Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Rektefe için 7000 tl istediler.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46036
Tarih: 15 Haziran 2025 Saat 14:55
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Rektefe için 7000 tl istediler.
Mesajı Yazan: fatihsultan
Konu: Rektefe için 7000 tl istediler.
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2018 Saat 19:19
Bu araba beni öldürecek... Ustalar başka bi alem.. Araç 1.4 lpgli.. Benzinde çalışmıyordu.. Bujiler değişti.. Bobin değişti.. Benzin pompası değişti.. Soğukta hala çalışmıyor..ısınınca çalışıyor.. Rolantide sürekli titriyor baya sarsıntı var.. Hem benzim hem lpg de sarsıntı çok fazla.. Aracı muayeneye sokup satmak istiyordum.. Egzos muayenesine soktum önce geçmedi.. Sarsıntı var genel muayenedende geçmez dediler.. Yine motorcu ya yönlendirdiler.. Motor ustası bu sarsıntı motordan kaynaklı.. Rektefiye ister dedi.. 7 bin tl tutar dedi.. Şok oldum.. Öylece bişey demeden bindim arabaya çektim gittim..

Arkadaşlar canımdan bezdim artık arabayı denize atmayı düşünüyorum..



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Peugeot kartal
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2018 Saat 20:03
Merhaba kardeşim araçta triger değişimi ne zaman yapıldı trigerden olabilir


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2018 Saat 21:15
Orjinalini yazan: Peugeot kartal Peugeot kartal Yazdı:

Merhaba kardeşim araçta triger değişimi ne zaman yapıldı trigerden olabilir


Aracınızda

subap ayarı kaçık olabilir.
Sentesi kaçık olabilir.
Motor alt kulağı kopuk olabilir

Reftefiye isteyen motor yağ yakar, çok yakar, performansı düşük olur ama yine düzgün çalışır. Bence dediklerimi bir kontrol ettirin.


Mesajı Yazan: fatihsultan
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2018 Saat 21:55
Triger 40 bin km önce değişti hocam..


Mesajı Yazan: fatihsultan
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2018 Saat 22:04
Hocam bunlara baktılar mı bilmiyorum... Çok sağolun..


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2018 Saat 22:07
Orjinalini yazan: fatihsultan fatihsultan Yazdı:

Hocam bunlara baktılar mı bilmiyorum... Çok sağolun..


Mümkünse başka bir servise gidin. Sandık motor alıp komple değiştirseniz o paraları alırlar zaten. Eskiyi rektefe etmek o kadar tutmaz diye düşünüyorum.


Mesajı Yazan: fatihsultan
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2018 Saat 22:09
Orjinalini yazan: Peugeot kartal Peugeot kartal Yazdı:

Merhaba kardeşim araçta triger değişimi ne zaman yapıldı trigerden olabilir


40bin km oldu hocam..


Mesajı Yazan: fatihsultan
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2018 Saat 22:11
Orjinalini yazan: RP393 RP393 Yazdı:

Orjinalini yazan: Peugeot kartal Peugeot kartal Yazdı:

Merhaba kardeşim araçta triger değişimi ne zaman yapıldı trigerden olabilir


Aracınızda

subap ayarı kaçık olabilir.
Sentesi kaçık olabilir.
Motor alt kulağı kopuk olabilir

Reftefiye isteyen motor yağ yakar, çok yakar, performansı düşük olur ama yine düzgün çalışır. Bence dediklerimi bir kontrol ettirin.



Bunlara hiç baktırmadım hocam..


Mesajı Yazan: fatihsultan
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2018 Saat 22:58
sentenin 1 diş yada 2 diş atlak olması bazen olabiliyor .ben bile bu hatayı yaptım ama siboblara her hangi bir zarar vermiyor .ama fark edilir bir performans düşüşü yaşanıyor 3 diş atlak olursa kesinlikle siboblardan birisi pistona dokunur .buda silindir kapağının açılıp tamir edilmesi anlamına geliyor .kayış değişiminde kasnaklar üzerindeki sente işaretlerine çok dikkat etmek gerekiyor . sente kaçıklığında en bariz işaret eksozu dinleyin bazen pufp pufp diye garip bir ses duyabilirsiniz



Hocam üstteki yazıyı bir forumda gördüm...

Aynen benim egzosdan da böyle pufp pufp sesi geliyor...

Acaba sente mi kaçık bundan mu oluyor..


Mesajı Yazan: Ufuk_64
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2018 Saat 22:58
Fatih hangi şehirdesin bilmiyorum, neler olabileceğini arkadaşlar yazmış benimde aklıma şu geldi subaplardan kaçırıyor. Subapların lpg,li araç olduğu için yanmış olabilir yada ayarı bozuk kapanma açılma zamanlaması doğru değil. Ben olsam sanayide gezmeyip direk peugeot servisine gider kompresyon testi yaptırırdım. Ücreti 100 tl geçmez 5 sene evvel 80 tl gibi rakamdı. En garantilisi bu bence. Bilgisayara bağlatmaya gerek yok bağlasalarda net birşey demezler paran gider. Eksoz muayenesindede bu yüzden geçmemiş olabilirsin, buji ateşlemeden evvel subap açılmaya başlarsa azda olsa yanmamış yakıt eksoza kaçtığı için değerler tutmaz tersi yakıt hava girdikten sonra subap kapanması gerektiğinden geç olursada aynı durum olur. Eğer test yaptırırsan test değer kağıdını al bunu baştanda söyle. Kolay gelsin


Mesajı Yazan: fatihsultan
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2018 Saat 23:54
Kompresyon testi yaptıklarında sorun ortaya çıkar mı.. Motor ışığım da yanıyor sürekli..


Mesajı Yazan: fatihsultan
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2018 Saat 23:57
Orjinalini yazan: Ufuk_64 Ufuk_64 Yazdı:

Fatih hangi şehirdesin bilmiyorum, neler olabileceğini arkadaşlar yazmış benimde aklıma şu geldi subaplardan kaçırıyor. Subapların lpg,li araç olduğu için yanmış olabilir yada ayarı bozuk kapanma açılma zamanlaması doğru değil. Ben olsam sanayide gezmeyip direk peugeot servisine gider kompresyon testi yaptırırdım. Ücreti 100 tl geçmez 5 sene evvel 80 tl gibi rakamdı. En garantilisi bu bence. Bilgisayara bağlatmaya gerek yok bağlasalarda net birşey demezler paran gider. Eksoz muayenesindede bu yüzden geçmemiş olabilirsin, buji ateşlemeden evvel subap açılmaya başlarsa azda olsa yanmamış yakıt eksoza kaçtığı için değerler tutmaz tersi yakıt hava girdikten sonra subap kapanması gerektiğinden geç olursada aynı durum olur. Eğer test yaptırırsan test değer kağıdını al bunu baştanda söyle. Kolay gelsin


Bursadayım.. Kompresyon testinde çıkar mı ortaya sorun? Sübap yanmışaa maliyeti nedir? Ayarı bozuksa maliyeti nedir.. Çünkü adam gibi param kalmadı...


Mesajı Yazan: Ufuk_64
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2018 Saat 00:34
Ben usta değilim ama arabada değiştirmediğim az şey kaldı, motorda güç kaybı (yağ yakma hariç) varsa ve benzeri arızalarda ilk yapılması gereken ve en ucuz olanı kompresyon testi ama maalesef usta denilen insanlar hep yo o bu derler. Şimdi nasıl anlatsam eğer bir subap yanıksa sorun olmaz 2 subap yanıksa yine olmaz yani motor çalışır (sadece çalışır ama gitmez) örneğin sağlam motorda 2 ve 4. pistonun kablolarını çıkarsanız motor yine pek zorlanmadan çalışır ama düzensiz çalışır ama 3 pistonun devre dışı bırakırsan çalışmaz. Sürekli arıza ışığı yanmamış yakıt olduğundan yapar. Zaten test yapılırsa 4 pistonda değer düşük ve birbirine yakınsa sente kaçık yani supapların açilma kapanma zamanı değişmiştir demek yok 2,si iyi 2,si kötü ozaman subap yanmis bence. Ücret ne çıkar ondan anlamam ama servislen aran iyi olsa sanayiden ucuza hemde orijinal parça takılarak yaptırabilirdin. Ben olsam servise tel acarım pug olması şart değil citroende olabilir kompresyon testi sonra sente ayarı ikisi yaptıracağım net fiyat verin derdim. Dip not test yaptırırsan arabayı gece bırakman lazım motor soğukken en iyi değeri verir. yada bıraktıktan sonra 3-4 saat geçsede olur. Bence en ucuz yönden bunu halledeceksin max 400 tl gibi 😊


Mesajı Yazan: fatihsultan
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2018 Saat 00:50
Allah razı olsun uzun uzun yazmışsın.. Bu işten yıldım ama yapacak bişey yok.. Banada mantıklı gelen artık sübaplar..


Mesajı Yazan: fatihsultan
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2018 Saat 00:52
Orjinalini yazan: Ufuk_64 Ufuk_64 Yazdı:

Ben usta değilim ama arabada değiştirmediğim az şey kaldı, motorda güç kaybı (yağ yakma hariç) varsa ve benzeri arızalarda ilk yapılması gereken ve en ucuz olanı kompresyon testi ama maalesef usta denilen insanlar hep yo o bu derler. Şimdi nasıl anlatsam eğer bir subap yanıksa sorun olmaz 2 subap yanıksa yine olmaz yani motor çalışır (sadece çalışır ama gitmez) örneğin sağlam motorda 2 ve 4. pistonun kablolarını çıkarsanız motor yine pek zorlanmadan çalışır ama düzensiz çalışır ama 3 pistonun devre dışı bırakırsan çalışmaz. Sürekli arıza ışığı yanmamış yakıt olduğundan yapar. Zaten test yapılırsa 4 pistonda değer düşük ve birbirine yakınsa sente kaçık yani supapların açilma kapanma zamanı değişmiştir demek yok 2,si iyi 2,si kötü ozaman subap yanmis bence. Ücret ne çıkar ondan anlamam ama servislen aran iyi olsa sanayiden ucuza hemde orijinal parça takılarak yaptırabilirdin. Ben olsam servise tel acarım pug olması şart değil citroende olabilir kompresyon testi sonra sente ayarı ikisi yaptıracağım net fiyat verin derdim. Dip not test yaptırırsan arabayı gece bırakman lazım motor soğukken en iyi değeri verir. yada bıraktıktan sonra 3-4 saat geçsede olur. Bence en ucuz yönden bunu halledeceksin max 400 tl gibi 😊


Bir de yanlış anlamazsan bu sente ayarı ile sübap ayarı aynı şey mi... Yani senteyi ayarladıklarında sübap da mı ayarlanmış oluyor..


Mesajı Yazan: fatihsultan
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2018 Saat 10:31
bu sente ayarı ve sübap ayarı hakkında bilgi edindim baya... lpgli araçlarda sübap sorunu herdaim olabiliyormuş.. ateşleme ile ilgili bütün sorunları halletmeme rağmen sorunun geçmemesi ve yazdıklarınızın yardımıyla araştırdım ve evet motordan şık şık şık şeklinde ses geliyor.. zaten gürültülü çalışıyor... trigeri de gevşemiş olabilir.. sente kaçmış olabilir... kompresyon testine sokucam artık sonuca göre hareket edicem.. muayeneden geçsem hayırlısıyla.. direkt satıp kurtulucam şu arabadan...


Mesajı Yazan: Ufuk_64
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2018 Saat 11:04
Bu test öyle büyük birşey değil çok basit ama yaptıran olmuyor genelde motor açılmadan önce ilk yapılması gereken aslında, video,ya bakıp ön bilgi sahibi olabilirsin. Sanayidede yapan varsa başında bekleyip verileri kağıda yazabilirsin. yakında bu dertten kurtulacağını ümit ediyorum.        https://youtu.be/RoaikbVdOIY" rel="nofollow - https://youtu.be/RoaikbVdOIY


Mesajı Yazan: keqir
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2018 Saat 12:57
sorunu çözdükten sonra nasıl çözdüğünü yazarsan sevinirim hocam. geçmiş olsun


Mesajı Yazan: fatihsultan
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2018 Saat 16:10
Arkadaşlar sorunu 11 bine tamirciye satarak çözdüm.. Bir daha pejo mu asla ve asla..

Bana böylesi denk geldi.. Fiat ve pejo ile bundan sonra asla işim olmaz...

Sorunu çözebilse idim yardımcı olurdum.. Burda çok güzel insanlar var.. Herkese yardım etmeye çalışıyorlar... Ben denize attım saydım arabayı bindiğime saydım.. Sağlık olsun 20 ye piyasası olan aracı 11 bine vermek zor bişey ama yapacak bişey de yok...


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2018 Saat 16:28
Orjinalini yazan: fatihsultan fatihsultan Yazdı:

Bu araba beni öldürecek... Ustalar başka bi alem.. Araç 1.4 lpgli.. Benzinde çalışmıyordu.. Bujiler değişti.. Bobin değişti.. Benzin pompası değişti.. Soğukta hala çalışmıyor..ısınınca çalışıyor.. Rolantide sürekli titriyor baya sarsıntı var.. Hem benzim hem lpg de sarsıntı çok fazla.. Aracı muayeneye sokup satmak istiyordum.. Egzos muayenesine soktum önce geçmedi.. Sarsıntı var genel muayenedende geçmez dediler.. Yine motorcu ya yönlendirdiler.. Motor ustası bu sarsıntı motordan kaynaklı.. Rektefiye ister dedi.. 7 bin tl tutar dedi.. Şok oldum.. Öylece bişey demeden bindim arabaya çektim gittim..

Arkadaşlar canımdan bezdim artık arabayı denize atmayı düşünüyorum..

Benzinli motor rektifiyesine 7 bin lira gider diyen "usta" nın iş yeri bilgilerini paylaşsanız da o tarafta sanayiye gitmek zorunda kalabilecek arkadaşlar kazara kucağına oturmasa Dead o paraya 1.6 sıfır PSA dizel motor var piyasada !


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: fatihsultan
Mesaj Tarihi: 11 Şubat 2018 Saat 17:26
Tabiki de bende öyle dedim ama adam sen motor bul getir benim işciliğim 1000 lira takarım dedi. Bende öyle biraz tanışıklığımız olan birine 11 binden verdim arabayı, bu kişi motor ustasıydı, kaporta sına hiç bakmadı, ben anlıyodur diye kaportadan bişey demedim, sanayi esnafı neticede. Daha sonra beni aradı arabanın taklalı olduğunu söyledi, ben de Bilgim olmadığını söyledim. Ben alırken baktırmadım hiç bi yerine arabanın, Ogün basiretim bağlandı resmen.. Velhasıl araba bir de taklalı çıktı.. Usta benden satmak için aldı arabayı..kendine masraf yapıcak, kaporta, motor vs. Rahat 3 bin tl kar eder..


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 11 Şubat 2018 Saat 18:52
Kardeş daha 2 ay önce komşum 301 in trigeri koparıp motor yedi.. Ankarada, çıkma kapak (Subapları vs ful ve kapak sıfır ayarında), sıfır piston + rektefiye + komple işçilik = 4800 lira para çıktı adamın cebinden..


Mesajı Yazan: fatihsultan
Mesaj Tarihi: 12 Şubat 2018 Saat 08:29
Orjinalini yazan: ggitaristt ggitaristt Yazdı:

Kardeş daha 2 ay önce komşum 301 in trigeri koparıp motor yedi.. Ankarada, çıkma kapak (Subapları vs ful ve kapak sıfır ayarında), sıfır piston + rektefiye + komple işçilik = 4800 lira para çıktı adamın cebinden..



Mutlaka öyledir bana denen bu... En az 5 bin duruma göre 7 bine çıkılacağı söylendi ki bunlsr bunu dediyse 7 bine çıkarırlar.. Ki benim araç da sadece motor değil kaporta masrafı da vardı.. Sattım kurtuldum.. Rahatladım.. Uzun süre arabada düşünmüyorum..



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net