Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Hararet Normal mi ?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Hararet Normal mi ?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
ucanturk Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 131
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ucanturk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Hararet Normal mi ?
    Gönderim Zamanı: 25 Temmuz 2014 Saat 20:48
Herkeze Selamlar ,

Aracı yeni yeni tanıdığım için emin olmak istedim. 
Seyir halinde iken harare 80 C civarında .
Işıklarda falan durduğumda 100 C civarına kadar geliyor. 
Park halinde inip fana baktım çalışıyor mu diye çalıştığını gördüm ama stop ettiğimde hemen durdu. Fanın çalışmaya devam etmesi gerek miyor mu ?

Devirdaim yada termostatta sorun mu var yoksa bu değerler 307 için normal mi ?
Yukarı Dön
Barut Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2012
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2641
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Barut Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Temmuz 2014 Saat 21:41
Hararet 100 cc yi geçmiyorsa normaldir. Benim aracımda stop ettiğinde fanda duruyor ben fanın durmasını bekleyip öyle stop ediyorum.
206 1.6 Quicksilver
206 1.6 Quicksilver
206 1.4 Feline
206 1.6 Xs
206 1.4 Bva Colorline
Yukarı Dön
sezar206 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
18 - Haziran - 1984

Kayıt Tarihi: 08 Mart 2011
Konum: adana
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1426
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sezar206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Temmuz 2014 Saat 22:26
Normaldir kontagi kapatinca fan dutur. Fanin durmasini beklemenize gerek yok. Eger mitor cok isinmissa 2. Kademe fani da acar ve 2. Kademe acildiginda kontagi kapatsanizda durmaz.
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg
Yukarı Dön
cavit cevo Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Şubat 2014
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 165
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cavit cevo Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Temmuz 2014 Saat 22:42
dostum
pejo 307 bende de var aynı durum klimayı aç hemen düşer ön fan devreye girer ve 80C gelir aklında bulunsun
Yukarı Dön
GökhaN Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
KURUCU / ID=1

Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008
Konum: Gaziosmanpaşa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 11677
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GökhaN Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Temmuz 2014 Saat 23:36
100 ü geçmiyorsa bir problem yok standart calısması 90-95 arasıdır zaten uzun yolda 85-90 arasına gelir oda serinde
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> www.pejo.com.tr
Yukarı Dön
ucanturk Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 131
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ucanturk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Temmuz 2014 Saat 03:19
Çok teşekkürler rahatladım
Yukarı Dön
ucanturk Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 131
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ucanturk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Temmuz 2014 Saat 00:43
Aracım bugün conta yakmaktan zor kurtuldu.
Abim Bursa ya giderken yola çıktıktan yarım saat sonra hararet 100 c yi geçmiş.
Su takviyesi falan derken yalovada bi tamirciye zor atmış kendini.
Termostat değişmiş.

Yani dikkat edin ! Aracınız kırmızıda falan dururken hararet 10 c falan artıyorsa tehlike yakın olabilir.
Yukarı Dön
samet206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013
Konum: Bu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7085
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı samet206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Temmuz 2014 Saat 01:47
Güzel uyarıda bulunmuşsunuz ben konuyu yeni görüyorum şuan sızın ıçın bır faydası olmıcak ama bu uyarıyı yapmadan önce görseydım konunuzu normal olmadığını söylerdim çünkü ne kadar az ısı okadar iyi bazı arkadaşlar peugeot araçların yüksek ısı koşullarında çalışan araçlar olduğunu savunur doğru ama kendımızı bununla kandırıp başımıza iş almayalım normali 80 derece ile 90 derece arasındadır sıkıştığında 90 derecee çıkar fan açar ısının 100 dereceye ulaşması demek durumun tuhaflığını belli etmiş zaten.O yüzden tedbirli olalım arkadalar sürekli olarak 95 dercenın ustunde ısı gösteren araçlarımızı ıstenmeyen sonuçlar olmaması ıçın gerekli kontrollerını yaptıralım.
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...
Yukarı Dön
madblueblacksea Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 873
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı madblueblacksea Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Temmuz 2014 Saat 03:11

BOSCH EDC 16 C3 isimli ECU'nun DV4TD tipi motorlardaki çalışma prensibi.
Yani bu düzeneğe sahip bi araç 90 derecede fan açmaz. Adam böyle yapmış napalım gidip dövelimmi mühendisi Ouch

Bu yazı sadece samet206'nın 90 derecede fan açar uyarısının yanlış anlaşılıpda 90 da fanı açmaynların benim motorda sorun var dememesi için, ucanturk'ün aracında olanlar normal demiyorum yani
206 1.4 HDI Look 2004
Yukarı Dön
Efe-Pöjo Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Temmuz 2014
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 624
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Efe-Pöjo Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Temmuz 2014 Saat 08:31
modern motorlar yakıt ekonomisini yüksek motor sıcaklığına bağlı elde etmek üzerine tasarlanmıştır, daha eski versiyon motorlarda sıcaklık 90 da sabitlenmeye çalışılır. 
Yukarı Dön
samet206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013
Konum: Bu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7085
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı samet206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Temmuz 2014 Saat 15:13
Efe-Pöjo'' nun söylediklerine katılarak Aynende durum bundan ibaret 90 derecede fan açar açmaz o aracına göre değişir.Ben hem o yazıyı arkadaşın aracına göre hemde kendi araç tipime göre yorumladım oyuzden yanlış anlaşılmasın.Benim anlatmak ıstedığım daha öncelerı ısınız 90 derece ise son zamanlarda 100 derecelerde dolaşmaya başlamışsa bunu nasıl olsa yüksek ısılara dayanıklı araç normaldir dıye hafife almayın dıyorum kişiselde olsa gerekli kontollerınızı yapın mesela suyuna bakmak gibi zaten kışıler kendı araçlarının huyunu daha ıyı bılır o yuzden araç sahipleride aracını tanıması lazım bu tarz durumlarda.
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...
Yukarı Dön
_ali_ Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2012
Konum: Antalya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 241
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı _ali_ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Temmuz 2014 Saat 09:44
Temmuz sıcağında Muğla Antalya bölgesinde toroslara birkaç defa indim çıktım, düz yolda hararet 70'den yukarı pek çıkmadı, yokuşa vurunca 90'ı nadiren geçti.

Geçen yıl sızdırmadan dolayı radyatör değiştiğinde fan açıp açmadığını kontrol için rölantide çalışır bıraktı usta, 90'ı biraz geçince açmıştı diye hatırlıyorum ama baya beklemiştik.

Şimdi araç sürekli 90 100 de geziyor diye yazılanları okuyunca çok geliyor bana. Ayrıca hararet yükseldikçe çekiş düşüyormuş gibi hissediyorum ben.
206 1.4 + LPG
Yukarı Dön
Efe-Pöjo Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Temmuz 2014
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 624
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Efe-Pöjo Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Temmuz 2014 Saat 10:08
70 derece çok düşük bir sıcaklık, çok yaktırır. ya gösterge  yanlış gösteriyordur ya da termostat açık kalıyordur. 90-100 normalidir tüm çok nokta enjeksiyonlu araçlar için.
Yukarı Dön
_ali_ Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2012
Konum: Antalya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 241
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı _ali_ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Temmuz 2014 Saat 10:39
ŞA 7lt/100km LPG yakıyor, belki gösterge yanlış olabilir hiç bakılmadı ona.
206 1.4 + LPG
Yukarı Dön
ucanturk Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 131
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ucanturk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Temmuz 2014 Saat 13:56
Usta bayram günü yapacak başka bişeyi olmadığı için termostatı iptal etmiş. Dolayısıyla motor sürekli soğuk. Bugün yaptırıcam inşallah.
Yukarı Dön
ucanturk Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 131
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ucanturk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ağustos 2014 Saat 03:20
Termostat dedik ama iş büyüdü malesef.
Bugün yeni termostat taktık ancak araç rölantide 110c yi geçiyor. Bilgisayar takıp motor ısısına baktılar göstergede sorun yok. 

Su dolaşmıyor deyip radyatorü söküp temizlediler. İçinden yoğun derecede çamur gibi sıvı çıktı. Daha önceki sahipleri araca antifiriz yüzü göstermemiş. Belkide herşey bundan kaynaklandı. Temizleme işlemi sırasında radyator delindi, yenisi takıldı. 

Sonuç yine sıfır. Rölantide araç kendini soğutmuyor. Fanda sıkıntı yok, devirdaim dede sıkıntı yok. Soğutma sistemi sürekli hava yapıp su eksiltiyor.

En sonunda conta yakmış dediler. Yağa su karışma yok- suya yağ karışma yok- üfleme yok- egzost dumanında sıkıntı yok. Böyle conta yakma olur mu ??

Baya canım sıkıldı bugün. 600 tl den aşağı çıkmaz dedi.

Aracın rölantideki ısı yükselmesinden başka hiç bir sıkıntısı yok. Varda biz mi farketmiyoruz ?

Fikri yada tecrübesi olan arkadaşların paylaşımlarını bekliyorum .........
Yukarı Dön
madblueblacksea Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 873
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı madblueblacksea Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ağustos 2014 Saat 10:52
öncelikle geçmiş olsun. maddiyatı ayrı bi sıkıntı sorunun bulunamaması ayrı bi sıkıntı. şuana kadar suyla temas eden parçaları kontrol etmişsiniz ama kimse bu aracın kontrolünün elektronik olduğunu ve sorunun bundan kaynaklanabileceğini düşünmemiş sanırım yada belirtmediniz. 

kendime göre nedenler (bağlayıcı değildir) : gösterge 110C diyorsa ECU sıcaklığı okuyor;
   a) fanın açılması için fan rolesine komut vermiyor
   b) gönderilen komut fan rolesini aktif hale getirmiyor
   c) role aktif hale geliyor ancak yüksek akım iletmiyor
   d) yüksek akımı iletiyor ancak rezistans akımı geçirmiyor

bunlar aklıma gelenler... şimdiye kadar mekanik sorunlar üzerinden araştırma yapılmış, elektriksel olma ihtimali yüksek bi durum

kontrol etmeniz gereken diğer bi oluşum suyun döngüsü. su sıcaklığı 90'ı geçince termostat açıp suyu radyatöre gönderiyormu. 
206 1.4 HDI Look 2004
Yukarı Dön
Efe-Pöjo Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Temmuz 2014
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 624
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Efe-Pöjo Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ağustos 2014 Saat 11:50
Orjinalini yazan: _ali_ _ali_ Yazdı:

ŞA 7lt/100km LPG yakıyor, belki gösterge yanlış olabilir hiç bakılmadı ona.
yazın sorun olmayabilir ama kışın kesinlikle sürekli 70 de olması sorun çıkartır.  bence kontrol ettrin.
Yukarı Dön
ucanturk Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 131
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ucanturk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ağustos 2014 Saat 11:59

Teşekkürler,
Bugün başka bir ustaya gideceğim vakit ayıra bilirsem.
Fan hareketlerine iyice dikkat edelim bu kez.

Fanın yüksek devre kaç derecede geçmesi gerekiyor acaba ?


Düzenleyen ucanturk - 01 Ağustos 2014 Saat 12:08
Yukarı Dön
serkans Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 23 Eylül 2013
Konum: bursa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 104
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı serkans Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ağustos 2014 Saat 12:35

bursadamısın   kocaelimi???  eğer bursadaysan yardımcı olurum

93-106-307-207
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Hararet gostergesinin aniden dusmesi ve dalgalanma son mesaja git 36 0 Onlinewolf
konu icon E-2008 Elektrik cızırtı sesi ve patlama sesi son mesaja git 989 1 Aliosmanaltuntas
konu icon ESP/ASR ARIZASI sonrası Elektrik Gelmeme Sorunu son mesaja git 510 0 J3udu
konu icon Aracı klima dügmesi çalışıyor ancak klima çalışmıy son mesaja git 325 0 Semih025
konu icon Motordaki şıkırtı sesi son mesaja git 949 0 KillBOB
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 6310 3 407aziz
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 10 1 GökhaN
konu icon YARDIM!! 3008 motor titremesi ve diğer sorunlar son mesaja git 2152 1 berter
konu icon DİZEL MOTORDA YAĞ ÇUBUĞUNDAN YAĞ ATMASI son mesaja git 1180 0 GRKN35
konu icon Hoparlörden gelen çatlama sesi son mesaja git 7486 4 Murat0642
konu icon Peugeot 308 Kilit Problemi son mesaja git 1206 0 gulemans
konu icon Çözülemeyen gaz kesme arızası son mesaja git 1389 0 tunakrf
konu icon Soğutmalı Torpido Gözü son mesaja git 3749 1 burak0701
konu icon ARKADAŞLAR Bİ SORUNUMA ÇÖZÜM BULALIM LÜTFEN. son mesaja git 5956 9 telliogluorhan
konu icon hararet sonrası stop etmesi son mesaja git 505 0 egecaglar
konu icon 207 far ayar vidası yerinden çıktı son mesaja git 1516 0 Ayan
konu icon Peugeot 206 1. Vitesten 2.vitesen geçerken vuruntu son mesaja git 5050 9 sedatdizin
konu icon DTC P1351 son mesaja git 40703 12 Ebulfeth
konu icon 208 yağ yakma son mesaja git 902 0 barisF
konu icon Otomobil Neden Hararet Yapar.? son mesaja git 20371 8 brs3393brs
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 EKIM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Onlinewolf 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English