Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

SEYİR HALİNDE DİREKSİYON SERTLEŞMESİ

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45795
Tarih: 17 Şubat 2025 Saat 19:07
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: SEYİR HALİNDE DİREKSİYON SERTLEŞMESİ
Mesajı Yazan: sosyolog_56
Konu: SEYİR HALİNDE DİREKSİYON SERTLEŞMESİ
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2017 Saat 14:50
İYİ FORUMLAR. 2006 model 307 1.6 bnz/lpg araç kullanıyorum. direksiyon son 4-5 gündür seyir halince iken sertleşip tekrar yumuşuyordu. bugün neredeyse 5-6 defa oldu bu. sertleştiğinde ksanki kontak kapalı haline geliyor hiç döndüremiyorum. bende sağa çekip tekrar yumuşamasını bekliyorum. bu tür problemle karşılaşan oldu mu? direksiyon hidroliği yağı tam. pompa dan sorun dediler. sizlerinde fikirlerinizi almak isterim tşkler.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2017 Saat 14:59
malesef kardeşim direksiyon pompası içindeki elektronik kart oksitlenmiştir muhtemelen.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: sosyolog_56
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2017 Saat 15:04
hocam pompa değişecek dediler. fakat baya maliyetli sanırım. bir kaç usta da tamir edilebilir dedi. tamir edilemezse çıkma ile değişebilirsin vs. şimdi tamir derken sizin bu elektrnik kablolar mı tamir edilir. çünkü airbag de soketlerde oksitlenme oldu 30 tl ye yaptık. buda mı öyledir sizce?


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2017 Saat 15:20
tamiri oluyor kardeşim malesef öyle 30-40 tl yapılmıyor. 300-400 tl cviarlarını bulabiliyor. çıkmada da aynı problemi yaşama ihtimalin yüksek. sıfır 800 tl civarlarında. ihtal olan. orjinal 2000 tl civarlarında.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: sosyolog_56
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2017 Saat 15:36
yani tamir önerir misiniz? veya tamir- çıkma-ithal. bu üç işlemden hangisini önerirsiniz


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2017 Saat 15:47
kardeşim benin tavsiyem orjinal direksiyonunu tamir ettir derim. 307 olan bir üyemiz yaptırdı tamiri 1 yılı aşkın süredir problemsiz kullanıyor. Yan sanayi pompa garantili olduğu için ikinci seçenek 3 seçenek çıkma orjinal pompa. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: sosyolog_56
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2017 Saat 16:12
tşkler. yarın sanayiye götürelim bakalım ne gibi çözümlerle karşılaşacağız.


Mesajı Yazan: sosyolog_56
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2017 Saat 01:22
hocam sanayiye gittim usta baktı. önce pompa ve elektrik kutusu varmış onun tamir edilmesi gerektiğini söyledi, elektrikli olduğu için devreden çıkarıyormuş. vel hasıl 5-6 saat sanayide kaldı 250 tl de masrafı çıktı aldım aracı ama daha 1 km gitmeden tekrardan sertleşti ve geri götürdüm. elektrik aksamların olduğu kutuyu açtığından direksiyonun bağlı olduğu kablolar tahrib olmuştu yine. usta aracı bana bırak dedi bende bıraktım kendi aracını verdi bana. bir gün sonra aradı pompanın olmadığını değişmesi gerektiğini söyledi. sıfır pompa 950 tl fiyat verdi. daha öncede verdiğim 250 tl işçilik ücreti olarak alacağını söyledi. şimdi bu fiyat bana işçilik dahil 1000 tl gibi denmişti o yüzden çok geldi sizce de normal mi? yoksa usta fazla mı söyledi? ben arac kalsın yarın sölerim dedim yapıp yapmaması ile ilgili


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2017 Saat 08:14
yan sanayi pompa takacak büyüm ihtimal onunda fiyatı 800-1000 tl arasında değişir.anlamadığım bir daha 250 tl işçilik mi istiyor.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: sosyolog_56
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2017 Saat 09:33
yok hocam ilk verdiğim 250 tl yi işçilik olarak kabul ediyor. 


Mesajı Yazan: sosyolog_56
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2017 Saat 09:34
o zaman fiyat olarak normaldir diebiliriz


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2017 Saat 10:16
aynen hocam ithal yan sanayi pompaların fiyatları o civarlarda

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: sosyolog_56
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2018 Saat 13:19
sanırım bu pejo benım şansıma arızalı çıktı. direksiyon tekrardan elektriği devre dışı kaldı ve bu sefer bir saatte bile açılmadı en son da aracı olduğu yerde bıraktık öyle iş yerimize geldik. pompa da değişti ama halen sıkıntı nerededir anlamış değiliz.


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2018 Saat 17:10
Yazdıklarınızı keşke daha önce görmüş olsaydım... 2005 ve daha önceki modellerde direksiyon pompasında üretim hatası vardı ve bu araçlar geri çağrılarak problemleri giderildi. Bundan dili yanan PSA gurubu 2006 ve daha genç araçlarda kolay kolay arıza yapmayan pompalar kullandı.

Tamirciniz size boş yere para harcatmış, öncelikle eski pompayı aracınıza geri takmasını ve aldığı parayı iade etmesini isteyin ve bir daha oraya gitmeyin !

Piyasada bolca bulunan çıkma direksiyon pompaları maalesef sizin aracınızdan sökülen gibi aslında arızalı olmayan pompalardır !

Hidrolik direksiyon pompasında 2 adet soket vardır, biri üstünde 70 ah maxi sigorta olan direk aküden gelen +besleme ve şase kablosu diğeri ise üstünde 10 ah sigorta bulunan ortak kullanılan kontak sinyalini ve diğer dataları taşıyan ince kabloların olduğu soket.

İşi bilen bir ustaya gitmiş olsaydınız her iki soketi çıkartıp harici aküye bağlı test soketleri ile aracınızdan bağımsız olarak pompayı çalıştırabilir siz de kontağı kapalı aracınızın devreye girmiş hidrolik pompası sayesinde direksiyonu durduğu yerde çevirebilirdiniz.

İmkanınız varsa önce +kutup başını sonra sigorta kutusunu sökün. Sigorta kutusunun altında maxi denilen büyük sigortalar vardır, sonradan değiştirilmediyse tek 70 amper olan pompaya direk aküden giden besleme üzerinde olandır. O sigorta sağlam görünse, uçlarını ölçtüğünüzde kısa devre gözükse bile değiştirin üzerinden geçen akım fazla olduğu için metal çok çabuk özelliğini kaybeder ve gerekli akımı aktarmayı başaramaz hatta ayaklarını biraz zorlasanız plastik bir parça gibi kırılır, ihtiyacı olan akımı elde edemeyen pompa içindeki kontrol kartı BSI ye düzgün sinyal göndermediği için devre dışı bırakılır. Diğer sigorta kontak açıldığında beslenen elektrik hattı (ortak kullanılır) üzerindedir, onuda değiştirin. Sigortaların takıldığı yerleri kontak temizleyici ile temizleyin, tamamen kurumadan kesinlikle kutup başını takmayın.

Bu işlem probleminizi %99 çözer, PSA grubu tesisatları ve soketleri oldukça kalitelidir. Kazalar nedeniyle tesisat zarar görmediyse, ses sistemi gibi ek donanımlar takılması, farklı aydınlatma/ses ürünleri kullanılması ve benzeri biçimlerde konudan ilgisiz kablolar üzerine bilinçsizce akım bindirilmediyse kolay kolay hasar görmez. Geriye kalan %1 ihtimal kablo iletim veya BSI arızasıdır.

Farklı sigorta kutuları olduğu için sigorta numaralarını yazmadım. e-posta adresinizi bildirirseniz direksiyon pompasının elektriksel bağlantı şemasını ve özelliğini kaybetmiş sigorta fotoları gönderebilirim.


Mesajı Yazan: Baris.Karadas
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2018 Saat 10:47
Aynı sorun bende de mevcuttu. Özel servise gittim pompa da sorun yok dediler... Ama sorunu da bulamadılar... Oradan çıkıp elektronikçiye gittim. Pompayı besleyen elektrik normalde örneğin 12V ise benimki 5V veriyormuş. Sigorta kutusuna bakıldı ve pompa sigortasının bulunduğu switch oksitle beraberinde erime yapmış. Orayı tamir ettiler sorun halledildi... Eğer ustan pompada sorun yok diyorsa elektronikçiye gitmende fayda var. Geçmiş olsun...

-------------
Kalıyoruz...
Kuş Olup Uçmak İsterken,
Ağaç Olup Kök Salıyoruz...


Mesajı Yazan: sosyolog_56
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2018 Saat 08:54
hocam zaten önce pompa tamiri yaptı usta. bulunduğum il siirt-batman buralarda çok çok iyi usta pejo grubunda bulmak zor. önce tamiri ve sigorta kutusundan tamir yapacağını söyledi ki 250 tl ye yapıp teslim aldım fakat aynı gün içerisinde sorun tekrardan oluşunca tamir ile olamayacağını pompanın değişmesi gerektiğini söyledi. direksiyon hidrolik devre dışı kalması ciddi problem olduğu için hemen yaptırmak zorunda kaldık. eski pompa da aracımda duruyor. 


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2018 Saat 10:07
pompa kolay kolay arıza yapmaz direksiyon yağı az olabilir pompa içinde yağ hava yapmış olabilir elektrik tesisatında temassızlık olabilir soketlerde temassızlık olabilir. benim başımada geldi nasılmı aracı life kaldırdık araç çalışmıyordu lifteyken ben ön tekeri sağa sola hızlı hızlı çevirdim tabi bu arada direksiyon kapağından yağ sızmış farketmedim sonra liften indirdik aracı çalıştırdım liften çekmek istediğimde direksiyonu oynatamadım okadar serttiki sonra aracı kenara çektim direksiyon yağının kapaktan attığını fark ettim yağı tamamladım pompanın havasını almak için kapaktan temiz hortum sokup içindeki yağı hortumun içine çektim sonra tekrar doldurdum düzeldi.

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: peugeot murat
Mesaj Tarihi: 26 Ocak 2018 Saat 18:56
70 amperlik ana sigorta direksiyon pompası yüke binince kacak yapıyor genelde hastalığı bu o sigortayı değiştirip geçtiği yeri sıkıştırıp sorun çözülüyor binde bir pompanın içinde kondansitör leyimleri ısıdan çatlıyor leyim tazeleyince oda düzeliyor bir diğeride bu pompoalar motor çalışma bilgisi ve hız bilgisine göre çalışıyor teisatda arıza olması durumunda çalışmayabilir


Mesajı Yazan: mustafa46
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2018 Saat 08:16
bugüne kadar yazılanların hepsını okudum..dun itibariyle benımde dıreksıyonumda sertleşme meydana geldı..bundan daha oncede 3 ay once yapmstı ve tekrardan duzelmıştı..bu 2 gün sürdü ve hala düzelmedi..direksiyon yağ kapağını açtım yağ agzına kadar yükselmişti ve pompanın olduğu yerde alt taraf plastikte yağ vardı acaba kapatanmı atmıstı?? 
bu bahsedilen 70 amperlik sigortanın rengi hangi renk??
vede sigorta kotosunun alt tarafndamı oluyor yeri? yerini tam tarif edebilrimisiniz??
yorumarınız için şimdiden teşekkürler


Mesajı Yazan: mustafa46
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2018 Saat 11:16
sigorta kutusunu söktüm 70 amperlik 3 tane sigorta vardı ve üçüde atmamıştı normalde söktm yerlerını değiştirerek taktm fakat bır fayda etmedi. direksiyon pompasının oraya baktıgımda bayabi yağ akıtmış pompa neyden olabılır acaba bu sorun..pompaya ulaşmak için tamponu sokmeye gerek varmıdır


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2018 Saat 15:05
sen bi direksiyoncuya git senin işini çözer

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: peugeot murat
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2018 Saat 16:09
Orjinalini yazan: mustafa46 mustafa46 Yazdı:

sigorta kutusunu söktüm 70 amperlik 3 tane sigorta vardı ve üçüde atmamıştı normalde söktm yerlerını değiştirerek taktm fakat bır fayda etmedi. direksiyon pompasının oraya baktıgımda bayabi yağ akıtmış pompa neyden olabılır acaba bu sorun..pompaya ulaşmak için tamponu sokmeye gerek varmıdır



sigorta tamıyor zaten direksiyon pompasının motoru yüke bindimi o sigortanın ucu kaçak yapıyor sigortanın ucu kararıyor sigortanın girdiği yerleri sıkıştırın sigortanında ucunu hafif yamultun ki yerine sıkı girsin tabi bu birkaç ihtimalden biri



Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2018 Saat 15:43
Orjinalini yazan: mustafa46 mustafa46 Yazdı:

sigorta kutusunu söktüm 70 amperlik 3 tane sigorta vardı ve üçüde atmamıştı normalde söktm yerlerını değiştirerek taktm fakat bır fayda etmedi. direksiyon pompasının oraya baktıgımda bayabi yağ akıtmış pompa neyden olabılır acaba bu sorun..pompaya ulaşmak için tamponu sokmeye gerek varmıdır

Geçmiş olsun, tekrarlayan arızalar genellikle elektrik/elektronik kaynaklıdır. Direksiyon pompası yüksek basıncı üreten mekanik basaç ve basacı döndüren motor olmak üzere birbirinden ayrılabilen 2 ana kısımdan oluşur. Pompa çalışmaz iken direksiyonun çevrilmesi direksiyon kutusundaki ve tesisattaki hidrolik sıvısında düşükte olsa ters geri basınca sebep olur ve yağ seviyesi yükselir, pompa çalışırken yağ seviyesi düşük değildi ise taşma olabilir ancak çok fazla değildir. Direksiyon kutusunun yağlanması pompa tarafından basılan yağla yapıldığı için pompa çalışmaz iken aracı çok fazla kullanmamanız yerinde olur.

Ön tamponu sökmeden sağ ön davlumbazı söktükten sonra pompayı görebilirsiniz. Öncelikle yağ kaçağının taşma sebebiyle mi yoksa basaç tarafında mı olduğunu tespit etmeniz gerek. Basaç tarafında kaçak olmadığından emin olduktan sonra öncelikle elektrik tesisatına bakmalısınız. Tesisat normal ise direksiyon pompasının motor kısmında arıza vardır (%0,1 ihtimal) Motor kısmında arızası basitçe bulunabilecek bir tipte olmayan (yüzey montajlıdır) elektronik bir kart vardır, genelde tamir edilebilen kart arızası zamanla elektrik depolama özelliğini kaybeden elektrolitik kondansatörlerden kaynaklanmakta olup değişecek parçaların maliyeti 3 lira bile değildir.

Sigortanın sağlam gibi görünmesi pompanın ihtiyaç duyduğu akımı tam olarak temin edeceğini garanti etmez. Sigortalar ile ilgili fotoğraf linkleri de içeren bir yazı yazmıştım, buradan bakabilirsiniz;  https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45929&title=peugeot-307-bitmeyen-elektronik-arizalar" rel="nofollow - https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45929&title=peugeot-307-bitmeyen-elektronik-arizalar


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: Badosi
Mesaj Tarihi: 17 Temmuz 2018 Saat 16:30
kardeşim hemen canını sıkma. önce direksiyon ustasına götür. Bende de aynı sıkıntı oldu pompa değişecek vs. dediler. usta baktı sigortayı değiştirdi 50 TL ye sorun halledildi. gerçekten pompa arızası varsa bile sakın sıfırını alma çıkma vs.al sorun kalmaz.saygılar...


Mesajı Yazan: Pastaci
Mesaj Tarihi: 23 Temmuz 2018 Saat 21:53
Abiler bende de ayni problem var 2 gundur direksiyon taş gibi oluyor gruptanda arkadaslara yazdim direksiyon pompasinin karti oksitlenmis olabilir diyolar nasil bir yol izlemeliyim neye bakarak sıkıntı şudur diyebiliriz ve iyi bir usta tavsiyesi varmidir yer ankara


Mesajı Yazan: Badosi
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2018 Saat 10:26
direksyon ustası görsün. Başka yerle uğraşma


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2018 Saat 10:57
Orjinalini yazan: Pastaci Pastaci Yazdı:

Abiler bende de ayni problem var 2 gundur direksiyon taş gibi oluyor gruptanda arkadaslara yazdim direksiyon pompasinin karti oksitlenmis olabilir diyolar nasil bir yol izlemeliyim neye bakarak sıkıntı şudur diyebiliriz ve iyi bir usta tavsiyesi varmidir yer ankara

öncelikle aramıza hoşgeldin. Mass Servis var ivedikte iyi Abdurrahman Eryılmaz ustanın adı peugeot 308 ankara grubundan yönlendirdiler dersen yardımcı olacaktır.

 ustanın cep tel 0537 964 58 20 
adres : güleryüz sanayi sit. 1333 cad. 1344 sok. no:48 ivedik.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2018 Saat 16:37
Orjinalini yazan: Pastaci Pastaci Yazdı:

Abiler bende de ayni problem var 2 gundur direksiyon taş gibi oluyor gruptanda arkadaslara yazdim direksiyon pompasinin karti oksitlenmis olabilir diyolar nasil bir yol izlemeliyim neye bakarak sıkıntı şudur diyebiliriz ve iyi bir usta tavsiyesi varmidir yer ankara

Oto elektroniğinde elektronik devre kartları hava ile teması %100 kesecek şekilde iletken olmayan vernik gibi şeffaf bir malzeme ile kaplanmış ve yalıtımlı kutulara yerleştirilmiştir. Sigorta kutuları gibi parçalar ise sıcak sıvı olarak dökülen ve soğuyunca sertleşen macun benzeri yalıtkan bir madde ile kaplanır. Yani pompa içindeki pcb kart daha önce tamir görmediyse kolay kolay oksitlenmez ancak zaman kaynaklı komponent (yarı iletken/kondansatörler gibi) arızalar olabilir.

İlk olarak kontak kapalı iken pompaya gelen 2 adet kalın kablo bulunan sokette 2 nolu pinde şase ve diğerinde artı voltaj (akü voltajı) olup olmadığına baktırın, varsa bu hattan 30-50 amper gibi bir akım çekmeyi deneyin. (H7 gibi 55 watt bir far ampülü 5 ampere yakın akım çeker ki akım kontrolü için düşük kapasiteli bir akü test cihazı kullanılabilir) Voltaj yok/akım çekince düşüyor ise maxi sigorta ve yatağı ile kablo hattına baktırın. Hattan akım alınabiliyorsa kontak açınca çoklu sokette 5 numaralı pinde +12 olup olmadığına baktırın. Yoksa kontak hattı sigortasına, yatağına (ki bu ikisi başka sıkıntılarda verir) ve tesisatına baktırın. Buraya kadar her şey normal ise motoru çalıştırın ve aynı çoklu soketteki 9 nolu pinde BSI sinyali olup olmadığını kontrol ettirin.

Tüm bunlara bakmadan önce sistemde kaçak/hava olmadığından ve yağ seviyesinin normal olduğundan emin olun ve direksiyon pompası çalışmadığı zamanlar aracı kesinlikle kullanmayın ki oluşacak ters basınç fiziksel hasarlara sebep olur.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: Gbulbulyay
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2018 Saat 17:43
Benimde aracım peugeot 307. 5 ay önce pompa değişti ama bugün direksiyon acayip sertleşti. 2 gün önce arada sırada 2. Marşta yapıyordu. Bugün tamamen sertleşti. Yağım opet atf dx 2 şanzıöan yağı. Biraz eksiltmiş ekledim üstüne. Yarın elektrikçiye gideceğim ama varsa bi öneriniz beklerim.


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2018 Saat 23:11
Orjinalini yazan: Gbulbulyay Gbulbulyay Yazdı:

Benimde aracım peugeot 307. 5 ay önce pompa değişti ama bugün direksiyon acayip sertleşti. 2 gün önce arada sırada 2. Marşta yapıyordu. Bugün tamamen sertleşti. Yağım opet atf dx 2 şanzıöan yağı. Biraz eksiltmiş ekledim üstüne. Yarın elektrikçiye gideceğim ama varsa bi öneriniz beklerim.

Hidrolik sistemde yağ eksikliği, basınç düşüklüğü vb. problemlerde pompa devrede olduğu için araç dururken hız yapıldığındakine benzer bir ağırlaşma olur (genelde normal olmayan düşük db bir ses eşlik eder) ancak pompa devreden çıktığında araç hareket etmeden direksiyonu çeviremezsiniz.

Elektriksel arızalarda birden bire sertleşme aniden düzelme meydana gelir. Problemin kaynağına göre değişmekle birlikte akşam park edildiğinde normal iken sabah çalıştırıldığında pompa devre dışıdır ya da tam tersi, kasisten sert geçmek gibi normal olmayan sarsıntılarda aniden sertleşir ya da düzelir vs. vs. bazen bir kaç dakikalığına sertleşip normale dönerken kimi zaman aylarca problem çıkartmayabilir veya normale dönmeyebilir.

5 ay önce pompa değiştiren yere gitmenizde fayda var çünkü şimdi yaşadığınız problem muhtemelen o zamanki arızanın tekrarıdır. Yukarıda yazdıklarım soketler ve bağlantılar farklı olmakla birlikte elektrik motoru tahrikli direksiyon pompasına sahip tüm araçlar için geçerlidir.

EK : YAĞ KONUSU;

Aracın tavsiye edilen elektro-hidrolik direksiyon yağı tutuncu renkli sentetik Total fluide DA  http://www4.total.fr/Europe/Spain/PDF/FichTec_Total_Fluide_DA.pdf" rel="nofollow - http://www4.total.fr/Europe/Spain/PDF/FichTec_Total_Fluide_DA.pdf

Bu yağın viskozite endeksi 320

Sizin ilave ettiğiniz opet otomatik şanzıman yağı;  http://opetoil.com.tr/cms/content/product/tbf/TBF_ATF_DX_II.pdf" rel="nofollow - http://opetoil.com.tr/cms/content/product/tbf/TBF_ATF_DX_II.pdf

Bu yağın viskozite indeksi 169

YANİ TAVSİYE EDİLEN TOTAL YAĞ OPETE GÖRE ÇOK DAHA FAZLA AKIŞKAN

Öte yandan oto şanzıman yağları içinde viskozite endeksi 207 olan kırmızı renkli Total fluide AT42 tavsiye edilen ikincil ürün ve tavsiye edilen 3. bir ürün yok. Bu durumda endeksi ikincil tavsiyenin üzerinde bir yağ kullanılmalı.

Eğer aracınızda turuncu renkli yağ varsa ve üzerine kırmızı renkli opet yağ ilave ettiyseniz komple değiştirmenizde fayda var.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: ceco6772
Mesaj Tarihi: 04 Eylül 2018 Saat 15:41
merhabalar 
hocam maşallahın varya ben bir mühendis olarak yaptığın açıklamaları çok güzel buldum işkembeden atmadan tane tane açıklayarak bravo tebrik ederim.


Mesajı Yazan: Gbulbulyay
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2018 Saat 22:09
Hocam aynı araç bendede var. Önce sigorta kutusunu kontrol ettir. Benim aracımda ilk marşta gayet normaldi yolda giderkennaniden sertleşiyordu. Pompa çalışmasa arada sertleşme gibi bir olay olmaz bence. İnşallah sigorta kutusundandır. Sadece kablonun yerini değiştiriyorlar eğer sigortadansa. Elektrikçiler yapar. 


Mesajı Yazan: Gbulbulyay
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2018 Saat 22:12
Hocam kusura bakma yeni gördüm. Aynen anlattığın gibi oldu sorun elektriksel. Bu arada bu işten anladığın çok belli tekrar teşekkür ederim.


Mesajı Yazan: GURCANHORLU
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2018 Saat 18:17
http://www.artidireksiyon.com.tr/ " rel="nofollow - http://www.artidireksiyon.com.tr/  ; Yenibosna/istanbulda oraya götürüp tamir ettire bilirsin 

benimde başıma gedi direksiyon kitlenmesi bende hiç dönmuyordu ve yumusamıyordu .

sigortası atmıs dediler sigorta degıstı cozuldu suanlık olay 


Mesajı Yazan: Uzman63
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2018 Saat 13:55
aynısını bizde yaşadık servis falan çözemedi sonra bir usta ben çözerşm seri götürdük küçük bir Sigorta değişti ve çözüldü basit birşey bizi aylarca usta usta gezdirdi sen şu sigortaları kontrol ettir kardeşim


Mesajı Yazan: 27BEN80
Mesaj Tarihi: 12 Kasım 2018 Saat 02:17
.



-------------
BARAN


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2018 Saat 01:45
Orjinalini yazan: 27BEN80 27BEN80 Yazdı:

ARACI SAT KAFAN RAHAT ETSİN BU ARAÇLAR ÇOK CAN YAKIYOR


"Çok can yakıyor" u görünce peugeot karşılığı vti olan teknolojiye camtronic adını vermiş mercedesin bu sistemin bir parçası olan varyatör içindeki kilit piminin kırılması sebebiyle avrupa genelinde 200bin kilometrelerde komple motor yaptıran tüketici kitlesi geldi aklıma... 

"mercedes direksiyon sorunu" araması 626.000 sonuç
https://www.google.com.tr/search?ei=oP_pW7_0LY_wrgT70JfACg&q=mercedes+direksiyon+sorunu&oq=mercedes+direksiyon+sorunu" rel="nofollow - https://www.google.com.tr/search?ei=oP_pW7_0LY_wrgT70JfACg&q=mercedes+direksiyon+sorunu

"peugeot direksiyon sorunu" araması 447.000 sonuç
https://www.google.com.tr/search?ei=ef_pW6KwGY3prgSYqZHoDg&q=peugeot+direksiyon+sorunu&oq=peugeot+direksiyon+sorunu" rel="nofollow - https://www.google.com.tr/search?ei=ef_pW6KwGY3prgSYqZHoDg&q=peugeot+direksiyon+sorunu

Her yeni eskir, hemen her bozulan tamir edilebilir !

Problemli olan 2. el araçlar değildir...

Üretim hatasını gizleyen/reddeden karaktersiz üretici çalışanları,
Arabasına bakmayan/acımayan onun bunun çocuğu biniciler ile sahtekar satıcılar ve bunlara kanan cahil alıcılar ile işi bilmeyen ustalar problemlidir !


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: Badosi
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2018 Saat 23:41
kardeş direksiyon elektrikli olduğu için sigortası atmıştır. Sigortayı değiştir 20-30 liraya sorun kalmaz. Rahat ol.. Saygılar... 


Mesajı Yazan: Hamza21
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2018 Saat 19:44
Bende direksiyon problemi vardı enson bir sağlam elektirikli baktı elektirik akşamından kaynaklanmaktadır bilginize


Mesajı Yazan: 27BEN80
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2018 Saat 01:08
çıkma taktırma sakın arkadasim taktırdı aynı sorun yine oldu boşa giden para tamir usta garanti verirse yaptır 

-------------
BARAN


Mesajı Yazan: teacherloper
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2019 Saat 13:00
merhaba, benim aracım da 307 1.6xt, ilk aldıktan 1,1.5 ay sonra bir sertleşme oldu ama hemen toparlıyordu 4 ay sonra tekrar yaptı sonra 1 sene hiç sorun olmadı. kurban zamanı tekrar sertleşti bi ustaya götürdüm sigortasına bakıldı değiştirildi bir 2 ay o şekilde gitti fakat sonra tekrar nüksetti. en son pompanın değiştirileceği söylendi usta tarafından. 4 tane denendi hiçbiri çalışmadı. şuan eskisine de ulaşamıyorum çünkü yeni parça temini için bendekinin gönderilmesi gerekiyormuş. 

aracım 6 haftadır sanayide ve tam anlamıyla yıldım, eğer biliyordu da bana bu aracı bu halde sattıysa o adama da hakkımı helal etmiyorum. //silindi//

velhasıl dostlar, Allah rızası için güvenip alabileceğim bir firma var mıdır şu parçanın orjinalini. bu konuda bilgi verebilir misiniz ? muğla-izmir-aydın tarafında özellikle. yoksa internetten hangi siteden almalıyım ?


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 02 Ocak 2019 Saat 10:38
öncelikle geçmiş olsun muhtemelen öncedende vardı bu durum araçta pompa üzerindeki elektronik kartta oksitlenme olduğu için bu sorunla kaşılaşılıyor malesef. tamiri mümkün ama bulundugunuz yerde bunu yapacak usta varmıdır meçhul. Lütfen canınız yanmış ama kesinlikle şahısların kendi yaptıklarını çocuklarına mal etmeyin.Sonuçta bunun öbür tafarı var elbette bir şekilde bunun hesabını verecek bir şekilde ama insanların bireyler yaptıkalarını çocuklarına mal etmeyin. Orjinali çok pahalı malesef hocam dolar kurunda dolayı 3000 tl civarında yan sanayi 1250 tl civarında fiyat bulabilirsiniz. Ek olarak orjinal aldığınız parçalara hiç bir satıcı garanti vermez bilginiz olsun. Peugeot orjinal parçalarını sadece yetkili servislerde montajı yapılırsa garanti verilir. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: teacherloper
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2019 Saat 08:05
Haklısınız Soner Bey, o anki öfkeyle saçma sapan şeyler söylemişim, çocukların bir suçu yok elbette. Benim asıl öfkem madem böyle bir sorunu vardı neden yaptırıp satmıyorsun. Araba sonuçta arıza elbette verecek. 1 yıldır çözüm arıyordum, sonunda buldu usta galiba bu akşam gidip tekrar kontrol edeceğim.


Mesajı Yazan: Badosi
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2019 Saat 20:35
Hocam İstanbul da şu sigorta işini kontrol edecek düzgün bir usta tavsiye edermisiniz. 


Mesajı Yazan: Badosi
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2019 Saat 20:41
Arkadaşlar yarın aracımı direksiyon sertleşme problemi yüzünden ustaya götüreceğim. İstanbulda tavsiye edebileceğiniz usta var mı?

Mümkünse adres ve telefon numarasını bildirir misiniz. 

Teşekkür ederim. 


Mesajı Yazan: Badosi
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2019 Saat 20:44
İstanbuldayım ve yarın direksiyon sertleşme problemini halletmek için ustaya gideceğim.
Tavsiye edeceğiniz iyi bir usta var mı? 
Adresini ve telefon numarasını paylaşırsanız sevinirim. 
Çok teşekkür ederim... 


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2019 Saat 22:24
usta tavsiyesi dışında direksiyoncuya baktırmanda fayda var adamların işi sedece direksiyon olduğu için diyorum 

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: Badosi
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2019 Saat 22:33
Evet ben de direksiyon ustasına götüreceğim ancak bildiğiniz iyi bir usta varsa uğraşmadan doğrudan ona gidiyim.
Teşekkür ederim... 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2019 Saat 09:50
Orjinalini yazan: Badosi Badosi Yazdı:

Evet ben de direksiyon ustasına götüreceğim ancak bildiğiniz iyi bir usta varsa uğraşmadan doğrudan ona gidiyim.
Teşekkür ederim... 

araç t9 kasa 308 mi hocam 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Badosi
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2019 Saat 12:55
2006 model 307 HDI premium



Mesajı Yazan: esener
Mesaj Tarihi: 27 Temmuz 2019 Saat 22:09
307 guzel araba


Mesajı Yazan: mertari
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2023 Saat 16:43
Herkese merhaba, Konuyu biraz hortlatıyor gibi oldum ama yardımınıza ihtiyacım var.

2004 Model Peugeot 307 1.6 Benzinli aracım var. LPG takılmış ama benzinde kullanıyorum.

Aracımın yaklaşık bir 2 ay öncesine kadar bir problemi yoktu. Sonradan direksiyon sertleşmeye ve hatta aşırı sertleşmeye kadar gidiyordu. Seyir halinde ya da park halinde fark etmeksizin. Dörtlüleri yakıp kenara çekip kontağı kapatıp açtığımda düzeliyordu. Ben de o kadar fazla takılmamıştım. 

Bundan 1 ay öncesinde direksiyon komple gitti. Ne kadar kontak açıp kapasam da, + kutbunu çıkarıp taksam da direksiyon yine dönmüyordu. Bende bir otomotive gidip durumu anlattım yağının bitmiş olabileceğini düşündüğümü söyledim. Baktılar, yağın olduğunu ve problemin pompada olduğunu söylediler. Bunun üzerine pompayı revizyona göndereceğiz, geldiğinde geri takacağız dediler kabul ettim. Aracı geri aldığımda pompa revizyonu gerçekleştirildiğini belirttiler ve direksiyon çalışıyordu.

Bu tarihten yaklaşık 1 hafta sonrasında da direksiyon yine ara sıra kasmaya başladı. Fakat önce de olduğu gibi kontak açıp kapattığımda tekrar düzeliyordu. Çok fazla takılmadım, param da fazla olmayınca tekrar pompa revizyonu diyebilirler diye gitmedim. Dün sabah aracı kullanırken bir anda tekrar direksiyon sertleşti ve zar zor arabayı park edebildim. Kontak açıp kapadım fakat nafile. + soketi söktüm taktım fakat yine nafile. 

Kanımca aracın beyni ile ilgili bir problem olabileceğini düşünüyorum. Zira pompa sertleşse de kontak açıp kapattıktan sonra düzeliyordu. Fakat her işlem sonrası ilk motor çalışmasındaki gibi hafif olmuyordu.

Artık nakit olarak iyice içeriye geçtiğim için ustaya gitmeye korkuyorum. Tekrar pompada arıza deyip yine bir 6000 TL fiyat kesebilirler.

Bu sebeple bana verebileceğiniz tavsiyeler nelerdir? Bu olayı ucuz yollu bir şekilde nasıl çözebilirim?

Teşekkürler.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net