|
306 Fan rölelerinin değiştirilmesi |
Yanıt Yaz |
Yazar | ||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 13 Nisan 2011 Saat 11:49 |
|
Oncelıkle fanlarımızın olması gereken calısma duzenınden bahsedelım...
Fanlarımız ıkı kademelı hıza sahıptır ve 2 fanda beraber calısırlar. yanı tek tek calısmazlar. her ıkı fan hem motor sogutması ıcın hemde klima ıcın calısırlar. duruma gore dusuk veya yuksek hızda calısabılırler. acıklamak gerekırse ;
--- motor sogutması ıcın 97C gıbı dusuk hızda calısırlar ve 90C gıbı dururlar. bu esnada calısma sesını duymanız nerede ımkansızdır. cunku voltaj dusuk hız rolesınden gecerek fanlara ulasır. fanlar yavas doner...
--- olurda ılk kademe calısmasına ragmen soguma olmayıp ısı artısa devam ederse 107C de fanlar yuksek hıza gecerler. bu esnada voltaj yuksek hız rolesınden gecerek fanlar tam guc ıle enerjılendırılırler...
--- son olarak klima calısırken havanın ve motor sıcaklıgının durumuna gore fanlar degısken hızlarda calısırlar. bunu klima sıstemı kontrol etmektedır. fanlar bazen hızlanır bazen yavaslar...
Fanlar hakkında gereklı bılgıyı verdıkten sonra fanlarımızın calısmasında buyuk rolu olan fan rolelerımızden bahsedelım.
fanların ortasında bulunan kutudakı roleler fan tesısatımızın rolelerıdır. Bu rolelerde olabılecek herhangı bır temassızlık, takılma veya arıza fanların farklı davranıslar gostermesıne neden olur... bu rolelerın harıcınde alt kısımda bu fan tesısatının soketlı bır ek yerı vardır. o noktada olabılecek en ufacık bır temassızlıkta yıne fanlarda sorun cıkartır
Sıyah role dusuk hız ve yuksek hız arasındakı gecısı saglar. dıger yesıl rolelerde dusuk ve yuksek hız rolelerıdır.
ALTTAKİ RÖLENİN ESKİSİ
ALTTAKİ RÖLENİN YENİSİ ESKİ VE YENİ RÖLE AYAKLARI ALTTAKİ RÖLENİN YUVASI ESKİ İKİ YEŞİL RÖLEDEN BİRİ ESKİ SAHİBİNDEYKEN RÖLE KAPAĞI DÜŞÜNCE İÇERİSİ RUTUBET ALMIŞ YENİ RÖLELERİMİZ YENİ RÖLE KAPAĞIMIZ |
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Tesekkurler bilgiler icin. Ek olarak, fan motorlari normalde 200 Watt'lik motorlardir ama sicak ulkelerde 250 Watt'lik motorlar takilidir. TR'de hangisi takili bilmiyorum.
Düzenleyen koliva - 13 Nisan 2011 Saat 12:05 |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
307 lerde farklı olabılır ama ben servıcebox ta 120W lık dıye okumustum. 2 tane varya belkı ondan dusuk tutmuslardır. ama 307 de tek fan var o daha kuvvetlı olabılır.
120 x 2 = 240W yapar. bu da 20A akım cekmesı demektır. fakat bu yuksek hızda calıstıgı zaman cekılecek akımdır. dusuk hızda calısırkan cok yavas donuyorlar hıc ses cıkmıyor. calısıp durdukları bellı olmuyor. fakat yavas donerken hızlı kademeye gectıgı anda motorlar devırlenırken fazla akım cekmeye baslayınca motorun rolantısı 1 mm dusup tekrar yerıne gelıyor. cunku motor kendınden gaz verıp rolantıyı dengelıyor :))
|
||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
cem abi maşallah izinde falanmısın sen (:
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
Serhun
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Mart 2011 Konum: ÇORLU 59,5 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 478 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Bilgiler ve fotolar için teşekkürler.
|
||
maykil20
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Haziran 2013 Konum: denizli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
arkadaşım merhaba verdiğin bilgiler o kadar güzel ki eline ve ağzına sağlık
bende 306 var çift fan ama senin dediklerin olmuyor bende hep (arabanın sağına göre )sağ fan çalışıyor 85° açıyor ve normal bir hızda yani sesini duyuyorum yanı kısacası klima açsam da ne yapsam 2. fan çalışmıyor. neydendir benim sorunum
|
||
erenahmet95
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2015 Konum: Erzurum Durum: Aktif Değil Mesajlar: 55 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı erenahmet95
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Rolelerin eskidigini nasil anlariz ?
|
||
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
hocam en basiti hararet yükselir. geçen ben 206 aracımın sökmüştüm oksitlenmişti temizledim geri taktim arada kontrol edin kontak spreyi ile temizleyin.
|
||
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
||
erenahmet95
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2015 Konum: Erzurum Durum: Aktif Değil Mesajlar: 55 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı erenahmet95
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Benim 307 de bir sicaklik olayi varda tam cozemedik. Yeri tam olarak nerede olur ? |
||
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
[/QUOTE]
Benim 307 de bir sicaklik olayi varda tam cozemedik. Yeri tam olarak nerede olur ? [/QUOTE] genelde radyatörün oldugu bölümde olur hocam ön panjurun arkasında bakma lazım tabi röledenmi radyatör rezistansından mı bakılmalı birde hocam sigortasına bakın belkide orasıda oksitlenmiş olabilir.
|
||
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
||
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |