test yaptırırsan test değer kağıdını al bunu baştanda söyle. Kolay gelsin
|
||
![]() |
||
fatihsultan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı fatihsultan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
sentenin 1 diş yada 2 diş atlak olması bazen olabiliyor .ben bile bu hatayı yaptım ama siboblara her hangi bir zarar vermiyor .ama fark edilir bir performans düşüşü yaşanıyor 3 diş atlak olursa kesinlikle siboblardan birisi pistona dokunur .buda silindir kapağının açılıp tamir edilmesi anlamına geliyor .kayış değişiminde kasnaklar üzerindeki sente işaretlerine çok dikkat etmek gerekiyor . sente kaçıklığında en bariz işaret eksozu dinleyin bazen pufp pufp diye garip bir ses duyabilirsiniz
Hocam üstteki yazıyı bir forumda gördüm... Aynen benim egzosdan da böyle pufp pufp sesi geliyor... Acaba sente mi kaçık bundan mu oluyor.. |
||
![]() |
||
fatihsultan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı fatihsultan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bunlara hiç baktırmadım hocam.. |
||
![]() |
||
fatihsultan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı fatihsultan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
40bin km oldu hocam.. |
||
![]() |
||
RP393 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 256 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Mümkünse başka bir servise gidin. Sandık motor alıp komple değiştirseniz o paraları alırlar zaten. Eskiyi rektefe etmek o kadar tutmaz diye düşünüyorum. |
||
![]() |
||
fatihsultan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı fatihsultan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hocam bunlara baktılar mı bilmiyorum... Çok sağolun..
|
||
![]() |
||
fatihsultan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı fatihsultan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Triger 40 bin km önce değişti hocam..
|
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |