Peugeot 207 İle Direksiyon Sınavı Yardım
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Sohbet \ Muhabbet
Forum Tanımlaması: Sohbet ve Muhabbet alanı. Araç sorunları haricinde ki tüm konuları bu başlıkta paylaşabilirsiniz.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32575
Tarih: 01 Ekim 2025 Saat 04:20 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Peugeot 207 İle Direksiyon Sınavı Yardım
Mesajı Yazan: Yek
Konu: Peugeot 207 İle Direksiyon Sınavı Yardım
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2013 Saat 00:50
Selamun Aleyküm arkadaşlar. Başlıkta belirttiğim gibi bu hafta direksiyon sınavım var Peugeot 207 ile. İlk sınavda malasef geçemedim 2 kere stop ettirdiğim için. Araba kaldırırken sorun yaşıyorum araba kaldırmayı anlayacagım dilden anlatırsanız sevinirim. Debriyajı kavrama noktasında bekletip gaza bassam, biraz gittikten sonra ayagımı debriyajdan çeksem olur mu ? Yada önerecegınız kolay yöntemleri bekliyorum şimdiden teşekkürler.
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: barishrocker
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2013 Saat 01:07
Kırmızıyla yazdığın doğru. Belki gazı az veriyorsundur. Olmadı debriyajdan araba hareket ettikten sonra çek, beklet biraz kavramada. Birkaç tekrardan sonra alışır ayağın.
Ben direksiyon sınavına giriyorum. İlerideki araba durdu, şimdi ne yapacağım, ya stop ederse endişelerini at kafandan. Sakinlik çok önemli. Takip mesafene dikkat et. Kavşaklara girerken yavaşla, 1e al. Etrafına iyice bak.. Başarılar..
------------- Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006 (Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar) Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535
|
Mesajı Yazan: Yek
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2013 Saat 01:25
İlk sınavda önümdeki sürücü adayı yeşil ısıkta geçmedi pat diye durdu bende o anda 2-3 kez stop ettirdim. Gazı az verdiğimden dolayı stop ettirdiğimi söyledi hoca. Bazende gazı versemde araba kalkmıyo bağırıyo. Kavramayı ayarlayamıyorum galiba
|
Mesajı Yazan: barishrocker
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2013 Saat 01:34
Motoru ufaksa gazı çok ver. Bağırır biraz ama olsun stop etmesinden iyidir. Birkaç kere üst üste dur kalk yapsan ayağın alışır. Kavramayı tutturamıyorsun sanırım. Aslında hiç gaz vermesen kavramayla kalkar araba. Gitmeye başlayınca kavramada bekletip çekmeden gaz vermeye başla. Biraz gidince debriyajdan çek ayağını yavaşça. Debriyajdan hızlı çekiyorsan da stop eder;)
------------- Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006 (Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar) Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535
|
Mesajı Yazan: barishrocker
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2013 Saat 01:36
Kavramayı bulmak için motoru dinle, yavaşça kaldır ayağını. Motor sesi değişip araba ileri doğru yönelince beklet ayağını. Gaza hiç basma. Birkaç kere dene ayağın yerini ezberlesin. Sonra kavramada gaz vermeye çalış..
------------- Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006 (Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar) Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535
|
Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2013 Saat 01:44
Kurs araçları genelde dizel olur benzınlıye mı geçıldi bilgim yok ancak dizel için konuşcak olursak onlarda zaten debriyajla kendisi kalkıyor gaza gerek yok o açıdan araç nasıl stop ediyor anlayamadım.Herşeyden önce kişinin rahatlığına ve sakinliğine çok önem verılıyor panik hali endişe kararsızlık olmaması gerekiyor.Onun dışında takip mesafesi önemli çünkü önüne herhangi biri kırdığı an mesafe yakınsa yandan frene basarlar ve puanınız düşer ehlıyet alıcak kışıye acemı gozuyle bakıldığından o konularda tavız vermıyorlar hemen basarlar dıkkat edın.İlk kalkışı yaparken dahil sinyallerınızı unutmayın işiniz bittiğinde hemen kapatın bunlara dıkkat ediliyor gerekirse korna çalmaktan çekinmeyin bu sızın trafiğe hakim olduğunuzu gösteriyor.Şerit değiştirirken asla vites düşürmeyin normalden daha hızlı olun sınyalı mutlaka verın ve çok dıkkatlı olun aynalardan veya camlardan bır şekılde kontrolü sağlayın.Bır yerde durup geri manevra yapmanızı ıstıceklerdır bu konudada araç garı vıtese alınır sağ el yolcu koltuğunun kafasına atılır sol el ise direksiyonda avuç içiyle kontrolü sağlanır gerı manevra işlemi bitmedende asla karşıya bakılmamalıdır.Sırasıyla araca ilk biner binmez gerekli evraklar görevliye teslim edilir koltuk ayarı-kemer-yan aynalar ve orta ayna ilk önce orta ayna ayarlanır daha sonra debriyaja frene basılır araç boşa alınır ve çalıştırılır sola sınyal vites 1 e takılır freni bırakmadan ayak debriyajdan yavaş yavaş kalkar o esnadada freni bırakıp hafifçe gaz verılır araç gitmeye başladığında gaz bıraz daha arttırılarak debriyaj yavaş bir şekılde tamamen bıraklır tabı bunlar bıraz serı olması gereken işlemler 2 ye geçerkende debriyaja basıp 1 den 2 ye dırek çekın dıreksiyon sınavlarında bazen o hatayada düşüyor insanlar araç 1 deyken önce boşa alıp sonra 2 ye takmaya çalışıyorlar Allah kolaylık versın umarım yazdıklarım işinize yarar...
------------- Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000 Asaleti Renginde Saklı...
|
Mesajı Yazan: Yek
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2013 Saat 01:44
Araba dizel oldugu için kavramayla gidiyo sanırım gitmeye baslayınca gazı veririm sonra ayagımı yavasca debriyajdan çekerim. Keşke tek sorun bu olsa parketme yokusta kaldırma vsvs :S Arabamız olmadıgı için pratik yapma imkanım yok direksiyon derslerini yarım yamalak verdiler bişey anlamadım inşallah bu sefer geçerim.
|
Mesajı Yazan: Yek
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2013 Saat 01:53
samet206 Yazdı:
Kurs araçları genelde dizel olur benzınlıye mı geçıldi bilgim yok ancak dizel için konuşcak olursak onlarda zaten debriyajla kendisi kalkıyor gaza gerek yok o açıdan araç nasıl stop ediyor anlayamadım.Herşeyden önce kişinin rahatlığına ve sakinliğine çok önem verılıyor panik hali endişe kararsızlık olmaması gerekiyor.Onun dışında takip mesafesi önemli çünkü önüne herhangi biri kırdığı an mesafe yakınsa yandan frene basarlar ve puanınız düşer ehlıyet alıcak kışıye acemı gozuyle bakıldığından o konularda tavız vermıyorlar hemen basarlar dıkkat edın.İlk kalkışı yaparken dahil sinyallerınızı unutmayın işiniz bittiğinde hemen kapatın bunlara dıkkat ediliyor gerekirse korna çalmaktan çekinmeyin bu sızın trafiğe hakim olduğunuzu gösteriyor.Şerit değiştirirken asla vites düşürmeyin normalden daha hızlı olun sınyalı mutlaka verın ve çok dıkkatlı olun aynalardan veya camlardan bır şekılde kontrolü sağlayın.Bır yerde durup geri manevra yapmanızı ıstıceklerdır bu konudada araç garı vıtese alınır sağ el yolcu koltuğunun kafasına atılır sol el ise direksiyonda avuç içiyle kontrolü sağlanır gerı manevra işlemi bitmedende asla karşıya bakılmamalıdır.Sırasıyla araca ilk biner binmez gerekli evraklar görevliye teslim edilir koltuk ayarı-kemer-yan aynalar ve orta ayna ilk önce orta ayna ayarlanır daha sonra debriyaja frene basılır araç boşa alınır ve çalıştırılır sola sınyal vites 1 e takılır freni bırakmadan ayak debriyajdan yavaş yavaş kalkar o esnadada freni bırakıp hafifçe gaz verılır araç gitmeye başladığında gaz bıraz daha arttırılarak debriyaj yavaş bir şekılde tamamen bıraklır tabı bunlar bıraz serı olması gereken işlemler 2 ye geçerkende debriyaja basıp 1 den 2 ye dırek çekın dıreksiyon sınavlarında bazen o hatayada düşüyor insanlar araç 1 deyken önce boşa alıp sonra 2 ye takmaya çalışıyorlar Allah kolaylık versın umarım yazdıklarım işinize yarar...
|
Yazdıklarınız için teşekkürler. Dediğiniz gibi yanımdaki gözetmen daha ben frene basmadan frene asılıp durdu. Halbuki o basmasa ben durucam yani. Bide geri geri giderken arkama bakmamamı söylemıstı direksiyon hocası aynalardan parketmemi söylemisti. Sınav günü acayip kalabalık oluyo kavşaklarda araçlar dip dibe ilerliyo resmen bu pazar bakalım ne olacak bu hava şartlarında :)
|
Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2013 Saat 02:01
O tarz araçlarda (dizelse) kavrama noktasında iken gaza biraz yükeln kademeli şekilde araç haketine göre geri çek pedali.
Sınava nerde giriyorsun ?
------------- http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için DiagBox v7.82 PP2000 v22 Lexia 3 v45 Sedre/Doc Backup 11.2013
|
Mesajı Yazan: Yek
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2013 Saat 02:14
Alicilik Yazdı:
O tarz araçlarda (dizelse) kavrama noktasında iken gaza biraz yükeln kademeli şekilde araç haketine göre geri çek pedali.
Sınava nerde giriyorsun ?
|
Ankara etlik forum avm'nin orda giriyorum. 6 kez stop ettirip sınavı geçen arkadaşım var. Komısyonun o günki ilk sınavına girdim zaten adamlarda bi güleç yüz yok onları görünce haliyle kasıldım bende
|
Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2013 Saat 02:23
Yek Yazdı:
Alicilik Yazdı:
O tarz araçlarda (dizelse) kavrama noktasında iken gaza biraz yükeln kademeli şekilde araç haketine göre geri çek pedali.
Sınava nerde giriyorsun ?
|
Ankara etlik forum avm'nin orda giriyorum. 6 kez stop ettirip sınavı geçen arkadaşım var. Komısyonun o günki ilk sınavına girdim zaten adamlarda bi güleç yüz yok onları görünce haliyle kasıldım bende |
Ben de antaresin üstünde oturuyorum bu aralar çok kurs arabası gördüm sınavdan demekki. Bizim antaresin önü çarpışan oto pisti gibi oluyor.
Aslında psikolojik bir durum bu. Normal şartlarda evinizin önündde tek başınıza tık diye çalıştırır çok rahat kaldırırsınız ama orada kalabalık var bir curcuna (sanki vatan-i harbiye var) insanların sizin üzeirnizde beklentileri var. Çevrenizdekilerin bakışları sizin ya olmazsa korkusu arkanızdaki memurlar fln. Sizi etkileyecek fiziksel bir durum yok ortada. Çok nadir başka bir acemi gelip vuruyor ya da siz ona tıkılıyorsunuz bunlar ayrı. ama sakin olup her zamanki gibi arabayı alıp markete gider gibi kullanın derim. 12li yaşlarımdan itibaren araç kullandığım için sıkıntı yaşamadım ama inanın hala yanımda babam varken tırsarım ama gel gör iğneden de makas atarım.
Sen kendini rahatlat yeter. Olmayacak iş değil benim ne arkadaşlarım aldı sokakta görsen yanına yanaşmazsın ama adam çatır çatır ehliyet aldı heleki bizim okulu bir görsen ne adamlar ne arabalarla geliyor nasıl kullanıyorlar. Çok basit bir iş sadece biraz dikkat ve kurallara önem gösterme hepsi bu kadar.
------------- http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için DiagBox v7.82 PP2000 v22 Lexia 3 v45 Sedre/Doc Backup 11.2013
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2013 Saat 08:25
Devriyajdan ayağını yavaşça çekmeye başla,
1:)araba ya ufak ufak ilerliyecek 2:)yada titreme gitgide artıcaktır
1:) ufak ufak kendi kalkıyosa dizel araçtır. Devriyajdan ayağını çekerken 1 milim gaza bassan arac kalkar düz yolda basmasanda kalkar. 2:) devriyajdan ayağını çekerken arac gitgide titriyorsa benzinli araçtır. titreme basladıgında hafif ağaını gaza basılı tut , bırak araba gitmeye baslayınca ayağın hala devriyajda kalsın bişey olmaz. araç iyice gitmeye baslayınca devriyajdanda ayağını çekersin. Durman gerekirse önce devriyaja tam bas ve basılı tut sonra frene bas. araç viteste kalsın bosver bisey demezler. sonra yukarda anlattıpım şekilde tekrar kalkarsın
|
Mesajı Yazan: Yek
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2013 Saat 18:32
Alicilik Yazdı:
Yek Yazdı:
Alicilik Yazdı:
O tarz araçlarda (dizelse) kavrama noktasında iken gaza biraz yükeln kademeli şekilde araç haketine göre geri çek pedali.
Sınava nerde giriyorsun ?
|
Ankara etlik forum avm'nin orda giriyorum. 6 kez stop ettirip sınavı geçen arkadaşım var. Komısyonun o günki ilk sınavına girdim zaten adamlarda bi güleç yüz yok onları görünce haliyle kasıldım bende |
Ben de antaresin üstünde oturuyorum bu aralar çok kurs arabası gördüm sınavdan demekki. Bizim antaresin önü çarpışan oto pisti gibi oluyor.
Aslında psikolojik bir durum bu. Normal şartlarda evinizin önündde tek başınıza tık diye çalıştırır çok rahat kaldırırsınız ama orada kalabalık var bir curcuna (sanki vatan-i harbiye var) insanların sizin üzeirnizde beklentileri var. Çevrenizdekilerin bakışları sizin ya olmazsa korkusu arkanızdaki memurlar fln. Sizi etkileyecek fiziksel bir durum yok ortada. Çok nadir başka bir acemi gelip vuruyor ya da siz ona tıkılıyorsunuz bunlar ayrı. ama sakin olup her zamanki gibi arabayı alıp markete gider gibi kullanın derim. 12li yaşlarımdan itibaren araç kullandığım için sıkıntı yaşamadım ama inanın hala yanımda babam varken tırsarım ama gel gör iğneden de makas atarım.
Sen kendini rahatlat yeter. Olmayacak iş değil benim ne arkadaşlarım aldı sokakta görsen yanına yanaşmazsın ama adam çatır çatır ehliyet aldı heleki bizim okulu bir görsen ne adamlar ne arabalarla geliyor nasıl kullanıyorlar. Çok basit bir iş sadece biraz dikkat ve kurallara önem gösterme hepsi bu kadar.
|
Yazdıkların için teşekkürler. Babam zamanında almamıs bi araba bende malum bu yaşlarda direksiyona oturabildim doğru dürüst. İnşallah dediğin kadar rahat olabilirim sınavda. Gerçi rahatım ama sınav yerıne 30 dk kala gidiyoruz 10-15 dkda komısyon falan derken Ankaranın ayazı belli eller buz kesiyo tabi sonra sür sürebilirsen :)
|
Mesajı Yazan: Yek
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2013 Saat 18:34
dogan106 Yazdı:
Devriyajdan ayağını yavaşça çekmeye başla,
1:)araba ya ufak ufak ilerliyecek 2:)yada titreme gitgide artıcaktır
1:) ufak ufak kendi kalkıyosa dizel araçtır. Devriyajdan ayağını çekerken 1 milim gaza bassan arac kalkar düz yolda basmasanda kalkar. 2:) devriyajdan ayağını çekerken arac gitgide titriyorsa benzinli araçtır. titreme basladıgında hafif ağaını gaza basılı tut , bırak araba gitmeye baslayınca ayağın hala devriyajda kalsın bişey olmaz. araç iyice gitmeye baslayınca devriyajdanda ayağını çekersin. Durman gerekirse önce devriyaja tam bas ve basılı tut sonra frene bas. araç viteste kalsın bosver bisey demezler. sonra yukarda anlattıpım şekilde tekrar kalkarsın
|
Evet araç dizel. İlk sınav yeri kalkısında kavrama noktasıyla kalkıcam araç biraz ilerledikten sonra gaz vericem kırmızı ışıklardada bunu yaparım inşallah bi sorun olmaz. Parketmeyede değinirseniz sevinirim yazdıklarınız internette izledigim videolardan daha faydalı geliyor bana.
|
Mesajı Yazan: barishrocker
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2013 Saat 20:06
hoca senden önce bastıysa, geç kalmışsındır. birkaç senedir sınavlarda görev alıyorum ve karşılaştığım olaylardan biridir bu. kaç tane kazayı engellemişimdir frene basarak. ben bastıktan sonra, "hocam ben basacaktım!" ama diyenler oluyor. emin ol ben basmasam kaza olurdu hepsinde de.. frene aracın dibine girince basılmaz, sonuçta fren mesafesi vardır. yaklaşık olarak 4 saniyedir bu ve takip mesafesinin 2 katı süredir. frene geç basıyorsan çözüm olarak öndeki aracın fren lambalarını izleyebilirsin. ben adaylara bak öndeki araç sana işaret verdi kırmızı ışık yakıyor dikkat et derim;)
yokuşta da dur kalk yapacağın için sadece kavramayla kalkmayı öğrendikten sonra gaz vererek de kalkmaya alışman lazım.
onun dışında kursun sana 12 saat direksiyon eğitimi verme zorunluluğu vardır. eğer 12 saat direksiyon dersi almadıysan hakkını arayabilirsin. ama direksiyon derslerine sen çeşitli bahanelerle gitmediysen o başka. eğer 12 saat hakkını kullandın ve hala daha olmadı diyorsan da ücretini ödeyerek ek ders isteme hakkın da var. bence bunları kullan yoksa geçmen zor.
artık sınav sistemi değişti ve acemiler geçemiyor. eskiden ehliyet sınavını geçenlere biraz daha babanla kullan sonra trafiğe çık derdik. ama artık ehliyet alanların direk trafiğe çıkacak seviyede olması gerekiyor;) bunun amacı da acemi kazalarını engellemek..
------------- Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006 (Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar) Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535
|
Mesajı Yazan: barishrocker
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2013 Saat 20:08
samet206 Yazdı:
Kurs araçları genelde dizel olur benzınlıye mı geçıldi bilgim yok ancak dizel için konuşcak olursak onlarda zaten debriyajla kendisi kalkıyor gaza gerek yok o açıdan araç nasıl stop ediyor anlayamadım.Herşeyden önce kişinin rahatlığına ve sakinliğine çok önem verılıyor panik hali endişe kararsızlık olmaması gerekiyor.Onun dışında takip mesafesi önemli çünkü önüne herhangi biri kırdığı an mesafe yakınsa yandan frene basarlar ve puanınız düşer ehlıyet alıcak kışıye acemı gozuyle bakıldığından o konularda tavız vermıyorlar hemen basarlar dıkkat edın.İlk kalkışı yaparken dahil sinyallerınızı unutmayın işiniz bittiğinde hemen kapatın bunlara dıkkat ediliyor gerekirse korna çalmaktan çekinmeyin bu sızın trafiğe hakim olduğunuzu gösteriyor.Şerit değiştirirken asla vites düşürmeyin normalden daha hızlı olun sınyalı mutlaka verın ve çok dıkkatlı olun aynalardan veya camlardan bır şekılde kontrolü sağlayın.Bır yerde durup geri manevra yapmanızı ıstıceklerdır bu konudada araç garı vıtese alınır sağ el yolcu koltuğunun kafasına atılır sol el ise direksiyonda avuç içiyle kontrolü sağlanır gerı manevra işlemi bitmedende asla karşıya bakılmamalıdır.Sırasıyla araca ilk biner binmez gerekli evraklar görevliye teslim edilir koltuk ayarı-kemer-yan aynalar ve orta ayna ilk önce orta ayna ayarlanır daha sonra debriyaja frene basılır araç boşa alınır ve çalıştırılır sola sınyal vites 1 e takılır freni bırakmadan ayak debriyajdan yavaş yavaş kalkar o esnadada freni bırakıp hafifçe gaz verılır araç gitmeye başladığında gaz bıraz daha arttırılarak debriyaj yavaş bir şekılde tamamen bıraklır tabı bunlar bıraz serı olması gereken işlemler 2 ye geçerkende debriyaja basıp 1 den 2 ye dırek çekın dıreksiyon sınavlarında bazen o hatayada düşüyor insanlar araç 1 deyken önce boşa alıp sonra 2 ye takmaya çalışıyorlar Allah kolaylık versın umarım yazdıklarım işinize yarar...
|
arkadaşım, çok güzel anlatmışsın eline sağlık. tek ekleme kavşaklardaki önerilerim olacak. kavşağa yaklaşırken ayağınızı gazdan çekin. kavşağa girmeden önce iyice yavaşlayıp vitesi 1e alın. eğer kavşaktan karşıya geçecekseniz, gelen var mı diye bakıp uygunsa ilerlemeye devam edin. eğer kavşaktan dönüş yapacaksanız kesinlikle durun. yolu kontrol edin ve sonra çıkış yapın.
------------- Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006 (Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar) Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535
|
Mesajı Yazan: Yek
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2013 Saat 20:34
barishrocker Yazdı:
hoca senden önce bastıysa, geç kalmışsındır. birkaç senedir sınavlarda görev alıyorum ve karşılaştığım olaylardan biridir bu. kaç tane kazayı engellemişimdir frene basarak. ben bastıktan sonra, "hocam ben basacaktım!" ama diyenler oluyor. emin ol ben basmasam kaza olurdu hepsinde de.. frene aracın dibine girince basılmaz, sonuçta fren mesafesi vardır. yaklaşık olarak 4 saniyedir bu ve takip mesafesinin 2 katı süredir. frene geç basıyorsan çözüm olarak öndeki aracın fren lambalarını izleyebilirsin. ben adaylara bak öndeki araç sana işaret verdi kırmızı ışık yakıyor dikkat et derim;)
yokuşta da dur kalk yapacağın için sadece kavramayla kalkmayı öğrendikten sonra gaz vererek de kalkmaya alışman lazım.
onun dışında kursun sana 12 saat direksiyon eğitimi verme zorunluluğu vardır. eğer 12 saat direksiyon dersi almadıysan hakkını arayabilirsin. ama direksiyon derslerine sen çeşitli bahanelerle gitmediysen o başka. eğer 12 saat hakkını kullandın ve hala daha olmadı diyorsan da ücretini ödeyerek ek ders isteme hakkın da var. bence bunları kullan yoksa geçmen zor.
artık sınav sistemi değişti ve acemiler geçemiyor. eskiden ehliyet sınavını geçenlere biraz daha babanla kullan sonra trafiğe çık derdik. ama artık ehliyet alanların direk trafiğe çıkacak seviyede olması gerekiyor;) bunun amacı da acemi kazalarını engellemek..
|
Hocam haklısınız ama bu sistemin oturtulması gerekmiyor mu ? Arkadaşım 6 kere stop ettirmesine rağmen komısyonun güler yüzlü iyi insalar olması nedeniyle geçiyor. Ama ben geçemiyorum. Burda bi haksızlık söz konusu. Komisyon hemşerisi çıkarsa adamın ehliyeti cebinde. Birde ben kullanırken arkada küfürlü muhabbetler dönüyordu tamam sorun yok ama arkadaki adam sağda dur işeyecem dedi resmen. (karsıda wc vardı) kimse durmadı orada ama ben durdum. buda bi haksızlık degil mi ?
|
Mesajı Yazan: barishrocker
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2013 Saat 20:51
bunları bana söylemen bir şey ifade etmiyor. eğer böyle durumlar olduysa ve kanıtların varsa bence şikayette bulun. işini iyi yapmayan insanları temizlemedikçe, hemşehrilik muhabbeti bitmedikçe bu ülke adam olmaz zaten. ama bizim ülkede ahlaksızlık yapmayan hor görülür. onun dışında sen kendini kurtarmaya bak derim. yani çalış ve bileğinin hakkıyla geç;)
------------- Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006 (Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar) Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535
|
Mesajı Yazan: Yek
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2013 Saat 01:21
Beyler sınav 2 gün sonra tavsiyelerinizi esirgemeyin 2.girişimdede kalmak istemiyorum
|
Mesajı Yazan: TuNeR_32
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2013 Saat 22:49
Yek Yazdı:
Beyler sınav 2 gün sonra tavsiyelerinizi esirgemeyin 2.girişimdede kalmak istemiyorum  |
Bu videolar sana yardımcı olacaktır..   Başarılar
------------- İmzam Yok Parmak Bassam..!!!
|
Mesajı Yazan: barishrocker
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2013 Saat 23:52
ayağının altına kırlent alıp videodakileri dene istersen. araban olmadığı için fazla yapabilecek bir şey yok..
------------- Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006 (Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar) Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535
|
Mesajı Yazan: Yek
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2013 Saat 00:23
TuNeR_32 Yazdı:
Yek Yazdı:
Beyler sınav 2 gün sonra tavsiyelerinizi esirgemeyin 2.girişimdede kalmak istemiyorum  |
Bu videolar sana yardımcı olacaktır..   Başarılar
|
Teşekkürler tekrar tekrar izleyeyim :)
|
Mesajı Yazan: Yek
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2013 Saat 00:24
barishrocker Yazdı:
ayağının altına kırlent alıp videodakileri dene istersen. araban olmadığı için fazla yapabilecek bir şey yok..
|
Aslında iyi fikir alışma açısından. Ama debriyaj keşke yumusak olsa resmen ayağımı itiyo çok sert. Biraz cılızım da 
|
Mesajı Yazan: barishrocker
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2013 Saat 01:15
hundailerin çok yumuşaktır. cliolar çok yukarıda kavrar. vw altta kavrar. geri kalanlar da serttir genelde. geçen sınavda hyundai verdiler hiç alışamadım. bebek bile babsabilir, o kadar yumuşak.. sen hyundai al ehliyeti alınca :) neyse sana başarılar, inşallah geçersin..
------------- Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006 (Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar) Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535
|
Mesajı Yazan: Yek
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2013 Saat 20:00
barishrocker Yazdı:
hundailerin çok yumuşaktır. cliolar çok yukarıda kavrar. vw altta kavrar. geri kalanlar da serttir genelde. geçen sınavda hyundai verdiler hiç alışamadım. bebek bile babsabilir, o kadar yumuşak.. sen hyundai al ehliyeti alınca :) neyse sana başarılar, inşallah geçersin..
|
Teşekkür ederim :)
|
Mesajı Yazan: Yek
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2013 Saat 20:00
Beyler parketmeye değinecek yok mu :/
|
Mesajı Yazan: Can Oksuz
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2013 Saat 20:37
Park etmeyi bi hocam bana şöyle anlatmıştı. Ben pek uymuyorum ezbere yapıyorum gerçi ama. Belki yardımı dokunur.
Şimdi diyelim bi araç var onun arkasına park etçez.
http://u1312.hizliresim.com/1j/p/vrszy.jpg" rel="nofollow">
1: Arkasına park edilecek aracın yanına paralel yanaşın.
1-2: Direksiyonu sağa kırıp park yerine doğru geri geri yanaşıyoruz. Açıyı duruma göre ayarlarsınız. Sağ dikiz aynamız öndeki aracın arka hizasına gelene kadar (yaklaşık olarak) yanaşmaya devam ediyoruz.
2: 2. Pozisyona geldiğimizde biraz düz ilerleyip direksiyonu sola kırıyoruz. Sağ arka lastiğimiz park edilecek yerin kenarına yeterince yaklaşmış olduğu zaman >>>3
3: Direksiyonu tam sağ yapıp aracımızı düzeltiyoruz. bkz şekil 4.
3. Aşamada aracımız henüz yeterince yanaşmamış olursa
*Tam sağ yapıp biraz daha geri gelirken *toplanır *sol yapılır durulur. * sağ ileri gidip park bitirilir.
Yukarda arkadaşımız benim kayıt ettiğim videolardan birini paylaşmış. Toplamda 3 adet video çekmiştim. O videolardan birisi de yokuşta kaydırmadan araç kaldırma konulu idi. Onu da paylaşayım. İşine yarayacak bilgiler var.
Başarılar dilerim.
|
Mesajı Yazan: Yek
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2013 Saat 22:49
@Can Oksuz Abi çok teşekkür ederim gerçekten çok iyi anladım. Videoları izlemiştim zaten ama sen buraya yorum atınca şaşırdım :) Tekrar tekrar teşekkür ederim.
|
Mesajı Yazan: Can Oksuz
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2013 Saat 10:07
Estağfurullah.
Sınava gireceğin araç dizelse düzlükte dururken ayağını frenden çek. Debriyajı yavaş yavaş bırakmaya başla. Araba inceden hareket etmeye başlar. İşte tam o zaman debriyaja tam bas. O zamandan sonuna kadar ne kadar mesafe debriyaj ittinse kafanda yaklaşık olarak tut. Kavramayı hissedemezsen referans olsun. O kadar mesafe debriyajı çeker arabayı kaldırırsın. Araç kaldırmada mevzu debriyaj zaten bi alıştın mı düz yol yokuş bayır farketmez. Yokuşta tek fark birazcıcık fazla gaz verceksin. Bu gaz pedalına asılacaksın demek değil ha. 
Sınava gir gel de kutlama yapalım. 
|
Mesajı Yazan: Yek
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2013 Saat 13:33
Abi sınavdan cıktım. Saçma bi şekilde tekrar kaldım arabadan indirildim. Parkederken kaldırıma 50 cm diyo ben nerden ayarlıcam o 50 cmyi ya :S yanaşmadın tam dedi ileriki ışıklarda arabadan indirdiler 2. hakkımda gitti sinirden kafayı yicem yemin ederim
|
Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2013 Saat 13:39
Gecmis olsun. Uzerinden atamadigin heyecan var hala. Diger sinava kadar imkanin varsa o guzergahta biraz calis. Ama dikkat et forumdan etlige donerken opetin ordaki isiklarda 2gunde 1 radar ve cevirme olur ehliyetsiz tek basina gitme
------------- http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için DiagBox v7.82 PP2000 v22 Lexia 3 v45 Sedre/Doc Backup 11.2013
|
Mesajı Yazan: Can Oksuz
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2013 Saat 19:58
Kardeşim sıkma canını. Yok mu tanıdıgın falan ankarada arabası olan bi gece vakti çalıştırsın seni sakinken ortalık?
|
Mesajı Yazan: barishrocker
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2013 Saat 23:47
en azından park faslına kadar gelmişsin. önerileri dikkate alıp bir şekilde direksiyon çalışmalısın.
------------- Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006 (Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar) Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535
|
Mesajı Yazan: barishrocker
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2013 Saat 23:48
iyi yönden bak, gelişme var yani demek istedim. şoförlük tecrübeyle ve alışmayla da alakalı..
------------- Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006 (Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar) Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535
|
Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2013 Saat 02:02
Direksiyon sınavında bu kadar dikkat ediyorlar mıydı? Biz de arabayı kaldırmaya, sinyal vermeye ve geri geri gitmeye bakıyorlardı. Bu arada geri geri giderken araba durmadan önüne dönmemelisin yoksa puan kırarlar.( hala varsa )
------------- 308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
|
Mesajı Yazan: barishrocker
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2013 Saat 20:57
ahmet_bjk Yazdı:
Direksiyon sınavında bu kadar dikkat ediyorlar mıydı? Biz de arabayı kaldırmaya, sinyal vermeye ve geri geri gitmeye bakıyorlardı. Bu arada geri geri giderken araba durmadan önüne dönmemelisin yoksa puan kırarlar.( hala varsa ) |
sistem değişti haziranda. artık stop eden bile kalıyor. paralel park, geri gitme, yokuşta kalkma, kavşaktan ve ışıklardan geçiş vb kriterler var. artık sınava girecek olan kişi şoför olmuş olarak kabul ediliyor. tek hatada sınavdan kalıyorsun. amaç avrupa seviyesine ulaşabilmek ve acemi kazalarını engellemek.
------------- Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006 (Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar) Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535
|
|