![]() |
|
206 rolantide titreme yığılma |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
e.pamuk ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Haziran 2015 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 08 Haziran 2015 Saat 16:35 |
arkadaşlar 2001 model bir 206 roland garros marka bir araca sahibim. gecen sene bu zamanlarda ankara sincandan arabayı aldım. aracı aldıktan sonra hiç vakit kaybetmeden tüm bakımlarını yaptırdım. trigerden tutun rot başlarına varana kadar. ilk aldığımda arabada harerete bağlı stop etme vardı. ustaya tüm aksamları değiştirdikten sonra araç bir hafta sonra rolanti de kendi kendine devir vermeye başladı. değişen parçaların içinde yazlık termostatda mevcut bu arada. hatta devri alamazsa stop bile ediyordu. bazende yolda giderken birden kendi kendine gaz kesiyor araba yavaşlıyor ve stop ediyordu. ustaya tekrar geri gittim. dedim usta ne olacak. dedi boğaz kelebeği kirli. dedim temizle. bir tane balata spreyi aldı temizledi. daha beter oldu. dedi makineye bağlayıp sıfırlamak lazım. gittim servise adamlar bağladı. dediler boğaz kelebeği değişecek. dedim değiştir bakalım düzelecek mi. başka getirdi taktı halen aynı hata devam dedim o zaman onda değil. onlarda evet demek ki elektrik tesisatında var bi sıkıntı. orda yaşlı bir amca bana arabamı benzine atıp 200 km benzinde gidersem arabamın düzeleceğini söyledi. denedim ilginç tarafı araba düzeldi. aradan bir kış geçti. tam alalı 20 bin km yol yaptım. bu yaza geldim. aynı sorun önce rolantide titreme ile başladı ve gecen gün yine devir kadranı gidip gelmeye başladı. tabi hararet 120 iken bu durum var. ilk çalıştırmada yada hararet yokken ses soluk yok arabada. fakat araba 95 i geçince tekrar titremeye başlıyor. son bir kaç gündür araba rolantide stop ışığı yağ ışığı el freni ışığı ve sarı vana işareti yanıyor ama araba çalışıyor gaz verince gidiyor. araç yağ değişimi sonrası 6000 km oldu yağ çubuğu iki çizginin tam ortasında. filtre değişeli 2000 km oldu. işin garibi bu sıkıntıyı da hareret 100 ve üzeri olduğunda yapıyor. 88 otonun yolunu tuttum. öneri üzerine bi ustaya gittim. durumu anlattım. usta makineye bağladı bi yığın hata çıktı. dedi beyinden başlayıp elektrik tesisatı bakılacak. dedim bak... kontrol etti hiç bişi yok. bunun silindir kapağında %90 çatlak var yada eğilme var dedi. geçen sene usta motorun en üst kapağında yağ kacağı var diye oradaki contaları değişti. şimdi kapak değişecek olsa 750 lira ile 1500 tl arası dedi. diyelim orda sıkıntı yok ordan devam edip subablar hatta boğaz kelebeği kontrol edilecek dedi. tabi böyle olunca masraf benim tahminim 3 bin lira filan tabi ben beynimden vuruldum. ama ustam sakin ol biraz daha bin iyice titreme artınca sökeriz dedi. aldım arabayı geldim...
şimdi sorum şu 1. sizce ustanın dediği mantıklı mı. 2. termostat yada hararet müşürü arızalı olabilir mi. makinede çıkmıyor. 3. oksijen sensörü arızalı diyor değişsem komple düzelir mi. ustam biraz daha düzelir dedi ama kesin çözüm açmak dedi. 4. acaba termostatı biraz düşürüp 85 de devreye soktursam yada yapılıyorsa sorun çözülür mü. sonuçta soğukken sıkıntı yok. 5. araç fan açıkken acayip titriyor. bu kısımlarda sıkıntı olabilir mi. öneriniz nedir. arabamı seviyorum ama böyle olunca insan soğuyor.
|
|
![]() |
|
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
geçmiş olsun hocam hararet 100 dereceyi geçiyorsa soğutma sisteminda problem var radyatörü temizlettirdiniz mi. araç lpgli lpg sanırım lpg tesisatının baglantılılarında problem olabilir yanlış bağlantı felan birde lpg map sensörü var ona baktırın. birde hocam radyötör yedek su deposunda yağ varmı yada araç yağ ve su eksiltiyormu. tabi öncelik iyi bir usta ankarada simge pegueot tavsiye edenler çok ben gitmedim hiç o ayrı bir konu. birde araç sente ayarına bakıldımı hocam. sanırım buların hepsi bakımını yaptırdıktan sonra geliyor. benim aklıma gelenler bunlar tabi forumda daha tecrübeli arkadaşlar yardımcı olacaktır.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
e.pamuk ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Haziran 2015 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
öncelikle cevabınız içim teşekkür ederim. aracımın yağ yakma sorunu yada deposunda yağlanma yok. radyatör hiç temizlenmedi. daha önceki sahibi radyatörde kacak olduğundan ilaç atmış onun tortuları depoda mevcut. lpg takılalı 4 yıl olmuş. yanlış bağlantı pek mümkün görülmüyor. sente ayarını triger değişiminde yapmışlardır diye düşünüyorum. depoyu temizletmek istiyorum ama temizlerken kacak geri gelirse diye korkuyorum. radyatörü temizlettirecek olsam ne kadara patlar acaba... birde oksijen sensörü olayı var. oda arızalı diyor.
|
|
![]() |
|
madblueblacksea ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 873 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı madblueblacksea
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Hocam sen titremeyi yığılmayı unut. Kendin söylüyorsun zaten hararet 100 ü geçince motor dengesizleşiyor diye. Boğaz kelebeğini falan değil önce hararetin nedenini bulman gerek. Yani ustana gidipte araba titriyor yığılıyor demeki başka yerlere odaklanmasın. Araba resmen hararet yapıyor yada sistem kendini hararetli hissediyor. Sana önerim en kolay ve ucuz olan motor suyunu değişmen. Bak bakalım yağlımı kirlimi paslımı. Suyuhn durumu sana ipucu olabilir. Yapabiliyorsan temiz bi kaba al suyu ve içinde yağ falan varmı diye kontrol et. Çatlak olan kapak geçen yıldan bu zamana kendini belli ederdi. Bu su olayını idrar tahlili gibi düşünebilirsin
![]() |
|
206 1.4 HDI Look 2004
|
|
![]() |
|
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
rica ederim hocam bu problemler bakım yapıldıktan sonra başınıza geldi deilmi. radyötör temizliği dedim komple içinde sıvı boşaltılıyor sonra su ve katkı maddesi katılarak araç çalıştırılıyor belli bir süre sirkülasyon saglanıp tekrar boşaltılıyor. tabi sonucundada kaçagın tekrar etmesi muhtemel. yani aslında basit bir işlem çok bir maliyeti olacagını sanmam antifiriz+katkı maddesi+ işçilik 100 tl yi geçmez. sente ayarını doğru yaptılarmı birde o var hocam bence bir baktır istersen. oksiyen sensörü 100-150 tl arası bir şey işçiliyi yok gibi çok basit. birşey daha sormak istiyorum benzinde aynı problem varmı. eger benzinde bu problem yoksa lpg sisteminde sıkıntı vardır. araç yağ yakmıyor - su eksiltmiyor - göz önüde alıyorum. birde kompresyon testi yaptır hocam silindirlerde problem varmı kapak felan çatlaksa zaten çıkar ortaya diye düşünüyorum.
Düzenleyen sonerkyl - 09 Haziran 2015 Saat 17:37 |
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
e.pamuk ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Haziran 2015 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ısınınca benzinde de aynı sıkıntı var. gecen yıl aynı sıkıntıdan bir abimiz benzinde kullan geçer dedi geçti. kışın sıkıntı yoktu. yaz geldi geri geldi. 206 larda bu hararet sıkıntısı klasik diyorlar. artık hiç bişi bulamayınca ona sayıyorum.
|
|
![]() |
|
madblueblacksea ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 873 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı madblueblacksea
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Fan açma derecesi kaç hocam
|
|
206 1.4 HDI Look 2004
|
|
![]() |
|
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
o zaman iyi bir usta soğutma sistemine bakacak güzelce termostat hararet müşürü felan. işşallah benim ki gibi silindir kapak contası deildir. :)
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
e.pamuk ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Haziran 2015 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
90 dan sonra fan açmaya başlıyor. mesela klima açıkken ne kadar zorlarsam zorlayayım araba kesinlikle 90 dereceyi geçmiyor. usta kapak açılacak dedi gecen gittiğimde. soğutma suyunda antifriz varmı ondan bile emin değilim kışın bi miktar kendim ekledim. kaybedecek bişi yok suyu değiştireyim bakalım ne olacak. son bi kaç gündür hava çok sıcak değil sıkıntı da yok. belki de tıkalı bi yer var. bazen tıkanıyor bazen açılıyor. bilemiyorum.
|
|
![]() |
|
srhtswr ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Haziran 2014 Konum: BURSA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
merhaba arkadaşlar benimde 206 gtı aracımda bu sorun mevcut nerdeyse aynı sorun tek farkı fan açmıyordu rolantide araç stop ediyordu hatta giderken hareketli iken sıcaklık 100 üzeri geçince sapıtıyor sadece sonra gaz pedalı sanki kitleniyor araç duruyor ustama götürdüm tekleme olayını çözdü ama rolanti sabitken hala araç stop ediyor gaz kelebiğini değiştirecez dedi şimdi o parçayı arıyorum kesin öle dedi ama parçacılar kafamı karıştırıyo mürşür falan diye ustama sordum bunu hepsini denedim komple kutu değişecek dedi parça ucuz maliyetlide değil 1000 tl civarında arada kaldım ya olmazsa diyorum boşuna vermiş olacaz parayı sizce neden olabilir bu sorun
|
|
S 16 gtı 2000
|
|
![]() |
|
madblueblacksea ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 873 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı madblueblacksea
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Bence soğutma suyuyla termostada yoğunlaş hocam. 100 den sonra motorun sapıtması zaten normal. Sıcaklığı normal değerde tutabilirsen diğer sorunlar düzelicektir diye tahmin ediyorum. |
|
206 1.4 HDI Look 2004
|
|
![]() |
|
rzy.dnz ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Ocak 2015 Konum: diyarbakir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 248 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pejolar 100 de fan acmiyomu ya benm aracta 90 100 arasi gidip geliyo ustaya sordum normal dedi 90 uzerinde olmasi pejolar boyle dedi bo sorunda yasamadim
|
|
![]() |
|
rzy.dnz ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Ocak 2015 Konum: diyarbakir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 248 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ayrica bnm aractada rolanti dalgalanmasi vardi srvis bogaz kelebegi ve motor(krank) sensoru degiseck dedi 1700tl fiyat cikardi
Pahali diye yaptirmadan ayrildim bi exper arkadasin tavsiyesiyle gittigim usta sorunu 300 tl ye halletti arac 2000 model roland g.bogaz kelebegi ariza vermez dedi manuel bunlar elektronik degil degismeye gerk yok dedi servis koparmaya calismis dedi kelebegin icindeki sensoru degisti 100 tl oksijen sensoru degisti 170 tl 30 tl iscilik 300 tlye biti ne dalgalan ma kaldi ne baska bi sorun cekisteki dusmede kayboldu |
|
![]() |
|
e.pamuk ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Haziran 2015 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bende de 2001 rolland garros var. aynı belirttiğim şeyler sizde de varmış. bende boğaz kelebeği ile soğutma sistemine yoğunlaşmış vaziyetteyim.bakalım haftasonu bi usta ile daha görüşeceğim. dün yolda giderken egzostum düştü. daha önce kaynak ettiğim yerden. hararet nerdeyse 120 filan oldu gelirken. sabah çalıştırdım araba rolantide 1100 devir ile 1200 devir arasında gidip geliyor. aşağı düşmüyor. benzine aldım gene olmadı. öğlen yağına bakıp akü başlarını söküp takacağım bakalım bişi olacak mı? haftasonu ustama dediklerini diyeceğim. bakalım o ne diyecek yoksa 300 tl dert değil. veririm ama şuan 2000-3000 arası masraf çıkaran var.
|
|
![]() |
|
_ali_ ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2012 Konum: Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 241 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kelebek sensörlerinde sorun olsa araç soğuk sıcak fark etmeden dengesiz çalışıyor diye biliyorum.
|
|
206 1.4 + LPG
|
|
![]() |
|
rzy.dnz ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Ocak 2015 Konum: diyarbakir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 248 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Abicim boaz kelebegini sor eger elektronik degilse sadece sensorunudegisiyosun komple kelebegi degismeye gerek yok
|
|
![]() |
|
e.pamuk ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Haziran 2015 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
gecen hafta sanayiye gittim. adam beyin dahil tüm elektrik aksamı kontrol etti. onunda ilk aklına beyin yada elektrik aksamlar geldi. sıkıntı yok dedi. şimdi arabayı çalıştırdım ankara malum sıcak 60 derecede çalıştı 70 oldu araba hiç bir şekilde 1100 devirin altına inmiyor klima kapalı. benzinde de aynı lpg dede aynı. bir de şimdi dikkatimi çekti. radyatörün üstündeki büyük borunun ordan su sızmış hemde baya miktarda sızmış. depoda su var. akşam eve gidince gidiş dönüş borular sıcak mı ona bakacağım. sanırım tesisat tıkalı.
|
|
![]() |
|
berk2309 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
tesısat borularına bakım sısme sertlesme varsa contada olabılır
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
![]() |
|
e.pamuk ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Haziran 2015 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
arkadaşlar cuma gününden itibaren kendimi sanayiye kapadım. öncelikle forumdan öneri olan simge pejoya gittim. müşteriye hizmetleri hiç güzel değil. benden gereksiz yere beyin değişimi teklif edildi. eğer sorun çözülmez ise beyini geri alacaklarını ama işcilik parasını vermeyeceklerini belirttiler. şans eseri orada bulunan çıraklardan bitanesi hararet müşürü soketinin takılı olmadığını fark etti. soketi taktık arabadaki genel sıkıntılar çözüldü. hata kodlarının neredeyse tamamı gitti. geriye sadece ateşleme sıkıntısı birde oksijen sensörü kaldı. oksijen sensörü lpgden kaynaklı yada katalitik katalizör dediğimiz parçadan kaynaklı dediler. ve hafif silkelenme de ondan kaynaklı birde tabi ateşlemeden. haftasonu arabayı zorladım zorladım tık demedi. ayrıca daha önce radyatöre atılan çatlak sıvısı radyatörümü kitlemiş. temizlendi bakım yapıldı. antrifiz yenilendi. şimdi sıkıntı kalmadı gibi. tabi havalar ısınınca ne olur bilemem... şimdilik çözüm oldu.
|
|
![]() |
|
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
problemlerinizin bir çoğu çözülmüş basit bir soket nelere sebep oluyor.. işallah tekrarlamaz.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |