Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Sohbet \ Muhabbet
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Peugeot 207 İle Direksiyon Sınavı Yardım
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Peugeot 207 İle Direksiyon Sınavı Yardım

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Yek Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2013
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 74
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Yek Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Peugeot 207 İle Direksiyon Sınavı Yardım
    Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2013 Saat 00:50
Selamun Aleyküm arkadaşlar. 
Başlıkta belirttiğim gibi bu hafta direksiyon sınavım var Peugeot 207 ile.
İlk sınavda malasef geçemedim 2 kere stop ettirdiğim için.
Araba kaldırırken sorun yaşıyorum araba kaldırmayı anlayacagım dilden anlatırsanız sevinirim.
Debriyajı kavrama noktasında bekletip gaza bassam, biraz gittikten sonra ayagımı debriyajdan çeksem olur mu ?
Yada önerecegınız kolay yöntemleri bekliyorum şimdiden teşekkürler.
Yukarı Dön
barishrocker Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Aralık 2013
Konum: stnbl
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1276
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı barishrocker Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2013 Saat 01:07
Kırmızıyla yazdığın doğru. Belki gazı az veriyorsundur. Olmadı debriyajdan araba hareket ettikten sonra çek, beklet biraz kavramada. Birkaç tekrardan sonra alışır ayağın.

Ben direksiyon sınavına giriyorum. İlerideki araba durdu, şimdi ne yapacağım, ya stop ederse endişelerini at kafandan. Sakinlik çok önemli. Takip mesafene dikkat et. Kavşaklara girerken yavaşla, 1e al. Etrafına iyice bak.. Başarılar..
Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006
(Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar)
Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535
Yukarı Dön
Yek Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2013
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 74
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Yek Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2013 Saat 01:25
İlk sınavda önümdeki sürücü adayı yeşil ısıkta geçmedi pat diye durdu bende o anda 2-3 kez stop ettirdim. Gazı az verdiğimden dolayı stop ettirdiğimi söyledi hoca. Bazende gazı versemde araba kalkmıyo bağırıyo. Kavramayı ayarlayamıyorum galiba
Yukarı Dön
barishrocker Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Aralık 2013
Konum: stnbl
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1276
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı barishrocker Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2013 Saat 01:34
Motoru ufaksa gazı çok ver. Bağırır biraz ama olsun stop etmesinden iyidir. Birkaç kere üst üste dur kalk yapsan ayağın alışır. Kavramayı tutturamıyorsun sanırım. Aslında hiç gaz vermesen kavramayla kalkar araba. Gitmeye başlayınca kavramada bekletip çekmeden gaz vermeye başla. Biraz gidince debriyajdan çek ayağını yavaşça. Debriyajdan hızlı çekiyorsan da stop eder;)
Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006
(Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar)
Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535
Yukarı Dön
barishrocker Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Aralık 2013
Konum: stnbl
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1276
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı barishrocker Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2013 Saat 01:36
Kavramayı bulmak için motoru dinle, yavaşça kaldır ayağını. Motor sesi değişip araba ileri doğru yönelince beklet ayağını. Gaza hiç basma. Birkaç kere dene ayağın yerini ezberlesin. Sonra kavramada gaz vermeye çalış..
Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006
(Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar)
Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535
Yukarı Dön
samet206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013
Konum: Bu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7085
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı samet206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2013 Saat 01:44
Kurs araçları genelde dizel olur benzınlıye mı geçıldi bilgim yok ancak dizel için konuşcak olursak onlarda zaten debriyajla kendisi kalkıyor gaza gerek yok o açıdan araç nasıl stop ediyor anlayamadım.Herşeyden önce kişinin rahatlığına ve sakinliğine çok önem verılıyor panik hali endişe kararsızlık olmaması gerekiyor.Onun dışında takip mesafesi önemli çünkü önüne herhangi biri kırdığı an mesafe yakınsa yandan frene basarlar ve puanınız düşer ehlıyet alıcak kışıye acemı gozuyle bakıldığından o konularda tavız vermıyorlar hemen basarlar dıkkat edın.İlk kalkışı yaparken dahil sinyallerınızı unutmayın işiniz bittiğinde hemen kapatın bunlara dıkkat ediliyor gerekirse korna çalmaktan çekinmeyin bu sızın trafiğe hakim olduğunuzu gösteriyor.Şerit değiştirirken asla vites düşürmeyin normalden daha hızlı olun sınyalı mutlaka verın ve çok dıkkatlı olun aynalardan veya camlardan bır şekılde kontrolü sağlayın.Bır yerde durup geri manevra yapmanızı ıstıceklerdır bu konudada araç garı vıtese alınır sağ el yolcu koltuğunun kafasına atılır sol el ise direksiyonda avuç içiyle kontrolü sağlanır gerı manevra işlemi bitmedende asla karşıya bakılmamalıdır.Sırasıyla araca ilk biner binmez gerekli evraklar görevliye teslim edilir koltuk ayarı-kemer-yan aynalar ve orta ayna ilk önce orta ayna ayarlanır  daha sonra debriyaja frene basılır araç boşa alınır ve çalıştırılır sola sınyal vites 1 e takılır freni bırakmadan ayak debriyajdan yavaş yavaş kalkar o esnadada freni bırakıp hafifçe gaz verılır araç gitmeye başladığında gaz bıraz daha arttırılarak debriyaj yavaş bir şekılde tamamen bıraklır tabı bunlar bıraz serı olması gereken işlemler 2 ye geçerkende debriyaja basıp 1 den 2 ye dırek çekın dıreksiyon sınavlarında bazen o hatayada düşüyor insanlar araç 1 deyken önce boşa alıp sonra 2 ye takmaya çalışıyorlar Allah kolaylık versın umarım yazdıklarım işinize yarar...


Düzenleyen samet206 - 18 Aralık 2013 Saat 01:48
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...
Yukarı Dön
Yek Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2013
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 74
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Yek Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2013 Saat 01:44
Araba dizel oldugu için kavramayla gidiyo sanırım gitmeye baslayınca gazı veririm sonra ayagımı yavasca debriyajdan çekerim. Keşke tek sorun bu olsa parketme yokusta kaldırma vsvs :S Arabamız olmadıgı için pratik yapma imkanım yok direksiyon derslerini yarım yamalak verdiler bişey anlamadım inşallah bu sefer geçerim.
Yukarı Dön
Yek Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2013
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 74
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Yek Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2013 Saat 01:53
Orjinalini yazan: samet206 samet206 Yazdı:

Kurs araçları genelde dizel olur benzınlıye mı geçıldi bilgim yok ancak dizel için konuşcak olursak onlarda zaten debriyajla kendisi kalkıyor gaza gerek yok o açıdan araç nasıl stop ediyor anlayamadım.Herşeyden önce kişinin rahatlığına ve sakinliğine çok önem verılıyor panik hali endişe kararsızlık olmaması gerekiyor.Onun dışında takip mesafesi önemli çünkü önüne herhangi biri kırdığı an mesafe yakınsa yandan frene basarlar ve puanınız düşer ehlıyet alıcak kışıye acemı gozuyle bakıldığından o konularda tavız vermıyorlar hemen basarlar dıkkat edın.İlk kalkışı yaparken dahil sinyallerınızı unutmayın işiniz bittiğinde hemen kapatın bunlara dıkkat ediliyor gerekirse korna çalmaktan çekinmeyin bu sızın trafiğe hakim olduğunuzu gösteriyor.Şerit değiştirirken asla vites düşürmeyin normalden daha hızlı olun sınyalı mutlaka verın ve çok dıkkatlı olun aynalardan veya camlardan bır şekılde kontrolü sağlayın.Bır yerde durup geri manevra yapmanızı ıstıceklerdır bu konudada araç garı vıtese alınır sağ el yolcu koltuğunun kafasına atılır sol el ise direksiyonda avuç içiyle kontrolü sağlanır gerı manevra işlemi bitmedende asla karşıya bakılmamalıdır.Sırasıyla araca ilk biner binmez gerekli evraklar görevliye teslim edilir koltuk ayarı-kemer-yan aynalar ve orta ayna ilk önce orta ayna ayarlanır  daha sonra debriyaja frene basılır araç boşa alınır ve çalıştırılır sola sınyal vites 1 e takılır freni bırakmadan ayak debriyajdan yavaş yavaş kalkar o esnadada freni bırakıp hafifçe gaz verılır araç gitmeye başladığında gaz bıraz daha arttırılarak debriyaj yavaş bir şekılde tamamen bıraklır tabı bunlar bıraz serı olması gereken işlemler 2 ye geçerkende debriyaja basıp 1 den 2 ye dırek çekın dıreksiyon sınavlarında bazen o hatayada düşüyor insanlar araç 1 deyken önce boşa alıp sonra 2 ye takmaya çalışıyorlar Allah kolaylık versın umarım yazdıklarım işinize yarar...

Yazdıklarınız için teşekkürler. Dediğiniz gibi yanımdaki gözetmen daha ben frene basmadan frene asılıp durdu. Halbuki o basmasa ben durucam yani. Bide geri geri giderken arkama bakmamamı söylemıstı direksiyon hocası aynalardan parketmemi söylemisti. Sınav günü acayip kalabalık oluyo kavşaklarda araçlar dip dibe ilerliyo resmen bu pazar bakalım ne olacak bu hava şartlarında :)
Yukarı Dön
Alicilik Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7423
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Alicilik Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2013 Saat 02:01
O tarz araçlarda (dizelse) kavrama noktasında iken gaza biraz yükeln kademeli şekilde araç haketine göre geri çek pedali.

Sınava nerde giriyorsun ?
Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013

Yukarı Dön
Yek Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2013
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 74
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Yek Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2013 Saat 02:14
Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

O tarz araçlarda (dizelse) kavrama noktasında iken gaza biraz yükeln kademeli şekilde araç haketine göre geri çek pedali.

Sınava nerde giriyorsun ?

Ankara etlik forum avm'nin orda giriyorum.  6 kez stop ettirip sınavı geçen arkadaşım var. Komısyonun o günki ilk sınavına girdim zaten adamlarda bi güleç yüz yok onları görünce haliyle kasıldım bende
Yukarı Dön
Alicilik Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7423
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Alicilik Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2013 Saat 02:23
Orjinalini yazan: Yek Yek Yazdı:

Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

O tarz araçlarda (dizelse) kavrama noktasında iken gaza biraz yükeln kademeli şekilde araç haketine göre geri çek pedali.

Sınava nerde giriyorsun ?

Ankara etlik forum avm'nin orda giriyorum.  6 kez stop ettirip sınavı geçen arkadaşım var. Komısyonun o günki ilk sınavına girdim zaten adamlarda bi güleç yüz yok onları görünce haliyle kasıldım bende


Ben de antaresin üstünde oturuyorum bu aralar çok kurs arabası gördüm sınavdan demekki. Bizim antaresin önü çarpışan oto pisti gibi oluyor.

Aslında psikolojik bir durum bu. Normal şartlarda evinizin önündde tek başınıza tık diye çalıştırır çok rahat kaldırırsınız ama orada kalabalık var bir curcuna (sanki vatan-i harbiye var) insanların sizin üzeirnizde beklentileri var. Çevrenizdekilerin bakışları sizin ya olmazsa korkusu arkanızdaki memurlar fln. Sizi etkileyecek fiziksel bir durum yok ortada. Çok nadir başka bir acemi gelip vuruyor ya da siz ona tıkılıyorsunuz bunlar ayrı. ama sakin olup her zamanki gibi arabayı alıp markete gider gibi kullanın derim. 12li yaşlarımdan itibaren araç kullandığım için sıkıntı yaşamadım ama inanın hala yanımda babam varken tırsarım ama gel gör iğneden de makas atarım.

Sen kendini rahatlat yeter. Olmayacak iş değil benim ne arkadaşlarım aldı sokakta görsen yanına yanaşmazsın ama adam çatır çatır ehliyet aldı heleki bizim okulu bir görsen ne adamlar ne arabalarla geliyor nasıl kullanıyorlar. Çok basit bir iş sadece biraz dikkat ve kurallara önem gösterme hepsi bu kadar.
Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013

Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2013 Saat 08:25
Devriyajdan ayağını yavaşça çekmeye başla,


1:)araba ya ufak ufak ilerliyecek
2:)yada titreme gitgide artıcaktır

1:) ufak ufak kendi kalkıyosa dizel araçtır. Devriyajdan ayağını çekerken 1 milim gaza bassan arac kalkar düz yolda basmasanda kalkar.
2:) devriyajdan ayağını çekerken arac gitgide titriyorsa benzinli araçtır. titreme basladıgında hafif ağaını gaza basılı tut , bırak araba gitmeye baslayınca ayağın hala devriyajda kalsın bişey olmaz. araç iyice gitmeye baslayınca devriyajdanda ayağını çekersin. Durman gerekirse önce devriyaja tam bas ve basılı tut sonra frene bas. araç viteste kalsın bosver bisey demezler. sonra yukarda anlattıpım şekilde tekrar kalkarsın


Yukarı Dön
Yek Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2013
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 74
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Yek Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2013 Saat 18:32
Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

Orjinalini yazan: Yek Yek Yazdı:

Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

O tarz araçlarda (dizelse) kavrama noktasında iken gaza biraz yükeln kademeli şekilde araç haketine göre geri çek pedali.

Sınava nerde giriyorsun ?

Ankara etlik forum avm'nin orda giriyorum.  6 kez stop ettirip sınavı geçen arkadaşım var. Komısyonun o günki ilk sınavına girdim zaten adamlarda bi güleç yüz yok onları görünce haliyle kasıldım bende


Ben de antaresin üstünde oturuyorum bu aralar çok kurs arabası gördüm sınavdan demekki. Bizim antaresin önü çarpışan oto pisti gibi oluyor.

Aslında psikolojik bir durum bu. Normal şartlarda evinizin önündde tek başınıza tık diye çalıştırır çok rahat kaldırırsınız ama orada kalabalık var bir curcuna (sanki vatan-i harbiye var) insanların sizin üzeirnizde beklentileri var. Çevrenizdekilerin bakışları sizin ya olmazsa korkusu arkanızdaki memurlar fln. Sizi etkileyecek fiziksel bir durum yok ortada. Çok nadir başka bir acemi gelip vuruyor ya da siz ona tıkılıyorsunuz bunlar ayrı. ama sakin olup her zamanki gibi arabayı alıp markete gider gibi kullanın derim. 12li yaşlarımdan itibaren araç kullandığım için sıkıntı yaşamadım ama inanın hala yanımda babam varken tırsarım ama gel gör iğneden de makas atarım.

Sen kendini rahatlat yeter. Olmayacak iş değil benim ne arkadaşlarım aldı sokakta görsen yanına yanaşmazsın ama adam çatır çatır ehliyet aldı heleki bizim okulu bir görsen ne adamlar ne arabalarla geliyor nasıl kullanıyorlar. Çok basit bir iş sadece biraz dikkat ve kurallara önem gösterme hepsi bu kadar.

Yazdıkların için teşekkürler. Babam zamanında almamıs bi araba bende malum bu yaşlarda direksiyona oturabildim doğru dürüst. İnşallah dediğin kadar rahat olabilirim sınavda. Gerçi rahatım ama sınav yerıne 30 dk kala gidiyoruz 10-15 dkda komısyon falan derken Ankaranın ayazı belli eller buz kesiyo tabi sonra sür sürebilirsen :)
Yukarı Dön
Yek Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2013
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 74
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Yek Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2013 Saat 18:34
Orjinalini yazan: dogan106 dogan106 Yazdı:

Devriyajdan ayağını yavaşça çekmeye başla,


1:)araba ya ufak ufak ilerliyecek
2:)yada titreme gitgide artıcaktır

1:) ufak ufak kendi kalkıyosa dizel araçtır. Devriyajdan ayağını çekerken 1 milim gaza bassan arac kalkar düz yolda basmasanda kalkar.
2:) devriyajdan ayağını çekerken arac gitgide titriyorsa benzinli araçtır. titreme basladıgında hafif ağaını gaza basılı tut , bırak araba gitmeye baslayınca ayağın hala devriyajda kalsın bişey olmaz. araç iyice gitmeye baslayınca devriyajdanda ayağını çekersin. Durman gerekirse önce devriyaja tam bas ve basılı tut sonra frene bas. araç viteste kalsın bosver bisey demezler. sonra yukarda anlattıpım şekilde tekrar kalkarsın



Evet araç dizel. İlk sınav yeri kalkısında kavrama noktasıyla kalkıcam araç biraz ilerledikten sonra gaz vericem kırmızı ışıklardada bunu yaparım inşallah bi sorun olmaz. Parketmeyede değinirseniz sevinirim yazdıklarınız internette izledigim videolardan daha faydalı geliyor bana.
Yukarı Dön
barishrocker Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Aralık 2013
Konum: stnbl
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1276
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı barishrocker Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2013 Saat 20:06
hoca senden önce bastıysa, geç kalmışsındır. birkaç senedir sınavlarda görev alıyorum ve karşılaştığım olaylardan biridir bu. kaç tane kazayı engellemişimdir frene basarak. ben bastıktan sonra, "hocam ben basacaktım!" ama diyenler oluyor. emin ol ben basmasam kaza olurdu hepsinde de.. frene aracın dibine girince basılmaz, sonuçta fren mesafesi vardır. yaklaşık olarak 4 saniyedir bu ve takip mesafesinin 2 katı süredir. frene geç basıyorsan çözüm olarak öndeki aracın fren lambalarını izleyebilirsin. ben adaylara bak öndeki araç sana işaret verdi kırmızı ışık yakıyor dikkat et derim;)

yokuşta da dur kalk yapacağın için sadece kavramayla kalkmayı öğrendikten sonra gaz vererek de kalkmaya alışman lazım.

onun dışında kursun sana 12 saat direksiyon eğitimi verme zorunluluğu vardır. eğer 12 saat direksiyon dersi almadıysan hakkını arayabilirsin. ama direksiyon derslerine sen çeşitli bahanelerle gitmediysen o başka. eğer 12 saat hakkını kullandın ve hala daha olmadı diyorsan da ücretini ödeyerek ek ders isteme hakkın da var. bence bunları kullan yoksa geçmen zor.

artık sınav sistemi değişti ve acemiler geçemiyor. eskiden ehliyet sınavını geçenlere biraz daha babanla kullan sonra trafiğe çık derdik. ama artık ehliyet alanların direk trafiğe çıkacak seviyede olması gerekiyor;) bunun amacı da acemi kazalarını engellemek..
Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006
(Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar)
Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535
Yukarı Dön
barishrocker Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Aralık 2013
Konum: stnbl
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1276
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı barishrocker Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2013 Saat 20:08
Orjinalini yazan: samet206 samet206 Yazdı:

Kurs araçları genelde dizel olur benzınlıye mı geçıldi bilgim yok ancak dizel için konuşcak olursak onlarda zaten debriyajla kendisi kalkıyor gaza gerek yok o açıdan araç nasıl stop ediyor anlayamadım.Herşeyden önce kişinin rahatlığına ve sakinliğine çok önem verılıyor panik hali endişe kararsızlık olmaması gerekiyor.Onun dışında takip mesafesi önemli çünkü önüne herhangi biri kırdığı an mesafe yakınsa yandan frene basarlar ve puanınız düşer ehlıyet alıcak kışıye acemı gozuyle bakıldığından o konularda tavız vermıyorlar hemen basarlar dıkkat edın.İlk kalkışı yaparken dahil sinyallerınızı unutmayın işiniz bittiğinde hemen kapatın bunlara dıkkat ediliyor gerekirse korna çalmaktan çekinmeyin bu sızın trafiğe hakim olduğunuzu gösteriyor.Şerit değiştirirken asla vites düşürmeyin normalden daha hızlı olun sınyalı mutlaka verın ve çok dıkkatlı olun aynalardan veya camlardan bır şekılde kontrolü sağlayın.Bır yerde durup geri manevra yapmanızı ıstıceklerdır bu konudada araç garı vıtese alınır sağ el yolcu koltuğunun kafasına atılır sol el ise direksiyonda avuç içiyle kontrolü sağlanır gerı manevra işlemi bitmedende asla karşıya bakılmamalıdır.Sırasıyla araca ilk biner binmez gerekli evraklar görevliye teslim edilir koltuk ayarı-kemer-yan aynalar ve orta ayna ilk önce orta ayna ayarlanır  daha sonra debriyaja frene basılır araç boşa alınır ve çalıştırılır sola sınyal vites 1 e takılır freni bırakmadan ayak debriyajdan yavaş yavaş kalkar o esnadada freni bırakıp hafifçe gaz verılır araç gitmeye başladığında gaz bıraz daha arttırılarak debriyaj yavaş bir şekılde tamamen bıraklır tabı bunlar bıraz serı olması gereken işlemler 2 ye geçerkende debriyaja basıp 1 den 2 ye dırek çekın dıreksiyon sınavlarında bazen o hatayada düşüyor insanlar araç 1 deyken önce boşa alıp sonra 2 ye takmaya çalışıyorlar Allah kolaylık versın umarım yazdıklarım işinize yarar...


arkadaşım, çok güzel anlatmışsın eline sağlık. tek ekleme kavşaklardaki önerilerim olacak. kavşağa yaklaşırken ayağınızı gazdan çekin. kavşağa girmeden önce iyice yavaşlayıp vitesi 1e alın. eğer kavşaktan karşıya geçecekseniz, gelen var mı diye bakıp uygunsa ilerlemeye devam edin. eğer  kavşaktan dönüş yapacaksanız kesinlikle durun. yolu kontrol edin ve sonra çıkış yapın.
Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006
(Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar)
Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535
Yukarı Dön
Yek Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2013
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 74
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Yek Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2013 Saat 20:34
Orjinalini yazan: barishrocker barishrocker Yazdı:

hoca senden önce bastıysa, geç kalmışsındır. birkaç senedir sınavlarda görev alıyorum ve karşılaştığım olaylardan biridir bu. kaç tane kazayı engellemişimdir frene basarak. ben bastıktan sonra, "hocam ben basacaktım!" ama diyenler oluyor. emin ol ben basmasam kaza olurdu hepsinde de.. frene aracın dibine girince basılmaz, sonuçta fren mesafesi vardır. yaklaşık olarak 4 saniyedir bu ve takip mesafesinin 2 katı süredir. frene geç basıyorsan çözüm olarak öndeki aracın fren lambalarını izleyebilirsin. ben adaylara bak öndeki araç sana işaret verdi kırmızı ışık yakıyor dikkat et derim;)

yokuşta da dur kalk yapacağın için sadece kavramayla kalkmayı öğrendikten sonra gaz vererek de kalkmaya alışman lazım.

onun dışında kursun sana 12 saat direksiyon eğitimi verme zorunluluğu vardır. eğer 12 saat direksiyon dersi almadıysan hakkını arayabilirsin. ama direksiyon derslerine sen çeşitli bahanelerle gitmediysen o başka. eğer 12 saat hakkını kullandın ve hala daha olmadı diyorsan da ücretini ödeyerek ek ders isteme hakkın da var. bence bunları kullan yoksa geçmen zor.

artık sınav sistemi değişti ve acemiler geçemiyor. eskiden ehliyet sınavını geçenlere biraz daha babanla kullan sonra trafiğe çık derdik. ama artık ehliyet alanların direk trafiğe çıkacak seviyede olması gerekiyor;) bunun amacı da acemi kazalarını engellemek..

Hocam haklısınız ama bu sistemin oturtulması gerekmiyor mu ? Arkadaşım 6 kere stop ettirmesine rağmen komısyonun güler yüzlü iyi insalar olması nedeniyle geçiyor. Ama ben geçemiyorum. Burda bi haksızlık söz konusu. Komisyon hemşerisi çıkarsa adamın ehliyeti cebinde. Birde ben kullanırken arkada küfürlü muhabbetler dönüyordu tamam sorun yok ama arkadaki adam sağda dur işeyecem dedi resmen. (karsıda wc vardı) kimse durmadı orada ama ben durdum. buda bi haksızlık degil mi ?
Yukarı Dön
barishrocker Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Aralık 2013
Konum: stnbl
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1276
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı barishrocker Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2013 Saat 20:51
bunları bana söylemen bir şey ifade etmiyor. eğer böyle durumlar olduysa ve kanıtların varsa bence şikayette bulun. işini iyi yapmayan insanları temizlemedikçe, hemşehrilik muhabbeti bitmedikçe bu ülke adam olmaz zaten. ama bizim ülkede ahlaksızlık yapmayan hor görülür. onun dışında sen kendini kurtarmaya bak derim. yani çalış ve bileğinin hakkıyla geç;)
Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006
(Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar)
Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535
Yukarı Dön
Yek Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2013
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 74
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Yek Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Aralık 2013 Saat 01:21
Beyler sınav 2 gün sonra tavsiyelerinizi esirgemeyin 2.girişimdede kalmak istemiyorum  Unhappy
Yukarı Dön
TuNeR_32 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Mayıs 2013
Konum: Isparta
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 572
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı TuNeR_32 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Aralık 2013 Saat 22:49
Orjinalini yazan: Yek Yek Yazdı:

Beyler sınav 2 gün sonra tavsiyelerinizi esirgemeyin 2.girişimdede kalmak istemiyorum  Unhappy





Bu videolar sana yardımcı olacaktır.. WinkWink Başarılar


Düzenleyen TuNeR_32 - 20 Aralık 2013 Saat 22:52
İmzam Yok Parmak Bassam..!!!
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon E-2008 Elektrik cızırtı sesi ve patlama sesi son mesaja git 807 1 Aliosmanaltuntas
konu icon ESP/ASR ARIZASI sonrası Elektrik Gelmeme Sorunu son mesaja git 366 0 J3udu
konu icon Aracı klima dügmesi çalışıyor ancak klima çalışmıy son mesaja git 221 0 Semih025
konu icon Motordaki şıkırtı sesi son mesaja git 836 0 KillBOB
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 6201 3 407aziz
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 10 1 GökhaN
konu icon YARDIM!! 3008 motor titremesi ve diğer sorunlar son mesaja git 2048 1 berter
konu icon DİZEL MOTORDA YAĞ ÇUBUĞUNDAN YAĞ ATMASI son mesaja git 1138 0 GRKN35
konu icon Hoparlörden gelen çatlama sesi son mesaja git 7379 4 Murat0642
konu icon Peugeot 308 Kilit Problemi son mesaja git 1193 0 gulemans
konu icon Çözülemeyen gaz kesme arızası son mesaja git 1382 0 tunakrf
konu icon Soğutmalı Torpido Gözü son mesaja git 3646 1 burak0701
konu icon ARKADAŞLAR Bİ SORUNUMA ÇÖZÜM BULALIM LÜTFEN. son mesaja git 5848 9 telliogluorhan
konu icon hararet sonrası stop etmesi son mesaja git 504 0 egecaglar
konu icon 207 far ayar vidası yerinden çıktı son mesaja git 1416 0 Ayan
konu icon Peugeot 206 1. Vitesten 2.vitesen geçerken vuruntu son mesaja git 5049 9 sedatdizin
konu icon DTC P1351 son mesaja git 40689 12 Ebulfeth
konu icon 208 yağ yakma son mesaja git 897 0 barisF
konu icon Otomobil Neden Hararet Yapar.? son mesaja git 20282 8 brs3393brs
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 6324 7 Serdar102
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 EKIM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Kayıt bulunamadı.
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English