![]() |
|
406 Otomatik Şanzıman Düze Çevrilmi? |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | |
muratca58 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2013 Konum: 1 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 45 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı muratca58
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 21 Ekim 2013 Saat 21:24 |
S.a. Peugeot 406 2.0 HDİ BVA otomatik vites aracım var şanzımanda sorun çıktı masrafı en aşağı 2500-3500 TL arasında çıkıyor bu aracın vitesini manuel vitese çevire bilir miyiz yada çevirirsek herhangi bir sorun teşkil edermi? bu konu hakkında bilgi lazım bana. yardımcı olursanız sevinirim.
|
|
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA 110 HP 250 NM Tork |
|
![]() |
|
Burak ![]() MODERATOR ![]() ![]() P.T FORUM MODERATOR Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2012 Konum: İstanbul Eyüp Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5330 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
uydurduktan sonra birde muayene olayı ve ruhsata işletme olayı var zannediyosam sonuçta ruhsatta bazı otomatik araçların otomatik oldugu belirtilmiş manuel olarak düzeltilmesi gerekir bence gereksiz bir olay.
|
|
Zalım Quik Oyun Bozan ...
|
|
![]() |
|
muratca58 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2013 Konum: 1 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 45 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı muratca58
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
benim araçta ruhsatta otomatik yazmıyor ruhsat sorun olmaz ama elektronik bir araç sorunda elektronik aksamı sıkıntı çıkartır mı acaba ona kafam takılıyor otomatik şanzımanın bakımı ve masrafları çok sıkıntılı oluyor düz şanzıman buldum komple 2000 TL diyorlar onu taktırmayı düşünüyorum hasarlı bir aracın üstünde komple gerekli olan herşeyi alıcam üstünden şanzıman pedallar gösterge vs.
|
|
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA 110 HP 250 NM Tork |
|
![]() |
|
Burak ![]() MODERATOR ![]() ![]() P.T FORUM MODERATOR Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2012 Konum: İstanbul Eyüp Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5330 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bir sitede otomatik vites 99 model honda civic i manuel e çevirmek için böyle bir liste çıkarmışlar
1- Şanzıman (D Serisi 92+ Hydrolik sistemli olacak)(alırken üzerinde geri vites sensörü ve hız ölçüm sensörü ve şanzıman çatalı nın olduğundan emin olun) 2- Vites shafı ( vites değişmeni sağlıyacak olan kollar 92+ D serisi ) 3- Debriyaj Pedalı ( 92+ civic integra vs hydro.)"sadece debriyaj pedalını kullanıp .. fren pedalının basılan kısmını yarıdan kesebilrsiz.. 4- Debriyaj pedali üst merkez pompası (debriyaj pedalının önünde olan) 5- Debriyaj alt merkez pompası (şanzımanın üzerinde kalan deb.pompası) 6- Debriyaj yag yolları ( üst den alt deb.popasına giden borular) 7- Debriyaj yağ deposu ve hortumu (debriyaj yagını doldurdgnuz yer) 8- Şanzıman kulağı 1-üst kulak (motora önden bakıldığında solda şanzımanın direk en üstünde kalan ana kulak (Gearbox Top Mount)... (not: normal 92-95 civic 5ileri de çıkan kulağı direk kullanım mümkün değildir.. Şase üzerinde kalan kulakçıkda auto ve manual arasında açı farkı var. Çözüm 1- herhangi bir manual 92-95 civic veya 94-01 integra dan o şase kulağını söküp(8 adet punto kaynak var.drill ile basitce sökülebilir).. auto şasedeki ile değiştirip direk oem 92-95 top mount u kullanmak. Çözüm 2- hasport ve avid ve birkaç firmanın daha direk swap için özel yaptığı kulağı alıp "al tak" şeklinde devam etmek.. 9- Arka motor takozu ("T" Bracket) (manual D serisi herhangi bir arka motor takozu..(civic si da olur .. bunu bulmadan arabayı sökmeyin ![]() 10- Şanzıman ön/alt (çamurkuk altına giren) motor takozu ve kulakçığı.(92+ hydro D serisi herhangi ) 11- Marş dinamosu (88-01 Herhangi bir D serisi 5 ileri şanzımanı olan aracın Marş dinamosu) 12- Debriyaj Baskı Balata Rulman Seti (92-95 volan kullanıyorsanız ona göre .. 96-01 Volan kullanıyorsanız ona göre baskı balata siparış edin) 13- Volan (flywheel) . 92-95 D serisi veya 96-01 D serisi kullanabilirsiniz.. Volana göre baskı balata seçimi yapmalısınız ufak bir çap farkı var..) 14-**92-95 civic için özel .. 96-01 EK D serisi akislerin 2sini veya en azından uzun olanını kullanmalısınız..(96-01 EK de herhangi bir akis değişikliğine ihtiyaç yoktur.. Auto veya manual akisler aynıdır) Diğer notlar .. 1- Vites kollarını takarken vites körüğunu olduğu noktada kapalı olan bir bölüm var.. onu kesmek veya bir türlü sökmek. 2- Vites topuzunun olduğu kısımdaki orta konsolu herhangi bir Civic Manual ile değiştirmekte yarar var .. 3- 92-95 karbüratörlü araçlarda herhangi bir ecu değişikliği veya extra bir işlem gerekmez.. Enjeksiyonlu sistemlerde beyine ufak bir müdahale ve bazen rölanti motoru ecu bağlanti noktalarında değişiklik yapmak gerekebilir. 4- akis körüklerini ve rulman baskı balatayı yeni kullanmanızda yarar vardır.. Yağ olarak seçiminiz OEM Honda MTF3 olursa daha iyi olur.. 5- göstergelerde ille ki değişiklik yapacam diyorsanız . aynı aracın manual kadranı direk uyumlu olur 6-gaz telini manual kullanmakta yarar var .. ama illeki zorunlu değil ufak birkaç müdahale ile auto tel de kullanılabilr.. Alıntıdır ... |
|
Zalım Quik Oyun Bozan ...
|
|
![]() |
|
muratca58 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2013 Konum: 1 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 45 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı muratca58
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Burak verdiğin bilgi için çok teşekkür ederim. sizce 3.000 TL verip manuelmi yapayım yoksa 3.500 civarı bir miktar ödeyip otomatiği tamirmi yaptırayım?
|
|
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA 110 HP 250 NM Tork |
|
![]() |
|
Burak ![]() MODERATOR ![]() ![]() P.T FORUM MODERATOR Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2012 Konum: İstanbul Eyüp Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5330 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bence otomatik halinde bırakıp tamir ettirmek daha faydalıdır sonuçta bu işi yapabilen usta sayısı çok az birde yapabilirmi yapamazmı sıkıntısı var orjinalligi bozulmaması açısından ve uygun ustayı bulmayı göze aldıgımızda bence tamir ettirmek daha mantıklı
|
|
Zalım Quik Oyun Bozan ...
|
|
![]() |
|
muratca58 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2013 Konum: 1 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 45 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı muratca58
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
bende otomatiği yaptırmayı düşünüyorum ama sonradan aynı sorun başıma gelir diye korkuyorum aracın bugun selenoid valflerini(otomatik şanzıman basınç sensörlerini) değiştirdim sorun ondan kaynaklı gözüküyordu sorun düzeldi ama bu seferde şanzıman hatası çıktı 400 TL para harcadım açıksası otomatik vitese pek fazla güvenim kalmadı. |
|
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA 110 HP 250 NM Tork |
|
![]() |
|
Burak ![]() MODERATOR ![]() ![]() P.T FORUM MODERATOR Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2012 Konum: İstanbul Eyüp Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5330 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
inşallah daha sorun çıkarmaz size sorun çıkarmaya devam ederse kesin çözüm aracınızı değiştirmeyide düşünün derim kesin çözüm :)))
|
|
Zalım Quik Oyun Bozan ...
|
|
![]() |
|
muratca58 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2013 Konum: 1 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 45 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı muratca58
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
değiştirmeyi artık zor düşünürüm aracı aldım eve getirdim ertesi gün sabah mazot pompasından mazot kaçırdı 500 TL harcadım. aracın radyatörü tıkalıymış motorda su yokmuş 5 ay sonra contayı yaktı 2000TL ye sıfır motor üst kapağı yeniledim aracın turbosunda yıpranma vardı 400 TL ye turboyu komple tamir ettirdim kliması çalışmıyordu 500 TL klimasına harcadım muayenesi yoktu onu yaptırmak için 750 TL harcadım 500+500+750+2000=3750TL + olarak bugünde vaflerine 400TL harcadım 4250 TL artık satayım desen komple zarara gidiyorum o nedenden dolayı otomatikten biraz korkmaya başladım :S
|
|
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA 110 HP 250 NM Tork |
|
![]() |
|
muratca58 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2013 Konum: 1 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 45 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı muratca58
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
bir tane 1984 model ww passat 1.6 LPG li aracım var galiba onu satıp 406 yı yaptıracağım yada kredi çekip yaptıracağım .
|
|
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA 110 HP 250 NM Tork |
|
![]() |
|
Burak ![]() MODERATOR ![]() ![]() P.T FORUM MODERATOR Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2012 Konum: İstanbul Eyüp Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5330 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Çok büyük geçmişler olsun aracı aldığınızda baktımadanmı aldınız bu kadar sorun nasıl anlaşılmadıki alınmadan önce ?
|
|
Zalım Quik Oyun Bozan ...
|
|
![]() |
|
muratca58 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2013 Konum: 1 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 45 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı muratca58
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
aldım 2 tane motorcuya 1tane şanzımancıya baktırdım ama aracın şansı yok ben bunu anladım aldım aldıktan 7 gün sonra sol ön çamurluk ve kapıcan çarptılar 1 hafta önce amcamgile lazım oldu araç onlara verdim konya ereğliye gittiler gelirken ise sağ ön lastik patladı araç sağa çekince sağ tarafı komple bariyerlere sürmüşler daha bu pazar günü boyadan çıkardım arabayı ya aracın şansı yok yada nazar var bi türlü anlıyamadım :S
|
|
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA 110 HP 250 NM Tork |
|
![]() |
|
muratca58 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2013 Konum: 1 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 45 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı muratca58
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
aynen öyle oldu ama bunlardada vardır bir hayır diyicez . Acaba aracın şanzıman yağı eksik konulduysa vitesş değişimlerinde vuruntu kalkışta sallama ve viteş değişiminde kaçırma yaparmı bide o konu var
|
|
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA 110 HP 250 NM Tork |
|
![]() |
|
Burak ![]() MODERATOR ![]() ![]() P.T FORUM MODERATOR Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2012 Konum: İstanbul Eyüp Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5330 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Çok çok geçmişler olsun valla çok üzüldüm. Ben tam olarak o konuda bişey diyemem arkadaşlarımız yardımcı olacaktır size. Nazarda olabilir birde bazı araçların dediğiniz gibi şansı tutmuyo bir türlü sizede onlardan biri denk gelmiş
|
|
Zalım Quik Oyun Bozan ...
|
|
![]() |
|
muratca58 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2013 Konum: 1 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 45 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı muratca58
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
saolun. bende size bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim en azından bir kaç bilgi sahibi oldum bunu yarın ustalarla konuşup birşeyler yapmaya çalışıcağım.
|
|
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA 110 HP 250 NM Tork |
|
![]() |
|
Burak ![]() MODERATOR ![]() ![]() P.T FORUM MODERATOR Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2012 Konum: İstanbul Eyüp Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5330 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ben teşekkür ederim .
|
|
Zalım Quik Oyun Bozan ...
|
|
![]() |
|
serkans ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 23 Eylül 2013 Konum: bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
yaa arkadaşım allah yardımcın olsun bunlarla geçmiş olsun
|
|
93-106-307-207
|
|
![]() |
|
muratca58 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2013 Konum: 1 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 45 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı muratca58
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
saolun
|
|
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA 110 HP 250 NM Tork |
|
![]() |
|
mami202 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 458 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
geçmiş olsun benim 407 ninde sizin aracınızdan pek bi farkı yok aldığımızda bi lastikler kötü durumdaydı birde v kayışı iyi değildi şimdiye kadar 2500 lira harcadım şimdide şanzıman var taniri 2500 yenisi 3500 bakalım hayırlısı noolucak Allah kolaylık versin hepimize.
|
|
![]() |
|
muratca58 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2013 Konum: 1 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 45 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı muratca58
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
:D Dayanamadım aracımın bugün şanzımanını indirttim sorun yağ filtresinin şişmesinden kaynaklanıyormuş 2.000 2.500 TL masrafı çıkıyor ama sadece filtre değişimi değil yağ filtresi, yağı, şanzıman kasnağı, türbin bakımı, şanzımanın contaları ve bilyaları ile birlikte toplam maliyeti bu tutuyor.
|
|
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA 110 HP 250 NM Tork |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |