|
SEYİR HALİNDE DİREKSİYON SERTLEŞMESİ |
Yanıt Yaz | Sayfa 123> |
Yazar | |
sosyolog_56
1. Vites Kayıt Tarihi: 19 Aralık 2017 Konum: Siirt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 59 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı sosyolog_56
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 25 Aralık 2017 Saat 14:50 |
İYİ FORUMLAR. 2006 model 307 1.6 bnz/lpg araç kullanıyorum. direksiyon son 4-5 gündür seyir halince iken sertleşip tekrar yumuşuyordu. bugün neredeyse 5-6 defa oldu bu. sertleştiğinde ksanki kontak kapalı haline geliyor hiç döndüremiyorum. bende sağa çekip tekrar yumuşamasını bekliyorum. bu tür problemle karşılaşan oldu mu? direksiyon hidroliği yağı tam. pompa dan sorun dediler. sizlerinde fikirlerinizi almak isterim tşkler.
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
malesef kardeşim direksiyon pompası içindeki elektronik kart oksitlenmiştir muhtemelen.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
sosyolog_56
1. Vites Kayıt Tarihi: 19 Aralık 2017 Konum: Siirt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 59 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı sosyolog_56
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
hocam pompa değişecek dediler. fakat baya maliyetli sanırım. bir kaç usta da tamir edilebilir dedi. tamir edilemezse çıkma ile değişebilirsin vs. şimdi tamir derken sizin bu elektrnik kablolar mı tamir edilir. çünkü airbag de soketlerde oksitlenme oldu 30 tl ye yaptık. buda mı öyledir sizce?
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
tamiri oluyor kardeşim malesef öyle 30-40 tl yapılmıyor. 300-400 tl cviarlarını bulabiliyor. çıkmada da aynı problemi yaşama ihtimalin yüksek. sıfır 800 tl civarlarında. ihtal olan. orjinal 2000 tl civarlarında.
Düzenleyen sonerkyl - 25 Aralık 2017 Saat 15:22 |
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
sosyolog_56
1. Vites Kayıt Tarihi: 19 Aralık 2017 Konum: Siirt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 59 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı sosyolog_56
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
yani tamir önerir misiniz? veya tamir- çıkma-ithal. bu üç işlemden hangisini önerirsiniz
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
kardeşim benin tavsiyem orjinal direksiyonunu tamir ettir derim. 307 olan bir üyemiz yaptırdı tamiri 1 yılı aşkın süredir problemsiz kullanıyor. Yan sanayi pompa garantili olduğu için ikinci seçenek 3 seçenek çıkma orjinal pompa.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
sosyolog_56
1. Vites Kayıt Tarihi: 19 Aralık 2017 Konum: Siirt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 59 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı sosyolog_56
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
tşkler. yarın sanayiye götürelim bakalım ne gibi çözümlerle karşılaşacağız.
|
|
sosyolog_56
1. Vites Kayıt Tarihi: 19 Aralık 2017 Konum: Siirt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 59 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı sosyolog_56
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
hocam sanayiye gittim usta baktı. önce pompa ve elektrik kutusu varmış onun tamir edilmesi gerektiğini söyledi, elektrikli olduğu için devreden çıkarıyormuş. vel hasıl 5-6 saat sanayide kaldı 250 tl de masrafı çıktı aldım aracı ama daha 1 km gitmeden tekrardan sertleşti ve geri götürdüm. elektrik aksamların olduğu kutuyu açtığından direksiyonun bağlı olduğu kablolar tahrib olmuştu yine. usta aracı bana bırak dedi bende bıraktım kendi aracını verdi bana. bir gün sonra aradı pompanın olmadığını değişmesi gerektiğini söyledi. sıfır pompa 950 tl fiyat verdi. daha öncede verdiğim 250 tl işçilik ücreti olarak alacağını söyledi. şimdi bu fiyat bana işçilik dahil 1000 tl gibi denmişti o yüzden çok geldi sizce de normal mi? yoksa usta fazla mı söyledi? ben arac kalsın yarın sölerim dedim yapıp yapmaması ile ilgili
Düzenleyen sosyolog_56 - 29 Aralık 2017 Saat 02:03 |
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
yan sanayi pompa takacak büyüm ihtimal onunda fiyatı 800-1000 tl arasında değişir.anlamadığım bir daha 250 tl işçilik mi istiyor.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
sosyolog_56
1. Vites Kayıt Tarihi: 19 Aralık 2017 Konum: Siirt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 59 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı sosyolog_56
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
yok hocam ilk verdiğim 250 tl yi işçilik olarak kabul ediyor.
|
|
sosyolog_56
1. Vites Kayıt Tarihi: 19 Aralık 2017 Konum: Siirt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 59 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı sosyolog_56
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
o zaman fiyat olarak normaldir diebiliriz
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
aynen hocam ithal yan sanayi pompaların fiyatları o civarlarda
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
sosyolog_56
1. Vites Kayıt Tarihi: 19 Aralık 2017 Konum: Siirt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 59 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı sosyolog_56
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
sanırım bu pejo benım şansıma arızalı çıktı. direksiyon tekrardan elektriği devre dışı kaldı ve bu sefer bir saatte bile açılmadı en son da aracı olduğu yerde bıraktık öyle iş yerimize geldik. pompa da değişti ama halen sıkıntı nerededir anlamış değiliz.
|
|
HasGur
2. Vites Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(8)
|
Yazdıklarınızı keşke daha önce görmüş olsaydım... 2005 ve daha önceki modellerde direksiyon pompasında üretim hatası vardı ve bu araçlar geri çağrılarak problemleri giderildi. Bundan dili yanan PSA gurubu 2006 ve daha genç araçlarda kolay kolay arıza yapmayan pompalar kullandı.
Tamirciniz size boş yere para harcatmış, öncelikle eski pompayı aracınıza geri takmasını ve aldığı parayı iade etmesini isteyin ve bir daha oraya gitmeyin ! Piyasada bolca bulunan çıkma direksiyon pompaları maalesef sizin aracınızdan sökülen gibi aslında arızalı olmayan pompalardır ! Hidrolik direksiyon pompasında 2 adet soket vardır, biri üstünde 70 ah maxi sigorta olan direk aküden gelen +besleme ve şase kablosu diğeri ise üstünde 10 ah sigorta bulunan ortak kullanılan kontak sinyalini ve diğer dataları taşıyan ince kabloların olduğu soket. İşi bilen bir ustaya gitmiş olsaydınız her iki soketi çıkartıp harici aküye bağlı test soketleri ile aracınızdan bağımsız olarak pompayı çalıştırabilir siz de kontağı kapalı aracınızın devreye girmiş hidrolik pompası sayesinde direksiyonu durduğu yerde çevirebilirdiniz. İmkanınız varsa önce +kutup başını sonra sigorta kutusunu sökün. Sigorta kutusunun altında maxi denilen büyük sigortalar vardır, sonradan değiştirilmediyse tek 70 amper olan pompaya direk aküden giden besleme üzerinde olandır. O sigorta sağlam görünse, uçlarını ölçtüğünüzde kısa devre gözükse bile değiştirin üzerinden geçen akım fazla olduğu için metal çok çabuk özelliğini kaybeder ve gerekli akımı aktarmayı başaramaz hatta ayaklarını biraz zorlasanız plastik bir parça gibi kırılır, ihtiyacı olan akımı elde edemeyen pompa içindeki kontrol kartı BSI ye düzgün sinyal göndermediği için devre dışı bırakılır. Diğer sigorta kontak açıldığında beslenen elektrik hattı (ortak kullanılır) üzerindedir, onuda değiştirin. Sigortaların takıldığı yerleri kontak temizleyici ile temizleyin, tamamen kurumadan kesinlikle kutup başını takmayın. Bu işlem probleminizi %99 çözer, PSA grubu tesisatları ve soketleri oldukça kalitelidir. Kazalar nedeniyle tesisat zarar görmediyse, ses sistemi gibi ek donanımlar takılması, farklı aydınlatma/ses ürünleri kullanılması ve benzeri biçimlerde konudan ilgisiz kablolar üzerine bilinçsizce akım bindirilmediyse kolay kolay hasar görmez. Geriye kalan %1 ihtimal kablo iletim veya BSI arızasıdır. Farklı sigorta kutuları olduğu için sigorta numaralarını yazmadım. e-posta adresinizi bildirirseniz direksiyon pompasının elektriksel bağlantı şemasını ve özelliğini kaybetmiş sigorta fotoları gönderebilirim.
Düzenleyen HasGur - 18 Ocak 2018 Saat 17:17 |
|
Baris.Karadas
1. Vites Kayıt Tarihi: 20 Temmuz 2017 Konum: MUĞLA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Baris.Karadas
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Aynı sorun bende de mevcuttu. Özel servise gittim pompa da sorun yok dediler... Ama sorunu da bulamadılar... Oradan çıkıp elektronikçiye gittim. Pompayı besleyen elektrik normalde örneğin 12V ise benimki 5V veriyormuş. Sigorta kutusuna bakıldı ve pompa sigortasının bulunduğu switch oksitle beraberinde erime yapmış. Orayı tamir ettiler sorun halledildi... Eğer ustan pompada sorun yok diyorsa elektronikçiye gitmende fayda var. Geçmiş olsun...
|
|
Kalıyoruz...
Kuş Olup Uçmak İsterken, Ağaç Olup Kök Salıyoruz... |
|
sosyolog_56
1. Vites Kayıt Tarihi: 19 Aralık 2017 Konum: Siirt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 59 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı sosyolog_56
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
hocam zaten önce pompa tamiri yaptı usta. bulunduğum il siirt-batman buralarda çok çok iyi usta pejo grubunda bulmak zor. önce tamiri ve sigorta kutusundan tamir yapacağını söyledi ki 250 tl ye yapıp teslim aldım fakat aynı gün içerisinde sorun tekrardan oluşunca tamir ile olamayacağını pompanın değişmesi gerektiğini söyledi. direksiyon hidrolik devre dışı kalması ciddi problem olduğu için hemen yaptırmak zorunda kaldık. eski pompa da aracımda duruyor.
|
|
ismailkaya
3. Vites Kayıt Tarihi: 10 Mayıs 2012 Konum: BURSA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1389 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ismailkaya
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
pompa kolay kolay arıza yapmaz direksiyon yağı az olabilir pompa içinde yağ hava yapmış olabilir elektrik tesisatında temassızlık olabilir soketlerde temassızlık olabilir. benim başımada geldi nasılmı aracı life kaldırdık araç çalışmıyordu lifteyken ben ön tekeri sağa sola hızlı hızlı çevirdim tabi bu arada direksiyon kapağından yağ sızmış farketmedim sonra liften indirdik aracı çalıştırdım liften çekmek istediğimde direksiyonu oynatamadım okadar serttiki sonra aracı kenara çektim direksiyon yağının kapaktan attığını fark ettim yağı tamamladım pompanın havasını almak için kapaktan temiz hortum sokup içindeki yağı hortumun içine çektim sonra tekrar doldurdum düzeldi.
|
|
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.
|
|
peugeot murat
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2010 Konum: AYDIN Durum: Aktif Değil Mesajlar: 303 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı peugeot murat
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
70 amperlik ana sigorta direksiyon pompası yüke binince kacak yapıyor genelde hastalığı bu o sigortayı değiştirip geçtiği yeri sıkıştırıp sorun çözülüyor binde bir pompanın içinde kondansitör leyimleri ısıdan çatlıyor leyim tazeleyince oda düzeliyor bir diğeride bu pompoalar motor çalışma bilgisi ve hız bilgisine göre çalışıyor teisatda arıza olması durumunda çalışmayabilir
|
|
mustafa46
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ocak 2017 Konum: KAHRAMANMARAŞ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 106 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı mustafa46
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
bugüne kadar yazılanların hepsını okudum..dun itibariyle benımde dıreksıyonumda sertleşme meydana geldı..bundan daha oncede 3 ay once yapmstı ve tekrardan duzelmıştı..bu 2 gün sürdü ve hala düzelmedi..direksiyon yağ kapağını açtım yağ agzına kadar yükselmişti ve pompanın olduğu yerde alt taraf plastikte yağ vardı acaba kapatanmı atmıstı??
bu bahsedilen 70 amperlik sigortanın rengi hangi renk?? vede sigorta kotosunun alt tarafndamı oluyor yeri? yerini tam tarif edebilrimisiniz?? yorumarınız için şimdiden teşekkürler
|
|
mustafa46
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ocak 2017 Konum: KAHRAMANMARAŞ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 106 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı mustafa46
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
sigorta kutusunu söktüm 70 amperlik 3 tane sigorta vardı ve üçüde atmamıştı normalde söktm yerlerını değiştirerek taktm fakat bır fayda etmedi. direksiyon pompasının oraya baktıgımda bayabi yağ akıtmış pompa neyden olabılır acaba bu sorun..pompaya ulaşmak için tamponu sokmeye gerek varmıdır
|
|
Yanıt Yaz | Sayfa 123> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |