Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

306 Fan rölelerinin değiştirilmesi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: Peugeot 306 hakkındaki tüm makaleler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=14109
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 10:30
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 306 Fan rölelerinin değiştirilmesi
Mesajı Yazan: Guests
Konu: 306 Fan rölelerinin değiştirilmesi
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 11:49
Oncelıkle fanlarımızın olması gereken calısma duzenınden bahsedelım...
 
Fanlarımız ıkı kademelı hıza sahıptır ve 2 fanda beraber calısırlar. yanı tek tek calısmazlar. her ıkı fan hem motor sogutması ıcın hemde klima ıcın calısırlar. duruma gore dusuk veya yuksek hızda calısabılırler. acıklamak gerekırse ;
--- motor sogutması ıcın 97C gıbı dusuk hızda calısırlar ve 90C gıbı dururlar. bu esnada calısma sesını duymanız nerede ımkansızdır. cunku voltaj dusuk hız rolesınden gecerek fanlara ulasır. fanlar yavas doner...
--- olurda ılk kademe calısmasına ragmen soguma olmayıp ısı artısa devam ederse 107C de fanlar yuksek hıza gecerler. bu esnada voltaj yuksek hız rolesınden gecerek fanlar tam guc ıle enerjılendırılırler...
--- son olarak klima calısırken havanın ve motor sıcaklıgının durumuna gore fanlar degısken hızlarda calısırlar. bunu klima sıstemı kontrol etmektedır. fanlar bazen hızlanır bazen yavaslar...
 
Fanlar hakkında gereklı bılgıyı verdıkten sonra fanlarımızın calısmasında buyuk rolu olan fan rolelerımızden bahsedelım.
 
fanların ortasında bulunan kutudakı roleler fan tesısatımızın rolelerıdır. Bu rolelerde olabılecek herhangı bır temassızlık, takılma veya arıza fanların farklı davranıslar gostermesıne neden olur... bu rolelerın harıcınde alt kısımda bu fan tesısatının soketlı bır ek yerı vardır. o noktada olabılecek en ufacık bır temassızlıkta yıne fanlarda sorun cıkartır
 
Sıyah role dusuk hız ve yuksek hız arasındakı gecısı saglar. dıger yesıl rolelerde dusuk ve yuksek hız rolelerıdır.
 
ALTTAKİ RÖLENİN ESKİSİ


ALTTAKİ RÖLENİN YENİSİ


ESKİ VE YENİ RÖLE AYAKLARI


ALTTAKİ RÖLENİN YUVASI


ESKİ İKİ YEŞİL RÖLEDEN BİRİ


ESKİ SAHİBİNDEYKEN RÖLE KAPAĞI DÜŞÜNCE İÇERİSİ RUTUBET ALMIŞ






YENİ RÖLELERİMİZ


YENİ RÖLE KAPAĞIMIZ



Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 12:05
Tesekkurler bilgiler icin. Ek olarak, fan motorlari normalde 200 Watt'lik motorlardir ama sicak ulkelerde 250 Watt'lik motorlar takilidir. TR'de hangisi takili bilmiyorum.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 14:17
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Tesekkurler bilgiler icin. Ek olarak, fan motorlari normalde 200 Watt'lik motorlardir ama sicak ulkelerde 250 Watt'lik motorlar takilidir. TR'de hangisi takili bilmiyorum.
 
307 lerde farklı olabılır ama ben servıcebox ta 120W lık dıye okumustum. 2 tane varya belkı ondan dusuk tutmuslardır. ama 307 de tek fan var o daha kuvvetlı olabılır.
 
120 x 2 = 240W yapar. bu da 20A akım cekmesı demektır. fakat bu yuksek hızda calıstıgı zaman cekılecek akımdır. dusuk hızda calısırkan cok yavas donuyorlar hıc ses cıkmıyor. calısıp durdukları bellı olmuyor. fakat yavas donerken hızlı kademeye gectıgı anda motorlar devırlenırken fazla akım cekmeye baslayınca motorun rolantısı 1 mm dusup tekrar yerıne gelıyor. cunku motor kendınden gaz verıp rolantıyı dengelıyor :))


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 14:24
cem abi maşallah izinde falanmısın sen (:

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Serhun
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 17:03
Bilgiler ve fotolar için teşekkürler.


Mesajı Yazan: maykil20
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2013 Saat 08:22
arkadaşım merhaba verdiğin bilgiler o kadar güzel ki eline ve ağzına sağlık
bende 306 var çift fan ama senin dediklerin olmuyor

bende hep (arabanın sağına göre )sağ fan çalışıyor  85° açıyor  ve normal bir hızda yani sesini duyuyorum yanı kısacası klima açsam da ne yapsam 2. fan çalışmıyor. 
neydendir benim sorunum


Mesajı Yazan: erenahmet95
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2015 Saat 11:47
Rolelerin eskidigini nasil anlariz ?


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2015 Saat 11:58
Orjinalini yazan: erenahmet95 erenahmet95 Yazdı:

Rolelerin eskidigini nasil anlariz ?

hocam en basiti hararet yükselir. geçen ben 206 aracımın sökmüştüm oksitlenmişti temizledim geri taktim arada kontrol edin kontak spreyi ile temizleyin. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: erenahmet95
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2015 Saat 12:16
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Orjinalini yazan: erenahmet95 erenahmet95 Yazdı:

Rolelerin eskidigini nasil anlariz ?

hocam en basiti hararet yükselir. geçen ben 206 aracımın sökmüştüm oksitlenmişti temizledim geri taktim arada kontrol edin kontak spreyi ile temizleyin. 


Benim 307 de bir sicaklik olayi varda tam cozemedik. Yeri tam olarak nerede olur ?


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2015 Saat 12:24
[/QUOTE]

Benim 307 de bir sicaklik olayi varda tam cozemedik. Yeri tam olarak nerede olur ? [/QUOTE]

genelde radyatörün oldugu bölümde olur hocam ön panjurun arkasında bakma lazım tabi röledenmi radyatör rezistansından mı bakılmalı birde hocam sigortasına bakın belkide orasıda oksitlenmiş olabilir.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net