![]() |
|
Peugeot 106 xs Hararet ve gıcırtı |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
mstfkys ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2014 Konum: Gaziantep Durum: Aktif Değil Mesajlar: 141 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 14 Temmuz 2016 Saat 09:51 |
merhaba arkadaşlar sizlerden bi konu hakkında fikir almak istiyorum delirmek üzereyim.
aracın gecenlerde bi kaç sıkıntısı vardı tamirciye götürdük sıkıntıları şunlardı araç hararet yapmıştı baskı balata bitmişti titremesi vardı vs. vs. değişen parçaları baskı balata bujiler motor kulağı radyatör fan motoru ve fan bu parçalar değiştikten sonra 1 hafta içerisinde yine sıkıntılar çıkmaya başladı araç ısınınca sanki bi göz çalışmıyormuş gibi amerikan motorları gibi gaza basınca tıırnnnn sesi geliyor arac geç hızlanıyordu sonra öğrendikki aracın devirdaim pompası bitmiş bide radyatör hortumunda kopukluk varmış neyse onlarda yapıldı gelelim esas konuya :) bu arızaları yaptırdıktan sonra sabah aracı çalıştırırken araç biraz geç çalışıyor sanki marşı zor alıyor herneyse şöyle bi aracın ısınma süresince devirli olarak kullanıyorum sonra aracta ufaktan bi cıngırtı sesi başlıyor sadece gaza basınca sanki içinde taş döndüyormuş gibi gaza basınca cırrrrrr ses geliyor 2 parça birbirine vurur gibi bi ses veriyor sonrasında ufaktan bi koku başlıyor yağ kokusu ufak ufak sarıyor zaten bu ses geldikten bi 5-10 dk daha sürersen arac artık kendi kendine önce arıza lambasını yakıp zar zor düşük rolantide vuruntulu bi şekilde çalışıp son hatlarını yaşayıp stop ediyor ve bu şekilde stop ettirdikten sonra araç nerden baksan 1 yada 2 saat dinlenmeden çalışmıyor dinlenince yine ısınana kadar aynı problem var. dün tamirciye gittigimde gecen ay değişen yağ ve yağ filtresini dün yine değiştik ve katkı ekledik katkıyı alırken adamda sordu koku ve ses veriyorsa bu yok sadece dumansa bunu diye sordu koku ve ses olanı aldık dumanıda kesti kokuyuda sesde azaldı ama yinede önüne geçilmedi bunun bi yere gidiyorum 15-20 dklık bi yol bu yoldan sonra aracı calıstır calıstırabilirsen acil bi işimiz çıksa kalıyoruz öyle aklıma gelen bi subap var araç soğukken biraz geç marş alıyor hararet yapıyor duman atıyor koku geliyor cırrr diye ses veriyor hızlanmada sorun yaşıyor cokda calısırsa kendiliginden stop ediyor tamirciyede sordum bu subapın ayarını kendisi yapar ayarında bişey yok otomatik ayarlar diye söyledi dünde biraz araştırma yaptım bi arkadaş quick de diğer biride gti de subap ayarı yaptırmış tamirci komple motor tamiri dedi sizin fikriniz nedir ?
|
|
![]() |
|
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
valla benim bildiğim 8 valf araçlarda hidrolik itici yok hocam subap ayarını kendi yapmaz manuel ayarlanması lazım.beniz 206 1.4 8 valf araçta öyle subap ayarı manuel ayarlardı ustam. duman dedinizya işte problem bu büyük ihtimal sekmanlar artık işlevini yitirdiği için yağı tam sıyıramıyor bundan dolayıda yanma odasında kalan yağ duman ve kokuya neden oluyordur. tabi aracında yağ ve su eksiltme varmı bu arada. birde yağ pompası kontrol edilmeli gerekli yağ basıncı sağlamayabilir motor. motor açılmadan birşey söylemek zor sadece sekman atılırsa ekstralarla 1500-2000 tl yi bulur kapak açılmadan birşey zöylemek zor piston yatakları çizilmişze o zaman komple motor yaptırmak zorunda kalabilirsiz. bu arada atıgın katkılar geçici çözüm ilerde yapacağın masrafı ikiye katlamaktan başka bir şeye yaramaz.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
mstfkys ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2014 Konum: Gaziantep Durum: Aktif Değil Mesajlar: 141 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
katkıyı sadece aracı satarken eger satan adamın içinde p.çlik varsa aracı sorunsuz bi şekilde göstermek için kullanıyorlar bende pek katkı taraftarı degilim ama bi deneyelim dedik aracta yağ ve su eksiltmesi yok onlar sağlam dediginiz gibi bi üst kapak söksek 1500-2000 tl kesin bi masrafımız var galiba ama başka bi tamirciye götürüp subap ayarı yaptırmayı düşünüyorum dumanı yağ değiştikten sonra azalttık hatta yok denilecek dereceye getirdik sadece ısınınca hararet cok yükselince sesler dumanlar kokular devirlenmemeler hız düşmeleri hepsi başlıyor işte
|
|
![]() |
|
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
o zaman kardeşim sen öncelikle devirdaim pompasını bir değiştir. birde araçta antifiriz varmı. birde manifoltu kontrol ettir çatlak vs. varmı
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
mstfkys ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2014 Konum: Gaziantep Durum: Aktif Değil Mesajlar: 141 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
devirdaim pompası değişti zaten bu arada en yakın zamanda 106 ile ugrasan bi arkadas cıktı ona baktıracagım genellikle subap ayarı diyorlar subap ayarını geçtim subapları bile değişmeye razıyım üst kapak conta piston gidikse komple motor tamirine girersem beni mahveder
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |