Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Yararlı Dökümanları
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - MOTOR YAĞI HAKKINDA SIKÇA SORULAN SORULAR.
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

MOTOR YAĞI HAKKINDA SIKÇA SORULAN SORULAR.

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
TuNeR_32 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Mayıs 2013
Konum: Isparta
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 572
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı TuNeR_32 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: MOTOR YAĞI HAKKINDA SIKÇA SORULAN SORULAR.
    Gönderim Zamanı: 22 Aralık 2013 Saat 23:36
Merhaba Arkadaşlar Bu aralar Aracımın Yağını değiştireceğim bunun içinde araştırma içerisindeydim ve güzel bilgilere ulaştım bunları da sizinle paylaşmak istiyorum...

Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır ? 
Mineral yağlar, petrolün işlenmesiyle elde edilen baz yağa gerekli katıkların eklenmesiyle üretilir. Sentetik yağlar ise, laboratuar koşullarında çeşitli kimyasal işlemlerden geçtikten sonra gerekli katıkların eklenmesiyle elde edilir. Laboratuar ortamında farklı bir teknoloji ile üretilen sentetik yağlar, mineral yağlara oranla daha yüksek ve daha düşük sıcaklıklar ile yüksek basınca karşı daha dayanıklıdır. 



Sentetik yağlar mineral yağlara göre neden daha pahalıdır? 
Sentetik yağların hammaddesi olan sentetik baz yağ, ileri teknoloji ile yoğun işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti yüksektir. Bu da fiyatını etkileyen nedendir. 


Motorlar neden yağ eksiltir? 
Yağ eksilmesi motorun teknolojisiyle ilgilidir. Yeni teknolojilerle üretilen modern motorlarda yüksek performans sağlamak amacıyla metaller (silindirler, pistonlar) birbirine daha yakın tasarlanmıştır. Motorlarda ki bu özellik yağın yıpranmasına, dolayısıyla da eksilmesine yol açar. Araç üreticileri, araçların belirli km. aralıkları için yağ eksiltme paylarını araç kitapçıklarında belirtmişlerdir. Sentetik yağlar mineral yağlara oranla daha az eksiltme yapmaktadırlar. 



Sentetik yağları mineral yağlar ile karıştırıp kullanabilir miyiz? 
Sentetik yağlar ile mineral yağların karıştırılmaması daha doğru olur. Bu yağlar karıştırıldığı takdirde mineral yağ sentetik yağın üstün vasıflarını azaltır. 



İnce yağ motora zarar verir mi? 
Burada dikkat edilmesi gereken nokta, aracın motoruna uygun ve araç üreticisi tarafından tavsiye edilen yağın kullanılmasıdır. Kullanılan ince yağ sentetik içerikliyse motora zarar vermez. Sentetik yağlar ince olmasına rağmen mineral yağlara göre çok daha dayanıklıdır ve performansı yüksektir. 



Motor yağına ek olarak başka yağ katkı maddesi kullanmak yararlı mıdır? 
Hayır, yararlı değildir. Çünkü motorun ihtiyacı olan tüm katıklar kaliteli bir motor yağında zaten vardır. Yapışan ve viskozite artıran olmak üzere iki gruba ayrılan katıklar, motor yağının katık dengesini bozarak uzun vadede motora zarar verir. Otomobil üreticileri dışarıdan katık kullanılmasını tavsiye etmezler. 

Motor yağı katığı kullanmanın sakıncaları şunlardır: 

§ Yağa sonradan ilave edilen katıklar, motor yağının mevcut katıklarıyla reaksiyona girip yapısını bozabilir. Bu durumda genelde yağda katılaşma şikayetleri oluşmaktadır 

§ Yine bu katıklar, silindir duvarlarında daha iyi yağlama için açılan honlama çizgilerini tıkar. Bu da yağın silindir duvarlarına tutunmasını zorlaştırarak yağ filminin oluşmasını engeller ve motor aşınmasını artırır 

Yağ performans sınıfı nedir? Nasıl anlaşılır? 
Bir yağın performans sınıfını, ambalajındaki API ve ACEA değerlerinden anlayabilirsiniz. Yağ firmalarının uzun yıllar süren, yüksek maliyetli çalışmalar sonucu aldığı bu sınıflar, yağın performansını belirler. 
Bugüne kadar geliştirilmiş yağlarda; 

§ Benzinli sınıfta SM en üst API performans düzeyini 

§ Dizel sınıfta CF ve CI-4 en üst API performans düzeyini 

§ A3, binek araçlar için ACEA performans sınıfını 

§ B3, dizel, hafif ticari araçlar için ACEA performans sınıfını 

§ E4, ağır ticari araçlar için ACEA performans sınıfını gösterir 

API SH/CF ne demektir? 
API; performans sınıfı onayı veren kuruluş Amerikan Petrol Enstitüsü'nün (American Petroleum Institute) baş harfleridir. "S" harfi, bujiyle ateşlemeli araçlarda (spark ignition), "C" harfi, basınçla ateşlemeli araçlarda (compressed ignition) kullanılacağını gösterir. Bu iki harf sabit olmak üzere, arkalarından gelen harfler ise performans derecelerini belirtir. ( SA, SB, .......SL, SM gibi). Benzinli otomobillerde en üst sınıf SM, dizel araçlarda ise CF ve CI-4'tür. 

§ CF, hafif ticari araçlarda 

§ CI-4 ise iş makinelerinde en üst sınıftır 

API SH/CF örneğinde "S" harfi önde olduğu için, bu yağın öncelikle benzinli araçlarda kullanılması öneriliyor demektir. "S"nin yanında ki "H" harfi, yağın benzinli araçta "H" sınıfı bir yağ olduğunu gösterir. Aynı zamanda bu yağ, dizel bir araçta ise CF sınıfı bir yağ olarak rahatlıkla kullanılabilir. 



0W ne demektir? 
"W" İngilizce winter (kış) kelimesinden gelmektedir. 0W kış şartlarında sıfır numara yağ özelliği gösteren çok ince yağ anlamına gelir. 



Viskozite açısından 0w-30'mu, 10w-60'mı daha iyidir? 
Yağın viskozitesinin uygunluğu kullanım yerine göre değişir. Örneğin 0W-30 çok ince bir yağdır. Motorun içinde rahatça dolaşır ve her noktaya ulaşarak yağlama yapar. 10W-60 ise daha geniş bir viskozite aralığına sahiptir ve çok sıcak iklimlerde, sıcaklık değerleri çok yükselen ve yüksek performans beklenen motorlarda kullanılır. 



Aynı viskozite derecesindeki yağlar arasında neden fiyat farkı olur? 
Yağın içerisindeki baz yağın kalitesi, katık paketinin cinsi, API veya ACEA performans sınıfı farklılıkları nedeniyle fiyatlar değişiklik gösterebilir. 



Fren hidroliklerinde DOT3 ve DOT4 nedir? Ne farkları vardır? 
DOT3 ve DOT4, higroskopik (havadan nem emme) niteliği olan fren sıvısı özellikleridir. DOT3 ve DOT4'ün ayrı ayrı kaynama noktaları vardır. DOT3 140°C'de, DOT4 ise 155°C'de kaynar. Bu nedenle DOT4 kullanması gereken araçlarda kesinlikle DOT3 kullanılmamalıdır. 



Dişli yağı ambalajları üzerinde görülen GL-4 veya GL-5 ne anlama gelir? 
Her ikisi de dişli yağları için kullanılan API sınıflandırmasıdır. GL-5'te aşırı basınç katığı daha fazladır ve genellikle ağır çalışma koşullarında kullanılır. Araç üreticisi tarafından aksi belirtilmediği sürece GL-4 dişli yağı tavsiye edilen yerlerde GL-5 kullanılmamalıdır. Çünkü GL-5'te bulunan aşırı basınç katığındaki kükürt, sarı metalleri aşındırır. 



Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür? 
Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğinde ki dağıtıcı ve deterjan katıkları sayesinde motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmasını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yağı kirlenir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı, görevini iyi yerine getiriyor demektir. 



Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız? 
Motor yağının bozulduğunu anlayabilmek için elle veya gözle yapılan incelemeler yanıltıcı olabilir. Kesin sonuç için, yağın laboratuar koşullarında, fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekir. 



Aynı cins ve aynı marka yağlarda bile neden renk farkı olur? 
Ham petrolün farklı yerlerden, farklı renklerde elde edilmesi sonucu, baz yağın tonunda değişiklikler olabilir. Ayrıca kullanılan katıkların farklı renklerde olması, motor yağının rengini etkileyebilir. Ancak, renginin açık veya koyu olması yağın kalitesi etkilemez. 



Sabahları aracın zor çalışması motor yağıyla ilgili bir sorun mudur? 
Araçlar soğuk havalarda genellikle zor çalışırlar. Çok soğuk havada kalınlaşan yağ, ilk çalışma anında motorun içinde rahat dolaşamaz ve bu nedenle ilk çalışma anında sorun yaşanır. Özellikle soğuk hava koşullarında düşük viskoziteli (yani ince), kısmi sentetik ya da tam sentetik yağlar kullanılmalıdır. 



Köpürme neden olur? Motora zararı nedir? 
Gerçek anlamıyla köpürme, aracın devamlı hareketiyle karterde oluşan çalkalanma ve yağın motor içinde yüzeylere çarpması sonucu meydana gelir. Eğer motor yağında bu köpürmeyi engelleyecek köpük giderici katık yoksa ya da yetersiz ise, oluşan köpükteki baloncuklar herhangi bir temastan patlar . Böylece, metal sürtünmesi meydana gelir ve aşınma başlar. Halk arasında bilinen köpürme ise, yağ dökme haznesi kapağında oluşan, kaymak veya mayoneze benzer görüntüdür. Bu köpürme değildir. Yağa doğrudan su karışıyorsa veya eski teknoloji araçlarda olduğu gibi yağ buharı dışarı çıkmıyor ve gece - gündüz sıcaklık farklarında kondense olup yağa karışıyorsa bu olay meydana gelir. Motora doğrudan zararı olmayan kaymaklaşma ve mayonezlenmeyi, köpürmeden ayırmak gerekir. 



Motorlarda "tolerans"ların daraltıldığı söyleniyor tolerans nedir? 
Tolerans, birbirine çok yakın, hatta birbirine değen iki metal arasındaki boşluğa verilen isimdir. Yeni teknolojiyle bu boşluklar en aza indirilerek, motorun daha kompakt olması ve daha fazla performans göstermesi sağlanmaktadır. Toleransı daraltılan, yeni teknoloji motorlarda daha ince (sentetik) yağların kullanılması tercih edilir 



Motor yağlarının cinsi ile yağ değişim km.si arasında bağlantı var mıdır? 
Araçların yağ değişim km.lerini sadece araç üreticileri belirler. Bu nedenle, kullanım süresi araç üreticisinin tavsiyesi doğrultusunda belirlenmelidir. Sentetik yağların mineral yağlara oranla çok daha dayanıklı olduğu söylenebilir. Dolayısıyla kullanılan yağın sentetik veya mineral olması motor performansını ve korumasını doğrudan etkileyen bir faktördür. Ancak yağ değişim km.si araç üreticilerinin onayı olmadan uzatıldığı takdirde, beklenen performans ve koruma sağlanamayabilir.



Kutunun arkasındaki sınıflandırmalar ve özelliklerin anlamı nedir? 


Yağlar kullanımları ve kalitelerine göre değişir. Bazıları yalnızca belli motorlar için uygunken bazıları da yalnızca belli hava koşullarında kullanılabilir. Aynı motor ve hava koşulları için optimize edilmiş iki yağın performans düzeyleri bile belirgin şekilde farklılık gösterebilir. Bu nedenle yağ performansını ve kullanımını tanımlayan evrensel ölçütler belirlenmiştir. 



Bu ölçütleri belirleyen ana kurumlar şunlardır: 


Society of Automotive Engineers (SAE) - yağı viskozitesine göre tanımlar. Farklı sıcaklıklardaki viskozite performansına göre bir yağ tek mevsim (monograde) veya dört mevsim (multigrade) olabilir. 


American Petroleum Institute (API) - yağları motoru koruma kapasitelerine göre sınıflandırır. Benzinli motorlar için S, dizel motorlar için C harfi kullanılır. S veya C'den sonra gelen harf, alfabetik sıra takip edilerek (CA, CB, CC.... gibi) performans ve koruma derecesini gösterir. Shell Helix gibi bazı yağlar benzinli ve dizel motorlarda kullanılabilir, bu nedenle sınıflandırmaları SJ/CF veya CF-4/SJ şeklinde yapılır. 


Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles (ACEA) - API ile benzerdir, aralarındaki fark ise API kurumunun Amerikan motorlarını, ACEA kurumununsa Avrupa motorlarını baz almasıdır. Ayrıca ACEA sınıflandırmaları belirtmek için harfleri kullanır. 








Fren hidroliğinin ömrü ne kadardır? 
Normal şartlarda fren hidroliğinin değişim süresi kilometreden bağımsızdır. Ancak DOT3 için 12 ay veya 20.000 km., DOT4 için ise 18 ay veya 30.000 km. olarak kabul edilebilir. 



Dişli yağları için katık gerekir mi? Katık kullanmak zararlı mıdır? 
Her nitelikli yağda olduğu gibi, dişli yağlarında da çeşitli katıklar vardır. Dişli yağlarında özellikle aşırı basınç katıkları (EP) bulunur. API GL-4, GL-5 gibi sınıflara göre EP katıklarının oranı değişir. EP katığının fazlası, içinde sarı metal bulunduğundan, transmisyon sisteminde aşınmaya yol açar. Bu nedenle araç üreticisinin önerdiği sınıfta, kaliteli dişli yağı kullanıldığı takdirde ekstra katık kullanmak gerekmez. 



Yağ eksilmesi durumunda değişik marka yağ eklenmesi motora zarar verir mi? 
Eklenen yağın aynı viskozite derecesinde, aynı API sınıfında olduğuna dikkat edilmeli ve mineral yağ ile sentetik yağ birbirine karıştırılmamalıdır. Bu durumda motorda ani ya da doğrudan bir zarar oluşmasa bile yağın kimyasal yapısı bozulabilir, motor koruması azalır. Ancak, bu işlem, geçici bir önlemdir, ilk fırsatta yağın tümüyle değiştirilmesi tavsiye edilir. 


İmzam Yok Parmak Bassam..!!!
Yukarı Dön
TuNeR_32 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Mayıs 2013
Konum: Isparta
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 572
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı TuNeR_32 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Aralık 2013 Saat 23:37
MOTOR YAĞININ SINIFLANDIRILMASI 


KISALTMALAR : 



G (GASOLİNE) : Benzinli 

D (Diezel) : Dizel – Mazot 

PD (Passenger Diesel) : Dizel Binek Arabası 


CCMC Seviyeleri : 



G4 : Benzinli servis 

G5 : Benzinli ve yakıt ekonomilşi servis 

PD2 : Dizel binek arabası, doğal havalandırmalı, turboşarjlı 

D4 : Dizel servis, doğal havalandırmalı, turboşarj, süperşarj 

D5 : Ağır dizel servis, uzun yağ değiştirme periyodu. 


ACEA Seviyeleri : 



Benzinli motor yağları 

A1 : Düşük sürtünme, yüksek viskozite 

A2 : Genel amaçlı 

A3 : Yüksek performans ve-veya uzun değiştirme periyodu 

A4 : GDI benzinli motorlar 

A5 : Düşük viskoziteli ve sürtünmeli, uzun yağ değiştirme 



HAFİF HİZMET DİZEL MOTOR YAĞLARI : 



B1 : Düşük sürtünme, düşük viskozite 

B2 : Genel amaçlı,indirekt enjeksiyon 

B3 : Yüksek performans ve-veya uzun değiştirme periyodu, indirekt enjeksiyon 

B4 : Yüksek performans ve-veya uzun değiştirme periyodu, indirekt ve direkt enjeksiyon, yakıt ekonomisi 

B5 : Yüksek performans ve-veya uzun değiştirme periyodu, indirekt ve direkt enjeksiyon, yakıt ekonomisi 



AĞIR HİZMET DİZEL MOTOR YAĞLARI 



E1 : Doğal havalandırmalı, turboşarjlı 

E2 : Genel amaçlı 

E3 : Ağır şartlarda, uzun değiştirme periyodu 

E4 : Çok ağır şartlarda, uzun değiştirme periyodu 

E5 : Çok ağır şartlarda, daha uzun değiştirme periyodu 

E7 : Çok ağır şartlarda, daha da uzun değiştirme periyodu, yakıt ekonomisi 



API (American Petroleum Institue) Sınıflandırması : 
Sınıflandırma iki harf ile yapılır. İlk harf yağın benzinli (S) veya dizel (C) motorlardan hangisine uygun olduğunu, ikinci harf ise yağın aynı gruptaki performans değerini gösterir. Performans seviyesi her iki grupta da A en düşük olmak üzere benzinli motorlar için A-L arası, dizel motorlar için C-I arası yapılır. 


Benzinli Motor Yağları API Kalite Sınıflandırması : 

SA : Ilımlı koşullarda çalışan eski benzinli ve dizel motorlar için kullanılmış ve içinde herhangi bir katkı maddesi ihtiva etmeyen yağlardır. Bu kategorideki yağ, ancak araç üreticisinin tavsiyesi halinde kullanılabilir. 

SB : Ilımlı koşullarda çalışan eski benzinli motorlar için kullanılmış ve asgari katkı maddesi ihtiva eden yağlardır. 1930'lardan sonra kullanılmaya başlanan bu yağlar oksidasyona ve yatak korozyonuna karşı dirençlidir. Ancak, araç üreticisinin tavsiyesi halinde kullanılabilirler. 

SC : 1964-1967 arası modelde üretilmiş arabaların ve bazı kamyonların dahil olduğu servistir. Bu serviste kullanılan yağlar, benzinli motorlarda yüksek ve düşük sıcaklık depozitlerini, aşınma, pas ve korozyonu kontrol etmektedir. 

SD : 1968-1970 arası modelde üretilmiş benzinli binek arabaları ve bazı kamyonların dahil olduğu servistir. Aynı zamanda 1971 ve daha sonraki modellerde de araç üreticilerinin tavsiyeleri ile bu servis için üretilmiş yağlar kullanılmaktadır. Bu servisteki yağlar yüksek ve düşük sıcaklık depozitlerine, aşınma, pas ve korozyona karşı SC seviyesine göre daha fazla dayanıklıdır. 

SE : Bu servis 1971 modeli bazı benzinli binek arabaları ile 1972'den itibaren üretilmeye başlanan ve benzinli binek arabalarını ve bazı kamyonları kapsamaktadır. Bu servis için üretilen yağlar, API SC ve SD’ ye göre yağ oksidasyonuna, yüksek sıcaklık motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı daha dayanıklıdır. 

SF : Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1980 yılı başında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu kategoride üretilen motor yağlarında, API Servis Sınıflaması SE’ de istenilen asgari şartlardan oksidasyon stabilitesi artırılmış ve aşınma önleyici performans geliştirilmiştir. Bu yağlar ayrıca, motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı da koruyucu özelliktedir. Bu kategorideki yağlar; SE, SD veya SC seviyelerindeki yağların yerine de kullanılabilirler. 

SG : Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1989 yılında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu seviyede üretilen motor yağları, daha önceki kategorilerde yer alan yağlara göre, motor depozitlerine, yağ oksidasyonu ve aşınmaya karşı performansları arttırılmıştır. Ayrıca, bu yağlar, pas ile korozyona karşı da koruyucu olup, SF, SF/CC, SE veya SE/CC seviyelerindeki yâğların yerine de kullanılabilirler. 

SH : SG test neticeleri Kimyasal Madde üreticileri (Chemical Manufactures Associations, CMA) ürün onay koduna göre yapılmaktadır. Bu koda göre bir kere 
test edilecek yağda her bir parametre, iki kere test edilecek yağda parametre averajı, üç kere test edilecek yağda, bir test atılarak diğerlerinin averajı geçer sayılmalıdır. 

SJ : 1997 Benzinli Motor Servis Kategorisi. API servis kategorisi SJ'yi karşılayan yağların, yüksek sıcaklıkta depozit oluşumu, aşınma, köpük ve alevlenme özellikleri geliştirilmiştir. Bu yağlar, CMA (Chemical Manufacturers Association) ürün onay kodlarına göre test edilmektedir. API SH, daha önceki API ve servis kategorilerini tavsiye eden motorlarda da kullanılabilirler. 

SL : 1 Temmuz 2001 itibariyle yayınlanmıştır. 1 Nisan 2002 tarihinden itibaren üretilen motorlarda önerilecektir. Bu tarihten önce üretilmiş araçlarda da kullanılabilir. Yüksek sıcaklıklarda daha iyi depozit kontrolü ve düşük yağ tüketimi sağlayan yağlardır. En son ILSAC Şartnamesi'ni karşılayabilir ve/veya Energy Conseriving Sınıflaması'na girebilir 



İmzam Yok Parmak Bassam..!!!
Yukarı Dön
ahmet_bjk Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013
Konum: MERSİN
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1416
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ahmet_bjk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Aralık 2013 Saat 02:21

Bizim buradaki ustalar dizel ve benzinli araçların yağları aynıdır diyordu.

Madem aynı adamlar neden ayrıca dizel için yağ üretiyorlar?




Düzenleyen ahmet_bjk - 23 Aralık 2013 Saat 02:22
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
Yukarı Dön
ahmet_bjk Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013
Konum: MERSİN
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1416
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ahmet_bjk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Aralık 2013 Saat 02:21
Bu arada güzel bilgiler iççin teşekkür ederiz...
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
Yukarı Dön
muku Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Ocak 2013
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 206
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı muku Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Aralık 2013 Saat 09:15
öncelikle çok faydalı bi konu olmuş eline sağlık. Burdan anladığım kadarıyla yağı yaz kış değiştirmek lazım mı?
Yukarı Dön
gogly35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2013
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 744
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı gogly35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Aralık 2013 Saat 16:16
Güzel paylaşım için teşekkürler..
308 VTI // 2009
Yukarı Dön
TuNeR_32 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Mayıs 2013
Konum: Isparta
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 572
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı TuNeR_32 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Aralık 2013 Saat 22:20
Orjinalini yazan: muku muku Yazdı:

öncelikle çok faydalı bi konu olmuş eline sağlık. Burdan anladığım kadarıyla yağı yaz kış değiştirmek lazım mı?

Motor yağının en önemli fonksiyonunu -yağlamayı- gerçekleştirebilmesi için, vizkozitesinin motorunuzun aşırı ısı koşullarında dayanabilmesi gerekmektedir. Yağ ısıtıldığında incelir ve soğutulduğunda kalınlaşır. Coğrafi konumunuzdaki çevre sıcaklığı için uygun vizkozite derecesinin seçilmesi hayati önem taşımaktadır.
Tek dereceli (monograde) bir yağ, vizkozitesi, düşük veya yüksek, tek bir ısı derecesinde belirlenmiş bir yağdır. Çok dereceli (multigrade) bir yağ, hem düşük hem de yüksek ısı gereksinimlerini aynı anda karşılamalıdır. Bu durum, sıcak yazlar ve sert kışlar yaşayan sürücülerin, tüm yıl boyunca kullanmak için çok dereceli yağları seçmesini sağlamaktadır. Bu yağlar, çift vizkozite ibaresi ile (örn. 10W-30, 10W düşük sıcaklığı veya kış şartlarını ve 30 da en yüksek sıcaklığı ifade etmektedir) kolayca ayırt edilebilirler. Vizkozite düzenleyici, yüksek ısılarda bir kalınlaşma sağlar ancak düşük ısılarda pasif kalır.

diğer bilgiler alacak olduğunuz yağım markasında yağ spesifikasyonları verilmektedir bunuda yukarıda vermiş olduğum bilgilerden kolayca öğrenebilirsiniz..;)


Düzenleyen TuNeR_32 - 23 Aralık 2013 Saat 22:26
İmzam Yok Parmak Bassam..!!!
Yukarı Dön
gogly35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2013
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 744
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı gogly35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Aralık 2013 Saat 00:16
Peki her yağ değişiminde yağ filtresini değiştmek gerekir mi?
308 VTI // 2009
Yukarı Dön
kuscu38 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Nisan 2013
Konum: istanbul/bğclar
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2546
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı kuscu38 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Aralık 2013 Saat 02:21
Orjinalini yazan: gogly35 gogly35 Yazdı:

Peki her yağ değişiminde yağ filtresini değiştmek gerekir mi?

gerekli değiştirmediğimizde bi anlamı kalmaz yağ değişiminin...
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***
Yukarı Dön
mami202 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 458
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mami202 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Aralık 2013 Saat 19:31
konuyla alakalı olarak sormak istiyorum  aracımın motor yapını değiştiricem yağı ben almak istiyorum hangi yağ ı almalıyım

407 - 2,0  benzinli 2005 model   araştırmalarım sonucu  5W 40 TOTAL QUARTZ 9000  doğru  mudur 
web sayfalarında araştırdım 407 modelleri için uygun yağ listeleri var ama 2,0 benzinli 2005 model motor modelini bulamadım yada ben bilmediğim için farkedemedim  bu motor kodu nu nereden öğrenebilirim saygılar...
Yukarı Dön
gogly35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2013
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 744
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı gogly35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Aralık 2013 Saat 19:46
308 VTI // 2009
Yukarı Dön
ahmet_bjk Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013
Konum: MERSİN
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1416
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ahmet_bjk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Aralık 2013 Saat 19:50
evet fiyatı çok uygun...
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
Yukarı Dön
mami202 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 458
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mami202 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Aralık 2013 Saat 20:00
fiyat uygun cam suyu da hediye ama hangi yağ ı koymak gerekiyor bunu öğrenmem lazım :)

Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Aralık 2013 Saat 20:58
Orjinalini yazan: mami202 mami202 Yazdı:

fiyat uygun cam suyu da hediye ama hangi yağ ı koymak gerekiyor bunu öğrenmem lazım :)



5W-40 dogrudur. Castrol Edge Turbo diesel 5W-40 da olur Mobil 1 Super 3000 de Total de. Secim sizin.
Yukarı Dön
mami202 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 458
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mami202 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Aralık 2013 Saat 21:03
teşekkür ederim , keyifli sürüşler.
Yukarı Dön
gogly35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2013
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 744
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı gogly35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ocak 2014 Saat 22:55
Yağ ve hediye cam suyu geldi bugun herhangi bir sorun yok
308 VTI // 2009
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Ocak 2014 Saat 00:21
Benimde yağ değişim vaktim geldi fakat yazın çok uzun. Yarın detaylıca okuyacağım teşekkürlerSmile
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 308 rolantide dalgalanma titreme son mesaja git 718 1 sensah
konu icon Ön göğüs kısmı açılması hk. son mesaja git 1009 5 Oto Tamir Servisim
konu icon Selülozik tiner silinen yerleri matlaştırdı iz yap son mesaja git 6192 12 stayk
konu icon 206 Otomatik Viteslerde Gazdan Cekince Devir sorun son mesaja git 1106 4 muratzengin
konu icon 2024 yılında 407 almak son mesaja git 293 0 Kazu59
konu icon "Clarion pu-2859a(l) rd3-01" Radyodan Aux alma son mesaja git 3595 1 Baki TANRISEVEN
konu icon 307 otomatik vites sorunu son mesaja git 49319 50 Pejo58
konu icon Tablet ekran dış bolumleri son mesaja git 521 0 Miskinler
konu icon 308 T7 Dizel Araç Aküden Akan Asitli Su Sorunu son mesaja git 339 0 Kalenders
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 566 0 SerkanPinar
konu icon Yeni 106 GTI a Yeni Usta - İstanbul Anadolu Yakası son mesaja git 87 0 SerkanPinar
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 4383 15 MMYILMAZ
konu icon 208 şanzıman vuruntu son mesaja git 1826 2 208adem1
konu icon PEUGEOT PANORAMİK CAM TAVAN MAĞDURİYETİ son mesaja git 1031 0 Just for Justice
konu icon Acil Yardım! 1.4 quicksilver stop ediyor son mesaja git 767 0 ozcank
konu icon 307 1.6 xt yürüyünce gelen ses son mesaja git 1758 11 Pejo58
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 28854 22 Pejo58
konu icon 407 ÇEKMİYOR son mesaja git 3730 6 Oyk2147
konu icon peugeot 308 star-stop sorunu? (2015- ) son mesaja git 26198 19 wolkan35
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 2514 5 yigitmustafa
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 NOVEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Kesim 4
muratzengin 3
Pejo58 3
wolkan35 2
yigit0060 2
yigitmustafa 2
ulamburias 2
Oyk2147 2
208adem1 2
SerkanPinar 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English